Jump to content

Novi zakon ministra Medveda


jado

Preporučene objave

Kao što sam već i rekao , evo nama još pola milijuna.

. Ma, živio rođo.

nisi daleko od istine....u prošlom zakonu je trebalo 5 mjeseci za narodnu zaštitu što nitko nije teoretski mogao imati (nebuloza)....u ovom 100 dana....e sad će se tek vidjeti jel postoji koji građanin koji nije branitelj...i automatski dobijaju i status dragovoljca jer imaju 100 dana....

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Dali se to može odnositi na one koji nisu imali "vojni rapored", primjerice:strani državljani koji su se tada zatekli u RH ili se dragovoljno došli u RH i stavili se na raspolaganje, oni koji nisu imali boravak, dakle, nisu bili evidentirani u pričuvnom sastavu u ondašnjim uredima za obranu, civilnoj zaštiti, teritorijalnoj obrani, policiji i sl, a stavili su se na raspolaganje i imaju traženi broj dana za status dragovoljca.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

 

Ovaj zakon je najbolji zakon o braniteljima do sada.

 

Ne razumijem zašto Fred i ekipa kritiziraju isti zakon i tvrde da se ne razlikuje od sadašnjeg-trenutnog , kada se razlikuje i to u više pozitivnih primjera kako za branitelje tako i za suzbijanje crne ekonomije ali i punjenje državnog proračuna.

 

Evo npr. jedan branitelj u mirovini se zaposli ( ostane mu cijela mirovina što do sada po ovom zakonu nije bilo moguće ), radi 3,5 sati na dan i privređuje kako za sebe tako i za mirovinsko, porez i prirez .... što bi u konačnici značilo da je recimo radio taj isti posao na " crno " država od njegova rada na crno ne bi imala ni kune a ipak bi taj isti umirovljenik dobivao mirovinu. Ovako, barem dio od svog rada koji će od sada raditi legalno, će izdvojiti i za mirovinu koju prima, porez i prirez. Znači svi su na dobitku, i država i grad i branitelj.

Znači, rasteretit će se kako državni tako i hzmo proračun.

 

Svake pohvale zakonu a Fredu poruka da janjci ipak nisu stradali bez razloga, kako je izjavio u medijima vezano za isti zakon.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ovaj zakon je najbolji zakon o braniteljima do sada.

 

Ne razumijem zašto Fred i ekipa kritiziraju isti zakon i tvrde da se ne razlikuje od sadašnjeg-trenutnog , kada se razlikuje i to u više pozitivnih primjera kako za branitelje tako i za suzbijanje crne ekonomije ali i punjenje državnog proračuna.

 

Evo npr. jedan branitelj u mirovini se zaposli ( ostane mu cijela mirovina što do sada po ovom zakonu nije bilo moguće ), radi 3,5 sati na dan i privređuje kako za sebe tako i za mirovinsko, porez i prirez .... što bi u konačnici značilo da je recimo radio taj isti posao na " crno " država od njegova rada na crno ne bi imala ni kune a ipak bi taj isti umirovljenik dobivao mirovinu. Ovako, barem dio od svog rada koji će od sada raditi legalno, će izdvojiti i za mirovinu koju prima, porez i prirez. Znači svi su na dobitku, i država i grad i branitelj.

Znači, rasteretit će se kako državni tako i hzmo proračun.

 

Svake pohvale zakonu a Fredu poruka da janjci ipak nisu stradali bez razloga, kako je izjavio u medijima vezano za isti zakon.

 

Ne kužim kako će se to rasteretiti HZMO i državni proračun ako ti mirovina ide dalje kao da ne radiš,kompa da si na birou za zapošljavanje što bi mislio o tome zakonu?pogledaj malo oko sebe koliko mladi svakodnevno odlazi vani raditi i to je OK? odlaze jer im se ne radi ili što nemaju gdje raditi?od nas invalida vjerovatno će malo ko raditi na građevini a oni koji imaju škole za kancelarije i koji mogu pronaći takav posao radiće sigurno ajde kada ti kažeš da je sa time država na dobitku valjda je tako,već sam pisao da poznajem doktora koji ej HRV-i u mirovini i koji radi u ordinaciji sa ovim zakonom će raditi još i više liječnika a nešto se piskara po medijia da nam nedostaje liječnika i da masovno odlaze vani,sada če odlaziti još i više,treba donijeti ustavni zakon da svi umirovljenici bez obzira na bolest i godine mogu raditi do kraja života uz primanje pune mirovine,to bi bio spas za ovu državu da ostane bez mladih ljudi i nemaju gdje ostati

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ko će moći raditi.samo oni koji su umirovljeni po općem mirovinskom zakonu a svi oni koji su umirovljeni po posebnom zakonu i kojima su mirovine više puta umanjivane neće moći točnije svi oni koji su umirovljeni po zakonu o mirovin.pravima djel.vojnih osoba ,policiskih sl i oso neće moći raditi ko ni do sada.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

tresla se brda rodio se miš!

opet ne vračaju ono što je račan uzeo. i dalje se invalidnina temelji na proračunskoj osnovici a ne kao do 1999. prosjeku Republike Hrvatske.

ne navodi se visina proračunske osnovioce i temeljem čega se određuje.

ostaje dobra volja politike.

 

izgleda da je Fred bio u pravu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

bivu , niti jedan zakon se ne donisi u gostioni niti za jedan sat.sve je to dugo i pomno planirani.dajemo ali da proračun ne oštetimo.da jse invalidnina računa po prosjeku ,one bi se povećavale svake godine.ovako se nisu mijenjale godinama.(npr. 50 000 x 10 kuna x 12 mjeseci = lijepa svotica x 10 godina (stagnacije). Koliko je ostalo u proračunu ??? )

Nama ostaju "razmišljanja" a oni koji su trebali to promjeniti ostaju tamo gdje jesu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ne kužim kako će se to rasteretiti HZMO i državni proračun ako ti mirovina ide dalje kao da ne radiš,kompa da si na birou za zapošljavanje što bi mislio o tome zakonu? pogledaj malo oko sebe koliko mladi svakodnevno odlazi vani raditi i to je OK? odlaze jer im se ne radi ili što nemaju gdje raditi?

Jednostavno je što se tiče hzmo-a jer će dio od brutto primanja ići za hzmo, dio za porez, dio za prirez i ovo što ostane onome tko radi. U biti taj koji radi će s tim primanjima pokrivati jedan mali dio svoje mirovine....mali ali svakako veći nego da ne radi ili da radi na crno, a da prima mirovinu.

 

Treba napomenuti da se radi o radu od 3,5 sati dnevno. Za tako malu satnicu ne treba ni očekivati veliku plaću ( 1500 do max 2000 kn - netto, za barem 90 % poslova koji će se odrađivati ).

 

Što se tiče burze, gle...trenutno u ovoj sezoni nedostaje 4000 djelatnika ugostitelja i općenito radnika u turizmu, a burze su pune ! Zašto nedostaje radnika a burze su pune ?

 

Tako da mislim da ovaj zakon ne šteti mladima ni onima na burzi ( birou za zapošljavanje ).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Treba napomenuti da se radi o radu od 3,5 sati dnevno. Za tako malu satnicu ne treba ni očekivati veliku plaću ( 1500 do max 2000 kn - netto, za barem 90 % poslova koji će se odrađivati ).

 

Što se tiče burze, gle...trenutno u ovoj sezoni nedostaje 4000 djelatnika ugostitelja i općenito radnika u turizmu, a burze su pune ! Zašto nedostaje radnika a burze su pune ?

 

Tako da mislim da ovaj zakon ne šteti mladima ni onima na burzi ( birou za zapošljavanje ).

 

I sta bi sad trebali umirovljenike iz unutrasnjosti starosti 65 do 80 godina zaposliti na sezoni da rade 3,5 sata da konobare u nekom hotelu, restoranu ili kaficu a moras mu jos i osigurati smjestaj a sve za tih ( 1500 do max 2000 kn - netto, za barem 90 % poslova koji će se odrađivati ), za to trebaju mladje i ljude srednje generacije, a ne umirovljenike.

I da ja mislim da ovaj zakon steti mladima, pustimo umirovljenike da uzivaju u mirovini, ako te neko treba da mu radis a ti si zdrav i mozes raditi radi mu na "ugovor o djelu", iz njega se placaju svi doprinosi i porezi tako da drzava nemoze biti ostecena, a ako zaradis najmanje cca bruto iznos od 96000 kn u godini i vise dana mozes zatraziti ponovni izracun mirovine.

Ako radis na "ugovor o djelu" mirovina ti se normalno isplacuje.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

I sta bi sad trebali umirovljenike iz unutrasnjosti starosti 65 do 80 godina zaposliti na sezoni da rade 3,5 sata da konobare u nekom hotelu, restoranu ili kaficu a moras mu jos i osigurati smjestaj a sve za tih ( 1500 do max 2000 kn - netto, za barem 90 % poslova koji će se odrađivati ), za to trebaju mladje i ljude srednje generacije, a ne umirovljenike.

I da ja mislim da ovaj zakon steti mladima, pustimo umirovljenike da uzivaju u mirovini, ako te neko treba da mu radis a ti si zdrav i mozes raditi radi mu na "ugovor o djelu", iz njega se placaju svi doprinosi i porezi tako da drzava nemoze biti ostecena, a ako zaradis najmanje cca bruto iznos od 96000 kn u godini i vise dana mozes zatraziti ponovni izracun mirovine.

Ako radis na "ugovor o djelu" mirovina ti se normalno isplacuje.

 

Nemaju svi umirovljenici 65 godina i plus...ima nas koji još nemamo ni 45 - 50 godina ili čak i manje jer 90-tih su mnogi od nas tek završili srednju školu i doslovno iz školskih klupa , umjesto na fax otišli na prvu crtu i to ne kao kuhari , automehaničari , vozači ili skladištari već u najelitnije postrojbe MUP-a ili MORH-a.

 

A to za more i turizam je bio samo primjer...ima i u unutrašnjosti jako puno posla...samo ga treba htjeti raditi za određenu cijenu, što je dogovor između radnika i poslodavca.

 

Što se tiče ugovora o djelu on pravno a ni stvarno ne smije imati obilježja ugovora o radu.

Druga stvar je ta jer postojeći zakon o braniteljima isti rad branitelja u mirovini - rad na ugovor o djelu ni ne spominje kao mogućnost, već se to regulira drugim zakonima, pritom ne spominjući posebno braniteljsku populaciju i osobe sa statusom HRVI, nego općenito sve umirovljenike i rad na ugovor o djelu.

Ovaj novi zakon omogućava istim braniteljima u mirovini ugovor o radu na 3,5 sati. To je veeelika razlika između ugovora o djelu koji gledajući pravno ne smije imati obilježja ugovora o radu.

 

A i treća stvar je ta jer je tih 3,5 sati taman s obzirom na mogućnosti koncentracije i fizičke i psihiče snage osoba HRVI, neki ne mogu ni toliko....nekima je to baš taman. Nešto se još malo zaradi uz mirovinu ( recimo kao hobi ) , a pritom je sve legalno i ono najvažnije isti branitelji se uklapaju u civilno društvo, što mnogima od nas baš i ne ide najbolje jer živimo u nekom svom svijetu.

 

Tako da i dalje ne vidim zašto bi ovaj zakon nekome štetio ( mladima ili ljudima koji nemaju posla ) ?

Ovaj zakon je najbolji zakon do sada što se tiče branitelja i njihovih prava ali i poslodavaca koji traže radnike baš na 1/2 radnog vremena za koje poslove i radno vrijeme na tržištu rada ne mogu naći radnu snagu, iako su burze rada prepune nezaposlenih.

 

Još samo da su ovim novim Zakonom o braniteljima regulirali osobnu invalidninu, tj. njezino usklađivanje-povećanje a koja se od 1999 godine nije mijenjala, to bi bilo super.

ALI...ništa nije savršeno.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Sve je to OK,al zapošljavati umirovljenike u državi iz koje se doslovno svaki dan iseljavaju mladi ljudi jer nemaju gdje raditi,zapošljavati umirovljenike u među ako ne i vodećoj zemlji u EU po nezaposlenosti i to zapošljavati ili omogućavati zapošljavanje umirovljenika među kojima mnogi imaju veće mirovine nego radnici koji strepe dali će uopće dobiti svoju plaću za odrađeni rad e to mogu izmisliti samo hrvati,ma "hrvatine" i još se naglašava da je to najhumaniji zakon,ma super,pitam se samo ovi koji podržavaju ovakve zakone imaju li svoju djecu,unučad,ja ih nemam i živim sa 2000 kuna mirovine al razmišljam nekom logikom,što ne znači da mislim da je neko glup,samo raspravljamo,još da dodam,onda se čudimo zašto nas proglašavaju lažnim invalidima,imaju pravo,imaš mirovinu od 5-6000 kuna i radiš,nego što si nego lažni invalid,možeš raditi,želiš raditi odrekni se mirovine i radi i još nešto sa tim se ruši cijena rada,neznam ko će to platiti npr. 5000 kuna ako može 2000 kuna,treba stvari gledati neutralno a ne meni ovo paše i zato je dobro,ne žive u ovoj državi samo ovi ili oni a rad na crno,ko je radio na crno do sada radiće i dalje bez obzira na promjenu zakona

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ali ako se radi uz prijavu na 3,5 sat onda se mirovina smanjuje zbog vrijednsnog bod koji se umanjuje sa 1.5 na 1.,,mislim pročitajte malo".

 

Ne !

Mirovina ostaje ista ! I kod mene je konkretno koeficijent 1,85 a ne 1,5.

To je bilo po starom zakonu s time da se to odnosilo samo na one koji su u mirovini radi prof nesposobnisti, dok oni u općoj nisu imali tu mogućnost uopće.

Dok recimo, isti ti koji su bili na čelu ministarstva branitelja, naš dragi i poštovani Fred Matić je čudom iz Međugorja ozdravio i postao ministar Milanovićeve vlade, dok svi mi ostali nismo imali pravo na to da se bavimo bilo čime legalno uz mirovinu zbog opće nesposobnosti za rad a on je mogao biti član VLADE RH na čelu ministarstva ! Halooo ?! O čemu dalje uopće svrha rasprave ????

 

Članak 37.

(5) Hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i HRVI iz Domovinskog rata, korisnicima prava na invalidsku mirovinu zbog potpunog gubitka radne sposobnosti ostvarene temeljem ovoga Zakona ili Zakona o mirovinskom osiguranju kod kojih je potpuni gubitak radne sposobnosti djelomično prouzročen ranjavanjem, ozljedom, zatočeništvom u neprijateljskom logoru, zatvoru ili drugom neprijateljskom objektu, bolesti, pogoršanjem bolesti, odnosno pojavom bolesti zadobivenom u obrani suvereniteta Republike Hrvatske, a djelomice bolešću, ozljedom izvan rada, ozljedom na radu ili profesionalnom bolešću izvan tih okolnosti koji se zaposle ili počnu obavljati djelatnost na temelju koje postoji obveza na osiguranje manje od 3,5 sati dnevno, invalidska mirovina se ne obustavlja.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

imaš mirovinu od 5-6000 kuna i radiš,nego što si nego lažni invalid,možeš raditi,želiš raditi odrekni se mirovine i radi

 

To nema veze jedno s drugim.

Čist primjer je bivši ministar branitelja Fred Matić.

Eto, ako me postave na jedno takvo mjesto gdje će mi primanja biti 3 puta veća od mirovine, poklonit ću mirovinu državnom proračunu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

To nema veze jedno s drugim.

Čist primjer je bivši ministar branitelja Fred Matić.

Eto, ako me postave na jedno takvo mjesto gdje će mi primanja biti 3 puta veća od mirovine, poklonit ću mirovinu državnom proračunu.

 

U tome i je problem u ovoj državi što zakone i pravila donose i postavljaju oni koji imaju,malo sam nadopunio moj prethodni post,kompa eksgodus je iz ove države i svakog normalnog to treba zabrinjavati a sa ovim se to samo pospješuje,budimo realni 95% nas je izmišljalo,glumilo 100000000000 bolesti samo da bi došli do mirovine a sada smo odjednom sposobni za rad,koja je razlika između nas i Matića? nikakva,jesmo li htjeli mirovinu jesmo pa onda mirujmo pustimo mlade da rade

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

U tome i je problem u ovoj državi što zakone i pravila donose i postavljaju oni koji imaju,malo sam nadopunio moj prethodni post,kompa eksgodus je iz ove države i svakog normalnog to treba zabrinjavati a sa ovim se to samo pospješuje,budimo realni 95% nas je izmišljalo,glumilo 100000000000 bolesti samo da bi došli do mirovine a sada smo odjednom sposobni za rad,koja je razlika između nas i Matića? nikakva,jesmo li htjeli mirovinu jesmo pa onda mirujmo pustimo mlade da rade

 

Vidi frende, ne znam za druge koji su glumili ili nisu i kakve su komisije isti glumci prolazili do konačnog rješenja o mirovini ili statusa HRVI-a ali znam da sam konkretno ja, nakon više od 10 godina liječenja ( danas više od 17 u kontinuiteu ) morao proći 8 do 10 raznih komisija ( što mup-ovih, što komisija hzmo-a, što vojnih vezano za status hrvi-a ), tako da tko je prošao isti broj komisija kao ja, ili je stvarno rođen za Holivud ili je uistinu ratni stradalnik sa oštećenjem organizma u određenoj mjeri.

 

Što se tiče egzodusa mladih iz RH, to je činjenica ali ne vidim kakve veze ovaj zakon ima s time ?

Evo, što se tiče konkretno posla u RH, ove turističke sezone fali 4000 radnika ---- 4000 ???! A burze rada pune ko šipak nezaposlenih.

 

Konkretno, razlika između mene i Matića je ta da ja nisam preko noći čarolijom ozdravio i postao ministar ili član Vlade RH i primao istu plaću.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

tresla se brda rodio se miš!

opet ne vračaju ono što je račan uzeo. i dalje se invalidnina temelji na proračunskoj osnovici a ne kao do 1999. prosjeku Republike Hrvatske.

ne navodi se visina proračunske osnovioce i temeljem čega se određuje.

ostaje dobra volja politike.

 

izgleda da je Fred bio u pravu.

 

3326 kuna proračunska osnovica.po nepovećanju invalidnina ispaga da se osnovica nije mijenjala 17 godina.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ali ako se radi uz prijavu na 3,5 sat onda se mirovina smanjuje zbog vrijednsnog bod koji se umanjuje sa 1.5 na 1.,,mislim pročitajte malo".

 

Pomiješao si kruške i jabuke jer mirovinski faktor ne može biti veći od 1. Polazni faktor nije što i mirovinski faktor.

 

Kad ste se već dotakli invalidskih mirovina i rada kao invalid, ja bih to riješio na drugačiji način. Na dvije godine bih ukinuo mirovine svim invalidima, za dvije godine bi pravi invalidi pocrkali od gladi, muljatori bi se snašli i bili lijepi i debeli. Time bih odvojio žito od kukolja za kratko vrijeme i uz minimalan trošak, naprotiv.

Mladi ljudi bi trebali raditi za 3000 kuna, a invalidi u mirovini bi trebali uz mirovinu još dodatno zarađivati. Ma dajte, molim vas!

To bi trebalo omogućiti samo onim bogcima koji odu u minimalnu braniteljsku mirovinu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ali ako se radi uz prijavu na 3,5 sat onda se mirovina smanjuje zbog vrijednsnog bod koji se umanjuje sa 1.5 na 1.,,mislim pročitajte malo".

 

Imaš pravo kira...sada sam malo bolje pogledao članke vezano uz temu rada i ne izgleda mi baš tako dobro jer bi se mirovina drastično smanjila, što bi značilo da bi se trebao naći dosta bolje plaćen posao od nekih 1500 do 2000 kn netto a što je nemoguće kod nas u RH, jednino možda u Njemačkoj ili negdje drugdje vani.

 

Meni bi isti faktor s 1,85 pao na 1.

To mi se čini poprilično puno u kunama. Ovako odokativno skoro pa 1/2 mirovine.

ili neka me netko ispravi ako griješim , koliko bi umanjenje mirovine iznosilo u postocima %%%% ???

 

 

Članak 37.

 

(1) Hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i HRVI iz Domovinskog rata, korisnicima prava na invalidsku mirovinu zbog djelomičnog gubitka radne sposobnosti ostvarene temeljem ovoga Zakona ili Zakona o mirovinskom osiguranjukod kojih je djelomični gubitak radne sposobnosti u potpunosti nastao kao posljedica ranjavanja, ozljede, zatočeništva u neprijateljskom logoru, zatvoru ili u drugom neprijateljskom objektu, bolesti, pogoršanja bolesti, odnosno pojave bolesti zadobivene u obrani suvereniteta Republike Hrvatske koji se zaposle ili počnu obavljati djelatnost na temelju koje postoji obveza na osiguranje, invalidska mirovina se ne obustavlja.

 

(2) Hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i HRVI iz Domovinskog rata, korisnicima prava na invalidsku mirovinu zbog djelomičnog gubitka radne sposobnosti ostvarene temeljem ovoga Zakona ili Zakona o mirovinskom osiguranjukod kojih je djelomični gubitak radne sposobnostidjelomično prouzročen ranjavanjem, ozljedom, zatočeništvom u neprijateljskom logoru, zatvoru ili drugom neprijateljskom objektu, bolesti, pogoršanjem bolesti, odnosno pojavom bolesti zadobivenom u obrani suvereniteta Republike Hrvatske, a djelomično bolešću, ozljedom izvan rada, ozljedom na radu ili profesionalnom bolešću izvan tih okolnosti koji se zaposle ili počnu obavljati djelatnost na temelju koje postoji obveza na osiguranje, invalidska mirovina se ne obustavlja.

 

(3) Osobama iz stavka 1. i 2. ovoga članka za vrijeme zaposlenja ili obavljanja djelatnosti na temelju koje postoji obveza na osiguranje mirovina se određuje uz primjenu mirovinskog faktora 0,6667.

 

(4) Hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i HRVI iz Domovinskog rata, korisnicima prava na invalidsku mirovinu zbog potpunog gubitka radne sposobnosti ostvarene temeljem ovoga Zakona ili Zakona o mirovinskom osiguranju kod kojih je potpuni gubitak radne sposobnosti u potpunosti nastao kao posljedica ranjavanja, ozljede, zatočeništva u neprijateljskom logoru, zatvoru ili u drugom neprijateljskom objektu, bolesti, pogoršanja bolesti, odnosno pojave bolesti zadobivene u obrani suvereniteta Republike Hrvatske koji se zaposle ili počnu obavljati djelatnost na temelju koje postoji obveza na osiguranje manje od 3,5 sati dnevno, invalidska mirovina se ne obustavlja.

 

(5) Hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i HRVI iz Domovinskog rata, korisnicima prava na invalidsku mirovinu zbog potpunog gubitka radne sposobnosti ostvarene temeljem ovoga Zakona ili Zakona o mirovinskom osiguranju kod kojih je potpuni gubitak radne sposobnosti djelomično prouzročen ranjavanjem, ozljedom, zatočeništvom u neprijateljskom logoru, zatvoru ili drugom neprijateljskom objektu, bolesti, pogoršanjem bolesti, odnosno pojavom bolesti zadobivenom u obrani suvereniteta Republike Hrvatske, a djelomice bolešću, ozljedom izvan rada, ozljedom na radu ili profesionalnom bolešću izvan tih okolnosti koji se zaposle ili počnu obavljati djelatnost na temelju koje postoji obveza na osiguranje manje od 3,5 sati dnevno, invalidska mirovina se ne obustavlja.

 

(6) Osobama iz stavka 4. i 5. ovoga članka za vrijeme zaposlenja ili obavljanja djelatnosti na temelju koje postoji obveza na osiguranje mirovina se određuje uz primjenu mirovinskog faktora 1,0.

 

(7) Nakon zaposlenja ili početka obavljanja djelatnostina temelju koje postoji obveza na osiguranje, kao ni nakon prestanka zaposlenja iliobavljanja djelatnosti na temelju koje postoji obveza na osiguranje,osobe iz stavka 1., 2.,4. i 5. ovoga članka ne podliježu kontrolnom pregledu.

 

(8) U slučaju iz stavka 1., 2., 4. i 5. ovoga članka razdoblje zaposlenja ili obavljanja djelatnosti na temelju koje postoji obveza na osiguranje ne uračunava se u mirovinski staž niti se po prestankuzaposlenja ili obavljanja djelatnosti na temelju koje postoji obveza na osiguranje ne određuje novi iznos mirovine.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Kompa, ti i sada imaš mirovinski faktor 1 ako si u općoj mirovini, a ako nisi onda ti je faktor 0,8.

Tu lijepo piše da ako si u mirovini zbog profesionalne nesposobnosti (djelomičnog gubitka radne sposobnosti) onda si imao MF 0,8, a ako se zaposliš po ovom prijedlogu Zakona onda ti se mirovina računa s MF 0,667

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Kompa, ti i sada imaš mirovinski faktor 1 ako si u općoj mirovini, a ako nisi onda ti je faktor 0,8.

Tu lijepo piše da ako si u mirovini zbog profesionalne nesposobnosti (djelomičnog gubitka radne sposobnosti) onda si imao MF 0,8, a ako se zaposliš po ovom prijedlogu Zakona onda ti se mirovina računa s MF 0,667

 

To bi značilo da bi mirovina ostala ista kao i sada ?

 

Ja sam mislio da pošto sada imam 1,85 pada na 1. Da , u općoj sam.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Tako je jer ste vas dvojica pomiješali mirovinske i polazne faktore.

 

Mirovinski faktor

Veličina koja se uzima u obzir prigodom odlaska u mirovinu, a zavisi od vrste mirovine koja se ostvaruje; određuje se s 1 (za starosnu mirovinu) ili manje (0,7 – 1 za obiteljsku mirovinu, zavisno od broja korisnika te mirovine odnosno 0,8, 0,3333, 0,1667 ili 0,5 zavisno od vrste invalidske mirovine);

 

Polazni faktor

Veličina koja se uzima u obzir pri izračunu prijevremene starosne mirovine i starosne mirovine.

Pri izračunu prijevremene starosne mirovine polazni faktor ovisi o odnosu navršene starosne dobi osiguranika u trenutku odlaska u mirovinu i uvjeta starosne dobi za starosnu mirovinu i navršenog mirovinskog staža. Polazni faktor određuje se brojkom 1 i smanjuje se u rasponu od 0,10% do 0,34% za svaki mjesec ranijeg umirovljenja, zavisno od navršenog mirovinskog staža u danom slučaju.

Pri izračunu starosne mirovine osiguranika koji prvi put ostvaruje pravo na mirovinu i navršio je staž od 35 godina, polazni faktor se povećava po 0,15% a najviše do 9%, za svaki mjesec, koliko je osiguranik stariji od propisane starosne dobi u trenutku odlaska u mirovinu

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Prateci raspravu na stranicama e-Svjetovanje vezano na "Javno savjetovanje o Nacrtu prijedloga zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji"

naletio sam na opceniti prigovor jednog branitelja, citiram sa stranica:

 

"Sto je sa Hravtskim braniteljima koji su već u mirovini. Ako se ovaj zakon ne primjeni na njih onda su oni oštetćeni i to puno. Naime ja sam otišao u prijevremenu starosnu mirovinu u ožujku 2017. god. Imam 900 dana borbenog sektora i dragovoljac sam. sad izračunajte koliko ću ja izgubiti. To nikako ne smijete učiniti. Nismo mi krivi što smo ranije otišli. Osim toga ja sam čekao ovaj zakon godinu dana. Bio sam 5 godina na zavodu za zapošljavanje, nisam imao od čega prehraniti obitelj niti školovati djecu. Blokiran mi je račun preko godinu dana. Pun sam dugova. i sada ako se meni neće uskladiti mirovina po novom zakonu to će biti krajnje nepošteno i nemoralno. Molim vas ne mojte ovo olako shvatiti jer će vanm se sigurno pobuniti ta kategorija branitelja." zavrsen citat.

 

Sta reci na ovo, nemamo njegove sve relevantne podatke ali kada se pogledaju clanak 26. i clanak 27. pomenutog prijedloga zakona i ugrubo izracuna njegov moguci gubitak izlazi:

 

- sa osnova 900 dana provedenih u domovinskom ratu po clanku 27. (od 841 do 960 dana) gubi ravno 20% a kako je bio dragovoljac (dragovoljcu – ovisno o broju dana sudjelovanja u obrani suvereniteta Republike Hrvatske, na postotak predviđen za određeni broj dana dodaje se 10%.) sto znaci da dozivotno od mirovine gubi 30%.

 

- kako nemamo njegove sve podatke pitanje je jel bi sta profitirao i po odredbama clanka 26. prijedloga pomenutog zakona.

 

Ako idemo samo za primjer racunati da sad ima cca 3000 kn mirovine njegov dozivotni gubitak je ugrubo cca 900 kn mjesecno, stvarno nije pravedno prema braniteljima koji su sad vec u mirovini.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

 

- sa osnova 900 dana provedenih u domovinskom ratu po clanku 27. (od 841 do 960 dana) gubi ravno 20% a kako je bio dragovoljac (dragovoljcu – ovisno o broju dana sudjelovanja u obrani suvereniteta Republike Hrvatske, na postotak predviđen za određeni broj dana dodaje se 10%.) sto znaci da dozivotno od mirovine gubi 30%.

 

zar nije sad po trenutnom zakonu povećanje dragovoljcima za 30% ?.....a sad će mu biti 20 + 10....na gubitku će biti po novom zakonu dragovoljci sa manjim brojem dana....

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Volio bih kada bi se javio netko tko razumije razliku između novog Zakona i ovog dosadašnjeg,jer se radi o uvećanju za određeni postotak prema danima provedenim u borbenom sektoru,a imao ga je i dosadašnji Zakon.U čem' je razlika...osim što u dosadašnjem Zakonu piše da tako uveć

ana mirovina ne može biti veća od one za 40 god. radnog staža?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Evo sta ti pise u obrazlozenju toga clanka 27.

 

"Ovaj članak predviđa novi sustav obračuna povećanja vrijednosti osobnog boda koji se koristi za obračun visine starosne i prijevremene starosne mirovine hrvatskih branitelja, pripadnika borbenog sektora i isto je predloženo u manjim vremenskim razmacima sudjelovanja u odnosu na sadašnje stanje, što je u sukladno načelu jačeg prava za dulje sudjelovanje u obrani suvereniteta Republike Hrvatske. Obračun za dragovoljce Domovinskog rata je također ovisan o vremenu sudjelovanja u Domovinskom ratu, no osobni bod se povećava za još 10% u odnosu na ostale pripadnike braniteljske populacije, kao poseban način vrednovanja njihovog doprinosa (što bi u najvećem mogućem ostvarenom iznosu, za najviše dana sudjelovanja u Domovinskom ratu bilo 40% povećanja)."

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Po mom shvaćanju (kad zakon bude pravovaljan), vrijedit će za one branitelje koji će dobiti ili otići u mirovinu poslije donošenja zakona.nažalost bit će zakinut.i meni nije baš po volji ali šta je tu je .volio bi da griješim.

 

buda 1965;ti kažeš da će biti zakinuti svi oni koji su već u mirovini,volio bi da griješiš,evo sad će nam netko ko razumije onu matrijalnu stranu sigurno pojasniti šta nam je za očekivati. Ako mi sada obračun mirovine nije u skladu sa pravim vrijednostima ,čime se smatram zakinutim ,i što očekivati od ovog novog zakona.Neće se ništa dogoditi ,ispraviti ili promjeniti,čim su novci u pitanju,nema retroaktivno već više godina.Molim naše znalce vezano za navedeno da nam pojasne što će se uistinu promjeniti nama koji smo u mirovini od 2003.g sa

npr.1747 borbenih dana,lp.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani ntpr,

 

1. Ovako predložen Zakon, SVE umirovljene do njegove objave u N.N. je isključio od mogućnosti korištenja njegovih benefita.

 

2. Opet u strukturama predlagatelja nije bilo branitelja korisnika mirovina po Zakonu o mirovinskom osiguranju DVO i PS ili djelatnih DVO i PS.

Za njih, makar su branitelji i dragovoljci (imaju i do 2.000 dana borbenoga sektora), bili sadašnji ili budući umirovljenici, ovaj Zakon donosi 0 (nula) bodova po pitanju iznosa mirovine.

 

 

Bravo predlagatelji

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

zar nije sad po trenutnom zakonu povećanje dragovoljcima za 30% ?.....a sad će mu biti 20 + 10....na gubitku će biti po novom zakonu dragovoljci sa manjim brojem dana....

 

Tocno, dragovoljci prema sadasnjem zakonu imaju povecanje od 30%, po novom prijedlogu zakona svi dragovoljci sa 840 dan i manje provedena u borbenom sektoru imat ce manje od tih sadasnjih 30%, ovisno o broju dana koliko su proveli u borbenom sektoru kako je navedeno u tablici u clanku 27. prijedloga novog zakona.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

slažem se stobom u svemu.nevjerovatno je ovo što se događa.da ignoriraju sve hb umirovljene po zak.o dvo i ps je teška sramota.što je ovo .dijele nas opet .pa umirovili su prisilno časnika hv,dragovoljca po povratku iz prve misije u avganistan sa 41 g.nedaju mu radit ,nije mogao ostati u vojsci,u ovom zakonu ga nema.neznam više šta da kažem.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ima i nas naivaca koji su umirovljeni po zak. DVO i PS sa 2030 dana borbenog sektora...nikada nisam išao na ptsp očekujući priznanje ove države za doprinos u obrani RH,umirovljen sa 2450,00 kn 2004.zbog ozljede na radu,naravno, prošao sve akcije. Medvedov zakon je obečavao pravednije vrednovanje(bar smo to naivno mislili), ali izgleda da smo ponovo zaboravljeni...ostaje ptsp kao jedini izbor,nažalost.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ima i nas naivaca koji su umirovljeni po zak. DVO i PS sa 2030 dana borbenog sektora...nikada nisam išao na ptsp očekujući priznanje ove države za doprinos u obrani RH,umirovljen sa 2450,00 kn 2004.zbog ozljede na radu,naravno, prošao sve akcije. Medvedov zakon je obečavao pravednije vrednovanje(bar smo to naivno mislili), ali izgleda da smo ponovo zaboravljeni...ostaje ptsp kao jedini izbor,nažalost.

nijedan zakon pa ni sadašnji nije pravedan...zakoni se mijenjaju da nešto isprave i uvijek to bude samo kozmetika....mirovine su toliko neujednačene da se međusobno ljudi i posvađaju....

zakon predvidi čin,status dragovoljca itd...i onda dođeš na mirovinsko i stručnjaci ti daju omjer (koje čak niti ne objasne) i sve tvoje zasluge prepolove...ili dodatak na civilne mirovine...netko ima civilnu 3000kn i sa dodatkom od 30% dobije 900 kn više....drugi koji dobije civilnu 1500kn i sa dodatkom dobije 450kn više...kakve veze ima visina mirovine sa njegovim ratnim zaslugama ?..znači dvojica bila zajedno u ratu i jedan imao sreću da radi na bolje plaćenom poslu taj će biti više nagrađen kad ode u mirovinu ...gdje je tu logika?....ili imate osobu koja je ratovala non.stop 2 godina ima manje pravo nego netko tko nije vidio terena,a ima 5 godina statusa...itd..itd...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ja nisam ništa ni očekivao,vi kojima su oduzeli tih 10% možete biti zadovoljni što će vam ih vratiti a mi ostali možemo pjevati borbene kao i do sada:imamo Hrvatsku,nemamo za kruh,to nam je naša borba dala!ah da omogućiće nam da možemo raditi,napokon da se neko sjetio da umirovljenici od 50-60-70 godina mogu raditi i to u državi gdje nema dovoljno nezaposlenih,velika je to stvar,ako Medvjed kaže da je to najhumaniji zakon do sada,to je sigurno tako,jer zna se!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani ntpr,

 

1. Ovako predložen Zakon, SVE umirovljene do njegove objave u N.N. je isključio od mogućnosti korištenja njegovih benefita.

 

2. Opet u strukturama predlagatelja nije bilo branitelja korisnika mirovina po Zakonu o mirovinskom osiguranju DVO i PS ili djelatnih DVO i PS.

Za njih, makar su branitelji i dragovoljci (imaju i do 2.000 dana borbenoga sektora), bili sadašnji ili budući umirovljenici, ovaj Zakon donosi 0 (nula) bodova po pitanju iznosa mirovine.

 

 

Bravo predlagatelji

 

Poštovani prof,

zahvaljujem se na pojašnjenju dijela nacrta zakona koji je od početka bio "apsurdan" iz razloga što smo svi mi mislili kako će se promjeniti neke stvari koje su pravednije nego one u prošlom zakonu,međutim u tome i jeste problem ,to se nije dogodilo.Sada kad imamo nacrt zakona,pucamo na sve strane,pa i u smjeru podjela na podf,jer sam negdje u postu pročitao da je ovo ono što nam treba,da je ovo" pravedan zakon ",ili je još prerano suditi nečemu što još nije zaživjelo.Da bi se nekome dalo,nekome se mora oduzeti.lp

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Što je zapravo s mogućnošću rada na ugovor o djelu,..on se nigdje ne spominje, mislim da nije nikakva smetnja, po njemu nije obveza prijva u sustav MIO i HZZO, mislim da dobrom dijelu stradalnika/branitelja ovj nači rada odgovara.

Molim Vaša mišljenja,

 

Od 01.01.2017.god. na "ugovor o djelu", placaju se uz porez od 24% i prirez 18% (za ZG) takodjer 10% za I stup mirovinskog, te 7,5% doprinosa za zdravstveno, tako da si automatski prijavljen na HZMO.

Umirovljenik u ovom slucaju prima punu mirovinu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

nijedan zakon pa ni sadašnji nije pravedan...zakoni se mijenjaju da nešto isprave i uvijek to bude samo kozmetika....mirovine su toliko neujednačene da se međusobno ljudi i posvađaju....

zakon predvidi čin,status dragovoljca itd...i onda dođeš na mirovinsko i stručnjaci ti daju omjer (koje čak niti ne objasne) i sve tvoje zasluge prepolove...ili dodatak na civilne mirovine...netko ima civilnu 3000kn i sa dodatkom od 30% dobije 900 kn više....drugi koji dobije civilnu 1500kn i sa dodatkom dobije 450kn više...kakve veze ima visina mirovine sa njegovim ratnim zaslugama ?..znači dvojica bila zajedno u ratu i jedan imao sreću da radi na bolje plaćenom poslu taj će biti više nagrađen kad ode u mirovinu ...gdje je tu logika?....ili imate osobu koja je ratovala non.stop 2 godina ima manje pravo nego netko tko nije vidio terena,a ima 5 godina statusa...itd..itd...

 

Matematički 3000 + 30% = 3900.ali nešto "opako" Ti je promaknulo.povečanje za dragovoljca da,ali ne mirovine već osobnog boda.a sad koliko je to kuna treba vidjeti (nešto sitno) ali "svemirski" daleko od Tvog izračuna.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

mirovine...netko ima civilnu 3000kn i sa dodatkom od 30% dobije 900 kn više....

 

Matematički 3000 + 30% = 3900.ali nešto "opako" Ti je promaknulo..ali "svemirski" daleko od Tvog izračuna

u čemu ne valja izračun.....kad se 3000kn uveća 30% dobije se 900kn više...odnosno 3900kn

 

kad smo već kod matematike u matematici kada se faktori množe svejedno je koji povečaš za 30% rezultat je isti,odnosno krajni rezultat bude veći za 30%

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Da se ne prepirete odgovorit cu ja, jel je takav primjer proizisao iz jednog mog posta a napisao sam "ugrubo cca 900 kn".

 

Evo i primjera zadnji dio formule kod izracuna mirovine izgleda ovako:

 

Osobni bodovi x Mirovinski faktor x Aktuelna vrijednost mirovine = Iznos mirovine

 

Ako je imao mirovinu oko 3000 kn onda mu je OB bio 48,5 MF je uvjek 1,0, a AVM je 61,99

 

48,5 x 1,0 x 61,99 = 3006 kn

 

Ako taj OB 48,5 pomnozis sa 30% dobis 63,05

 

63,05 x 1,0 x 61,99 = 3908 kn

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Dobro hajdemo se onda iz bajke i nekih nasih zelja vratiti u realnu stvarnost, ovaj predlozeni novi zakon ionako nece imati retroaktivnih djelovanja i odnositi ce se samo na nove umirovljenike.

Ako se uzme u obzir izjave postovanog profa da "nema se pravo na dva dodatka na mirovinu po različitim zakonima" prema tumacenju HZMO-a, onda je stvarna realna razlika u ovom primjeru gore navedenom u postu 228 (http://www.legalis.hr/forum/showthread.php/89541-Novi-zakon-ministra-Medveda?p=751990&viewfull=1#post751990), gdje je navedeno da on za primjer ima mirovinu cca 3000 kn, negdje oko 2,4%, a ne kao sto sam gore napisao u postu 245, cca 900 kn ili 30%.

 

Jednostavno objasnjenje u mirovini obracunatoj po ZOMO-u postoji dodatak na mirovinu od 27%, a ako se mirovina obracuna po ovom prijedlogu novog zakona za branitelje (ili sadasnjem zakonu za branitelje) tog dodatka na mirovinu nema.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani,

 

Članak 27.

 

Ovaj članak predviđa novi sustav obračuna povećanja vrijednosti osobnog boda koji se koristi za obračun visine starosne i prijevremene starosne mirovine hrvatskih branitelja, pripadnika borbenog sektora i isto je predloženo u manjim vremenskim razmacima sudjelovanja u odnosu na sadašnje stanje, što je u sukladno načelu jačeg prava za dulje sudjelovanje u obrani suvereniteta Republike Hrvatske. Obračun za dragovoljce Domovinskog rata je također ovisan o vremenu sudjelovanja u Domovinskom ratu, no osobni bod se povećava za još 10% u odnosu na ostale pripadnike braniteljske populacije, kao poseban način vrednovanja njihovog doprinosa (što bi u najvećem mogućem ostvarenom iznosu, za najviše dana sudjelovanja u Domovinskom ratu bilo 40% povećanja).

 

 

 

Kome je poznata formula za izračun starosne mirovine branitelja – dragovoljca, temeljena na novom Zakonu o braniteljima ?

 

 

PS

 

Ima za stare korisnike mirovina po Zakonu o braniteljima i ZOMO ali nema za stare korisnike mirovina, branitelja umirovljenih po Zakonu o mirovinskom osiguranju DVO i PS.

Opet smo zaboravljeni.

 

 

Lijep pozdrav

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Dali se to može odnositi na one koji nisu imali "vojni rapored", primjerice:strani državljani koji su se tada zatekli u RH ili se dragovoljno došli u RH i stavili se na raspolaganje, oni koji nisu imali boravak, dakle, nisu bili evidentirani u pričuvnom sastavu u ondašnjim uredima za obranu, civilnoj zaštiti, teritorijalnoj obrani, policiji i sl, a stavili su se na raspolaganje i imaju traženi broj dana za status dragovoljca.

 

Lijepo molim,znalce za ovaj komentar i moje razmišljanje..,mislim da je značajno,(dragovoljac i borbeni sektor),

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Lijepo molim,znalce za ovaj komentar i moje razmišljanje..,mislim da je značajno,(dragovoljac i borbeni sektor),

 

Da li je ta osoba/osobe (branitelj) već u mirovini ili se priprema zatražiti mirovinu?jer ovdje komentiraju branitelji koji su već u mirovini ,a kako štovani prof u svom topiću navodi (a i ja sam primjetio) to je zakon za branitelje koji će tek ići u mirovinu po ovom novom zakonu (kad se objavi u NN).za sve nas ostale ništa .nema retroaktivno.nema novog izračuna i zaostataka.

tko je dobio tko izgubio.nema ljutnje.

Predlagači su ZAKON.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

to je zakon za branitelje koji će tek ići u mirovinu po ovom novom zakonu (kad se objavi u NN).za sve nas ostale ništa .nema retroaktivno.nema novog izračuna i zaostataka.

tko je dobio tko izgubio.nema ljutnje.

Predlagači su ZAKON.

Članak 193.

 

Zahtjevi podneseni za ostvarivanje prava temeljem Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji („Narodne novine“ broj 174/04, 92/05, 2/07, 107/07, 65/09, 137/09, 146/10, 55/11, 140/12, 19/13 – pročišćeni tekst, 33/13, 148/13 i 92/14), koji nisu riješeni do stupanja na snagu ovoga Zakona, riješit će se temeljem propisa koji su vrijedili na dan podnošenja zahtjeva, ako je to povoljnije za podnositelja zahtjeva ili ako je tako određeno ovim Zakonom.

 

 

Svim benefitima novog Zakona očito se mogu koristiti svi oni kojima zahtjevi nisu riješeni do stupanja na snagu ovoga Zakona.

 

 

 

Korisnici mirovina po sadašnjem Zakonu o pravima hrvatskih branitelja mogu koristiti benefit novog, samo ako primaju najnižu braniteljsku mirovinu.

 

 

Članak 202.

 

Hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata koji su pravo na najnižu mirovinu ostvarili prema Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji („Narodne novine“ broj 174/04, 92/05, 2/07, 107/07, 65/09, 137/09, 146/10, 55/11, 140/12, 19/13 – pročišćeni tekst, 33/13, 148/13 i 92/14.) i propisima koji su prethodili tom propisu ili prema Zakonu o mirovinskom osiguranju (Narodne novine broj 157/13, 151/14, 33/15, 93/15, 120/16)i propisima koji su prethodili tom propisu, po službenoj dužnosti će im se odrediti novi iznos najniže mirovine sukladno članku 49. stavku 6. ovoga Zakona ako je to za njih povoljnije.

 

 

Lijep pozdrav

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Članak 193.

 

Zahtjevi podneseni za ostvarivanje prava temeljem Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji („Narodne novine“ broj 174/04, 92/05, 2/07, 107/07, 65/09, 137/09, 146/10, 55/11, 140/12, 19/13 – pročišćeni tekst, 33/13, 148/13 i 92/14), koji nisu riješeni do stupanja na snagu ovoga Zakona, riješit će se temeljem propisa koji su vrijedili na dan podnošenja zahtjeva, ako je to povoljnije za podnositelja zahtjeva ili ako je tako određeno ovim Zakonom.

 

 

Svim benefitima novog Zakona očito se mogu koristiti svi oni kojima zahtjevi nisu riješeni do stupanja na snagu ovoga Zakona.

 

 

 

Korisnici mirovina po sadašnjem Zakonu o pravima hrvatskih branitelja mogu koristiti benefit novog, samo ako primaju najnižu braniteljsku mirovinu.

 

 

Članak 202.

 

Hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata koji su pravo na najnižu mirovinu ostvarili prema Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji („Narodne novine“ broj 174/04, 92/05, 2/07, 107/07, 65/09, 137/09, 146/10, 55/11, 140/12, 19/13 – pročišćeni tekst, 33/13, 148/13 i 92/14.) i propisima koji su prethodili tom propisu ili prema Zakonu o mirovinskom osiguranju (Narodne novine broj 157/13, 151/14, 33/15, 93/15, 120/16)i propisima koji su prethodili tom propisu, po službenoj dužnosti će im se odrediti novi iznos najniže mirovine sukladno članku 49. stavku 6. ovoga Zakona ako je to za njih povoljnije.

 

 

Lijep pozdrav

 

Znači ja koji imam tu najnižu(e sada najniža to je širok pojam ima ih više iznosa te najniže,tako da opet ništa neznamo) mogao bi dobiti 5-10 kuna,super,jedva čekam,živio Medvjed,da ne tražim ako neko zna broj telefona za dionice da ih nazovem biće su me zaboravili ili izgibili moj zahtjev,ako ja to dobro razumijem,ovo je kao nekakav dodatak uz tu najnižu mirovinu:

(6) Osnovica iz stavka 5. ovoga članka povećava se za 0,015% od utvrđene proračunske osnovice predviđene propisom koji regulira izvršavanje državnog proračuna Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: proračunska osnovica) za svaki dan sudjelovanja u obrani suvereniteta Republike Hrvatske u borbenom sektoru.

 

Ako neko zna to malo pojasniti

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani dalmatino-39,

 

Nije to 10 ili 20 kuna.

 

 

Pravo na najnižu mirovinu

 

 

Članak 49.

 

 

(5) Najniža mirovina određuje se od osnovice koja iznosi 45% prosječne neto plaće po zaposlenome u pravnim osobama Republike Hrvatske u 2016. godini, a prema podacima Državnog zavoda za statistiku.

 

(6) Osnovica iz stavka 5. ovoga članka povećava se za 0,015% od utvrđene proračunske osnovice predviđene propisom koji regulira izvršavanje državnog proračuna Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: proračunska osnovica) za svaki dan sudjelovanja u obrani suvereniteta Republike Hrvatske u borbenom sektoru.

 

 

 

Ako proračunska osnovica iznosi 3.300kn,

za dane (od 1 do 5) borbenog sektora nova najniža starosna braniteljska mirovina:

 

 

1. 2.000 = 2.569,95 kn + (3.300 kn x 0,30) iznosi 3.560 kn

 

2. 1.800 = 2.569,95 kn + (3.300 kn x 0,27) iznosi 3.460 kn

 

3. 1.500 = 2.569,95 kn + (3.300 kn x 0,225) iznosi 3.312 kn

 

4. 1.000 = 2.569,95 kn + (3.300 kn x 0,15) iznosi 3.065 kn

 

5. - 500 = 2.569,95kn + (3.300 kn x 0,075) iznosi 2.817 kn

 

 

Lijep pozdrav

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Postovani prof,

 

Pa zar nije ovo iznos najnize mirovine:

 

Visini najniže mirovine hrvatskom branitelju iz Domovinskog rata za godinu 2017. koja od 1. siječnja iznosi 2.558,25 kn.

 

http://www.mirovinsko.hr/UserDocsImages/PRIOPCENJA/2017/Priopcenje_4_UV_uskladivanje_mirovina-09_03_2017.pdf

 

A proracunska osnovica u 2017.god. iznosi 3326,00 kn

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Prof moja je mirovina 2000 kuna,par kuna više nije bitno,imam 327 dana borbenog sektora,koliko bi mogao dobiti po tom izračunu? zahvaljujem,samo da opet ne bude caka profesionalna-opća nesposobnost,ništa ja njima ne vjerujem.mali čovjek je postavio najnižu mirovinu za opću a ovo je za profesionalnu mirovinu 2.055,96

http://www.mirovinsko.hr/UserDocsImages/Upravnovijece/sjednice/44_17032016/05_Odluka_visina%20najni%C5%BEe%20mirovine%20hrvatskom%20branitelju%20iz%20Domovinskog%20rata%20za%202016..pdf

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Po meni:

 

327 dana u domovinskom ratu x 0,015 uvecanja x 3326 kn proracunske osnovice = 163,14 kn povecanja vase mirovine

 

2000 kn + par kuna vise + 163,14 = 2163,14 kn + par kuna vise.

 

koliko ću ja dobiti za 1999 dana? bem ti taj 1 dan....jedan dan života....;-))

 

Ažurirano

 

koliko ću ja dobiti za 1999 dana? bem ti taj 1 dan....jedan dan života....;-))

 

koliko vas je bilo u B.Selu,Pakracu, Šibenskom cjelokupnom bojištu, Dubrovačkom, Miljevcima,Maslenici....skokovima....Oluji,J.Potezu,maestralu....bili mogli skicirati bojišta gdje ste bili? pravnici moji....

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@crny46: primas najnizu braniteljsku mirovinu ili...
da priman najnižu br.mirovinu-bila bi me sramota. od svoga rođenja san uvijek radioja ono što je primjereno za svoju dob. najbolji učenik OŠ,skoro najbolji u srednjoj,2 faxa i 1 višu završija....u rat otiša.....nisan se nikad u životu ponaša " lakoćemo" i čeka da neko drugi moje stvari rješi.

 

Ažurirano

 

zapravo se divin adminima koji dopuštaju tematiku šta će biti ako bude. Imamo prijedlog Zakona. šta će se mjenjeti i oće li? ne znamo. I kad se Zakon donese,onda nemojmo gatati,nego postavljati ciljana pitanja,a ne politizirati.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani dalmatino-39,

 

Kako proračunska osnovica iznosi 3.326kn, za Vaših 327 dana borbenog sektora povećanje nove najniža starosna braniteljska mirovina iznosi:

 

- 327 x 0,015 = 4,905 %

 

Isto povećanje će sigurno biti i za invalidsku mirovinu – opća nesposobnost za toliki broj dana borbenog sektora.

 

Iz prijedloga Zakona ne vidim da će postotak povećanja biti manji za invalidske mirovine – profesionalna nesposobnost.

 

Ako tomu bude tako (ovo sam lijepo napisao) i Vaša bi sadašnja mirovina trebala rasti za 4,905 % proračunske osnovice.

 

- 3.326 kn x 0,04905 = 163 kn

 

 

 

- Vaših 2.000 kn + 163 kn iznosi 2.163 kn nove mirovine po prijedlogu novog Zakona

 

 

 

Lijep pozdrav

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani dalmatino-39,

 

Kako proračunska osnovica iznosi 3.326kn, za Vaših 327 dana borbenog sektora povećanje nove najniža starosna braniteljska mirovina iznosi:

 

- 327 x 0,015 = 4,905 %

 

Isto povećanje će sigurno biti i za invalidsku mirovinu – opća nesposobnost za toliki broj dana borbenog sektora.

 

Iz prijedloga Zakona ne vidim da će postotak povećanja biti manji za invalidske mirovine – profesionalna nesposobnost.

 

Ako tomu bude tako (ovo sam lijepo napisao) i Vaša bi sadašnja mirovina trebala rasti za 4,905 % proračunske osnovice.

 

- 3.326 kn x 0,04905 = 163 kn

 

 

 

- Vaših 2.000 kn + 163 kn iznosi 2.163 kn nove mirovine po prijedlogu novog Zakona

 

 

 

Lijep pozdrav

 

Hvala prof

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

izgleda da će se Zakon,ako se usvoji po prijedlogu,retroaktivno odnositi samo na najniže br.mirovine.

 

 

 

Poštovani crny46,

 

Prijedlog novog Zakona još je radna verzija, pa ako ste u prilici svoja i naša zapažanja i primjedbe prenesite predlagateljima (ako su Vam poznati) ili se u pisanom obliku osvrnite na Javnoj raspravi istog.

 

Lijep pozdrav

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

izgleda da će se Zakon,ako se usvoji po prijedlogu,retroaktivno odnositi samo na najniže br.mirovine.

 

priča oko retroaktivnosti nije jednostavna...većina zakona koja se donose trebaju imati tendenciju da ako su povoljnija za neku osobu da se na nju primjeni,ako je nepovoljna onda ostaje stari zakon....tako da je diskutabilno da to može ostati ,a nije ni pravedno....drugo ,ovo ja moja mala kritika predlagateljima ako se napravi da nema retroaktivnosti za povljnije izračune,zašto je onda postojala retroaktivnost kod skidanja mirovina za prijašnje...zašto nije samo za nove umirovljenike....

 

drugo.....kako spriječiti primjenu ovog zakona ako osoba promjeni neki parametar npr.ostvari 4 mjeseca narodne zaštite i automatski ima 8 mjeseci radnog staža pa moraju praviti novi obračun itd...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

priča oko retroaktivnosti nije jednostavna...većina zakona koja se donose trebaju imati tendenciju da ako su povoljnija za neku osobu da se na nju primjeni,ako je nepovoljna onda ostaje stari zakon....tako da je diskutabilno da to može ostati ,a nije ni pravedno....drugo ,ovo ja moja mala kritika predlagateljima ako se napravi da nema retroaktivnosti za povljnije izračune,zašto je onda postojala retroaktivnost kod skidanja mirovina za prijašnje...zašto nije samo za nove umirovljenike....

 

drugo.....kako spriječiti primjenu ovog zakona ako osoba promjeni neki parametar npr.ostvari 4 mjeseca narodne zaštite i automatski ima 8 mjeseci radnog staža pa moraju praviti novi obračun itd...

 

ini mi se da negdi u Zakonu o MO stoji da se činjenice koje utiču na utvrđivanje visine mirovine tribaju prijaviti na HZMO....dakle to je promjena činjenica a ne retro primjena Zakona.

č

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

priča oko retroaktivnosti nije jednostavna...

 

većina zakona koja se donose trebaju imati tendenciju da ako su povoljnija za neku osobu da se na nju primjeni,ako je nepovoljna onda ostaje stari zakon....

Nema govora o retroaktivnosti nego jednostavno o tome da će napisat novi zakon koji vrijedi od xx-tog dana.

 

Nikako ne može vrijedit jedan zakon za jedne a drugi za druge (novi-stari) nego vrijedi samo jedan zakon za sve.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

 

Nikako ne može vrijedit jedan zakon za jedne a drugi za druge (novi-stari) nego vrijedi samo jedan zakon za sve.

 

Poštovani sivko,

 

Nažalost može (jedan Zakon za jedne a drugi za druge (novi-stari Zakon) ako je tako definirano nekim od članaka novog Zakona.

 

Primjer članak 202. prijedloga novog Zakona JEDINI definira OBVEZU HZMO (po službenoj dužnosti) izračun nove /najniže braniteljske/ mirovine za korisnike mirovina po starom Zakonu i isplatu one koja je povoljnija za STAROG korisnika.

 

 

Znači za ostale ostaje sve po starom Zakonu.

 

 

PS

 

Jedina konstanta, korisnici mirovina po Zakonu o mirovinskom osiguranju DVO i PS, branitelji, nisu imali nikakva prava ni po starom ni po novom Zakonu o pravima branitelja.

 

 

 

Lijep pozdrav

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ja imam profesionalnu nesposonost za rad tj. mirovinu u iznosu od 2009 kn, dragovoljac 600 dana ,borbeni, natporučnik ,PTSP i jos pripadajucih bolescurina , nisam isa na liječenje radi zauzetosti i spriječenosti uvjetovane malom mirovinom, jer radio sam po NJemačkoj ,Austriji .

Planiram ici sada ponovo kod svog psihijatra koji zna di sam i zasto otisao raditi za prehraniti obitelj.

Pokusati ako se usvoji zakon ponovo poslati zahtjev za HRVI

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Mene zanima kako će Pripadnici narodne zaštite biti u Borbenom sektoru kada se vode kao neborbeni sektor, evo objašnjenja od MORH-a... Vlada Republike Hrvatske svojim je Zaključkom od 24. studenog 2005... navedenim zaključkom sudjelovanje u Narodnoj zaštiti razvrstano je u neborbeni sektor. Dali onda ovo ne vrijedi ako se prihvati novi zakon ,jer neki iz NZ su ostvarili status Branitelja i Dragovoljca a nemaju pravo na najnižu Braniteljsku mirovinu jer su neborbeni sektor, tako se vode u Registru Branitelja. Poništava li novi zakon stari lili će Sabor morati ukinuti pomenuti Zaključak? Hvala!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani prof,

vidim kako ste dobro proučili ovaj novi Zakon pa Vas molim kao znalca da uputite svoje prijedloge i primjedbe kako bi se ispravile nekorektnosti prema svima nama koji nismo imali koristi niti ćemo imati po novom Zakonu jer smo već umirovljeni prema zomo dvo i ps,mada ne znam koliko će se to uvažiti,ali vrijedi pokušati.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani prof,

vidim kako ste dobro proučili ovaj novi Zakon pa Vas molim kao znalca da uputite svoje prijedloge i primjedbe kako bi se ispravile nekorektnosti prema svima nama koji nismo imali koristi niti ćemo imati po novom Zakonu jer smo već umirovljeni prema zomo dvo i ps,mada ne znam koliko će se to uvažiti,ali vrijedi pokušati.

Poštovani lokar ,

 

Nije problem što ja znam ili ne znam, nije problem u meni, već u selekciji predlagatelja SVIH Zakona.

 

Kako je selekcija predlagatelja ovog Zakona odavno završena, sada je pitanje, želim li se obraćati;

 

- gluhima koji me ne vide ili

 

- slijepima koji me ne čiju.

 

http://rasprava.mrms.hr/bill/javna-rasprava-o-nacrtu-prijedloga-zomo/20/80/

 

Još 2013.g. jedini sam davao primjedbe na suludi članak 80. ZOMO, koji je mnoge iznenadio tek puno kasnije, ali na sreću sada je promijenjen.

 

Rezultat tog mog pisanja o stvarnim, životnim primjerima nekih SULUDIH situacija korisnika mirovina po Zakonu o pravima iz mirovinskog osiguranja DVO i PS bio je da je tim zakonom (ZOMO primjena od 01.01.2014.g.), doneseno niz zakonskih rješenja koja su išla BAŠ na štetu korisnika mirovina po Zakonu o pravima iz mirovinskom osiguranju DVO i PS.

 

 

Lijep pozdrav

 

 

PS

 

Među predlagateljima ovog prijedloga Zakona nije bilo branitelja, korisnika mirovina po Zakonu o pravima iz mirovinskog osiguranja DVO i PS, djelatnih DVO i PS ili ako ih je bilo, SVI su diletanti po ovoj problematici.

 

Zato me je sada strah predlagateljima ovog Zakona pisati o ovom prijedlogu Zakona o pravima branitelja, jer će i sada netko od branitelja opet nastradati.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ini mi se da negdi u Zakonu o MO stoji da se činjenice koje utiču na utvrđivanje visine mirovine tribaju prijaviti na HZMO....dakle to je promjena činjenica a ne retro primjena Zakona.

č

naveo sam primjer narodne zaštite....osoba po starom zakonu nema ostvarenu narodnu zaštitu...ostvari je po ovom novo predloženom zakonu...i kako sad koristit novu činjenicu ostvarenu prema novom zakonu,a primjeniti obračun mirovine po starom zakonu?

 

Nema govora o retroaktivnosti nego jednostavno o tome da će napisat novi zakon koji vrijedi od xx-tog dana.

 

Nikako ne može vrijedit jedan zakon za jedne a drugi za druge (novi-stari) nego vrijedi samo jedan zakon za sve.

nije mi baš najjasnije šta si htio reči....kako jedan vrijedi za sve?.....govorili smo o mirovinskim promjenama.....i ako nema retroaktivnosti onda postoji obračuni mirovina po novom i oni koju su do sada u mirovini....znači bit će različite mirovine za iste slučajeve..

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Osnovna pitanja koja treba urediti Zakon:

 

• Pravna regulacija pojedinih prava sukladno načelu pravednosti, ravnopravnosti i transparentnosti koja odgovaraju potrebama braniteljsko-stradalničke populacije u današnjem društvu

 

a) Opći uvjeti i način ostvarivanja prava

– prava omogućiti samo pripadnicima borbenog sektora,

– uspostaviti pravedniji način određivanja iznosa pojedinih prava ovisno o vremenu provedenom u obrani suvereniteta Republike Hrvatske.

 

b) Pojedina prava:

 

1. Mirovine

- smanjiti dobnu granicu za odlazak u mirovinu u odnosu na važeći Zakon o mirovinskom osiguranju,

- povećati osobni bod za izračun mirovinskih prava ovisno o broju dana sudjelovanja u obrani suvereniteta Republike Hrvatske u borbenom sektoru,

- omogućiti zaposlenje hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata, korisnika starosne i invalidske mirovine bez obustave mirovine,

- osigurati prevođenje mirovine temeljem profesionalne nesposobnosti za rad u starosnu mirovinu,

- povećati najnižu braniteljsku mirovinu ovisno o broju dana sudjelovanja u obrani suvereniteta Republike Hrvatske u borbenom sektoru.

 

 

Izdvojio sam dio osnovnih pitanja koja treba urediti ovaj prijedlog novog Zakona (za raspravu o kojima se smatram kompetentnim) a koja bi se trebala odnositi na SVE branitelje pa tako i na SADAŠNJE i BUDUĆE korisnike mirovina po Zakonu o mirovinskom osiguranju DVO i PS.

 

 

Lijep pozdrav

 

 

PS

 

OBRAZLOŽENJE

 

Članak 1.

Osnovnom odredbom navode se temeljne vrijednosti Domovinskog rata, kao i činjenicu da su hrvatski branitelji iz Domovinskog rata branili i obranili Republiku Hrvatsku u Domovinskom ratu te da ta uloga treba biti dostojno vrednovana kroz ovaj Zakon.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

naveo sam primjer narodne zaštite....osoba po starom zakonu nema ostvarenu narodnu zaštitu...ostvari je po ovom novo predloženom zakonu...i kako sad koristit novu činjenicu ostvarenu prema novom zakonu,a primjeniti obračun mirovine po starom zakonu?

 

Narodna zaštita po starom( trenutno važečem zakonu) nema pravo na najnižu Braniteljsku mirovinu jer se vodi kao neborbeni sektor. Zato sam gore i postavio pitanje kako će se to sada rješiti.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI

 

S obzirom da je raniji Zakon o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji („Narodne novine“ broj 174/04, 92/05, 2/07, 107/07, 65/09, 137/09, 146/10, 55/11, 140/12, 19/13 – pročišćeni tekst, 33/13, 148/13 i 92/14) mijenjan već više od deset puta, te s obzirom da je analiza stanja pokazala potrebu opsežnih promjena, valjalo je pristupiti donošenju novog, jedinstvenog zakona kojim će se sustavnim pristupom na sveobuhvatan način rješavati pitanja braniteljsko-stradalničke populacije.

 

- Analiza postojećeg stanja

 

Analizom stanja utvrđeno je da se aktualno zakonodavno uređenje uglavnom bavi pravima hrvatskih ratnih vojnih invalida iz Domovinskog rata, njihovim statusima i pravima. To je odgovaralo situaciji neposredno nakon i u prvim godinama koje su uslijedile nakon Domovinskog rata, kada je bilo potrebno hitno pružiti odgovarajuću skrb stradalim hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji.

Međutim, nakon više od 25 godina od završetka Domovinskog rata, društvo, kao i potrebe braniteljsko – stradalničke populacije uvelike su se promijenile.

Tako je utvrđeno da je zatvaranjem roka za ostvarivanje statusa hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata velik broj hrvatskih branitelja, koji do sada iz različitih razloga, nisu ostvarili status hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata po prijašnjim propisima, danas ostao izvan sustava.

 

 

Analiza je također pokazala da hrvatski branitelji iz Domovinskog rata, koji su imali sreću i nisu nastradali u Domovinskom ratu, nego privređuju i samostalno podižu svoje obitelji, nemaju apsolutno nikakvu potporu sustava.

 

 

 

PS

 

Tu posebno ističem hrvatske branitelje, korisnike mirovina po Zakonu o mirovinskom osiguranju DVO i PS.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Analiza sustava mirovinskih prava (uvjeti i način ostvarivanja prava, obračun mirovina i sl.) pokazala je određene nedostatke postojećih zakonodavnih rješenja, posebice u odnosu na specifične potrebe braniteljske populacije. Naime, uslijed proživljenih ratnih trauma kod braniteljsko – stradalničke populacije javljaju se brojni problemi koji negativno utječu na njihovu kvalitetu života i životni vijek. Znanstveni pokazatelji govore u prilog tvrdnji da se danas životni vijek ove populacije smanjio, a negativna stopa se i dalje nastavlja. Ovo ih stavlja u neravnopravan položaj s ostalom populacijom koja odlazi u mirovinu sukladno općim propisima. Naime, opću dobnu granicu od 65 godina za odlazak u mirovinu pripadnici braniteljsko – stradalničke populacije nažalost prečesto ni ne dočekaju budući da je stopa smrtnosti u ranijim godinama puno veća nego u odnosu na opću populaciju.

 

 

Osim navedenog, uočeni su problemi u primjeni pojedinih zakonskih rješenja vezano uz obračun mirovinskih prava i računanje staža za vrijeme provedeno u obrani suvereniteta Republike Hrvatske.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

 

Narodna zaštita po starom( trenutno važečem zakonu) nema pravo na najnižu Braniteljsku mirovinu jer se vodi kao neborbeni sektor. Zato sam gore i postavio pitanje kako će se to sada rješiti.

1.NZ po sadašnjem zakonu treba biti 5 mjeseci što nema nitko u državi,a opet su neki ostvarili

2.i neki od tih koji su ostvarili imaju borbeni sektor (osobno sam vidio)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Postovani svi. Nisam bas skuzio novi zakon. Nisam u mirovini ali sam Hrv. Branitelj. Preko 300 dana.

Trenutno zaposlen i ljecim se ali u tajnosti da netko ne sazna pa mi prijeti otkaz.ptsp. ako dobijem otkaz koliko sam skuzio imat cu pravo na neku pomoc za nezaposlene branitelje ili sam nesto krivo skuzio. Hvala na odgovoru ako netko zna.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1.NZ po sadašnjem zakonu treba biti 5 mjeseci što nema nitko u državi,a opet su neki ostvarili

2.i neki od tih koji su ostvarili imaju borbeni sektor (osobno sam vidio)

 

Ja sam bio u NZ naoružani odred i ranjen i na osnovu toga imam HRVI a vode me u neborbeni sektor po onome zaključku iz 2005 što napisah u gornjem postu, zato me i zanima dali ću sada biti u Borbenom sektoru? Ali nitko očito to nezna.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Dajte netko postavite prijedlog novog zakona u pdf formatu, imam kantu od kompa, docx format mi nece otvorit.
https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/MainScreen?entityId=5567

 

nije mi baš najjasnije šta si htio reči....kako jedan vrijedi za sve?.....govorili smo o mirovinskim promjenama.....i ako nema retroaktivnosti onda postoji obračuni mirovina po novom i oni koju su do sada u mirovini....znači bit će različite mirovine za iste slučajeve..

Nego kako će ne go da jedan zakon vrijedi za sve.Ne možeš imat dva vrijedeća zakona o pravima branitelja.

Nije retroaktivnost ako ubace još meku kategoriju da ima neka svoja prava jer ta prava ostavaruje od dana početka važenja zakona.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Dakle, moji forumaši. Nije bio plan da se u Zakon stave prava hrvatskih branitelja. Ingerencija je bila da se 100% invalidima 1. skupine ako ne žele novi auto isplati protuvrijednost zajedno sa plaćenim porezom i carinom (to su valjda prepisali iz zakona koji vrijedi u Bangladešu) jer ne možeš prema zakonu u HR dati nešto na što nisu plaćenja davanja državi, zatim staviti 100% invalide iz HVO pod naziv hrvatski branitelj, te staviti prava od Narodne zaštite kao pod borbeni sektor iako to Zakonom iz 2005. godine nije moguće. Znači radi se samo o paravanu za pojedinačne interese. Ja sam umirovljen 2012. godine prema Zakonu o umirovljenju DVO i PS. Sada nagradno pitanje za milion kuna - tko me može pronaći prema novom prijedlogu? Inače, svi nakon 1999. godine odlaze u mirovinu po Zakonu o umirovljenju DVO i PS, a odlazit će i dalje osim koji imaju prizunat status HRVI.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ja imam profesionalnu nesposonost za rad tj. mirovinu u iznosu od 2009 kn, dragovoljac 600 dana ,borbeni, natporučnik ,PTSP i jos pripadajucih bolescurina , nisam isa na liječenje radi zauzetosti i spriječenosti uvjetovane malom mirovinom, jer radio sam po NJemačkoj ,Austriji .

Planiram ici sada ponovo kod svog psihijatra koji zna di sam i zasto otisao raditi za prehraniti obitelj.

Pokusati ako se usvoji zakon ponovo poslati zahtjev za HRVI

 

koja je to opaka bolešćina koja te muči,a moga si raditi po Austriji i Deutschlandu???? kad nekog boli-onda ide k lječniku i lječi se!!!!

i ja sam radija dok me nije CA poklopija i na operaciju.....

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Dakle, moji forumaši. Nije bio plan da se u Zakon stave prava hrvatskih branitelja. Ingerencija je bila da se 100% invalidima 1. skupine ako ne žele novi auto isplati protuvrijednost zajedno sa plaćenim porezom i carinom (to su valjda prepisali iz zakona koji vrijedi u Bangladešu) jer ne možeš prema zakonu u HR dati nešto na što nisu plaćenja davanja državi, zatim staviti 100% invalide iz HVO pod naziv hrvatski branitelj, te staviti prava od Narodne zaštite kao pod borbeni sektor iako to Zakonom iz 2005. godine nije moguće. Znači radi se samo o paravanu za pojedinačne interese. Ja sam umirovljen 2012. godine prema Zakonu o umirovljenju DVO i PS. Sada nagradno pitanje za milion kuna - tko me može pronaći prema novom prijedlogu? Inače, svi nakon 1999. godine odlaze u mirovinu po Zakonu o umirovljenju DVO i PS, a odlazit će i dalje osim koji imaju prizunat status HRVI.

 

Pa reci mi onda što sa nama iz Narodne zaštite koji smo bili ranjeni 1991 i imamo status HRVI ili koji su poginuli u Vukovaru, Dalju? Nije isto bilo biti u NZ u Zagrebu, Osijeku ili Vukovaru.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pa i napisao sam da pripadnici NZ su samo formalno napisani u prijedlogu zakona a neće moći ništa ostvariti jer nije niti planirano raditi izmjenu Zakona iz 2005. godine (jer bi to bilo nemoguće promijeniti). Ovo je samo proforme napisano. Dakle, skupina koja je pisala prijedlog zakona nije mogla izvršiti i prijedlog promjene zakona iz 2005. godine jer su ih odbili (da ne govorim sada sve). A i sam sam bio pripadni NZ i time se ponosim.

 

To vam je slično bilo i sa "famoznim" zelenim ugovorima koje su potpisivali pripadnici gardijskih brigada. Samo vi potpišite sve će biti u redu. Kada je rat završio onda jer bilo, uf, nismo objavili u NN, nismo mi to tako mislili.. imaš pravo na 3,5 prosjeka plaće, imaš pravo na stan ... (da ali samo pravo - ali ne i stvarno za isplatiti ili dobiti).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pa i napisao sam da pripadnici NZ su samo formalno napisani u prijedlogu zakona a neće moći ništa ostvariti jer nije niti planirano raditi izmjenu Zakona iz 2005. godine (jer bi to bilo nemoguće promijeniti). Ovo je samo proforme napisano. Dakle, skupina koja je pisala prijedlog zakona nije mogla izvršiti i prijedlog promjene zakona iz 2005. godine jer su ih odbili (da ne govorim sada sve). A i sam sam bio pripadni NZ i time se ponosim..

 

Po nekoj logici bi ovaj zakon trebao poništiti onaj iz 2005? ovo bi bilo licemjernije od sadašnjeg zakona gdje moraš imati 5 mjeseci a namjerno staviše da fali 6 dana. Doduše ovdje me i zbunjuje šro piše za NZ 100 dana Borbenog sektora. Ako može da ti se javim

porukom?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Mene zanima kako će Pripadnici narodne zaštite biti u Borbenom sektoru kada se vode kao neborbeni sektor, evo objašnjenja od MORH-a... Vlada Republike Hrvatske svojim je Zaključkom od 24. studenog 2005... navedenim zaključkom sudjelovanje u Narodnoj zaštiti razvrstano je u neborbeni sektor.

 

Po nekoj logici bi ovaj zakon trebao poništiti onaj iz 2005? ovo bi bilo licemjernije od sadašnjeg zakona gdje moraš imati 5 mjeseci a namjerno staviše da fali 6 dana. Doduše ovdje me i zbunjuje šro piše za NZ 100 dana Borbenog sektora.

gdje ima taj zaključak?.....Narodna zaštita je nekima priznata unatoć što je nemoguće imati 5 mjeseci i još su svrstani u borbeni sektor....

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija