Jump to content

prometna kazna bez zaustavljanja ?


Fan

Preporučene objave

Bok ljudi, trebam pomoć oko bizarnog slučaja .

Dobio sam na kućnu adresu iz policijske uprave, da xy datuma u xy sati vozač xy registarske oznake napravio prekršaj o sigurnosti na cestama, odnosno da nije bio vezan i da je predviđena kazna za to 500kn i da dostavim u PU podatke o vozaču/vlasniku automobila.

Naravno da toga datuma mene niti ikoga drugoga u automobilu nije zaustavila policija, stoga sam upitao u PU kako je moguće da sam dobio tu kaznu. Rečeno mi je da im je njihov načelnik rekao da mogu pisati kazne ako ugledaju prekršaj vozača bez da ga zaustave, i da je dotični policijski službenik vidio da vozač nije bio vezan i napisao je kaznu za taj prekršaj.

Stvarno bizaran slučaj, neki savjet ?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Točno je to problem, kada me zaustavi ja potpišem prekršaj ili tako nešto. U ovom slučaju pišu kazne bez zaustavljanja, tko kaže da nije to onako napisao da me nije nije ni vidio. Razumiješ? Odakle mu dokaz da je nisam bio vezan, bez zaustavljanja automobila ?

 

Ažurirano

 

Prošlo je po riječi policajca, odnosno datuma napisanoj kazni 21 dan.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Točno je to problem, kada me zaustavi ja potpišem prekršaj ili tako nešto. U ovom slučaju pišu kazne bez zaustavljanja, tko kaže da nije to onako napisao da me nije nije ni vidio. Razumiješ? Odakle mu dokaz da je nisam bio vezan, bez zaustavljanja automobila ?

 

Ažurirano

 

Prošlo je po riječi policajca, odnosno datuma napisanoj kazni 21 dan.

Ti potpišeš ili da si platio kaznu (što je znak da si priznao prekršj) ili potpisuješ da si dobio/primio prekršajni nalog (a ne potpisuješ priznanje prekršaja).

 

Nema dokaza ni u jednom slučaju osim njegove riječi/zapažanja/viđenja tako da ti dođe na isto.Imaš sud pa se žali.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Prošlo je po riječi policajca, odnosno datuma napisanoj kazni 21 dan.

 

Možete dostaviti podatke o potencijalnim vozačima (više njih), pa napomenuti kako se, obzirom se automobil koristi učestalo od strane više osoba (ako se zbilja koristi), za taj konkretan dan ne možete sjetiti tko je točno vozio automobil u datom trenutku.

 

Praksa u ovakvim slučajevima "obrane" nam je dvojaka - ima osuda, ali jednako toliko i oslobođenja, pa razmislite i odlučite kako ćete postupiti.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

mislim da za "nebitne" prekršaje policiji treba oduzeti mogučnost da bez zaustavljanja pišu kazne....niti to ima neke posebne svrhe,niti je korektno to tražiti od osoba da "cinka" tko je vozio auto zbog "bezveznih" kazni...druga je stvar teži prekršaji tipa prolazak kroz crveno,divljanje po cesti itd...ali i tad dozvoliti pisati kaznu samo uz navođenje opravdanja zašto auto nije zaustavljen (tipa nije htio stati i slično).....

 

pisanje kazni i kad se čovjek zaustavi,pa nakon toga dobije kaznu,a nije mu rečeno, isto nije korektno od policajaca...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

mislim da za "nebitne" prekršaje policiji treba oduzeti mogučnost da bez zaustavljanja pišu kazne...

 

Mislim da se ne bi mogli dogovoriti što je nebitno, bar ne u potpunosti. U ovom slučaju je riječ o pojasu, a on nikako nije nebitan.

 

 

pisanje kazni i kad se čovjek zaustavi,pa nakon toga dobije kaznu,a nije mu rečeno, isto nije korektno od policajaca...

 

Apsolutno se slažem kad se radi o prometu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Bok ljudi, trebam pomoć oko bizarnog slučaja .

Dobio sam na kućnu adresu iz policijske uprave, da xy datuma u xy sati vozač xy registarske oznake napravio prekršaj o sigurnosti na cestama, odnosno da nije bio vezan i da je predviđena kazna za to 500kn i da dostavim u PU podatke o vozaču/vlasniku automobila.

Naravno da toga datuma mene niti ikoga drugoga u automobilu nije zaustavila policija, stoga sam upitao u PU kako je moguće da sam dobio tu kaznu. Rečeno mi je da im je njihov načelnik rekao da mogu pisati kazne ako ugledaju prekršaj vozača bez da ga zaustave, i da je dotični policijski službenik vidio da vozač nije bio vezan i napisao je kaznu za taj prekršaj.

Stvarno bizaran slučaj, neki savjet ?

 

Poštovani, meni ovdje nešto ne "štima"

 

1. Temeljem čega je utvrđen prkršaj?

- zapažanjem OSO-a, policijskog službenika, jel tako, a kako će isti dokazati prekršaj u daljnjem postupku, tj. kako će dokazati da je neposrednim postupanjem i zapažanjem utvrdio navedeni prekršaj?

To je riječ na riječ..., da ne rečem APP.

 

Primjer: "meni kao policijskom službeniku se yx osoba zamjerila, napišem u izvješću da sam, iako nisam, dana xy u 15,15 sati na određenom mjestu zapazio da ta osoba upravlja vozilom xy reg. oznaka, te da sam zapazio da ista nije koristila sigurnosni pojas, čime je počinila prekršaj iz čl. 163. st. 1., kažnjivo po čl. 163. st. 8. ZSPC-a.."

I još jedna stvar sada tu "ne štima", a to je lakši prekršaj za koji je, ako je počinitelj spreman odmah platiti kaznu, predviđeno 50 %-tno umanjenje kazne predviđene za isti, a što xy osobi nije dozvoljeno, tj. dovodi se u neravnopravni položaj sa drugim počiniteljima identičnog prekršaja, a koji su od strane OSO-a bili zaustavljeni, te im je na taj način utvrđen prekršaj..

 

Moje mišljenje je da se takva vrsta prekršaja ne može utvrditi, kao ni sankcionirati "na daljinu", tj. bez zaustavljanja vozača i neposrednog utvrđivanja prekršaja, možda griješim, ali ipak mislim da ne griješim i da to na sudu, ako temeljem prigovora, dođe do istog, sve pada u vodu...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

 

1. Temeljem čega je utvrđen prkršaj?

- zapažanjem OSO-a, policijskog službenika, jel tako,

Točno

 

 

I još jedna stvar sada tu "ne štima", a to je lakši prekršaj za koji je, ako je počinitelj spreman odmah platiti kaznu, predviđeno 50 %-tno umanjenje kazne predviđene za isti, a što xy osobi nije dozvoljeno, tj. dovodi se u neravnopravni položaj sa drugim počiniteljima identičnog prekršaja, a koji su od strane OSO-a bili zaustavljeni, te im je na taj način utvrđen prekršaj..

 

ne postoji lakši prekršaj nego prekršaj do 2000 kn kod kojeg se može platit 50% kazne.Da li to piše u obavijesti ne znamo niti znamo da li će doma dobit da plati 50% kazne kad se utvrdi tko je vozio.

 

Dakle opcije postoje a dok nešto ne dođe službeno ne zna se točno.

 

A jedan od uvjeta za plaćanje 50% kazne je da se prekršaj priznaje (veoma bitno).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Mislim da se ne bi mogli dogovoriti što je nebitno, bar ne u potpunosti. U ovom slučaju je riječ o pojasu, a on nikako nije nebitan.

pa recimo polazna točka bi mogla biti i visina ili sankcije za određeni prekršaj....pojas je bitan,ali za osobu koja će i biti kažnjena...dok prolaskom kroz crveno ugrožava se ozbiljno sigurnost drugih osoba...izmeđuostalog i sankcije su drugačije jer postoje "veči" i manji prekršaji....

evo drugi primjer..ne radi svjetlo,žmigavac....i dobijete kaznu po zapažanju policajca....međutim (bar je tako bilo prije) vozač ima pravo jer nije primjetio da mu ne radi štop svjetlo ,na licu mjesta promjeniti i neplatiti kaznu....na ovaj način to nemože,već dobije kaznu...

Onda "nebitne" prekršaje treba obrisat u zakonu tj.zabranit samo "bitne" radnje.

nisam to rekao,već da za manje važne prekšaje bude obaveza zaustavljanja ,a ne pisanje po zapažanju..... ne komplicira sa traženjem vozača...sprečeva zloupotreba policije...smanjuju žalbe,sudovanja itd...

možda će netko reči policajci imaju ovlaštenja i uvijek su u pravu i zašto bi oni to zloupotrebljavali...da je tako,ne bi se u zadnje vrijeme čak uvodile i kamere kod podstupanja policije...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1. Temeljem čega je utvrđen prkršaj?

- zapažanjem OSO-a, policijskog službenika, jel tako, a kako će isti dokazati prekršaj u daljnjem postupku, tj. kako će dokazati da je neposrednim postupanjem i zapažanjem utvrdio navedeni prekršaj?

To je riječ na riječ..., da ne rečem APP...

 

A koja je razlika u dokazivanju kada policajac zaustavi osobu i neposredno utvrdi prekršaj? Isto je riječ protiv riječi, s obzirom da se dobar dio ljudi spreman i u toj situaciji svađati da su bili vezani.

 

 

…to je lakši prekršaj za koji je, ako je počinitelj spreman odmah platiti kaznu, predviđeno 50 %-tno umanjenje kazne predviđene za isti, a što xy osobi nije dozvoljeno, tj. dovodi se u neravnopravni položaj sa drugim počiniteljima identičnog prekršaja, a koji su od strane OSO-a bili zaustavljeni, te im je na taj način utvrđen prekršaj...

 

Dozvoljeno je i u ovom slučaju. Odgovori se policiji s podacima o vozaču, a onda vozaču prvo dolazi obavijest po kojoj može platiti pola, a ako ne plati, ide prekršajni nalog na punu cifru. Isto je npr. s parkiranjem.

 

 

pojas je bitan,ali za osobu koja će i biti kažnjena...dok prolaskom kroz crveno ugrožava se ozbiljno sigurnost drugih osoba

 

Npr., imaš prometnu nesreću, a smrt drugog vozača ovisi samo o tome je li bio vezan ili nije (a samim time i kvalifikacija djela, odštetni zahtjev obitelji i sl.). I kako sad činjenica da se on nije vezao ne utječe na tebe?

 

 

evo drugi primjer..ne radi svjetlo,žmigavac....i dobijete kaznu po zapažanju policajca....međutim (bar je tako bilo prije) vozač ima pravo jer nije primjetio da mu ne radi štop svjetlo ,na licu mjesta promjeniti i neplatiti kaznu....na ovaj način to nemože,već dobije kaznu...

 

Isto kao i ono gore. Za sve kazne za koje se može platiti polovica vozač mora imati tu mogućnost, prije ili kasnije.

 

 

da je tako,ne bi se u zadnje vrijeme čak uvodile i kamere kod podstupanja policije...

 

I dobro je da se uvode, ali kao društvo smo jadni (mislim na društvo općenito) kada nam je za sve potrebna snimka.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Točno

 

 

ne postoji lakši prekršaj nego prekršaj do 2000 kn kod kojeg se može platit 50% kazne.Da li to piše u obavijesti ne znamo niti znamo da li će doma dobit da plati 50% kazne kad se utvrdi tko je vozio.

 

Dakle opcije postoje a dok nešto ne dođe službeno ne zna se točno.

 

A jedan od uvjeta za plaćanje 50% kazne je da se prekršaj priznaje (veoma bitno).

Točno tako, u tome se u potpunosti slažemo, ali, kako dokazati da je prekršaj počinjen, pa jednostavno se može pozvati na alibi ili... vozilo nije bilo taj dan u pogonu (kvar), ili nešto sl..., siguran sam da i sami znate da, kad dođe do suda, da je to riječ protiv riječi, bez bilo kakvih drugih dokaza...

Po meni, ako je to taj načelnik svojim djelatnicima rekao, kako navodi g-din fan, u što čisto sumnjam, iskreno, ili nezna svoj posao (nije radio na cesti) ili je ono APP...

 

Druga stvar je, kako navodite, priznanje počinjenja prekršaja, temeljem čega se kazna može umanjiti za 50 %, ali to je kada je vozač neposredno od strane OSO-e uhvaćen (zatečen) u počinjenju prekršaja, te isti priznaje prekršaj i spreman je platiti odmah...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

A koja je razlika u dokazivanju kada policajac zaustavi osobu i neposredno utvrdi prekršaj? Isto je riječ protiv riječi, s obzirom da se dobar dio ljudi spreman i u toj situaciji svađati da su bili vezani..

 

Poštovani, uopće nisam mislio ni na kakvu svađu i nepriznavanje ako je policajac osobu, neposredno, uhvatio u prekršaju, a ista prekršaj ne prizna, dakle postupao prema njoj, tada joj ostavi pisanu obavjest da je počinila prekršaj (prekršajni nalog isl.), što je vjerodostojni dokaz u daljnjem tijeku postupka..

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Isto kao i ono gore. Za sve kazne za koje se može platiti polovica vozač mora imati tu mogućnost, prije ili kasnije.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

 

I dobro je da se uvode, ali kao društvo smo jadni (mislim na društvo općenito) kada nam je za sve potrebna snimka.

ovo oko mog primjera da neradi npr.štop svjetlo....ne radi se o mogučnosti polovice kazne...nego ako se osoba zaustavi ima (bar je prije tako bilo) mogučnost na licu mjesta poravak i nastavak vožnje bez kazne...ovako bez zaustavljanja nema tu mogučnost...

------------------------------------------------------

ovo da smo jadno društvo ,tu se potpuno slažem s tobom :)........međutim i da smo dobro društvo uvijek ima svakakvih i ljudi i policajaca,tako da su kamere dobro riješenje.....

Npr., imaš prometnu nesreću, a smrt drugog vozača ovisi samo o tome je li bio vezan ili nije (a samim time i kvalifikacija djela, odštetni zahtjev obitelji i sl.). I kako sad činjenica da se on nije vezao ne utječe na tebe?

pa ako je samim nevezanjem pojasom sebe usmrtio ,tada bi se i kvalifikacija trebala donositi s obzirom na tu činjenicu.....uvijek ima raznih slučajeva,ali i zakon propisuje različite kazne...za pojas 400kn..a za brzu vožnju i oduzimanje vozačke...tako da nisu isti prekršaji niti se isto tretiraju...znaš šta mislim,moramo podvući negdje crtu šta su lakši,a šta teži prekršaji....

 

-kazna bez zaustavljanja i izmišljena kazna sa zaustavljanem (kaže da se nisi vezao,a jesi)....da ,u principu na isto dođe...jedino što je ipak malo teže gledati čovjeku u lice i to napisati,pa samim time bi se to jako rijetko događalo.....

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Druga stvar je, kako navodite, priznanje počinjenja prekršaja, temeljem čega se kazna može umanjiti za 50 %, ali to je kada je vozač neposredno od strane OSO-e uhvaćen (zatečen) u počinjenju prekršaja, te isti priznaje prekršaj i spreman je platiti odmah...

 

Bez obzira što prvo ide postupak utvrđivanja vozača, i dalje se vozaču prvo šalje obavijest prema kojoj može platiti pola novčane kazne. Znači, ako te policajac zaustavi i ne da ti nikakav papir, prvo ćeš dobiti obavijest da platiš pola, a ako ne platiš, dolazi prekršajni nalog. U slučaju da vozač nije odmah zaustavljen, prvo dolazi upit o vozaču, pa onda obavijest za pola, pa prekršajni nalog. Ne gubi se pravo na plaćanje polovice.

 

 

Poštovani, uopće nisam mislio ni na kakvu svađu i nepriznavanje ako je policajac osobu, neposredno, uhvatio u prekršaju, a ista prekršaj ne prizna, dakle postupao prema njoj, tada joj ostavi pisanu obavjest da je počinila prekršaj (prekršajni nalog isl.), što je vjerodostojni dokaz u daljnjem tijeku postupka..

 

Policajac ne mora odmah ostaviti osobi neki papir, nego se sve može kasnije poslati poštom.

 

 

tako da nisu isti prekršaji niti se isto tretiraju...znaš šta mislim,moramo podvući negdje crtu šta su lakši,a šta teži prekršaji

 

Ma oni se i dijele prema visini kazne na lakše i teže, ali kako ih se većina može zakomplicirati, teško bi se negdje povukla takva linija.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

evo drugi primjer..ne radi svjetlo,

Mislim da takvo što još nisu radili.

 

nisam to rekao,već da za manje važne prekšaje bude obaveza zaustavljanja ,a ne pisanje po zapažanju....
Totalno nebitno ali i neostavrivo jer je prekršajni zakon jasan a postupanje po njemu nisu samo prekršaji u prometu.

 

Po meni, ako je to taj načelnik svojim djelatnicima rekao, kako navodi g-din fan, u što čisto sumnjam, iskreno, ili nezna svoj posao (nije radio na cesti) ili je ono APP...
Zna svoj posao.

 

 

Druga stvar je, kako navodite, priznanje počinjenja prekršaja, temeljem čega se kazna može umanjiti za 50 %, ali to je kada je vozač neposredno od strane OSO-e uhvaćen (zatečen) u počinjenju prekršaja, te isti priznaje prekršaj i spreman je platiti odmah...

Svi imaju pravo na popust i zaustavljeni i nezaustavljeni.I pokretatelj teme može platit 50% u roku 3 dana ako priznaje prekršaj.Znači ispunjeni su svi zakonski uvjeti za sve.
Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Bez obzira što prvo ide postupak utvrđivanja vozača, i dalje se vozaču prvo šalje obavijest prema kojoj može platiti pola novčane kazne. Znači, ako te policajac zaustavi i ne da ti nikakav papir, prvo ćeš dobiti obavijest da platiš pola, a ako ne platiš, dolazi prekršajni nalog. U slučaju da vozač nije odmah zaustavljen, prvo dolazi upit o vozaču, pa onda obavijest za pola, pa prekršajni nalog. Ne gubi se pravo na plaćanje polovice.

Policajac ne mora odmah ostaviti osobi neki papir, nego se sve može kasnije poslati poštom.

Poštovani, sve je točno što Vi pišete, sa svim izrečenim se slažem i znam, ali znam o čemu i ja pišem, dosta dugo sam radio taj posao dok nisam otišao dalje...., poglavito ako dođe do suda kada se utvrđuju sve činjenice, pa i ta na koji način je utvrđen prekršaj ove vrste, a koji se, u konkretnom slučaju, osobi stavlja na teret...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

, poglavito ako dođe do suda kada se utvrđuju sve činjenice, pa i ta na koji način je utvrđen prekršaj ove vrste, a koji se, u konkretnom slučaju, osobi stavlja na teret...
Sporno za utvrđivanje prekršja može bit vidljivost,daljina, itd a što sud utvrđuje.

Ne bi pisali takve prekršaje na taj način da ne prolaze kod suda.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

  • Temu je nedavno pogledalo   0 korisnika

    • No registered users viewing this page.
  • Korisnici koji su trenuto na stranici



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija