Jump to content

jamstvo - povrat novca - stvar kupljena uz veliki rabat


senderos

Preporučene objave

Poštovani,

 

molim za savjet.

 

Dakle radi se o mobitelu koji je kupljen u VIp d.O.o., rabat 90 posto. U garantnom roku mobitel se pokvario, servis kaže da je nepopravljiv, takvog više nema u prodaji, odobravaju povrat novca.

 

Koji iznos povrata mi trgovac treba odobriti? Punu cijenu mobitela, navedenu na računu, ili pak cijenu koja je stvarno plaćena nakon odobrenja rabata od 90 % (sve je navedeno na računu)?

 

Nisam izvorni kupac, mobitel sam kupio preko njuškala kao novi i neraspakirani, te dobio garanciju i račun. Kupac je inače neki obrtnik, ali na računu nema oznake R1. Ne znam ostale detalje ugovora i zašto mu je odobren toliki rabat, je li to uzeto na neku tarifu, jesu li možda sklopljeni neki ugovori s vip-om...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Po meni, vi niste niti ovlašteni potraživati povrat novca od VIPneta, već je to ovlašten obrtnik koji je stvar kupio. Vi možete od svog prodavatelja, tog obrtnika, tražiti raskid ugovora, te onda od njega dobiti cijenu koju ste stvarno njemu platili, a on neka se dalje gomba s VIP-om i onim što je on stvarno platio.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Po meni, vi niste niti ovlašteni potraživati povrat novca od VIPneta, već je to ovlašten obrtnik koji je stvar kupio. Vi možete od svog prodavatelja, tog obrtnika, tražiti raskid ugovora, te onda od njega dobiti cijenu koju ste stvarno njemu platili, a on neka se dalje gomba s VIP-om i onim što je on stvarno platio.

 

Ja nemam nikakav ugovor s tim obrtnikom, mobitel sam kupio preko njuškala za gotovinu.

 

Čudno mi je ovo da ja nisam ovlašten tražiti povrat novca od vipa, ta dobio sam račun i jamstvo od prodavatelja (obrtnika), mobitel se pokvario, predao sam na servis, servis je odobrio povrat novca i sve proslijedio trgovcu tj. VIP-u.

 

Po toj logici ne bih smio koristiti ni prava iz jamstva?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Moje je mišljenje, iako znam da biste voljeli čuti drugačiji odgovor, da u slučaju raskida kupoprodajnog ugovora, VIP mora vratiti samo ono što je primio na ime kupoprodajne cijene, dakle, 300 kn, a ne više od toga. Nema nikakvog rezona da bi VIP platio više jer bi oni tada bili u posve neopravdanom gubitku. Njihov kupac je taj obrtnik, a ne Vi, i prava iz jamstva pripadaju njemu, a ne Vama. Vi ste kupac tog obrtnika, i ono što ste Vi kupili, iako je bilo originalno zapakirano i dolazilo je s jamstvom i računom (iako ovlaštenja iz jamstva pripadaju njemu kao kupcu nove stvari, a ne Vama), jest rabljena stvar.

Imali biste sreće da se mobitel dao popraviti, ali na ovaj način, mislim da Vam jedino preostaje da potražujete 300,00 kn od VIP-a, ako Vam oni to budu voljni isplatiti, a ostatak do stvarno plaćene kupoprodajne cijene jedino možete tražiti od svog prodavatelja. Žao mi je što je tako.

BTW, neovisno o tome što niste sklopili kupoprodajni ugovor, usmeni kupoprodajni ugovor je postojao, i ako imate svjedoke ili pismenu prepisku, u slučaju neplaćanja, i dalje biste mogli utužiti tog obrtnika ako ne bude voljan dobrovoljno Vam vratiti novac.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Moje je mišljenje, iako znam da biste voljeli čuti drugačiji odgovor, da u slučaju raskida kupoprodajnog ugovora, VIP mora vratiti samo ono što je primio na ime kupoprodajne cijene, dakle, 300 kn, a ne više od toga. Nema nikakvog rezona da bi VIP platio više jer bi oni tada bili u posve neopravdanom gubitku.

 

Pretpostavimo da sa zahtjevom za povrat novca nisam došao ja, nego taj obrtnik. Da li bi VIP njemu tada trebao vratiti samo tih 300 kn? Mislim da nemamo dovoljno podataka za tvrditi takvo što. Toliko rabat se ne odobrava slučajno, moguće da je mobitel uzet uz neku tarifu za sve djelatnike ili nešto takvo. Dakle ja npr. sklapam ugovor s vipom za svoje djelatnike odnosno službene mobitele, dobivam mobitel uz taj rabat, nakon nekog vremena mob se pokvari, servis odobrava povrat novca, a vip mi vraća samo tih 300 kn? Osjećao bih se prevareno. Mislim da bi oni trebali vratiti puni iznos ili ponuditi sličan zamjenski mobitel, to mi se čini logično i pošteno. Jer kažem, nije tolik rabat slučajno ponuđen, nije to bila neka akcija svima dostupna. No kao šta sam rekao, nemamo dovoljno podataka.

 

 

Njihov kupac je taj obrtnik, a ne Vi, i prava iz jamstva pripadaju njemu, a ne Vama. Vi ste kupac tog obrtnika, i ono što ste Vi kupili, iako je bilo originalno zapakirano i dolazilo je s jamstvom i računom (iako ovlaštenja iz jamstva pripadaju njemu kao kupcu nove stvari, a ne Vama), jest rabljena stvar.

 

Zar jamstvo ne glasi na donositelja tj. vlasnika? Mogao je on taj mobitel darovati sinu, a u međuvremenu umrijeti, po tome ispada da sin nema pravo koristiti jamstvo? Bez obzira je li riječ o popravku ili povratu novca. Servis je priznao jamstvo bez problema, mobitel proglasio nepopravljivim i odobrio povrat sredstava.

 

Vidjet ću što će vip ponuditi, svjestan sam da će oni vjerovatno zafrkavati, zanimalo bi me što zakon točno kaže i mogu li se na nešto pozvati...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prava iz garancije pripadaju kupcu.

 

Hm, i ja sam kupac. Može li neki link na definiciju da prava iz garancije pripadaju samo "prvom" kupcu? Ili primjer iz prakse?

 

Jer koliko znam jamstvo se uvijek priznaje donositelju, ako nije istekao rok, i ima račun i jamstveni list. Bar je takva praksa. Ovdje iznimno ima oib kupca na računu, jer je kupac obrtnik tj. obavlja djelatnost slobodnog zanimanja.

 

Opet ponavljam, servis je jamstvo priznao, da se moglo popraviti popravili bi, proglasili su nepopravljivim i poslali vipu.

 

Sad, hoće li me vip zafrkavati zbog toga što nije moj oib na računu...vjerovatno hoće.

 

Hvala na odgovorima...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Po toj logici, ja bih mogao otvoriti firmu uzeti 40 mobitela za zaposlene platiti ih sve skupa 2-3 000kn (uz rabat tj pretplatu, jer svi mobiteli kupljeni na njuškalu imaju takve računue jer ih ljudi kupuju na pretplatu a onda preprodaju preprodavačima koji ih pak prodaju vama), pokvariti svih 40 mobitela i tražiti povrat punog iznosa svakog pojedinačnog mobitela, a koja je svakako veća od 2000kn po komadu i tako zaraditi 200 000kn na mobitelima, zatvoriti firmu i kaput! Vip će ti (govorim iz iskustva) isplatiti samo 300,00kn (koliko je mobitel i plačen na prodajnom mjestu), i to ne tebi već vlasniku (direktoru/ovlaštenoj osobi) firme/obrta na koji glasi račun

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija