Jump to content

Imam oporuku, a ne znam što s njome?


IgorZagreb

Preporučene objave

Poštovani, 

Lijepo Vas molim za pravni savjet. Ja sam student i primam socijalnu pomoć. Baka mi je preminula i ostavila je oporuku koju mi je prije nego što je preminula dala da ju čuvam. Ostavinska se bliži, a ja ne znam kada će biti. Baka je navela u oporuci da mi ostavlja svoj jednosobni stan, a majci (njezinoj kćeri) i mojoj sestri sve ostalo. Došlo je do svađe i majka i sestra tvrde da oporuka nije pravno valjana i zahtijevaju da sve pripadne majci. Ja se sad bojim da neću znati kada je ostavinska kako bi pokazao oporuku. Što da činim? Lijepo Vas molim da pogledate jeli oporuka pravno valjana (vlastoručna) i kako da saznam kada je ostavinska i trebam li oporuku odnijeti na općinski sud što prije ili direktno na ostavinsku?  Hvala Vam!

Zbog sigurni razloga prezimena su sakrivena kao i adresa. Oporuku je napisala baka vlastoručno i potpisala.Evo kako glasi oporuka:

Ja XXXX od Oca XXXX i XXXX, rođena u XXXX dana XXXX s prebivalištem u XXXX, pri čistoj savjesti i zdravoga razuma i bez ičije prisile, ovom oporukom koju sam osobno napisala, za slučaj svoje smrti želim raspodijeliti moju imovinu, na način kako slijedi.

1. Svom unuku XXXX rođenu XXXX Nakon svoje smrti ostavljam u nasljedstvo svoj stan u prizemlju i šupu u prizemlju.

2.Svojoj XXXX kćeri XXXX i svojoj unuci XXXX rođenoj XXXX god nakon svoje smrti u nasljedstvo ostavljam imovinu.

U Zagrebu XXXX god

XXXX

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ostavinski postupak se pokreće kad mjesno nadležni građanski sud zaprimi obavijest o smrti, tj. tada određuje koji javni bilježnik će voditi postupak.

Možeš otići na sud prema mjestu njenog prebivališta (npr. za Zagreb je to Općinski građanski sud u Zagrebu, Grada Vukovara br. 84), u pisarnici saznati je li što došlo i kojem bilježniku je proslijeđeno, pa otići do njega, predati mu papire koje imaš i saznati kad je rasprava.

Detalje imaš na ovom i ovom linku.