Jump to content

Financijski leasing i totalna šteta


Riso

Preporučene objave

Imao sam prometnu nesreću gdje mi je auto izletio iz suprotnog smjera preko zelene površine između prometnih traka i zabio se u mene. S obzirom na moju brzinu od oko 80 km/h imam samo potres mozga i trzajnu povredu vrata.

 

Na autu je totalna šteta, star je 1 godinu i 7 mjeseci, uzet na financijski leasing sa 20% učešća, sa 27 tkm i izuzetno očuvan te u osnovnim sredstvima samostalne djelatnosti.

 

U leasingu mi je rečeno da će oni prekinuti ugovor o leasingu i namiriti se od police AO i prodaje olupine, te da ako ta sredstva nisu dostatna da ja imam obvezu namirivanja ostatka vrijednosti ili ako po obračunu su ta sredstva veća , u što u najmanju ruku sumnjam, da ću dobiti ostatak isplate, te da ja imam pravo prvokupa olupine. Pošto se šteta namiruje sa police AO, a ne sa police auto-kaska, mogu li ja tražiti da se leaing da auto ostave osiguravajućoj kući te da isplate cijelu vrijednost vozila?

 

Vrijednost novog auta je bila 132 000 kn te je na polici auto-kaska ta vrijednost,a ja sam dobio sa rabatom za 110 000 kuna. Po kojoj će mi svoti računati vrijednost automobila jer je rabat poslovna tajna? Može li se gdje naći Katalov vrijednosti rabljenih vozila?

 

Kako imam samostalnu djelatnost imam li pravo nekakve naknade za to što nisam u mogućnosti privređivati i imam li pravo na zamjensko vozilo tj. naknadu štete? Imam li pravo na naknadu štete za to što postoji realna mogućnost otkazivanja ugovora za posao po samostalnoj djelatnosti a samim time i ugrožavanje egzistencije?

 

Zar je moguće da iako nisam kriv ostanem bez auta, novaca koje sam dao za auto, a neću biti u mogućnosti si priuštiti vozilo jer mi je recesija dobrano utjecala na moje poslovanje te neću moći dobiti novi leasing?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 tjedna kasnije...

Prvo, kasko nema nikakve veze i bilo koja vrijednost navedena po kasku nije relevantna za vrijednost po AO, sto vas zapravo zanima

 

Drugo, ostatak vozila ne morate uzeti, imate pravo na cjelokupnu isplatu (zapravo lizing kuca ima to pravo, ali njima je vjerojatno svejedno sve dok su oni dobili svoj dio - onoliko koliko je ostatak vrijednosti)

 

Trece, postoji cak sansa da ste duuzni jos nesto lizingu jer se desilo u najgorem mogucem casu po gubitak vrijednosti. Auto najvise gubi na vrijednosti kao nov, vas ce najmanje obezvrijediti za iznos 20%, ako vam je i ucesce manje od toga (tj. glavnica veca od 80% cijene), ispada da ste jos nesto i duzni.

 

Prednost je sto popust, u principu ne uzimaju u obzir (tj. ne bi smjeli), bitna je trzisna/ kataloska/uobicajena vrijednost vozila, nebitno za koliko ste vi realno kupili taj auto. Neke osiguravajuce kuce pokusavaju i na tu foru umanjiti vrijednost. ali ne bi smjelo, u krajnjem slucaju, mogli ste ga dobiti i na nagradnoj igri besplatno, steta koju ste pretrpili je vrijednost koju ste izgubili nesrecom a ne kako ste do te vrijednosti dosli

 

Cetvrto, nazalost cak i da isplata bude sasvim korektna uvijek cete imati osjecaj da ste na gubitku jer za iznos koji dobijete, na trzistu vjerojatno necete moci za taj iznos kupiti identican auto, a cak i da uspijete, niko vam nece platiti onaj subjektivni utisak da je vas stari bio bolji jer ga naprosto bolje "poznajete" nego isti koji bi kupili od nekog

 

Peto, vezano za naknadu stete i posrednih gubitaka zbog nemogucnosti obavljanja djelatnosti, pitanje je sasvim na mjestu i sasvim opravdano i logicno, ali kod nas nema sanse. Prvo, jer se sve osiguravajuce kuce od toga ograde opcim uvjetima, drugo, praksa jednostavno kod nas nije takva (Sto i mene strahovito zivcira, ali nikad nisam ostvario nikakav zahtjev u tom smislu iako sam uvijek trazio)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Do sada sam dobio samo neslužbenu ponudu koja je 43 250 kn u gotovini i olupina da mi ostane.. Sada, koliko sam naćuo neslužbenim kanalima, vrijednost olupine je oko 3 000 €.. to je ukupno oko 66 000 kn.. Mene ne zanima da mi isplate tržišnu vrijednost vozila, nego po kataloškoj vrijednosti CVH koja je 78 890 kn za moje vozilo ( zvao sam CVH i platio taj poziv nekih 8 kn/min ).. bilo što ispod te vrijednosti, ni lipu neću prihvatiti.. Kao ni njihovu aljkavu procjenu, jer se malo više razumiijem u mehaniku nego što dotično osiguranje misli.. Nek oni prodaju zgužvanu limenku za 23 000 kn + PDV za koliko će sad meni leasing pokušat uvalit tu sekundarnu sirovinu..

 

Nadalje, opći uvjeti osiguranja dotičnog osiguranja me ni najmanje ne interesiraju jer ja s njima nikakav ugovor nisam potpisao pošto nisam njihov klijent..

 

Update-at ću vas o slučaju, makar on i dalje stoji na mrtvoj točci..

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Vec slutim koje je osiguranje u pitanju :(

 

Ima jedan detalj koji je bitan. Koliku su odredili vrijednost olupine ? Kad je pokusavaju uvaliti klijentu, onda je precjene jer im to smanjuje isplatu, kad je zadrzavaju, onda je "potcijene" jer moraju isplatiti stetu + vrijednost zadrzane olupine. Poanta je da ako neko ima pravo kalkulirati s tim onda ste to vi a ne oni, oni moraju dati ponudu na kojoj je procjenjena i steta i vrijednost olupine, a na vama je da kazete po toj ponudi, "hocu olupinu" ili "necu olupinu" Inzistirajte na tome jer je to vase pravo a ne njihovo.

 

Drugo, jos nesto je nevjerojatno. Ako auto kataloski vrijedi cca 80000 kn, nek je po njima 70 000 (nek i tu ukradu 10tak posto), opet da bi uopce mogla biti procjenjena totalka, steta bi trebala biti recimo 70% vrijednosti auta, u vasem slucaju to ispada 0,7 * 70000 = 49000 kn. I to je jadno, ali ne vidim da ikako moze proci manje od toga. Ako je manje, nije totalna steta, imate pravo na popravak u ovlastenom servisu

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Mislim da je svima jasno koji osiguravatelj je u pitanju, a imenovat ću ga kad sve završi, a reći ću vam zašto u ostatku posta..

 

Dakle, prije par minuta stigla mi je doma obavijest o ponuđenom iznosu odštete sa svim iznosima i mog ostatka duga prema leasingu. Iznosi su slijedeći:

 

ponuđen iznos odštete: 43 550,00 kn

vrijednost ostatka vozila: 23 450,00 kn

ostatak dugovanja po ugovoru: 7 088,91 kn

 

Ukupna vrijednost mog vozila je dakle 67 000 kn ( 12 000 kn ili 15,2% manje nego u poreznoj ). Sve da i idem s tim iznosom računat minimalnu vrijednost za procjenu totalke od 70% dolazimo do iznosa od 46 900kn.. Ergo, moj je auto jest isplativo popravljati, a na meni je da tražim odštetu za smanjenu vrijednost vozila.

 

Nadalje, leasing kuća kaže ( to sam sad dobio na pismeno )da imam pravo samo na jedan pismeni zahtjev za ulaganjem prigovora, što je apsurd. Ako meni ni drugi iznos ne odgovara, trebao bi moći ići u sudski proces.

 

I da, kao što vidite, ja bi nakon 18 plaćenih mjesečnih rata leasinga u iznosu od 235,71€ ( 3 003,53€ glavnice i 1239,25€ kamata ) i učešća od 20 020,00kn ili 20% trebao još platiti leasingu 7 100kn. A leasing kuća meni nudi da tu sekundarnu sirovinu kupim od njih za 29 312,50 kn ( 23 450,00 kn + PDV ). Ako k tome dodam još dug prema leasingu, cijela igra me dođe 36 412,50kn ili prevedeno laicima, da bi bio na 0, limenku bi trebao prodati za taj iznos. Pa to je 4 790€ po današnjem tečaju. Koja će mi budala to dat za hrpu pleha. E tu je kvaka zašto oni nisu napisali u izvidu da su otišli vitalni dijelovi na motoru ( ulje je iscurilo iz mašine a karter nije nigdje naveden, a ni ništa vezano za blok motora ili uljnu pumpu, oba kotača iščupana iz vilica a nigdje nije navedena servo letva volana, nigdje navedeni nosači motora itd.. ), jer to povećava vrijednost olupine a smanjuje iznos za isplatu.

 

Tako da sutra idem kod vještaka da napravi procjenu vozila, pa kom obojci kom opanci.

 

Kakko mi je jedan pravnik pročitavši ugovor rekao, ugovor s leasingom može potpisati samo muška budala koja želi auto ( da sam bar onda uzeo nešto što bi se moglo pripisati krizi srednjih godina :zubo: )

 

Eh da, radim za jednu medijsku kuću, tako da će nakon cijelog procesa priča završiti u medijima skupa sa svim akterima, pa da vidimo kako je i negativna reklama bolja od nikakve.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Kolika vam je knjigovodstvena vrijednost auta u trenutku udesa u knjigama?

 

Ako je amortiziran po uobuicajenoj stopi (20%) ispada da nakon 19 mjeseci vrijedi oko 60 200 kn (naravno pretpostavljam da je kupljen za oko 88000 kn netto – pretpostavljam da ste kad ste spominjali 110000 kn govorili s PDV-om?) To je podatak koji im ne morate dati, ali lizing ga sigurno ima, tako da ga ima i osiguranje. Na tragu toga ce reci „Vi sami taj auto procjenjujete u osnovni sredstvima na 60 000 kn, mi vam dajemo 67000).

 

Ipak, ako je vise od 67000, imate dobre sanse da prvo povecate vrijednost vozila prije udesa u odnosu na njihovu procjenu (to vam odgovara i u slucaju da je totalna i da nije)

 

Argument vam moze biti CVH, i biti sta sto mislite da ide u prilog (recimo aktualni cjenik zastupnika) Naravno, ono sto ne ide, necete ni navoditi. Provjerite vrijednost i po eurotaxu. Nadalje, mala je kilometraza (za benzince se uzima prosjecna oko 18000 za dizele i do 27000 godisnje), to je svakako argument za povecanje vrijednosti auta.

 

Napominjem, samo ako ga knjigovodstveno ne vodite na manji iznos, inace ce potegnuti taj argument. Kurvanjski, ali u pravnom smislu dosta jako.

 

Svi racuni o odrzavanju su isto dobar argument, naravno ako vam idu u prilog

 

Drugi elememnt prigovora ovisi koju strategiju imate. Povecati vrijednost stete u cilju vece isplate ili prihvatiti procjenu ali ici na to da nije u pitanju totalka, pa da vam umjesto stete plate popravak. Osobno bih izabrao to jer je ionako ispod 70%, a kakvi su vam izgledi mozete skuziti po cijeni servisa, jednostavno sami obidjite par ovlastenih nek vam sastave ponudu. Sve dok je vrijednost olupine + cijena popravka < cijena auta u trenutku udesa, popravak se isplati i trazite to. (Zapravo, imate sve parametre, u dogovoru sa servisom pokusajte ustimati stvari da tako ispadne)

 

U svakoj varijanti ja naravno pametno umanjivati vrijednost olupine, iako ne znam kako osim da za ruku povedete neovisnog vjestaka. Uopce nemam pojma kako dolaze do tih vrijednosti, znam samo da kod nas niko nikad nije unovcio nikakav karambol za 29 K kn. Da je u pitanju recimo X5, Tuareg ili sta slicno, onda mozda. Ne znam koji auto je u pitanju, ali po cijeni bar vidim klasu. Da ga oglasite na njuskalu na duplo manje, recimo 15, imacete ukupno 3 poziva s upitom "nudim 10 ali mi ga i doslepajte"

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala na odgovorima..

 

Što se tiće knjigovodstvene vrijednosti vozila, mislim da je to poslovna tajna i mislim da to samo porezna može tražiti ( a nisam lood da im dajem nešto što nije zakonom propisano ), jer ja mogu auto amortizirati i u 2 godine po nekakvom postupku brze amortizacije ( nisam tako napravio ) a trenutnu knjigovodstvenu vrijednost ne znam.. Za osobni automobil se može pravdati samo 70% PDVa.. E sad, od 01.01.2013. nisam više u sustavu PDV-a, jer kao što rekoh gospodarska situacija je svakim danom sve gora a i povećan je prag za ulazak u sustav PDV-a sa 82 000 na 230 000 kn.. Mislim da se o svemu još moram konzultirati sa knjigovođom..

 

Danas sam angažirao nezavisnog stručnjaka da napravi procjenu pa ću vidit šta se da napravit..

 

Sestra koja je prije par dana postala mag. iur. mi kaže da bi mogao platiti svoje troškove postupka iako dobijem spor jer osiguranje nije krivac za nezgodu.. Nisam pametan više.. Dat ću joj nek proučava sudsku praksu, tak još ne radi..

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija