Jump to content

Bračna stečevina


sapo

Preporučene objave

Ja sam laik u pravu ali koliko ja to razumijem, bračna stečevina se definira kao suvlasništvo sve imovine koja je stečena tokom braka (u općim crtama, tu postoje i iznimke kao što su nasljeđena i darovana imomina, itd.).

 

Ako je tome tako, da li nakon smrti jednom supružnika u ostavinsku raspravu tog preminulog supružnika ulazi i pola imovine preživjelog supružnika koju je taj stekao tokom braka?

 

Hvala puno na odgovoru.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

severus je napisao:

Ne ulazi, ali onda trebate utvrditi što je dio bračne stečevine bračnog druga, a što samo ostavina. Imajte na umu također da je institut bračne stečevine uveden u naše zakonodavstvo 1998.g., a dotad su imovinski odnosi bili uređeni kao zajednička imovina bračnih drugova.

 

Hvala puno na odgovoru. Ne želim gnjaviti sa pitanjima ali ako mi možete objasniti zašto ne ulazi. Da ponovim i možda malo pojasnim moje, laičko, viđenje bračne stečevine i ono što mi se čini proizlazi iz takve definicije bračne stečevine. Dakle bračna stečevina se definira, kako ja to vidim, kao suvlasništvo imovine koja je stečena za vrijeme braka, zajednički ili pojedinačno od strane supružnika. Kao takva, bračna stečevina daje za pravo preživjelom supružniku da izuzme iz ostavinske rasprave o imovini preminulog supružnika polovicu imovine preminulog supružnika koja je stečena tokom braka, zato jer se preživjeli supružnik smatra vlasnikom te polovice imovine. Ako je tome tako, onda se meni čini da je i preminuli supružnik bio suvlasnik polovice imovine koju je preživjeli supružnik stekao za vrijeme braka i kao takva zar ne bi trebala ta polovica imovine ući u ostavinsku raspravu preminulog supružnika?

 

Da li se ovo razjašnjuje negdje u zakonu ili da li postoji pravni pristup koji se primjenjuje kod ovakvog tipa problema i koji ga rješava?

 

Hvala unaprijed još jednom.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju