Jump to content

osnivanje d.o.o. -studentica

Preporučene objave

objavljeno:

Poštovani,

molila bih za pomoć. Uglavnom redovna sam studentica, i kao svaki student imam studentska prava.

A želim osnovati d.O.o. pa me zanima:

1. da li po osnivanju tvrtke gubim sva prava ili postoji način da osnujem tvrtku a prava mi ostaju

2.ako osnujem tvrku i imenujem nekog drugog kao direktora, da li se mogu ja zaposliti negdje drugdje?

tj kad sam samo osnivač tvrtke kakva su moja prava i obveze.?

-Vaš odg mi je vrlo bitan i hitan, i unaprijed Vam zahvaljujem!

odgovoreno:

Osnivač tvrtke je faca koja uzima dobit (ako je ima) ili snosi gubitak (ako ga ima).

Direktor u toj tvrtci je osoba koja radi za plaću po ugovoru o radu ili bez plaće ako nije zaposlen po ugovoru o radu, ali odgovara za zakonitost rada jer vodi poslovanje tvrtke i ne može odgovornost svaliti na osnivača. Posebna je priča kako plaća doprinose direktor koji nije zaposlen, nećemo o tome.

Studentska prava proizlaze iz statusa redovnog studenta i njihov je pojavni oblik slijedeći: pravo na jelo u menzi, pravo na povlaštenu kartu za tramvaj, pravo na zdravstveno osiguranje - dopunsko - a bez plaćanja, pravo na redovno zdravstveno osiguranje na teret jednog od roditelja, pravo na neoporezivu stipendiju i štajaznamšto još.

Kad roditelj ima studenta, on ima pravo prijaviti ga kao uzdržavanog člana ako isti ne prima stipendiju u većem iznosu od 900 kuna mjesečno. E sad, ako taj student ima firmu, pa na njoj prikazuje dobit, više ne bi mogao biti uzdržavani član.

Malo ne razumijem zašto želite osnovati tvrtku a vi se zaposliti drugdje, ali nadam se da sam vam bar dio odgovorila.

odgovoreno:

Sve mi je malo jasnije, hvala.

Ali prije nego što se odlučim na nešto takvo želim se dobro informirati, i iz toga proizlazi to moje pitanje da li se mogu ukoliko sam samo osnivač drugdje zaposliti?