Snortz objavljeno: 4. prosinac 2012. Dijeli objavljeno: 4. prosinac 2012. Pozdrav! Imam jedno jednostavno pitanje vezano uz pravovaljanost R1 racuna. Osim podataka od firme, oiba/jmbga koji moraju biti navedeni.. i naznaceno da se radi o R1 racunu, te uredno iskazan PDV, da li ima jos kakvih pravila? Konkretno, racun moze biti ispisan rukom kompletno, ili na racunalu kompletno - da li moze biti racunalno ispisan racun, a da su podaci tvrtke naknadno dopisani rukom (u za to predviđeno mjesto koje se slucajno nije dobro isprintalo)? Koji zakon ovo regulira (ako netko zna i po kojem clanku, bilo bi super). Hvala! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
krester odgovoreno: 5. prosinac 2012. Dijeli odgovoreno: 5. prosinac 2012. Zakon o računovodstvu - čl. 5 i čl. 6. R-1 račun mora sadržavati potpis ili faksimil potpisa osobe ovlaštene za izdavanje računa. Pritom, čim se račun odštampa na papiru ne smatra se računom u obliku elektroničkog zapisa. Česti tekst: "Račun je izdan elektroničkim putem i vjerodostojan je bez pečata i potpisa" je pogrešan i nezakonit. Račun ne treba sadražavati otisnuti pečat izdavatelja Opći porezni zakon - čl. 56. stavak 1. i stavak 2. Zakon o PDV-u - čl, 15. st. 3. Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom - čl.9. st 1. točka 1,2,3 i čl. 11. Zakon o trgovačkim društvima - čl. 21. način navođenja obveznih podataka na R-1 računu nije bitan (ručno u npr. MS Execl-u i/ili vlastitom rukom) Snortz 1 Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Snortz odgovoreno: 5. prosinac 2012. Autor Dijeli odgovoreno: 5. prosinac 2012. Zakon o računovodstvu - čl. 5 i čl. 6.R-1 račun mora sadržavati potpis ili faksimil potpisa osobe ovlaštene za izdavanje računa. Pritom, čim se račun odštampa na papiru ne smatra se računom u obliku elektroničkog zapisa. Česti tekst: "Račun je izdan elektroničkim putem i vjerodostojan je bez pečata i potpisa" je pogrešan i nezakonit. Račun ne treba sadražavati otisnuti pečat izdavatelja Opći porezni zakon - čl. 56. stavak 1. i stavak 2. Zakon o PDV-u - čl, 15. st. 3. Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom - čl.9. st 1. točka 1,2,3 i čl. 11. Zakon o trgovačkim društvima - čl. 21. način navođenja obveznih podataka na R-1 računu nije bitan (ručno u npr. MS Execl-u i/ili vlastitom rukom) No.. ovo se zove odgovor. Svaka cast i hvala puno. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Snortz odgovoreno: 6. prosinac 2012. Autor Dijeli odgovoreno: 6. prosinac 2012. p.s. Sto uciniti kad porezna uprava radi problem oko priznavanja takvog racuna? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
tsereg odgovoreno: 6. prosinac 2012. Dijeli odgovoreno: 6. prosinac 2012. Pritom, čim se račun odštampa na papiru ne smatra se računom u obliku elektroničkog zapisa. Česti tekst: "Račun je izdan elektroničkim putem i vjerodostojan je bez pečata i potpisa" je pogrešan i nezakonit.Kako se tumači čl. 6. st. 2. Zakona o računovodstvu? Proizlazi li iz toga da ako postoji elektronički zapis (de facto ako se račun izdaje iz računovodstvenog softvera), onda račun ne treba imati potpis, već je dovoljno da ima otisnuto ime osobe (ili prepoznatljivu oznaku)? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
krester odgovoreno: 8. prosinac 2012. Dijeli odgovoreno: 8. prosinac 2012. jedno je račun kao elektronički zapis a drugo je odštampani račun na papiru. za račune na papiru je nebitno jesu li sastavljeni ručno u MS Excelu ili putem AOP u npr. SAP-u. prema 1. Zakonu o računovodstvu čl. 4. st 2. Isprave sastavljene elektroničkim računalom mogu umjesto potpisa imati faksimil ili drugu prepoznatljivu oznaku osoba koje su sastavile ispravu. prema 3. Zakonu o računovodstvu čl. 6. st. 2. Knjigovodstvena isprava sastavljena kao elektronički zapis može umjesto potpisa osobe ovlaštene za zastupanje poduzetnika ili osobe na koju je prenesena ovlast sadržavati ime i prezime ili drugu prepoznatljivu oznaku osobe ovlaštene za izdavanje knjigovodstvene isprave ili mora biti potpisana sukladno zakonu koji uređuje elektronički potpis. ono što je bitno - račun na papiru nije sastavljen kao elektronički zapis i zato treba imati potpis ili faksimil potpisa osobe ovlaštene za izdavanje računa Zakon o elektroničkom potpisu čl. 2. t 4. Elektronički zapis – je cjelovit skup podataka koji su elektronički generirani, poslati, primljeni ili sačuvani na elektroničkom, magnetnom, optičkom ili drugom mediju. Sadržaj elektroničkog zapisa uključuje sve oblike pisanog i drugog teksta, podatke, slike i crteže, karte, zvuk, glazbu, govor, računalne baze podataka, dakle račun na papiru nije nikada račun sastavlje kao elektronički zapis Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
tsereg odgovoreno: 10. prosinac 2012. Dijeli odgovoreno: 10. prosinac 2012. Ali, prema čl. 4. račun sastavljen na elektroničkom računalu je dovoljno da ima faksimil ili drugu prepoznatljivu oznaku osobe koja je sastavila tu ispravu? Konkretno, kada meni davatelj usluga pošalje na e-mail PDF datoteku svog računa, a ona sadrži, recimo, samo oznaku osobe koja je ispravu sastavila, je li onda i to valjani račun, prema čl. 4. I što se dešava ako ja taj račun onda otisnem na papir i predam svojoj knjigovotkinji? Je li to legalno? Doslovno - tako svi danas rade. Ja se ne sjećam kada sam zadnji puta u knjigovodstvo predao račun koji je imao bilo potpis, bilo faksimil potpisa. Zapravo, na žalost, računi nemaju čak niti oznaku osobe koja ih je sastavila. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.