Jump to content

DHL i carinski zakon


Vedran Vađunec
 Dijeli

Preporučene objave

Poštovanje.

O potpisivanju 'Isprave o neizravnom zastupanju' kao davanje punomoći na carinski postupak već ima dosta govora na internetu. Mene ipak zanima da li se DHL radi po zakonu kada traži da se to njima potpiše. Napominjem da se radi o fizičkim osobama.

U tom dokumentu oni se pozivaju na članak 5. Carinskog zakona. Taj zakon je donio još dr. Franjo Tuđman 1999. godine i odavno ne vrijedi (NN 78/99) jer ulaskom u EU donešen je 'Zakon o provedbi carinskih propisa Europske unije (NN 54/13) koji Poslove zastupanja u carinskom postupku definira tek u članku 6. Izravno i neizravno zastupanje uopće nije nigdje definirano.

S druge strane, ponuda koju šalju za carinjenje je pomalo čudna. U prilogu šaljem jednu. PDV na vrijednost robe je pogrešno izračunan (na telefonski upit kažu da je tako sustav obračunao).

Carinske pristojbe nisu uopće opisane niti je navedena šifra carinske tarife da bi se znalo po kojoj stopi je roba carinjena (piše samo iznos).

 

Dalje, bio bih zahvalan ukoliko netko može opisati što DHL točno radi kada carini robu. Prosljeđuje moje dokumente carini? Te svoje 'operativne poslove' naplate 125kn. Da li je moguće nekako ih izbjeći pa da carinjenje odradi hrvatska carina ili HP, pa da im ja samo proslijedim dokaz o vrijednosti robe i EORI baš kao što i DHL traži?

 

--- Mala digresija rada DHL-a ---

Prilikom kupovine oni vele da će roba biti dostavljena u 7 dana. Na kraju to potraje preko mjesec dana. (Radnici na uvozu otiđu ranije s posla, ne javljaju se na telefon i ne obrađuju predmete carinjenja).

Zanima me da li postoje kakvi rokovi za postupak carinjenja u DHL-u?

Paket stoji u postupku 15 dana, a rekli su da postupak traje naviše 5 dana. Svojim nemarnim postupcima stvaraju trošak zbog kašnjenja. Problem je u tome što počinje isticati rok za reklamaciju robe na webshopu, a paket još nije kod mene. Roba će doći možda neispravne i ja više nemam mogućnost reklamacije jer je rok istekao. Tko snosi odgovornost? Po meni bi bilo u redu da DHL ne naplati operativne troškove pošto su toliko zakasnili.

 

Ako ne rade po zakonu. Kome ih prijaviti?

Isprava o neizravnom zastupanju fizičke osobe-1.jpg

PonudaRačun.jpg

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Da li ste obavijestili i kontaktirali pošiljatelja da još niste zaprimili robu,dakle da robu niste odbili,već da još nije dostavljena?

jeste li upitali i upozorili DHL službu,kada se već pozivaju na svoje zastupstvo, da vam istječe reklamacijski rok i što s time?No međutim,rok reklamacije ne bi smio teći od dana otpreme robe naručitelju,već od dana primitka robe.

ukoliko su vam zaista obećali dostavu u roku od 7 dana,trebalo bi poništiti kupovinu s razloga prekoračenja roka obećane dostave,mislim da je to vaše diskrecijsko pravo ako roba nije uručena u predviđenom vremenu,naravno ukoliko nije odbijena biti zaprimljena,i to je to.Onda nemate više problema sa dostavom,a roba će se vratiti pošiljatelju. Međutim ukoliko robu doista trebate,na što oni i računaju,onda za sve upite pokušajte zvati direktno carinarnicu gdje roba stoji,i što sami možete osobno obaviti po tom pitanju.

Ono što DHL radi jest dostava papirologije carinarnici,te skladištenje robe do carinjenja,na koju naplaćuje ležarinu.

Tako da ovog puta vama je naplaćeno samo 125kn,što se čak presumira dobrim,obzirom na vrijednost robe,dok su neki forumaši ranijih godina pisali da im je na 120kn vrijednosti,naplaćivano čak od 200-300 kn manipulativnih troškova,znači veće sume od same vrijednosti zaprimljene robe.

Inače ono što možete jest preuzeti od njih papire,i predati ih špediteru,ili čak sami sve obaviti,ukoliko se može,ali ćete morati platiti trošak ležarine,što biste opet došli na isto ili čak i gore,jer čest je slučaj naplate preko 150kn

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 mjeseci kasnije...

Pozdrav

Kako je gospodin Vađunec već rekao - DHL=problem.

Prilikom narudžbe postojao je javni natječaj. U ponudi sam imao 6 špeditera, dok je DHL bio u ponudi najpovoljniji sa 17.22€. Naravno, odabrao sam DHL. Roba je u vrijednosti 33,46€ + trošak dostave na kućnu adresu 17.22€, težine do 1,5kg. I nakon par dana dobio sam Email od DHL:

"OBAVIJEST O UVOZNOM CARINSKOM POSTUPKU

Poštovani,

za Vašu DHL Express pošiljku pod brojem tovarnog lista (Shipment Waybill Number), navedenom u predmetu maila, postoji obveza provedbe uvoznog carinskog postupka.

Kako bismo pristupili uvoznom carinjenju, ljubazno molimo dostavite nam:

· Dokaz o izvršenoj uplati prema inozemstvu (swift banke, PayPal, order confirmation i sl.) iz kojeg je vidljiva vrijednost naručene robe i prijevoza, a koju smo dužni predočiti Carini tijekom carinskog postupka. Carinska osnovica za obračun carine i PDV-a je ukupna vrijednost robe i prijevoza. Za pošiljke protuvrijednosti do 150 EUR plaća se PDV, a iznad tog iznosa i eventualna carina.

U slučaju da nedostaje trošak prijevoza, Carina će ga dodati po za to predviđenim tablicama.

· Točan popis (opis) naručene robe na hrvatskom, u skladu sa uplatom.

· Vaš EORI broj.

i u nastavku: "Napomena: DHL zadržava pravo naplate fiksnog troška u iznosu od 100,00 HRK + PDV po carinskoj deklaraciji u skladu s važećim cjenikom."....

Do sada sam imao nebrojeno puno narudžbi sa interneta i nikada mi se nije upleo taj DHL, svaki carinski postupak sam odrađivao direktno sa Hrvatskom Carinom slanjem računa i nakon toga dobijem obavijest da podignem pošiljku. Sve je već rečeno i jasno.

Pisao sam prigovor i dobio odgovor:

"Od 01.03.2008. godine DHL International d.O.o. je odlukom Uprave uveo naplatu troška korištenja vlastite garancije za uvozno carinjenje kao i operativne troškove..." i nadalje "Korisnik DHL-ove usluge ima pravo odbiti plaćanje navedenih troškova, odnosno da DHL izvrši uslugu carinjenja, no u tom slučaju korisnik treba angažirati špeditera koji će pošiljku ocariniti. Ukoliko neki drugi špediter preuzme carinjenje pošiljke pristigle DHL-om, DHL od tog trenutka prebacuje punu odgovornost na špeditera koji se obvezuje istu i isporučiti na krajnje odredište."

Poslao sam upit pošiljatelju da li mogu vratiti pošiljku kako bi mi poslali drugim špediterom i još čekam odgovor. DHL-u sam uputio 2 prigovora u kojima sam rekao da ne namjeravam platiti njihove troškove jer su izigrali javni natječaj i da ću im se javiti u zadanom roku za povrat robe pošiljatelju. Naravno, pretpostavljam da će mi naplatiti čak i razgovor s njima, o ležarini da i ne pomišljam. Nikakav dokument im još nisam potpisao, odmah sam reagirao pritužbom.

Ostaje pitanje koje svi traže u postovima koje sam našao, ali su uglavnom iz prijašnjih godina. Da li je zakon mijenjan po ovom pitanju i da li moram angažirati špeditera jer mi roba ne prelazi vrijednost od 5.000,00kn? Trebam li se oglušiti na prihvat pošiljke? Mogu li osobno preuzeti robu i obaviti carinski postupak (ako je zaista potreban) ili na koji način mogu izbjeći plaćanje bilo kakvih daljnjih troškova DHL-u osim onih 17.22€ koje sam već platio prilikom plaćanja računa?

Hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

 Dijeli



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija