Jump to content

Prometna nesreća


mrilnak

Preporučene objave

Današnja situacija:

 

Vozim se u autu po lijevoj traci i negdje 200-250 metara ispred mene se nalazi semafor na kojem je upaljeno zeleno svjetlo. Snimim cijelu situaciju, na semaforu se u tom trenutku nalaze dva automobila i u sebi mislim kako će oni skrenuti te mogu nastaviti istom brzinom prema semaforu. Brzina je negdje oko 50-60 km/h; dopušeno 50 km/h. Približavajući se, potpuno smetem (razgovor, šala s prijateljima) i misleći u sebi kako su već auti na semaforu skrenuli, podignem pogled i ta dva auta su još uvijek na semaforu, čekaju, a zeleno na semaforu još uvijek upaljeno. Kada sam podignuo pogled i vidio šta se događa, bio sam udaljen od prvog auta 10-15 m s brzinom negdje 40-50 km/h. U tom trenutku pokušam naglo zakočiti, no međutim kako je kišilo i cesta bila mokra nije imalo nikakvog utjecaje i ABS se uključio i u tom trenutku udaljen možda 5 m od automobila naglo skrenem desno u drugu traku preko pune linije. Uspio sam učiniti taj manevar i bio sam potpuno prestrojen u desnu traku. Naglašavam, potpuno prestrojen te sam mislio kako ću uredno nastaviti vožnju tom trakom te nakon sekundu, auto koji se vozio desnom trakom udari me odostraga. U tom trenutku se odmah zaustavim i u tom trenutku se upali crveno na semaforu. šteta nekoliko tisuća kuna. Ova dva auta nisu krenula jer je prvi auto kojim je upravljao stariji gosp, potpuno dezorjentiran kao da nije svoj. policija je izašla na uviđaj te napravila zapisnik.

koje posljedice mogu snositi te kolika bi iznosila moguća kazna? da li će mene teretiti sam za prestrojavanje preko pune linije? :)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Članak 52.

(1) Vozač ne smije mijenjati način upravljanja vozilom naglim smanjenjem brzine kretanja vozila,osim u slučaju neposredne opasnosti.

(2) Vozač koji namjerava znatnije smanjiti brzinu kretanja vozila ili ga zaustaviti, dužan je to učiniti, osim u slučaju neposredne opasnosti, na način kojim neće ugroziti ili u većoj mjeri ometati druge vozače koji se kreću iza njega, a i te vozače o svojoj namjeri, uz obvezu iz članka 44. ovoga Zakona, upozoriti i uključivanjem stop svjetla, svih pokazivača smjera ili davanjem odgovarajućeg znaka rukom..

-po ovom clanku vas nebi mogli teretit,jer je ocito prijetila neposredna opasnost,medjutim clanak 58 odgovara uzroku saobracajne nesrece,ili ce vas okriviti po odredbi neprilagodjene brzine.

Članak 58.

(1) Vozač koji se približava raskrižju mora voziti s povećanim oprezom koji odgovara prometni muvjetima na raskrižju...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Članak 52.

(1) Vozač ne smije mijenjati način upravljanja vozilom naglim smanjenjem brzine kretanja vozila,osim u slučaju neposredne opasnosti.

(2) Vozač koji namjerava znatnije smanjiti brzinu kretanja vozila ili ga zaustaviti, dužan je to učiniti, osim u slučaju neposredne opasnosti, na način kojim neće ugroziti ili u većoj mjeri ometati druge vozače koji se kreću iza njega, a i te vozače o svojoj namjeri, uz obvezu iz članka 44. ovoga Zakona, upozoriti i uključivanjem stop svjetla, svih pokazivača smjera ili davanjem odgovarajućeg znaka rukom..

-po ovom clanku vas nebi mogli teretit,jer je ocito prijetila neposredna opasnost,medjutim clanak 58 odgovara uzroku saobracajne nesrece,ili ce vas okriviti po odredbi neprilagodjene brzine.

Članak 58.

(1) Vozač koji se približava raskrižju mora voziti s povećanim oprezom koji odgovara prometni muvjetima na raskrižju...

 

hvala na odgovoru. Da li će se uzimati u obzir prestrojavanje preko pune linije ili to nema veze obzirom da je prijetila neposredna opasnost?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

hvala na odgovoru. Da li će se uzimati u obzir prestrojavanje preko pune linije ili to nema veze obzirom da je prijetila neposredna opasnost?

 

oprostite, nisam odgovorio i postavio pitanje na dobar način. govorite o brzini, no međutim ona nije toliko važna jer sam vozio i po propisu i uspio sam izbječi auto ispred sebe. postavlja se pitanja o punoj liniji koju sam prešao u tom trenutku prilikom prestrojavanja i tada je došlo do sudara.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odredba zakona koja propisuje neprilagodjenu brzinu,nije odredila brojcano kolika je to brzina,vec kaze tolika da se s obzirom na postojece okolnosti na putu mozete blagovremeno u datom momentu zaustaviti pred svakom preprekom,neugrozavajuci pri tome sebe ni druge ucesnike u saobracaju..Znaci pored postojecih okolnosti,brzina se prilagodjava i uslovima i stanju puta,atmosferskim i dr prilikama(magla,kisa,snijeg i sl.)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija