Jump to content

Detalji inovacije


fluid

Preporučene objave

Pozdrav, imam par inovacija, većinom su u glavi i oblacima, ali jedan od tih svih sam detaljno razradio i postavio na papir. Inovacija u mom slučaju zapravo predstavlja unapređenje, poboljšanje postojećeg proizvoda. Prototip nije izrađen, iako je nacrtan i obrađen. Pošto sam student imamo 3D printer za koji sam dobio dozvolu koristiti za ovaj proizvod. Ali to nije tema... Koliko sam dosad istraživao po internetu, ali i po ovom forumu, ispada da je patentiranje jako skup, dugotrajan i složen proces. Mene zanima naprimjer koliko patent mora biti detaljno obrađen. Primjerice, ajmo reći da sam patentirao...Pa imam par pitanja:

 

a)Ako je moja drška od metala, što sprječava nekog da je izradi od polimera i prodava kao svoje? ili slične sitnice

 

b)Koliko je pametno poslati na email nekim tvrtkama barem neke sitnice ako ih uspijem privući, a da pritom nisam patentirao ? :glupan:

 

c)StartUp poticaji i drugi? Da li je dovoljno za pokretanje i plasiranje na tržište

 

d) Ili pitat I. Todorića da me malo pogura? :petpara::petpara::petpara:

 

Samo okvirno da kažem... Postojeći artikal se prodaje po cijeni od 60-120 kn... S unapređenjem ne bi smio puno više koštati, ako i toliko.

Hvala :mase1:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 mjesec kasnije...

Puno pitanja.

 

a) ništa, intelektualno vlasništvo je takvo: malo tvikanje i već se radi o novom proizvodu, koji nije zaštićen i nema zapreke da Vas Kinezi kopiraju. Zato tu treba biti mudar i zaštititi ono što je jedinstveno u proizvodu.

 

b) ne bih Vam to preporučila dok ne osigurate barem preliminarnu zaštitu (prijavu patenta, tzv. patent pending, što kažu Ameri), ako se zaista radi o nečemu što se dade zaštititi.

 

c) BTW, ne znam odakle ste, ali Grad Osijek ima bespovratne potpore za zaštitu intelektualnog vlasništva koje su cjelogodišnje, razmislite o traženju takvih potpora prije daljnjeg istupa na tržište