upitnik objavljeno: 9. prosinac 2010. Dijeli objavljeno: 9. prosinac 2010. Ustavni sud uputit će nadležnima izvještaj kojim ustvrđuje da izborne jedinice nisu pravilno utvrđene jer postoje razlike koje su veće od 5% između pojedinih jedinica. Nije li ovaj trenutak za upućivanje izvještaja izabran baš zato da bi vladajući mogli vladati sve do ožujka 2012, jer se izborne jedinice (zakon) moraju izmijeniti najkasnije godinu dana prije izbora (iako osobno ne vidim razlog zašto bi se u ovome slučaju moralo poštivati rok od 1 godine, kada se ne poštuje odredba o maksimalnoj razlici od 5% - pa nikome ništa zbog toga sve dosad). Dakle, možemo očekivati izmjene izbornog zakona na proljeće. Budući da se radi o elementarnoj matematici, ne znam što je USUD čekao dosad, jer čini mi se da je prigovore po toj temi dobio prije puno godina (mislim da je Domagoj Margetić podnio ustavnu tužbu). Moje mišljenje je da je USUD čekao trenutak koji odgovara sadašnjoj vlasti. Sve mi se manje dopada način USUDOVA rada. Što ostali na ovome portalu misle o tome? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
bovu odgovoreno: 9. prosinac 2010. Dijeli odgovoreno: 9. prosinac 2010. čemu se čuditi postoji ona stara "veži konj di gazda kaže " gazda je onaj kod koga je lisnica. jednako se postupalo i dok je sdp bio na vlasti. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
KronicnaStranka odgovoreno: 9. prosinac 2010. Dijeli odgovoreno: 9. prosinac 2010. Ustavnom sudu se štošta može prigovoriti, a nije ni čudo s obzirom na način na koji se biraju ustavni suci. Međutim, zanimljivo mi je da nitko ne komentira ponašanje izvršne i zakonodavne vlasti koji dovode Ustavni sud u takve situacije. Kad je riječ o referendumu, Vlada je svjesno i namjerno u najboljem stilu politikantskog muljatora stvorila pravno nedefiniranu situaciju. Prijedloge zakona mogla je povući i prije i za vrijeme skupljanja potpisa za referendum, ali su to napravili tek kad su vidjeli da je krenulo puno lošije po njih nego su procjenjivali. Izlaskom iz zakonom definiranih pravnih uvjeta pretvorili su to u čisto političko pitanje, i onda to političko pitanje nabacili Ustavnom sudu. Kad je riječ o izborima, poznata je činjenica već odavno da su birački popisi nesređeni. Također su poznate činjenice u vezi veličine izbornih jedinica itd. Onaj tko je prvi zadužen da prati takve stvari i pokreće inicijative za odgovarajuće promjene je Vlada, a na temelju stručnih procjena državne administracije, dakle Ministarstva pravosuđa i drugih. Tu je odmah i Sabor obavezan da to sredi u zakonodavnom smislu. Oni već godinama u tom smislu ne rade ništa. Ustavni sud je zadnji od ovlaštenih za to koji bi treba preuzimati inicijativu za predlaganje odgovarajućih zakonskih promjena. Njegova je primarna uloga nadzor zakona i propisa, i zaštita ustavnih prava. Ne postoji takav sustav, niti takvi zakoni niti takav sud koji golom formom mogu nadomjestiti i zamijeniti odgovorno ponašanje vrhovnih institucija i konkretnih pojedinaca u njima. Ako Vlada, kao u slučaju referenduma, pribjegava forama provincijskog fiškala, što onda očekivati od drugih. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.