Jump to content

Tumačenje obveznog zakona glede prihvaćanja ponude


Zvone888

Preporučene objave

Dana 22.08.2011. podnio sam pri jednom telekom operateru zahtjev za prijenos broja mobitela iz mreže jednog drugog operatera(prepaid) u njihovu mrežu (također prepaid) s namjerom da nakon izvršenog prijenosa broja zasnujem pretplatnički odnos u određenoj tarifi i uz pogodnost potpisivanja ugovora o pretplatničkom odnosu na 24 mjeseca i trajnog naloga kupim određeni mobitel za 1 kn. Cijena je bila objavljena na internetskoj stranici tog operatera pod navedenim uvjetima. Istog dana njihov djelatnik provjerio je cijenu uređaja (tada 1 kn) i poslao e-mail voditelju druge poslovnice istog operatera da rezervira taj mobitel na moje ime dok ne bude omogućeno sklapanje pretplatničkog ugovora uz kupnju mobitela po 1 kn. Ne znam je li u mailu bila spominjana cijena mobitela jer isti nisam pročitao.

Naime, pretplatnički odnos u spomenutom operateru moguće je zasnovati tek nakon što bude izvršen prijenos broja budući da se u prvotnom operateru radilo o pre-paid-u pa se vrši prijenos broja u pre-paid-u i tek onda je moguće zasnovati pretplatu. Nakon podnošenja zahtjeva za prijenos broja potrebno je čekati određeni vremenski period dok se isti ne izvrši. Prijenos je izvršen dana 02.09.2011. i ja sam sljedeći dan došao u poslovnicu s namjerom da potpišem ugovor o pretplatničkom odnosu u spomenutoj tarifi i preuzmem rezervirani mobitel, odnosno kupim isti po cijeni od 1 kn. Tom mi je prilikom rečeno da mobitel pod uvjetima koje sam spomenuo sada košta 998 kn.

Budući da sam prijenos broja izvršio isključivo s namjerom da kupim navedeni mobitel po cijeni od 1 kn pod spomenutim uvjetima, ostao sam neizravno oštećen jer sam sklopio ugovor (prijenos broja) s namjerom sklapanja drugog ugovora (pretplatnički odnos uz kupnju mobitela), a morao sam odustati od sklapanja drugog ugovora jer su se njegovi uvjeti u međuvremenu promijenili.

Ovom prilikom htio bi napomenuti da članak 249. Zakona o obveznim odnosima (Zakon) propisuje da se volja za sklapanje ugovora može izjaviti riječima, uobičajenim znakovima ili drugim ponašanjem iz kojega se sa sigurnošću može zaključiti o njezinu postojanju, sadržaju i identitetu davatelja izjave. Budući da sam osobnom iskaznicom dokazao svoj identitet prilikom podnošenja zahtjeva za prijenos broja, a namjeru sklapanja pretplatničkog odnosa uz kupnju mobitela po 1 kn izjavio usmeno riječima koje bi se posredno mogle dokazivati gore spomenutim mailom voditelju poslovnice, smatram da je uvjet članka zadovoljen.

Nadalje, člankom 255. Zakona propisano je da se izlaganje robe s naznakom cijene smatra ponudom, ako drukčije ne proizlazi iz okolnosti slučaja ili običaja. Objavljivanje cijene mobitela na internetskoj stranici tvrtke svakako se može smatrati ponudom.

Člankom 257. stavkom 1. Zakona propisano je da je ponuditelj vezan ponudom osim ako je svoju obvezu da održi ponudu isključio ili ako to isključenje proizlazi iz okolnosti posla, međutim stavkom 2. istog članka propisano je da se ponuda može povući samo ako je ponuđenik primio izjavu o povlačenju prije primitka ponude ili istodobno s njom. Budući da smatram da sam ponudu (cijenu uređaja objavljenu na internetu) prihvatio izjavom volje (prema tumačenju članka 249.) prilikom podnošenja zahtjeva za prijenos broja, mislim da se može na ovaj slučaj primijeniti stavak 2. članka 257. Mišljenje da sam ponudu u pravnom smislu prihvatio potkrepljujem činjenicom da je u članku 262. Zakona propisano sljedeće: stavak 1: ponuda je prihvaćena kad ponuditelj primi izjavu ponuđenika da prihvaća ponudu. stavak 2: ponuda je prihvaćena i kad ponuđenik pošalje stvar ili plati cijenu te kad učini neku drugu radnju koja se na temelju ponude, prakse utvrđene između zainteresiranih strana ili običaja može smatrati izjavom o prihvatu (u ovom slučaju usmena izjava o namjeri kupnje mobitela i rezervacija istog).

Upravo Vam se obraćam zbog tumačenja navedenog stavka 2. članka 262. i članka 255. Zakona. Naime, predao sam danas (03.09.2011.) žalbu operateru u kojeg sam prenio broj no ne očekujem da će žalba biti uvažena pa Vas molim da me savjetujete imam li ikakvih mogućnosti za zaštitu svog interesa (kupnja mobitela po cijeni 1 kn ili neki drugi oblik kompenzacije od strane T-Mobile-a) tj. može li se pravno gledano moj slučaj sagledati u smislu tumačenja koje sam ovdje iznio. Zahvaljujem se na brzom odgovoru.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

U ovom slučaju, opći uvjeti poslovanja davatelja usluge, odnosno prodavatelja, imaju prednost pred odredbama ZOO-a, ako zakonske odredbe nisu prisilne naravi. U općim uvjetima poslovanja vjerojatno stoji da se pretplatnički odnos zasniva ugovorom u pisanom obliku, te se usmeno dogovaranje ne može smatrati sklapanjem ugovora.

 

Ako je ugovor o pretplati s povlaštenom cijenom uređaja bio jedini motiv za promjenu operatera, najlakše bi bilo da se protekom određenog vremena jednostavno vrati na starog operatera.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

  • Temu je nedavno pogledalo   0 korisnika

    • No registered users viewing this page.
  • Korisnici koji su trenuto na stranici



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija