Jump to content

Autorski ugovor s klijentima u inozemstvu


Jokerman

Preporučene objave

Zanima me sljedeće:

 

Redovit sam student na Sveučilištu u Zagrebu. Bacio sam se u razvoj aplikacija za web i uglavnom mislim poslovati s klijentima u inozemstu. Dakle u biti oni mi kažu što žele i ja im to napravim. Zanima me kako bih ja to mogao legalno naplatit, dakle da bude sve po zakonu. Ne bih želio imati kasnije problema s poreznom upravom jer se u ovom biznisu okreću poprilične pare (deseci tisuća kuna). Budući da sam redoviti student mogu raditi samo preko student servisa, a to u ovom slučaju otpada. Dali je autorski ugovor riješenje. Ako je možete li mi objasniti kako ga sklopiti (znači ako je klijent u inozemstvu dali ja to njemu faksiram ili...?) te na koji račun onda on meni isplaćuje honorar (žiro ili tekući). Također znam da se autorski ugovor oporezuje. E sad dali taj porez plati on ili ja. Recimo ako je honorar 10000 kuna, a porez tipa 20% dali on isplati 10000 kuna, a meni sjedne 8000 ili on isplati 12000 a ja dobijem 10000. Također dali postoji godišnji limit koliko mogu zaraditi? Znam da se preko student servisa lupi neki porez ako se prijeđe 50000 kn/god.

 

Unaprijed hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Jokerman, slušaš li istoimenu pjesmu velikog Boba, obožavam je, pa ću ti probati pomoći.

Ako radiš opisane poslove za razne naručitelje, bilo u zemlji ili u inozemstvu, otvori d.O.o. Taj d.O.o. ne mora imati zaposlene i može izdavati račune po kojima će ti naručitelji plaćati. Moći ćeš prikazivati i troškove koje imaš u svojoj tvrtki i porez ti je 20%.