Jump to content

manjak-financijska odgovornost


kitty83

Preporučene objave

molim vas za savjet što ućiniti kada poslije inventure ostane manjak a taj isti manjak poslodavac želi naplatiti od moje plaće. Ja sam voditelica jedne poslovnice većeg trg. društva, pojavio mi se manjak na inventuri i sad mi polodavac to želi naplatiti. Ja tvrdim da nisam odgovorna za taj manjak jer pratim svu robu i imam iskustva u administrativnim polovima i ne mislim platiti ni lipe. Moj poslodavac je poznat po muljanjima i često mu radnice plačaju takve dugove, neke čak i dižu manje kredite da bi mu vratile manjkove! Kako se postaviti porema svemu tome, što ućiniti???

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pretpostavljam da u Vaše ugovoru o radu stoji stavak u kojemu piše nešto tipa:

"da preuzimate materijalnu i kaznenu odgovornost za manjak robe koji bi se utvrdio a premašivao dozvoljeni manjak temeljem pravilnika o radu (ili pravilnika o dozvoljenom manjku na osnovu loma,kala ili krađe)".

U području trgovine dozvoljeni postotak je u prosjeku 1%.

Za izračun, izračunajte si iznos prodaje između ove i prethodne inventure (1% od toga je dozvoljeni manjak).

U manjak Vam ulazi i kalo i lom (otpis) i krađa.

Za iznos koji premašuje taj iznos odgovorni ste.

 

Pogledajte što Vam piše u pravilniku, koji Vam je dozvoljen postotak.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

nemam kolegice u dugovima, barem na da bi ja znala!...

manjak od 4500 ne može nastat između dvije inventure u razmaku 3 mjeseca! to je onaj manjak kad se sve skupa oduzme, i kalo i sve!

koliko ja znam nakon inventure stanja bi se trebala izravnati i stavit na nulu, pa vas pitam kako meni može falit u gram istog artikla kao i na prvoj inventuri??

ja si svaku subotu brojim cigarete i znam da mi fale svega 3 kutije...sad dobijem stanje inventure gdje mi fali cigareta za 350 kuna! o tome vam ja pričam! ili sam nakon zadnje inventure imala dva ulaza jedne vrste vina, ukupno 24 kom i sad meni fali 7 komada, pa vam je to 200 kuna! da mi je netko ukrao vino, vidla bi da nosi flasu od litre van, a nisam mogla to ni krvo zaprimiti je bi mi onda falilo cijelo pakovanje od 12 komada!

i jos samo jedan detalj, normalno je da kad neku stvar odskeniram i naplatim da se ona automatski skida sa stanja...ali to nije slucaj u tom trg lancu gdje radim, meni sve stoji i stoji, ja normalno prodajem i onda mi stanje preko noći nestane, to da se neki artikl skida sa stanja može proći i do 2-3 dana od prodaje tako da ja nikad ne znam koliko čega stvarno trebam imati u odnosu na stanje po kasi!!!

dajte mi to objasnite...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Kako sam i sam bio na više od 100-ak inventura (što kao član komisije, što kao predsjednik komisije) vjerujem da imam dovoljno znanja i iskustva da Vam kvalitetno odgovorim.

 

kitty83 je napisao:

manjak od 4500 ne može nastat između dvije inventure u razmaku 3 mjeseca! to je onaj manjak kad se sve skupa oduzme, i kalo i sve!

Vjerujte mi da može

koliko ja znam nakon inventure stanja bi se trebala izravnati i stavit na nulu, pa vas pitam kako meni može falit u gram istog artikla kao i na prvoj inventuri??

ja si svaku subotu brojim cigarete i znam da mi fale svega 3 kutije...sad dobijem stanje inventure gdje mi fali cigareta za 350 kuna! o tome vam ja pričam! ili sam nakon zadnje inventure imala dva ulaza jedne vrste vina, ukupno 24 kom i sad meni fali 7 komada, pa vam je to 200 kuna! da mi je netko ukrao vino, vidla bi da nosi flasu od litre van, a nisam mogla to ni krvo zaprimiti je bi mi onda falilo cijelo pakovanje od 12 komada!

Nakon Inventure mora se izvršiti usklađenje knjigovodstvenog i stvarnog stanja robe.

Uvijek postoji mogućnost pogreške (da zadnja inventura nije potvrđena) iako izrazito rijetko. Sami ste napisali da ste svake subote kontrolirali neke artikle (konkretno cigarete) te da je sve bio u redu a manjak se sada pojavio.

Ako imate mogućnost kontrole (računalno) samo jednog artikla (robna kartica artikla) provjerite ulaz i izlaz jednog spornog artikla po danima te usklađenje tog artikla nakon prošle inventure (samo ako je na prošloj inventuri postojala razlika između knjigovodstvenog i stvarnog stanja).

 

i jos samo jedan detalj, normalno je da kad neku stvar odskeniram i naplatim da se ona automatski skida sa stanja...ali to nije slucaj u tom trg lancu gdje radim, meni sve stoji i stoji, ja normalno prodajem i onda mi stanje preko noći nestane, to da se neki artikl skida sa stanja može proći i do 2-3 dana od prodaje tako da ja nikad ne znam koliko čega stvarno trebam imati u odnosu na stanje po kasi!!!

dajte mi to objasnite...

 

Vaša trgovina ima server na kojemu se čuvaju podaci o svim aktivnostima tekućeg dana (ulaz,izlaz robe...). Tijekom noći (kada trgovine ne rade) glavni server (u upravi) povlaći podatke iz svih poslovnica te nakon toga ponovo šalje ispravnjene podatke (nova stanja robe,nove cijene...) na Vaš server.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

toliki manjak u dučanu od 25m2 ne može nastat tako brzo s obzirom da ako sam otkrila koji manjak plačala iz viška kase ili žicala putnike robu koju su mi dali pa sam je prodavala da bi mi stanje što više štimalo.

 

karicu robe ne mogu kontrolirati upravo iz razloga da se tu dogadaju malvrezacije i nikad stanje ne stima, a papire ja kod sebe nemam jer sve otpremnice kad ih obradim šaljem upravi i onda me oni zaduže za robu, a to zna potrajat i tjedan dana...

 

isto tako znam zasto kase moraju raditi cijelu noć, napisala sam to samo zato da vidite na koji način oni rade i da mi velite dal tu postoji ( po vašem mišljenju) kakva mogučnost za netransparentno poslovanje??

 

 

Sada se dogodilo slijedeće da sam angazirala odvjetnika po pitanju svega toga, polako se sve riješava; a problem je u tome da mi je poslodavac najavio primopredajnu inventuru u mojem dučanu (znaći dolazi novi poslovođa) za sutra, a moje pitanje je dal on to može s obzirom da se još nije riješilo pitanje prethodne inventure??

pišem vam to ovdje jer trebam hitnu pomoć, a odvjetnik ne radi danas...dal da uopće pristanem na inventuru u takvim uvjetima???

 

ja se nisam potpisala na obračun inventure i samim time ne priznam stanje iste, a poslodavac mi je več uskladio knjigovodstveni dio sa stvarnim stanjem....i sad planira po tome raditi primopredajnu inventuru...

 

 

hvala na pomoći, lp

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

kitty83 je napisao:

toliki manjak u dučanu od 25m2 ne može nastat tako brzo s obzirom da ako sam otkrila koji manjak plačala iz viška kase ili žicala putnike robu koju su mi dali pa sam je prodavala da bi mi stanje što više štimalo.

Ovo drugo nemojte nikome govoriti jer je to osnova da Vam poslodavac preda izvanredni otkaz Ugovora o radu (iako ste to radili u dobroj namjeri).

karicu robe ne mogu kontrolirati upravo iz razloga da se tu dogadaju malvrezacije i nikad stanje ne stima, a papire ja kod sebe nemam jer sve otpremnice kad ih obradim šaljem upravi i onda me oni zaduže za robu, a to zna potrajat i tjedan dana...

isto tako znam zasto kase moraju raditi cijelu noć, napisala sam to samo zato da vidite na koji način oni rade i da mi velite dal tu postoji ( po vašem mišljenju) kakva mogučnost za netransparentno poslovanje??

Da li ste vodili u poslovnici ikakav popis robe (knjigu ulaza i izlaza.....?

 

Sada se dogodilo slijedeće da sam angazirala odvjetnika po pitanju svega toga, polako se sve riješava; a problem je u tome da mi je poslodavac najavio primopredajnu inventuru u mojem dučanu (znaći dolazi novi poslovođa) za sutra, a moje pitanje je dal on to može s obzirom da se još nije riješilo pitanje prethodne inventure??

pišem vam to ovdje jer trebam hitnu pomoć, a odvjetnik ne radi danas...dal da uopće pristanem na inventuru u takvim uvjetima???

Poslodavac može u bilo koje vrijeme odrediti inventuru. Napisali ste da se radi o primopredajnoj inventuri (kakva odluka ju je pratila)?

ja se nisam potpisala na obračun inventure i samim time ne priznam stanje iste, a poslodavac mi je več uskladio knjigovodstveni dio sa stvarnim stanjem....i sad planira po tome raditi primopredajnu inventuru...

hvala na pomoći, lp

Iako se Vi niste potpisali na obračun inventure, na inventuri je bila prisutna komisija određena od strane poslodavca koja materijalno i kazneno odgovara za točnost inventure. Komisija (bar 2 člana,uvijek više) potvrđuje samo količinu robe zatečenu u poslovnici na dan inventure.

Oni nisu odgovorni za urednost vođenja popisa robe između dvije inventure. Njih znači samo zanima količina robe u poslovnici.

 

Ovako,ukratko, poslodavac je odredio inventuru. On će se održati slagao se netko s njom ili ne. Moj Vam je savjet da odradite inventuru,potrudite se da bude što točnija. Po završetku iste na listu,prije potpisa, navedite da osporavate iskazani manjak prethodn inventure te da u Vama postoji sumnja da je do manjka došlo neurednim knjiženjem dokumenata od strane uprave.

Dužni ste predati trgovinu novom poslovođi, pazite što piše na papiru koji potpisujete,čuvajte sve odluke koje ste primili od poslodavca vezano za inventure i manjak.

 

Mišljenja sam da će doći ovdje do spora koji će se morati sudski riješiti. Ukoliko ste 100% sigurni u svoj rad i točnost istog,na sudu tražite da sudski vještak provjeri urednost vođenja dokumentacije (skup postupak koji dugo traje,ali stranka koja nije u pravu plaća navedeni trošak).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ok, hvala!

 

dobila sam u međuvremenu i odvjetnika, sličan odgvoor sam dobila i od njega!

 

 

 

nisam vam rekla da je u drugim poslovnicama dozvoljeno da si radnice uzimaju stvari sa polica i da se to pojede ili popije bez da se plati na kasi, ali u odredenim kolicinama kolko je nekome dovoljno za gablec! kad sam preuzela trgovinu izričito sam zabranila svojim radnicima takvo ponašanje i rekla im da sve moraju plačati na kasi prije nego otvore neki proizvod, i da mi moraju pokazivati račune ako ja nisam s njima u smijeni i cure su mi pokazivale račune redovito! to sam napravila jer sam htjela i na taj način izbječi manjak!

 

radi se o poslodavcu koji je poznat po tome da prikazuje manjkove, kojem ljudi prijete, kojeg su uhvatili kako u 1 sat u noći iz skladišta poslovnice osobno sa svojim sinom iznosi robu, kojeg su i pretukli...i zato ne priznam taj manjak i nikad ga neću jer sam uvjerena da nije to moja greška ni greška mojih radnica!

 

isto tako u drugim poslovnicama šefica radi u smijenama svaki dan drugačije, ja sam u dogovoru sa svojim curama radila gotovo uvijek ujutro samo zato da bi bila prisutna kod zaprimanja robe, da bi bila prisutna kod predavanja narudžbi, u drugim poslovnicama postoji zamjenik voditelja poslovnic koji obrađuje papire koji zaprima robu koji predaje narudžbe isto ko i voditelj, ja nisam imala zamjenika jer sam htjela izbjeći manjak i sve sama raditi, 95% robe sam ja zaprimila i isto toliko i papira obradila sam do izbjegnem mogučnost manjka i pogreške!

 

radila sam poslove administracije u velikom centru i ovo mi je prema onome mačji kašalj, a tamo nikad nisam imala nikakv manjak ni nikakvu pogrešku u vođenju papira a imam petogodišnje iskustvo!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

kitty83 je napisao:

nisam vam rekla da je u drugim poslovnicama dozvoljeno da si radnice uzimaju stvari sa polica i da se to pojede ili popije bez da se plati na kasi, ali u odredenim kolicinama kolko je nekome dovoljno za gablec! kad sam preuzela trgovinu izričito sam zabranila svojim radnicima takvo ponašanje i rekla im da sve moraju plačati na kasi prije nego otvore neki proizvod, i da mi moraju pokazivati račune ako ja nisam s njima u smijeni i cure su mi pokazivale račune redovito! to sam napravila jer sam htjela i na taj način izbječi manjak!

Navedeno ponašanje predstavlja opravdan razlog za izvanredni otkaz i radniku i poslovođi. Niti poslovođa nema ovlasti takvo nešto odobriti jer se radi o robi koja jeu vlasništvu vlasnika firme a ne njegovom osobnom. Imao sam u dosadašnjoj praksi, mislim, samo dva takva slučaja i nakon obavljene izvanredne inventure radnicima i poslovođi je izvanredno raskinut Ugovor o radu.

radi se o poslodavcu koji je poznat po tome da prikazuje manjkove, kojem ljudi prijete, kojeg su uhvatili kako u 1 sat u noći iz skladišta poslovnice osobno sa svojim sinom iznosi robu, kojeg su i pretukli...i zato ne priznam taj manjak i nikad ga neću jer sam uvjerena da nije to moja greška ni greška mojih radnica!

Ovo je na žalost nebitno za Vaš slučaj. Pretpostavljam da ključeve trgovine i šifru alarma ste imali sao Vi? Na svim primopredajnim inventurama na kojima sam bio (a bilo ih je dosta) po završetku inventure mjenjale su se sve cilindar brave i novi ključevi su predavani samo novom poslovođi. Također odmah se mjenjala i šifra alarma.

isto tako u drugim poslovnicama šefica radi u smijenama svaki dan drugačije, ja sam u dogovoru sa svojim curama radila gotovo uvijek ujutro samo zato da bi bila prisutna kod zaprimanja robe, da bi bila prisutna kod predavanja narudžbi, u drugim poslovnicama postoji zamjenik voditelja poslovnic koji obrađuje papire koji zaprima robu koji predaje narudžbe isto ko i voditelj, ja nisam imala zamjenika jer sam htjela izbjeći manjak i sve sama raditi, 95% robe sam ja zaprimila i isto toliko i papira obradila sam do izbjegnem mogučnost manjka i pogreške!

Ako ste radili samo ujutro,tko je navečer zatvarao poslovnicu. Da li je još netko,osim Vas, imao ključeve poslovnice i/ili šifru alarma? Koliko povjerenje imate u tu osobu?

radila sam poslove administracije u velikom centru i ovo mi je prema onome mačji kašalj, a tamo nikad nisam imala nikakv manjak ni nikakvu pogrešku u vođenju papira a imam petogodišnje iskustvo!

Iz iskustva znam da je mogućnost pogreške jako mala. Naime nakon što Vi obradite podatke,netko u upravi ponovno to prekontrolira i stavi na knjiženje i pripremu za plačnje dobavljaču. Također još jednom dobavljač prekontrolira nakon što mu uplata sjedne.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

nisam vam rekla da je u drugim poslovnicama dozvoljeno da si radnice uzimaju stvari sa polica i da se to pojede ili popije bez da se plati na kasi, ali u odredenim kolicinama kolko je nekome dovoljno za gablec! kad sam preuzela trgovinu izričito sam zabranila svojim radnicima takvo ponašanje i rekla im da sve moraju plačati na kasi prije nego otvore neki proizvod, i da mi moraju pokazivati račune ako ja nisam s njima u smijeni i cure su mi pokazivale račune redovito! to sam napravila jer sam htjela i na taj način izbječi manjak!

 

 

to je u dogovoru sa poslodavcem!

po meni samo još jedan nepotreban prostor za muljažu...on može curama prikazati manjak i reći im to ste previše pojele i popile...npr...

 

vi pričate o poduzeću i firmi iz nekog novog doba, ja vam govorim o svojoj koja je 100 godina iza drvenog kotaća!!!

u kojoj su radnici budale u kojoj se radnicima ispire mozak da je gazda pametan i nedodirljiv, pa si ljudi dizu kredite samo da bi mu otplatili manjkove jer je kao nemoguće na sudu njemu nista dokazati!!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

kitty83 je napisao:

to je u dogovoru sa poslodavcem!

po meni samo još jedan nepotreban prostor za muljažu...on može curama prikazati manjak i reći im to ste previše pojele i popile...npr...

Sigurno ne postoji pismena odluka poslodavca.

Bitno je sada razvrstati da li je to rekao poslodavac (vlasnik firme) ili odgovorna osoba.

Navedeno ponašanje predstavlja kršenje nekoliko zakona.

vi pričate o poduzeću i firmi iz nekog novog doba, ja vam govorim o svojoj koja je 100 godina iza drvenog kotaća!!!

u kojoj su radnici budale u kojoj se radnicima ispire mozak da je gazda pametan i nedodirljiv, pa si ljudi dizu kredite samo da bi mu otplatili manjkove jer je kao nemoguće na sudu njemu nista dokazati!!

Zakoni se odnose na sve jednako. Sav proces rada u svim firmama mora biti u skladu s zakonima i pravilnicima.

Nitko nije nedodirljiv.

Sud je nepristran i na strani je zakona. Sve je moguće dokazati ako se odredi osoba (sudski vještak) koji će kvalitetno obaviti svoj posao.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

nakon sveg ovoga što sam napisala i svih problema koje imam na poslu, jućer popodne sam imala pljačku u dućanu kad sam bila na poslu!

 

došao je pljačkaš, kupio žvakaće, kad sam otvorila kasu da mu vratim novce uhvatio me za ruku, zavrnuo je i odgurnuo me da sam pala pod police sa robom i uzeo novac iz kase, te nestao!

 

a za danas imam sa poslodavce dogovorenu primopredajnu inventuru, trenutno sam na poslu ujutro i u 2 je inv tako da ću biti na poslu cijeli dan!

 

ruku koju mi je zavrnuo plačkaš slomila sam i boli me ćim ju malo jaće napregnem, danas ni mogu ništa ni uhvatiti u ruku od bola!

 

imam li kakvo pravo na bolovanje i moglu s radnog mjesta otići doktorici na pregled ruke??

Mogu li otići na psihijatriju i zatražiti pregled i razgovor zbog pretrpljenog šoka??

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

nema neke povratne informacije jer sve stoji!

 

ja sam na bolovanju još do 28.1...

 

Kao što sam rekla u moj dučan je došla raditi i voditi nova radnica, stanje primopredajne inventure ne znam, a mene je poslodavac preraspodjelio na novo radno mjestu u centralno skladište gdje bi trebala preslagivati robu!

 

Ja sam kod tog poslodavca prošle godine ispunila zakonsku obvezu da ostvarim pravo na godišnji odmor, međutim ja ga iskoristila nisam, pa vas molim da mi odgovorite mogu li ja sad kada mi istekne bolovanje tražiti od poslodavca da mi otvori godišnji odmor??

 

Ne planiram mu ići raditi u to skladište jer je isto poluotvoreno i radi se skoro pa u vanjskim uvjetima rada za smiješnu plaću jer su to kao pomočni poslovi, a i 2009 sam slomila desnu ruku na dva mjesta i ćim je i malo napragnem ruka boli da hoće otpasti! Tamo se preslaguju kutije, palete, gajbe pive, vode... :-?:-?

 

 

hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

kitty83 je napisao:

molim da mi odgovorite mogu li ja sad kada mi istekne bolovanje tražiti od poslodavca da mi otvori godišnji odmor??

 

Poslodavac određuje termin korištenja godišnjeg odmora uz obavezu da ga iskoristite do 30.06.

 

Vi možete zamoliti/predložiti poslodavcu da tada koristite godišnji odmor što on može/nemora prihvatiti.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 godina kasnije...

prilikom popisa robe prije 9 mjeseci utvrđen je manjak po inventuri u iznosu od 32000 kn a, višak od 30000 kn inventura nije sravnjena do danas te poslodavac traži da se podmiri manjak iako je na inventuri utvrđen postotak (rasip , kalo , krađa) u iznosu od 5000 kn postoji li zakonska zastara zato što inventura nije sravnjena ni godinu dana prije molim ako neko zna neka odgovori što prije.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Molim vas ako mi netko može odgovoriti, dug po inventuri je 70 000 to je podjeljeno na nas 7 s tim da je poslovođa dobio 26 000, a mi ostali različito. Ja sam radila u trgovini 7.mj. dug mi je 9 000 , a kriva nisam. Svi znamo da je to napravio poslovođa koji je lijepo dobio otkaz prije dva mjeseca, i ja sam prije mjesec i pol rekla da više ne mogu radit jer sam inače invalid a uvjeti su koma sa plaćom od 2200. Sa 31. 12. uručen mi je otkaz a 29.12. su stigli papiri za plaćanje duga(inventura). Naravno smišljeno tako da zbog blagdana nemaš kome po savjet. Papiri o dugu su ispisani 12.11. 2012. a stigli tek prekjučer. Šta da radim nisam pametna,a problem je u tome što neke kolegice (dvije) i naravno poslovođa pristaju platit,a nas 4 smo protiv nismo krive a teško je dokazati.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija