Jump to content

Broj automobila fizičke osobe u godinu dana


Plava1978

Preporučene objave

Molim za pomoć oko uvoza automobila (osobnog) iz Slovenije, carina mi želi naplatiti kaznu, a ni sami ne znaju kakvu ni koliko. Pred 5 dana sam pozvana u carinski ured za prekršaje i kažu da sam „uvezla“ previše automobila na svoje ime. Na moje pitanje koliko je dozvoljeno zakonom kažu da nema u zakonu a da je pravilo ne više od 2 godišnje. A uvezla sam 4 auta u 14 mjeseci (u tom rasponu su kupovani) sam platila sva davanja i to u roku carini i poreznoj upravi. I aute sam prodala i nisam ostvarila nikakvu financijsku korist osim da sam isprobala 4 različita auta i nisu mi se svidjeli i prodavani su, jer nisu ni valjali, ali automobili su stariji od 10 godina. I sada je otvoren nalog protiv mene jer sam kakti imala trgovinu kako u Carini smatraju a nisam već kupila prodala jer nije valjalo i kupila opet… Na kraju sam više potrošila na transport nego da sam išta zaradila… Ima li netko sličan slučaj? Napisali su na nalogu da sam prekršila Zakon o trgovini čl. 4 st.1

 

Hvala!!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ma nisu nego uporno spominju kaznu zbog obavljanja trgovine kupi prodaj. Al na ugovorima iz Slo i na nasim kupoprodajnim ugovorima je evidentno i da sam u deficitu. Al ne pustaju kazu da ide nalog protiv mene.

Uglavnom zapisnik na 4 strane i obrazlozenja zasto sam prodala auto i to svaki posebno...

Ma katastrofa.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Na žalost, ne znamo kako su završili postupci drugih korisnika koji su ranije to pitali, ali po meni, tu love u mutnom. Pričekaj neka dođe i još netko.

 

Pretpostavljam da će oni napraviti sljedeće - vezat će se za neku odredbu po kojoj je kazna nekoliko tisuća kuna (5000), ali će ti izdati prekršajni nalog umanjen na puno manje (500-600, što smiju). Ako ćeš se žaliti, ideš na sud i riskiraš onu prvu kaznu, a ako ćeš platiti, ostaje na toj manjoj. Naravno da ne mora biti, ali liči mi na to...

 

Pričekaj da naleti još netko.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 mjesec kasnije...
Ma nisu nego uporno spominju kaznu zbog obavljanja trgovine kupi prodaj. Al na ugovorima iz Slo i na nasim kupoprodajnim ugovorima je evidentno i da sam u deficitu.

Dobro, sad sve drugo na stranu.

Dajte mi uvjerljiv razlog zašto ste uvezla ćetiri automobila, pa ih onda prodala.

I pritom izgubila.

 

To što piše na ugovorima je pak posebna priča.

 

 

Uglavnom zapisnik na 4 strane i obrazlozenja zasto sam prodala auto i to svaki posebno...

Ma katastrofa.

I kako oni to obrazlažu?

Mislim, ako nema zarade, je li to onda trgovina ili nešto drugo?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pa ne mora biti zarada u svakoj trgovini.:-D

 

Kako ne? Pa jasno je propisano da je trgovina gospodarska djelatnost kupnje i prodaje robe u svrhu ostvarivanja dobiti ili drugog gospodarskog učinka. :zubo:

 

Šalu na stranu, carina, kao i porezna ima svoje tablice vrijednosti vozila pa to što piše u ugovorima ide pod onu, "piše Hund al' piše i Mile". No to je sve nebitno poradi čl.4 st.1.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Kako ne? Pa jasno je propisano da je trgovina gospodarska djelatnost kupnje i prodaje robe u svrhu ostvarivanja dobiti ili drugog gospodarskog učinka. :zubo:

Šalu na stranu, carina, kao i porezna ima svoje tablice vrijednosti vozila pa to što piše u ugovorima ide pod onu, "piše Hund al' piše i Mile".

 

Ali porezna uprava je odredila/procjenila u svom rješenju između ostalog i vrijednost vozila. Po tim rješenjima je plaćen porez.

Po tim rješenjima nema ostvarene dobiti/zarade na koju bi se platio neki drugi porez.

 

 

No to je sve nebitno poradi čl.4 st.1.

 

Taj članak doslovno kaže: " Trgovac je osoba registrirana za obavljanje kupnje i prodaje...

U kojem trenutku je postavljačica teme bila "registrirana"?

Je li ovlast carine da samovoljno odredi da je netko trgovac?

Ako jest, gdje su kriteriji koji to određuju?

 

Primjerice , kod kupoprodaje nekretnina postoje jasne regule. U slučaju nekretnine koja se kupi i proda unutar 2 godine (prije 3) od stjecanja plaća se porez na razliku u cijeni - ako takva razlika postoji.

Ako unitar 5 godina kupiš i prodaš više od 3 nekretnije iste vrste - smatra se da si obveznik poreza na dohodak .

Čak i ove odredbe mogu biti zbunjujuće , ali bar je u zakonu nešto jasnije definirano.

 

Gdje dakle piše koliko automobila smije netko kupiti i prodati, i u kojem vremenskom razdoblju, a da se to nekim automatizmom ne definira kao zabranjena djelatnost?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Taj članak doslovno kaže: " Trgovac je osoba registrirana za obavljanje kupnje i prodaje...

U kojem trenutku je postavljačica teme bila "registrirana"?

Točno a u kaznenim odredbama piše" obavlja djelatnost trgovine, a nije registrirana za obavljanje kupnje i prodaje robe i/ili obavljanje usluga u trgovini (članak 4.)," pa je tako i terete za obavljanje trgovine bez da je registrirana.
Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ali porezna uprava je odredila/procjenila u svom rješenju između ostalog i vrijednost vozila. Po tim rješenjima je plaćen porez.

Po tim rješenjima nema ostvarene dobiti/zarade na koju bi se platio neki drugi porez.

 

Kakovo sad crno rješenje o PPMV pri unosu vozila u RH (koje se baj d wej sastoji od postotka procjenjene vrijednosti od-do kn i naknade prema CO2) ima veze sa onime na što je bio osvrt, "Al na ugovorima iz Slo i na nasim kupoprodajnim ugovorima je evidentno i da sam u deficitu."? Kao što rekoh na ugovorima piše svašta pa je tako moglo pisati da je kupljeno vozilo za 10t E a prodano za 8, i eto deficita. Ima li logike? Ima, kao i kod Muje koji kupi kupus za 5 kn/kg, proda ga za 4 kn/kg i na kraju mu ostane za kupiti novi Tamić...

 

Taj članak doslovno kaže: " Trgovac je osoba registrirana za obavljanje kupnje i prodaje...

U kojem trenutku je postavljačica teme bila "registrirana"?

 

"Odlično" pitanje na koje je već dao odgovor Sivko. Nije bila. Pa samo mogu citirati citirane odredbe članka 70.

 

(1) Novčanom kaznom od 5.000,00 do 300.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba, a novčanom kaznom od 4.000,00 do 70.000,00 kuna odgovorna osoba u pravnoj osobi kao i fizička osoba ako:

– obavlja djelatnost trgovine, a nije registrirana za obavljanje kupnje i prodaje robe i/ili obavljanje usluga u trgovini (članak 4.),

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

"Al na ugovorima iz Slo i na nasim kupoprodajnim ugovorima je evidentno i da sam u deficitu."? Kao što rekoh na ugovorima piše svašta pa je tako moglo pisati da je kupljeno vozilo za 10t E a prodano za 8, i eto deficita.

 

Je li papir na kojem je porezna uprava napisala da nešto vrijedi xxxx i na to lupila 5% poreza tek bezvezni list papira ili neki dokument na koji se građanin ima pravo pozvati u nekom ostupku pred drugim tijelom te iste države?

Gledaj, pa nismo ovce da baš vjerujemo da netko u 14 mjeseci kupuje i prodaje 4 auta s gubitkom. Ali valda se u nekom postupku mora ići za dokazinma. Neka carina i porezna izvole dokazati da je taj auto prodan skuplje.

 

"Odlično" pitanje na koje je već dao odgovor Sivko. Nije bila. Pa samo mogu citirati citirane odredbe članka 70.

 

(1) Novčanom kaznom od 5.000,00 do 300.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba, a novčanom kaznom od 4.000,00 do 70.000,00 kuna odgovorna osoba u pravnoj osobi kao i fizička osoba ako:

– obavlja djelatnost trgovine, a nije registrirana za obavljanje kupnje i prodaje robe i/ili obavljanje usluga u trgovini (članak 4.),

 

 

Opet...

Osoba x nije uhvaćena da prodaje robu na štandu. Nije otvorila dućan bez papira. Nije kupila hrpu đinđa ili kozmetike preko ibeja pa ih prodaje po cijenama puta deset. Nije radila ništa ilegalno niti potajno.

 

Kupila je auto i prodala je auto. Prijavila kupoprodaju, platila porez. Je li to po zakonima ove države dozvoljeno ili nije?

U skladu je sa zakonom - slažeš li se?

Sad mi molim linkaj neki pravilnik ( jer u zakonu nije regulirano) u kojem trenutku čin prodaje automobila postaje trgovačka djelatnost.

U slučaju kupoprodaje nekretnina zakon je mnogo jasnije definirao stvari, pa unatoč tome i tamo postoje velike nejasnoće.

I što je najvažnije, za plaćanje eventualno ostvarene dobiti, tj. dohotka, mjerodavna je procjena vrijednosti od porezne uprave.

 

Ne može neki državni službenik u nekom uredu po svojoj procjeni donositi rješenja da se osoba x bavi nekom djelatnošću samo zato jer mu se tako čini. Ne ako se pretvaramo da smo pravna država.

 

Ja zamjenim gume/kotače na svom i ženinom autu ukupno 6 puta u 14 mjeseci. Ove godine mogao bi zamjeniti i gume na traktoru. To je puno kotača i guma u 7 zamjena. Moram li se bojati da će me neki činovnik upisati u vulkanizersku djelatnost?

 

Dakle - ima li kakav pravilnik?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Je li papir na kojem je porezna uprava napisala da nešto vrijedi xxxx i na to lupila 5% poreza tek bezvezni list papira ili neki dokument na koji se građanin ima pravo pozvati u nekom ostupku pred drugim tijelom te iste države?

 

Pobrkani pojmovi. Porez pri kupoprodaji MV od 5% je nešto sasvim drugo od onoga što sam naveo, i lupi se kao štambilj i pečat na kupoprod.ugovor. Rješenje o PPMV nije bezvezan papir. To je službeni dokument PU kojim se određuju porezna davanja pri unosu vozila u RH koja se računaju, kao što rekoh, kao procjenjena vrijednost prodajne cijene npr. od o do 100 000 kn 1%+naknada za CO2.

 

Ali valda se u nekom postupku mora ići za dokazinma. Neka carina i porezna izvole dokazati da je taj auto prodan skuplje.

 

Uopće nije bitno, ne radi se o porezu na dohodak (kao dohodak od imovine i imovinskih prava) nego o prekršaju iz Zakona o trgovini.

 

Opet...

Osoba x nije uhvaćena da prodaje robu na štandu. Nije otvorila dućan bez papira. Nije kupila hrpu đinđa ili kozmetike preko ibeja pa ih prodaje po cijenama puta deset. Nije radila ništa ilegalno niti potajno.

 

Opet... :cita:

Zakon o trgovini

Zakon o posebnom porezu na motorna vozila

 

Kupila je auto i prodala je auto. Prijavila kupoprodaju, platila porez. Je li to po zakonima ove države dozvoljeno ili nije?

U skladu je sa zakonom - slažeš li se?

 

Unijela vozilo u RH i platila PPMV, u skladu sa Zakonom o posebnom porezu na motorna vozila; registrirala te poslije prodala, u skladu sa prije navedenim te Zakonom o trgovini.

Unijela preko nekoliko vozila i prodala, samo u dijelu sukladno ZPPMV, ne i sa ZoT.

 

Sad mi molim linkaj neki pravilnik ( jer u zakonu nije regulirano) u kojem trenutku čin prodaje automobila postaje trgovačka djelatnost.

 

Kako nije?. ZoT i odredbe smo već naveli. Pa možemo i njemu povezane odredbe ZPPMV:

e) Trgovac je svaka osoba registrirana za obavljanje djelatnosti prodaje motornih vozila u Republici Hrvatskoj koja radi daljnje prodaje uvozi nova motorna vozila ili ih nabavlja od proizvođača, drugih trgovaca ili uvoznika u Republici Hrvatskoj ili koja nova motorna vozila unosi iz druge države članice Europske unije.

f) Trgovac rabljenim motornim vozilima je svaka osoba registrirana za obavljanje djelatnosti prodaje motornih vozila u Republici Hrvatskoj koja radi daljnje prodaje uvozi ili unosi rabljena motorna vozila u Republiku Hrvatsku ili takva motorna vozila nabavlja u Republici Hrvatskoj.

l) Registrirani trgovac rabljenim motornim vozilima je trgovac rabljenim motornim vozilima koji na temelju poreznog odobrenja prodaje rabljena motorna vozila, obračunava i uplaćuje posebni porez te podnosi izvješća u skladu s uvjetima predviđenim ovim Zakonom i propisima donesenim na temelju njega.

 

I tako je poštovana korisnica unijela i prodala 4 vozila. Je li prema ovim i odredbama ZoT-a registrirani trgovac rabljenim vozilima? Nije. Je li se prema navedenom nekom službeniku samo učinilo da su prekršeni propisi ili stvarno jesu? Ja bih rekao da stvarno jesu. Bez obzira piše li negdje jesu li to 2, 3 ili 5 vozila. Treba li negdje pisati da je djelatnost trgovine kupovina i prodaja više od jedne banane, kuhinje ili u ZPPMV da je trgovac onaj koji kupi i proda više od jednog vozila? Meni ne treba. Dovoljno mi je što su nakon izmjena i dopuna ZoT i ZPPMV (za koje je btw vlada u nacrtima navodila da su u svrhu smanjivanja sive ekonomije) svi veći igraći na spomenutom tematskom polju registrirali djelatnost, a oni manji okanili se unosa pa se igraju na području RH sa otvorenim ugovorima ili punomočima.

 

Ja zamjenim gume/kotače na svom i ženinom autu ukupno 6 puta u 14 mjeseci. Ove godine mogao bi zamjeniti i gume na traktoru. To je puno kotača i guma u 7 zamjena. Moram li se bojati da će me neki činovnik upisati u vulkanizersku djelatnosti?

 

Super. Samo mi objasnite gdje je tu kupovina te daljnja prodaja da bi imalo veze sa ovim slučajem i/ili obavljanju djelatnosti trgovine bez registracije? Možda onda uvidim ima li smisla ovo pitanje pa odgovorim.

 

Na kraju ja imam pitanje za vas. Ponovno. Kakove sve ovo ima veze s mojim osvrtom na kupoprodajne ugovore i činjenici da u njima pišu svakakove cifre, uglavnom po Mujinoj logici?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Je li papir na kojem je porezna uprava napisala da nešto vrijedi xxxx i na to lupila 5% poreza tek bezvezni list papira ili neki dokument na koji se građanin ima pravo pozvati u nekom ostupku pred drugim tijelom te iste države?

 

Prijavila kupoprodaju, platila porez.

Pošto je auto unešen iz EU-a nema plaćanja 5% a kad ga je prodavala opet nije platila 5% nego je to učinio kupac.

 

Možda imaju interni naputak koji se dakako ne objavljuje u NN-u.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pošto je auto unešen iz EU-a nema plaćanja 5% a kad ga je prodavala opet nije platila 5% nego je to učinio kupac.

 

Zar je u ovom slučaju bitno je li auto uvežen ili kupljen ovdje? U oba slučaja porezna uprava je izdala rješenje u kojem je procijenila vriednost vozila, u svrhu plaćanja poreza (trošarina je isto porez) . I ne vidim da bi bilo razlike - iz drugih primjera vidimo da bi isti postupak i da su auti kupljeni ovdje

 

 

 

Možda imaju interni naputak koji se dakako ne objavljuje u NN-u.

 

Ako je tako - volio bih znati kakav je i zašto nije objavljen?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Unijela vozilo u RH i platila PPMV, u skladu sa Zakonom o posebnom porezu na motorna vozila; registrirala te poslije prodala, u skladu sa prije navedenim te Zakonom o trgovini.

Unijela preko nekoliko vozila i prodala, samo u dijelu sukladno ZPPMV, ne i sa ZoT.

 

Prije svega, ne bih da se ovo shvati kao nekakvo prepucavanje, nego kao ukazivanje na jedan vrlo ozbiljan problem.

Što s tiče konkretnog slučaja, nisam naivan - u postu #13 sam to i izrazio.

 

Kada neki službenik bez jasnih mjerila i dokaza ima diskrecijsko pravo označiti nekog građanina kriminalcem i nabiti mu kaznu čak i u visini prosječnih godišnjih primanja - zar je to ta 'pravna država'? I ne radi se samo o ovom slučaju - imali smo više takvih pitanja, prisjećam se onoga gdje je postavitelj teme povremeno prodao rabljeni muzički instrument ili opremu - pa je dobio poziv od carine.

 

 

 

Porez pri kupoprodaji MV od 5% je nešto sasvim drugo od onoga što sam naveo, i lupi se kao štambilj i pečat na kupoprod.ugovor. Rješenje o PPMV nije bezvezan papir. To je službeni dokument PU kojim se određuju porezna davanja pri unosu vozila u RH koja se računaju, kao što rekoh, kao procjenjena vrijednost prodajne cijene npr. od o do 100 000 kn 1%+naknada za CO2.

 

Bitna stvar u tom rješenju jest procjena vrijednosti.

Kriterij pri progonu nekog građanina bi trebao biti utaja poreza.

U protivnom imate situacije da netko želi darovati nešto potrebitima, a država ga svejedno tretira kao kriminalca.

Primjera takve vrste smo vidjeli jako puno.

 

 

Uopće nije bitno, ne radi se o porezu na dohodak (kao dohodak od imovine i imovinskih prava) nego o prekršaju iz Zakona o trgovini.

 

U kojm slučaju je prekršaj iz zakona o trgovini ustanovljen po principu - meni se čini da je tako, pa dotičnog(čnu) "proglašavam kriminalcem".

 

I tako je poštovana korisnica unijela i prodala 4 vozila. Je li prema ovim i odredbama ZoT-a registrirani trgovac rabljenim vozilima? Nije. Je li se prema navedenom nekom službeniku samo učinilo da su prekršeni propisi ili stvarno jesu? Ja bih rekao da stvarno jesu. Bez obzira piše li negdje jesu li to 2, 3 ili 5 vozila.

 

Kako bi bilo da u ZSPC samo definiramo 'prebrza vožnja je kažnjiva', i ukinemo znakove ograničenja brzine, i uređaje za mjerenje brzine. I da prometni policajci samo 'odokativno' odrede je li netko prebrzo vozio pa pišu kazne.

 

Koliko god vam se usporedba činila apsurdnom, otprilike vam dođe na isto.

 

 

 

Treba li negdje pisati da je djelatnost trgovine kupovina i prodaja više od jedne banane, kuhinje ili u ZPPMV da je trgovac onaj koji kupi i proda više od jednog vozila? Meni ne treba. Dovoljno mi je što su nakon izmjena i dopuna ZoT i ZPPMV (za koje je btw vlada u nacrtima navodila da su u svrhu smanjivanja sive ekonomije) svi veći igraći na spomenutom tematskom polju registrirali djelatnost, a oni manji okanili se unosa pa se igraju na području RH sa otvorenim ugovorima ili punomočima.

 

Da.

Treba to regulirati, kao i mnoge druge djelatnosti.

I to prije svega preko mjerila ostvarenog dobitka.

Vidite da mnogi pitaju smiju li raditi ovo ili ono - stvari koje nisu zapriječene nekim zakonom ili pravilnikom o sigurnosti...).

Kad je sve zabranjeno, ljudi na kraju ništa i ne rade.

 

A što se primjerice tiče vozila - zar bi bio problem da se u samom zakonu ili pripadajućem pravilniku regulira:

- da se vozilo nabavljeno za iznos veći od 50000 kuna ne smije otuđiti unutar 2 godine

- vozilo vrijednosti preko 20000 kn unutar godinu dana

- ukupno se ne smije istržiti više od 5 vozila u 5 godina.

- ako je vozilo teže karambolirano, ili je zbog teškog kvara popravak u servisu takav da prelazi vrijednost 25% vozila, takva prodaja se ne računa

Tako da se znade što bi se moglo tretirati kao trgovačka djelatnost, obzirom da sama po sebi kupnja i prodaja građaninu nije zabranjena.

-za vozila vrijednosti ispod recimo 6000 kn ova ograničenja ne vrijede

Ako se želi ograničiti muljaže ograničiti trajanje punomoći za upravljanje motornim vozilom na mjesec dana, osim u posebnim slučajevima (punomoć bliskom članu obitelji, ili vlasnik vozila dio godine boravi izvan države)

 

 

Samo mi objasnite gdje je tu kupovina te daljnja prodaja da bi imalo veze sa ovim slučajem i/ili obavljanju djelatnosti trgovine bez registracije? Možda onda uvidim ima li smisla ovo pitanje pa odgovorim.

 

Nije trgovina, ali je proizvoljan zaključak da se netko bavi nekom nedozvoljenom djelatnošću, pa se za to propisuje nebulozna kazna.

Imate takvih primjera u praksi posvuda.

 

 

Na kraju ja imam pitanje za vas. Ponovno. Kakove sve ovo ima veze s mojim osvrtom na kupoprodajne ugovore i činjenici da u njima pišu svakakove cifre, uglavnom po Mujinoj logici?

 

Možda u tome da bi institucije ove države trebale uvažavati rješenja koja su napisale institucije te iste države.

Zašto se događa da u rješenjima porezne uprave pišu svakakve cifre - ako tako jest?

Netko ne radi svoj posao kako treba.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Prije svega, ne bih da se ovo shvati kao nekakvo prepucavanje..

.

Nažalost ispada tako. Prvenstveno zbog pitanja koje ću ponovno postaviti na kraju. Nastavno, zbog ne čitanja onoga što piše, ustrajanju da se treba nešto treba jasno odrediti da bi netko bio sretan i zadovoljan, navođenjem primjera prije i opet koji nemaju veze s tematikom, kao i uporno trpanje vozila pod porezni prekršaj i u isti koš sa nekretninama, iako smo već naveli zakonske odredbe prema kojima neki službenik ne određuje po svom nahođenju je li nešto prekršaj ili ne. Dakle, nekretnine su zemljišta i građevine. Nisu roba (proizod). I kao takove nisu predmet trgovine po odredbama Zot-a. Vozilo je roba. I za razliku od ne postojanja trgovca nekretninama, postoji jasno određen trgovac vozilima. I kao takovo podliježe odredbama Zot-a, još jasnije određene ZPPMV. Pa treba li onda posebno navesti da je prekršaj kupovina i prodaja više od jednog vozila. I dalje smatram da ne treba. Po toj logici isto tako se može postaviti i onaj tko ne želi registrirati djelatnost nego će prodavati pomalo banane, TV-e ili bilo što drugo, jer eto nije jasno određeno da je trgovina kupnja i prodaja više od jedne banane, TV-a ili bilo čega drugog u određenom vremenskom roku.

 

U protivnom imate situacije da netko želi darovati nešto potrebitima, a država ga svejedno tretira kao kriminalca.

 

Dok je dar ispod 50 000 kuna ili 2% ukupnog prihoda, nit je kriminalac, nit obveznik plačanja poreza, sve u skladu sa Zakonom o lokalnim porezima, Zakonom o porezu na dobit, Zakonom o poljoprivredi te sukladno zakonima donesenim pravilnicima.

 

U kojm slučaju je prekršaj iz zakona o trgovini ustanovljen po principu - meni se čini da je tako, pa dotičnog(čnu) "proglašavam kriminalcem".

 

Poradi već navedenih odredbi, ne čini mu se.

 

 

Kako bi bilo da u ZSPC samo definiramo 'prebrza vožnja je kažnjiva', i ukinemo znakove ograničenja brzine, i uređaje za mjerenje brzine. I da prometni policajci samo 'odokativno' odrede je li netko prebrzo vozio pa pišu kazne.

Koliko god vam se usporedba činila apsurdnom, otprilike vam dođe na isto.

 

Da je apsurdna, je. A baš ne dođe na isto. Kao ni kupovina guma za vozilo.

 

 

Tako da se znade što bi se moglo tretirati kao trgovačka djelatnost,

obzirom da sama po sebi kupnja i prodaja građaninu nije zabranjena

.

 

Već navedeno. Znade se odredbom Zot-a, u ovom slučaju i ZPPMV, podredno opisano u NKD i jasno piše da je prekršaj obavljati kupnju i prodaju robe bez registrirane djelatnosti.

 

Možda u tome da bi institucije ove države trebale uvažavati rješenja koja su napisale institucije te iste države.

Zašto se događa da u rješenjima porezne uprave pišu svakakve cifre - ako tako jest?

Netko ne radi svoj posao kako treba.

 

Kakove sad opet veze imaju rješenja. Tko je uopće rekao da u rješenjima pišu svakakove cifre? Koliko ja vidim, napisao sam da to piše u kupoprod.ugovorima. Pa opet pitam, kakove sve ovo od početka ima veze na osvrt da u kupoprod.ugovorima piše svašta?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

iako smo već naveli zakonske odredbe prema kojima neki službenik ne određuje po svom nahođenju je li nešto prekršaj ili ne.

Niste.

Naveli ste kaznene odredbe zakona, koje ni zarezom ne definiraju što bi to točno bilo obavljanje nelegalne trgovine.

 

 

Pa treba li onda posebno navesti da je prekršaj kupovina i prodaja više od jednog vozila. I dalje smatram da ne treba.

 

Ok. Sada zamislite da smo na sudu, i da sam ja taj koji je kupio i prodao ta četiri auta. Sve kupnje i prodaje su uredno registrirane, i na njih su plaćena davanja.

Dokažite sudu da je to što sam učinio protivno zakonu. Kupnja i prodaja auta nije protuzakonita, slažemo se?

U kojem trenutku, kod kojeg točno prodanog auta to postaje ilegalna trgovina.

 

 

Citirajte zakon ili pravilnik, molim DOKAZ.

Ne ponovo neke opće kaznene odredbe.

Vrlo konkretno - test u kojem piše da je legalna prodaja četiri auta ("više od x unutar roka y) nelegalno obavljanje trgovačke djelatnosti.

 

 

 

Kakove sad opet veze imaju rješenja. Tko je uopće rekao da u rješenjima pišu svakakove cifre? Koliko ja vidim, napisao sam da to piše u kupoprod.ugovorima. Pa opet pitam, kakove sve ovo od početka ima veze na osvrt da u kupoprod.ugovorima piše svašta?

 

 

Zato jer ste sami napisali:

 

Pa jasno je propisano da je trgovina gospodarska djelatnost kupnje i prodaje robe u svrhu ostvarivanja dobiti ili drugog gospodarskog učinka.

 

Ako dakle ja kao optuženi imam dokaz u vidu rješenja porezne uprave (a tko drugi je pozvan o tome odlučiti?) da nisam ostvario dobit, to je još jedan dokaz da se nisam bavio trgovinom.

 

 

I koji dokazi onda stoje protiv mene?

Nema jasne definicije nelegalne djelatnosti (ako ne možete predočiti bar kakav vjerodostojni pravilnik koji kaže drugačije), i nema prihoda.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Niste.

Naveli ste kaznene odredbe zakona, koje ni zarezom ne definiraju što bi to točno bilo obavljanje nelegalne trgovine.

 

O da, jesam. I to odredbe koje definiraju obavljanje legalne trgovine. Mogu ih i ponoviti.

(1) Trgovac je, u smislu ovoga Zakona, pravna ili fizička osoba registrirana za obavljanje kupnje i prodaje robe i/ili pružanja usluga u trgovini.

e) Trgovac je svaka osoba registrirana za obavljanje djelatnosti prodaje motornih vozila u Republici Hrvatskoj koja radi daljnje prodaje uvozi nova motorna vozila ili ih nabavlja od proizvođača, drugih trgovaca ili uvoznika u Republici Hrvatskoj ili koja nova motorna vozila unosi iz druge države članice Europske unije.

f) Trgovac rabljenim motornim vozilima je svaka osoba registrirana za obavljanje djelatnosti prodaje motornih vozila u Republici Hrvatskoj koja radi daljnje prodaje uvozi ili unosi rabljena motorna vozila u Republiku Hrvatsku ili takva motorna vozila nabavlja u Republici Hrvatskoj.

l) Registrirani trgovac rabljenim motornim vozilima je trgovac rabljenim motornim vozilima koji na temelju poreznog odobrenja prodaje rabljena motorna vozila, obračunava i uplaćuje posebni porez te podnosi izvješća u skladu s uvjetima predviđenim ovim Zakonom i propisima donesenim na temelju njega.

 

Pa u skladu s njima prekršajne odredbe određuju nelegalne, "a nije registrirana za obavljanje kupnje i prodaje"...i tu stajem jer mi se ne da sve osalo isponova pisati, jedino da probam nacrati..vama se ili ne da čitati, ili ne želite zbog tjeranja maka na konac pa je onda jedino što ostaje "dajte mi dokaz"..a jednostavno ga ne trebam.

 

Zato jer ste sami napisali:

.

Da, jesam. I naglasio "ostvarivanja dobiti". I znam zašto sam to napravio na Drotov komentar. Te poslije napisao "šalu na stranu". Jer piše u svrhu. Ne piše da se mora ostvariti dobit da bi se nešto odredilo djelatnošću trgovine.

 

 

Ako dakle ja kao optuženi imam dokaz u vidu rješenja porezne uprave (a tko drugi je pozvan o tome odlučiti?) da nisam ostvario dobit, to je još jedan dokaz da se nisam bavio trgovinom.

 

Sve i da je to rješenje toliko traženi vam dokaz o dobiti, a nije nego obična formula za određivanje poreznog davanja na unos vozila, nebitno je.

 

I koji dokazi onda stoje protiv mene?

Nema jasne definicije nelegalne djelatnosti (ako ne možete predočiti bar kakav vjerodostojni pravilnik koji kaže drugačije), i nema prihoda.

 

Ma naravno. Kada se vama ovako što desi, lijepo od suca tražite dokaz (ili barem pravilnik) ili će te ih sve dati u novine i tjerati do ESLJP, na što će on vjerovatno reći šalili smo se, evo poništavamo prekršaj. I svi su živjeli sretno do kraja svojih života, iza 7 gora i 7 mora.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Mogu ih i ponoviti.

(1) Trgovac je, u smislu ovoga Zakona, pravna ili fizička osoba registrirana ...

...

l) Registrirani trgovac rabljenim motornim vozilima je trgovac rabljenim motornim vozilima....

...

...pa je onda jedino što ostaje "dajte mi dokaz"..a jednostavno ga ne trebam.

 

Vi ste rekli da nije istina da neki tamo službenik 'odoka' ocjeni bavi li se netko nedozvoljenom trgovinom ili ne.

Ja tražim dokaz gdje to piše , a vi mi ponovo predstavljate plahte - gde to ne piše.

Da li onda službenici to određuju 'odoka' ili ne?

Da ili ne?

Dokaz!

 

 

Sve i da je to rješenje toliko traženi vam dokaz o dobiti, a nije nego obična formula za određivanje poreznog davanja na unos vozila, nebitno je.

 

To je dokaz o vrijednosti vozila. U trenutku kupnje i prodaje. Dokument koji je izdala institucija mjerodavna da procijeni vrijednost. Znate neku drugu instituciju koja je više mjerodavna? Koga sud konzultira oko procjena vrijednosti ? Upravu vodovoda, možda?

 

 

Kada se vama ovako što desi, lijepo od suca tražite dokaz (ili barem pravilnik) ili će te ih sve dati u novine i tjerati do ESLJP, na što će on vjerovatno reći šalili smo se, evo poništavamo prekršaj.

 

Žalosna je istina da imamo brojne primjere gdje su se ljudi zainatili i istjerali pravdu, a naravno da su na prvoj sudskoj instanci uistinu doživljavali sprdnju i podsmjeh.

Kazne oko naplate parkinga pale su na US nakon 20 godina "haračenja", povećanje kamata od strane banaka, pa slučaj Franak, .. to su samo neki od poznatijih.

 

A o svojim osobnim iskustvima (i mojih bližnjih, kojima sam pomagao) mogao bih napisati zbirku humoreski.

uređeno: od Spitfire
Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Zar je u ovom slučaju bitno je li auto uvežen ili kupljen ovdje? U oba slučaja porezna uprava je izdala rješenje u kojem je procijenila vriednost vozila, u svrhu plaćanja poreza (trošarina je isto porez) . I ne vidim da bi bilo razlike - iz drugih primjera vidimo da bi isti postupak i da su auti kupljeni ovdje
ovdje seuopće ne radi ni o kakavoj trgovini,5% poreza itd.radi se o trgovini vozilima i to je bit same teme kao i ono što piše u Rješenju porezne a u koje nemamo uvid što točno piše.
Ako je tako - volio bih znati kakav je i zašto nije objavljen?
Interni naputci ili objašnjenja' date='upute se ne objavljuju.

 

To je dokaz o vrijednosti vozila. U trenutku kupnje i prodaje. Dokument koji je izdala institucija mjerodavna da procijeni vrijednost. Znate neku drugu instituciju koja je više mjerodavna? Koga sud konzultira oko procjena vrijednosti ? Upravu vodovoda, možda?

Oni ugovori o prodaji s bilo kakavim prodajnim cijenama su ionako da se zna tko je kupio nešto od koga i da ga poslije može registrirat jer porezna gleda vrijednost samo preko kataloga.

 

Uostalom tko god izdao kakvo rješenje postoji prava žalbe da nije ostavrena dobit i da se nije radilo o trgovini bez odobrenja a porezna će na sudu priložit dokaze da je prekršaj napravljen pa će sud odlučit o svemu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Nema ovo više smisla moj Felixx. Mogu provariti da se netko na zakonske odredbe nabacuje primjerima bez nekakove veze sa problematikom. Također i to da se, nakon što se nema protuargumenata, hvata za slamke o dobiti a sve ostalo su vam plahte bez tako željenih dokaza. I da se ne želi pročitati napisano, ali ne mogu da se samo pročita nešto što vam trenutno odgovara i onda izvrne. Mogu provariti i to da imate potrebu biti u pravu, no ovo je već djetinjasto. Možda vam se ovo sve čini kao igra, meni ne.

 

Pa evo, slobodno ako vam to toliko znaći, nabacite završni komentar.

 

A o svojim osobnim iskustvima (i mojih bližnjih, kojima sam pomagao) mogao bih napisati zbirku humoreski.

 

Mda, imao sam tu čast takovu (kako bi vi rekli) plahtu dobiti od vas na pp. Zabavno štivo. Nadam se samo da me nakon ovoga nečete ponovno počastiti nečim sličnim.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Interni naputci ili objašnjenja,upute se ne objavljuju.

 

Interni naputci nisu Zakon.

A nitko mi nije ovdje predočio čak ni neki pravilnik. I nemojte mi reći da svi vi niste bar malo proguglali na tu temu.

 

I to ako naputci uopće postoje, ili da se točnije izrazim - ako na jasan i nedvosmislen način upućuju što jest, a što nije prekršaj ili čak kazneno djelo.

 

 

 

Oni ugovori o prodaji s bilo kakavim prodajnim cijenama su ionako da se zna tko je kupio nešto od koga i da ga poslije može registrirat jer porezna gleda vrijednost samo preko kataloga.

 

Što mene kao građanina briga je li porezna ispravno procjenila vrijednost?

U rješenju piše koja je utvrđena vrijednost vozila. Kad rješenje postane pravomoćno, tko je ovlašten tu procjenu ignorirati?

Uostalom tko god izdao kakvo rješenje postoji prava žalbe da nije ostavrena dobit i da se nije radilo o trgovini bez odobrenja a porezna će na sudu priložit dokaze da je prekršaj napravljen pa će sud odlučit o svemu.

 

Tako je.

Upravo cijelo vrijeme i očekujem da mi netko predoči takve dokaze u ovom slučaju.

I nitko mi nije predočio ništa što bi na sudu trebalo biti prihvatljivo kao dokaz.

 

 

Ovakvi primjeri su upravo razlog zašto se zgražamo nad činjenicom da obični gerađani budu najčešće relativno strogo kažnjeni za 'gluposti', a velike face prošeću slobodne za mnogo veće svinjarije. Zato jer imaju odvjetnike koji postavljaju ovakva pitanja, a državne službe misle da je dovoljno da postupaju po 'naputcima'.

 

Recite da nisam u pravu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Nema ovo više smisla moj Felixx. ... i to da se, nakon što se nema protuargumenata, hvata za slamke ...

 

Slažem se da nema smisla, ali vi ste taj koji nije davao odgovore, nego ponavljao tekst bez odgovora.

 

Mogu provariti i to da imate potrebu biti u pravu, no ovo je već djetinjasto. Možda vam se ovo sve čini kao igra, meni ne.

 

Vama je ovako ozbiljno pitanje djetinjasto?

Mislim na diskrecijsko pravo nekih službenika da bez jasnih regula proglašavaju ljude prijestupnicima i razrezuju im drakonske kazne!

 

Toliko me poznajete po mom pisanju ovdje da bi trebali priznati da mi nikad nije bio problem prihvatiti kad nisam u pravu - uz uvjet da mi to netko dokaže.

 

Da, ovdje sam se svjesno u interesu razvijanja konstruktivne diskusije postavio u ulogu 'đavoljeg odvjetnika' - ali ne radi nekakvog inaćenja.

Nego zato jer se teme sa sličnim problemima često ponavljaju, a mi ovdje na njih ne možemo dati jasan odgovor.

Uz to - ljudi koji postavljaju teme i traže pomoć ne znaju koja pitanja treba postaviti.

 

Eto, ja sam postavio ta pitanja za njih.

I nisam dobio jasan odgovor.

 

Toliko od mene o ovome.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Dragi forumaši, nema pravila osim da je nepisano pravilo carine da se u 12 mjeseci više od 2 vozila ne smije uvesti i postaješ sumnjiv, iako platiš sva davanja na vrijeme.

 

Ažurirano

 

+ Što policija ima naputak ako se po jednom kućanstvu "uveze" više od dva i više vozila odmah se šalju scanovi u carinu svih dokumenata (iako ih posjeduje i carina) i zovu te na ispitivanje... iliti obradu.

Da, kriva sam jer sam se bavila trgovinom i ne znajući za to.

I da plaća se 5%poreza ukoliko je vozilo kupljeno u EU od fizičke osobe.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ne postoje nepisana pravila nego sudska praksa.to što netko misli da je tako ne mora značit da je i u pravu.na rješenje postoji žalba pa je treba i napisat.da bi prekršaj postojao porezna to mora i dokazat.osnovno je pravilo da nepoznavanje propisa ne oslobađa odgovornosti a ne znam kako bi netko bio kriv iz neznanja ako propis nije napisan.znači ne znam da sam kriva jer nigdje nije ništa napisano a ako jesam onda tražim umanjenje kazne.

 

ako sam kriva da li će se vozila oduzet kako piše u zakonu?

 

na to bi se trebalo ići.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Znam da nema nepisanih pravila, ali nažalost i da se žališ ista osoba ti odlučuje o sudbini iliti rješenju koja ga je i donijela.

Trebalo je po njima platiti porez na dohodak jer se obavljala nerigistrirana djelatnost trgovine od strane fizičke osobe.

 

Ažurirano

 

Da obični građani su kažnjeni za gluposti, a dok velike face ili ribe nisu i neće. Jer Zakoni su pisani baš za takve.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 mjeseci kasnije...

Poštovani, 

Da li mi netko može pomoći u pogledu toga da mi odgovori gdje je propisano koliko osobnih automobila privatna osoba može promijeniti u godinu dana. 

Naime ne želim održavati i servisirat vozilo,  zbog zadnjeg kojeg sam kupio u RH više ne želim kupiti auto u RH (kupljen u ovlaštenom servisu i raspao se nekon godinu dana),i svako toliko promjenim automobil, pa si ga dovezem iz EU i od 2014. do sada sam ih promijenio 7 pa mi sad carina traži očitovanje da li sam trgovac ili ne. Na carini sam pitao godišnji broj pa su mi rekli 3 godišnje ali mi nisu znali reći kojim aktom i zakonom je to ograničeno, kao što je za nekretnine, pa mi sada nije jasno nisam imao više od 3 godišnje a nije ograničeno????? 

Bilo kakvu pomoć ili savjet molim, unaprijed hvala. 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Dobio sam dopis od carinske ispostave rijeka gdje traže očitovanje o utvrđenim činjenicama i okolnostima ili da priložim dokaz o registriranoj djelatnosti. U tome su naveli koja sam vozila imao u razdoblju od 2014, kome sam prodao i sa sam ih prodao u kratkom vremenskom periodu. 

Xy puta sam ih pitao da mi dostave ili pokažu zakon, uredbu ili bilo kakvu odredbu EU bilo što, pa su rekli da to nema nigdje. 

E sad što je njima kratki rok, meni je 3 mjeseca puno??? 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

On 8/5/2017 at 9:16, izgubljen-skor je napisao:

Dobio sam dopis od carinske ispostave rijeka gdje traže očitovanje o utvrđenim činjenicama i okolnostima ili da priložim dokaz o registriranoj djelatnosti. U tome su naveli koja sam vozila imao u razdoblju od 2014, kome sam prodao i sa sam ih prodao u kratkom vremenskom periodu. 

Xy puta sam ih pitao da mi dostave ili pokažu zakon, uredbu ili bilo kakvu odredbu EU bilo što, pa su rekli da to nema nigdje. 

E sad što je njima kratki rok, meni je 3 mjeseca puno??? 

Ako želite moje mišljenje ...

Oni se zapravo nadaju da ćete vi u svojim odgovorima negdje 'priznati' da ste se bavili preprodajom auta i da ste zaradili na tome.

Zakon je nejasan, i to ide vama na ruku.

Nastavite na njihove zahtjeve odgovarati protupitanjima koje bi im to dokumente, a koje držana uprava nema, vi njima trebali dostaviti. Trgovačkom djelatnosti se niste bavili, pa im i ne možete dostaviti neki dokaz za nešto što ne postoji. Ako oni misle da ste prekršili neki zakon ljubazno ih molite da vam citiraju o kojem se članku kojeg zakona radi.

U jednom trenutku ih podsjetite i da su vam poslali već  dopisa, koji vas uznemiravaju, a u kojima oni impliciraju da ste radili nešto protuzakonito - iako za sve što ste radili imate dokumente sa žigovima raznih državnih institucija.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 6 mjeseci kasnije...

Poštovani, 

Evo dobio sam prekršajni nalog carine da moram platiti kaznu od 10.000 kuna i da moram vratiti protupravu stečena korist od 107.000,00.

Radi se o 7 vozila u 3 godine. 

E sad imam pitanje, do iznosa od 107000 su došli da su samo zbrojili iznose za koje su vozila prodana dalje i to umanjili za iznos plaćene trošarine. Da li je to pravilan izračun? 

Mislim da su trebali uzeti u obzir i ostale namete plaćene u RH, s obzirom da su vozila bila registrirana i korištena po par mjeseci, a i naravno da su plaćena neki iznos, jer još uvijek ne rastu na stablu u vrtu. 

Odlučio sam se žaliti na prekršajni nalog pa molim neki savijet

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Mda. Toliko o inzistiranju na traženju dokaza. Možda bi sve stalo na kazni za prekršaj iz Zot-a i ZPPmv-a a ne i na protupravnoj koristi.

prije 16 sati , izgubljen-skor je napisao:

Da li je to pravilan izračun? 

Mislim da su trebali uzeti u obzir i ostale namete plaćene u RH, s obzirom da su vozila bila registrirana i korištena po par mjeseci, a i naravno da su plaćena neki iznos, jer još uvijek ne rastu na stablu u vrtu. 

Pa da vam dam odgovor na pitanje je li pravilan izračun, te da opet netko ne bi došao na ideju da je i to diskrecijsko pravo nekog službenika da bez regula razreže neku drakonsku kaznu.

Je, pravilan je.

Kako je Zakonom o carinskoj službi propisano da se na određena postupanja primjenjuju odredbe Prekršajnog zakona, tako je istim propisano u čl.187 da tijela državne uprave stvarno nadležna za vođenje prvostupanjskog prekršajnog postupka, vode postupak prema postupovnim odredbama ovoga Zakona koje se odnose na prekršajne sudove.

Slijedom toga čl.76 određuje da će se imovinska korist oduzet sudskom odlukom kojom je utvrđeno da je počinjen prekršaj.

Te ono najbitnije u st.5 istoga članka, oduzeta imovinska korist neće se umanjiti za iznos sredstava uloženih u kriminalnu djelatnost.

Dakle, što se svega navedenoga tiće, naravno da ćete prigovarati na nalog. Ima li smisla prigovarati na sankciju iz prvog dijela, dvojim. Osim u smislu priznanja i traženja smanjenja kazne (nisam htio, nisam znao, nikad više i tako to).

Što se tiće drugog dijela, nažalost prošle godine je ukinut Zakon o postupku oduzimanja imovinske koristi ostvarene kaznenim djelom i prekršajem kojim bi ste možda imali mogučnost sami prigovarati, te kako su ostale samo navedena odredbe Prekršajnog zakona, savjetujem angažman odvjetnika koji bi išao na dokazivanje da se ne radi o kriminalnom djelu. Time bi se eventualno rješili protupravne koristi. 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Oprosti ali trošarina je plaćena, mene se goni za prekršaj iz zakona o trgovini i ona je oduzeta iz "protupravne stečene koristi". 

Mislim ni odvjetniku nije baš jasno sve to jer kaže da se prvi puta susreće s tim. 

Meni je to malo smiješno jer nije ništa točno određeno već su oni mišljenja da je sve više od dva trgovina. 

Ma OK, bit će najbolje odselit pa neće imati koga kontrolirati 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 5 mjeseci kasnije...

Mene zanima slijedeće:

Ja imam registriran d.o.o.. Da li ja mogu kupovati aute u Italiji i prodavati ih u Hrvatskoj (i pritom plaćati porez na dobit, jelte) ili trebaju neke posebne dozvole da bi smio to raditi? Naime, nisam mislio uvesti iz Italije 20-30 auta godišnje, držati ih izložene na parkingu i prodavati. Mislio sam godišnje uvesti 3-4 auta i prodati ih preko oglasnika, a na razliku u cijeni platiti porez na dobit.

 

Smijem li to raditi s običnom firmom koja ima sjedište u stanu gdje živim ili trebaju posebne dozvole i uvjeti?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Koliko sam ja shvatio sami postupak carine, ako si prodao privatno i jedan auto s dobiti oni te derutnom, kao privatnu osobu, a kao firma moraš kod njih biti registriran i dobiti neki broj priložiti bankovnu garanciju i imati minimalne tehničke uvjete. 

Najbolje njih pitaj ali papirnato jer poslije su skloni reći "tko ja to rekao? Neeeeeeee." 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 1 sat , DrAnte je napisao:

Ja imam registriran d.o.o..

Što bi trebalo značiti da imate registriranu djelatnost prema NKD 45.11 Trgovina automobilima i motornim vozilima lake kategorije.

Uz to bi trebalo zadovoljiti uvjete iz čl.19, 19a i 19b Zakona o posebnom porezu na promet motornih vozila. Naravno, i određene MTU uvjete tj. skladište (popularnu "žicu"), no koliko mi je poznato za ovaj vaš upit, postoji prodaja na daljinu (putem interneta i sl.). U tome slučaju se radi o djelatnosti trgovinei na daljinu gdje je potrebno do/registrirati djelatnost usluge informacijskog društva, te se u biti radi o prodaji naručenog proizvoda bez skladištenja izravno o d dobavljača dostavlja kupcu te ne bi trebali biti dužni podnijeti zahtjev za ishođenja rješenja o MTU.

O svemu tome bi vam se valjalo dodatno raspitati u nadležnom uredu državne uprave u županiji, odnosno nadležnom upravnom tijelu Grada Zagreba ukoliko se radi o tome dijelu RH.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 mjesec kasnije...

Pozdrav, tema je započeta zbog automobila pa bi ju iskorostio i postavio pitanje, ako bi tko mogao pomoći...

Jasno je da se unos više automobila može protumačiti kao "šverc" i zarada, ali zanima me kako je sa autima kupljenim u hr kao fizička osoba?

Naime, nedavno sam kupio auto koji je uredno bio registriran, prebacio ga na sebe, vozio i nakon 3 mjeseca prodao iz više razloga (vjerojatno razlog nije bitan, ali nisam kupio auto u namjeri da ga preprodam). Cijena je bila slična, prodao sam auto za nešto više negoli je kupljen, ali me brine što se iznos na kupoprodajnim ugovorima razlikuje nešto više - kod kupovine je upisan manji iznos, meni je bilo svejedno, a kod prodaje je upisan puni iznos.

Gledajući po ugovorima, ostvario sam dobit puno veću nego što zapravi jesam. Jesam li ja dužan platiti kakav porez na to ili će mi se to obračunati na godišnjem obračunu?

Opet dolazimo do pitanja koliko automobila godišnje ja mogu kupiti i prodati, ne izvana nego u Hr? Kako se gleda na sve to kod nas, ima li netko tko bi objasnio što smijem, a što ne jer neznam imam li još kakvih obaveza i uz to mi je malo bezveze da ja sad nebi smio kupiti drugi auto kod nas i prodati ga za koji mjesec kad mi dosadi ili iz bilokojeg drugog razloga. 

 

Unaprijed hvala, lp

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Carina ti nije povezana s poreznom pa osim na njihov zahtjev neće niti dobit ugovor niti znati da je auto kupljen i prodan. 

Ako platiš porez na ostvarenju dobit automatski priznaješ trgovinu, stoga jezik za zube i ne diraj lava dok spava, ako me razumiješ

 

I da carina, ima uvid samo u ono što je "uveženo" iz vana jer to moraš kod njih prijavit 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Znači nema veze ni ta razlika u cijeni na kupoprodajnim ugovorima? Ne poznajem taj sistem baš pa možda pitam glupa pitanja, ali povezuju li se te cifre sa kupoprodajnih ugovora na moj OIB pa se to vidi prilikom kakvog godišnjeg obračuna ili slično pa da vide da je razlika 20 tisuća kuna na istom autu, iako to u stvarnosti nije tako?

Oni vjerojatno to mogu sve vidjeti, ali me zanima gdje je granica, što bi se desilo da ja sad kupim drugi auto kod nas, stavim ga na oglas po višoj cijeni i prodam za koji mjesec kad dođe kupac, pa to ponovim opet i opet...? Shvaćam da je uvoz/unos druga stvar, ali ima li zakonom propisan obavezni porez na takvo što jer to je u biti samo nečija sposobnost da kupi jeftinije i proda malo skuplje...

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 4 sati , Neznalica555 je napisao:

što bi se desilo da ja sad kupim drugi auto kod nas, stavim ga na oglas po višoj cijeni i prodam za koji mjesec kad dođe kupac, pa to ponovim opet i opet...?

 

, Spitfire je napisao:

f) Trgovac rabljenim motornim vozilima je svaka osoba registrirana za obavljanje djelatnosti prodaje motornih vozila u Republici Hrvatskoj koja radi daljnje prodaje uvozi ili unosi rabljena motorna vozila u Republiku Hrvatsku ili takva motorna vozila nabavlja u Republici Hrvatskoj.

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ključni dio je "radi daljnje prodaje"

Što se smatra daljnja prodaja, nakon koliko ja smijem prodati auto koji sam kupio, registrirao na sebe, servisirao i vozio, bez namjere da ga prodam...skroz mi je to nejasno. Auto ne kupujem s namjerom da ga prodam, al u par dana se može promjeniti kompletna situacija, npr. hitno ti zatreba novac, naletiš na bolji auto koji bi si htio, shvatiš da to što si kupio nije ono što si si želio ili ti jednostavno dosadi...

Znači kupio sam auto, prodao nakon par mjeseci i kroz koji dan bi si krenuo tražiti drugi auto...igrom slučaja mi se recimo desi jedan od gore navedenih scenarija, ja nesmijem opet prodati auto?

To su mi totalne besmislice, dobro mi je poznato kako to riješavaju osobe koje se bave preprodajom, auti se kupuju na susjede, rođake, poznanike i sličnk, ali dok se takve ne kažnjava, oni koji ne kupuju auto za preprodaju bi mogli biti optuženi za neke kaznene radnje...

Postoji li točan članak u zakonu koji bi to sve točno definirao?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ako si kupio rabljeni auto, lupam, za 10k eura, uložio u njega 2k eura za razne servise ili dodatke za koje nemaš račun i prodao auto za 11k eura nakon 3-4 mjeseca, jesi li ostvario dobit? Kako oni mogu utvrditi u kakvom si ti stanju kupio auto i u kakvom si ga prodao, što si u međuvremenu napravio (ok, za neke stvari možeš imati račun, al npr. kupiš za taj auto rabljene gume i felge za 500 eura) i koliko si zaradio ili pak izgubio...?

Nevjerojatno mi je da bi netko radi takvih stvari dobio toliku kaznu pored ostalih muljaža koje se dešavaju okolo...

 

Sve je to trgovina, prodaš stari, kupiš noviji, al negdje mora biti granica i ta granica mora biti jasno definirana ako se već udaraju takve kazne...

uređeno: od Neznalica555
Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 mjeseci kasnije...

Ekipa, uveo sam jedan auto prije 6 mjeseci i prodao ga nakon kratkog vremena (tri tjedna). Uveo (unio) sam onda drugi koji sam imao dva mjeseca i odonda nisam imao auto. Sada bi trebao kupiti treci (opet iz unosa) i citajuci ovu temu nisam siguran bi li trebao? Ovaj auto bi definitivno zadrzao jer ce se s tim godistem moci voziti jos sljedece dvije godine.

 

Aute sam morao promjeniti zbog promjena zakona i ubera, naime, vozac sam, ali bez firme (vozim sa svojim autom za tudu firmu). Ako netko ima kakav savjet molio bi da ga iznese sto je prije moguce. Hvala!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Dobro veče svima!

Pročitao sam cijelu temu i izgleda da konkretan odgovor ne postoji. Pa evo da podijelim i svoja dva centa sa svima te možda nekoga donekle umirim.

Moj je slučaj da godišnje promijenim dva tri automobila i tako već godinama. Fizička sam osoba i jednostavno volim automobile i želim ih probati što više dok sam još relativno mlad. A neki su se eto previši kvarili. Vozila isključivo kupujem od pravnih lica koja se bavom uvozom ili od drugih fizičkih osoba. Niti jedan automobil nisam uvezao niti carinio na svoje ime, ali sam svaki registrirao na sebe ako već nije bio registriran. U 70-80% slučajeva ne da nisam zaradio nego sam izgubio novce prilikom prodaje. Cijene automobila koje sam kupio su bile u prosjeku 5-7 tisuća eura.

U razgovoru s nekoliko pravnika mi je potvrđeno da nije zakonski propisano koliko fizička osoba može promijeniti automobila godišnje ako su ispunjeni prethodno navedeni uvjeti. Dakako da carina, porezna ili kojekakvo drugo tijelo može odlučiti trenirati strogoću te slati kazne svima, ali ne treba postojati realna bojazan od toga. Već ako se i dogodi takav scenarij, nabavite si samo dobrog pravnika da vam složi kvalitetnu žalbu.

uređeno: od Different32
Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Još jednu provjerenu informaciju da prenesem, koja se zapravo i podrazumijeva. U najgorem scenariju netko vas može prijaviti da se bavite nelegalnom trgovinom. Kako sam nisam pravnik, nije mi jasno kome konkretno, carini, poreznoj. Ako ćemo realno, svatko svakoga može prijaviti za bilo što. Sasvim irelevantno. Ako su ispunjeni uvjeti iz prethodno napisane poruke, odnosno ako nemate enormne zarade prilikom prodaje vozila, ako vozila ne uvozite/unosite na nekakvoj redovnoj ili frekventnoj bazi, mirno spavajte.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

  • Temu je nedavno pogledalo   0 korisnika

    • No registered users viewing this page.
  • Korisnici koji su trenuto na stranici



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija