Jump to content

Definiranje radnog mjesta "računovodstveni radnik" u sistematizaciji radnih mjesta srednje škole


vedrunjela

Preporučene objave

Pozdrav svima! Radim kao tajnik u srednjoj školi. Molim pomoć u vezi sljedećeg:

Temeljem čl. 4. Pravilnika o djelokrugu rada tajnika te administrativno-tehničkim i pomoćnim poslovima koji se obavljaju u srednjoškolskoj ustanovi (NN 2/2011) u sistematizaciji radnih mjesta naše škole želimo, uz radno mjesto voditelja računovodstva, predvidjeti radno mjesto računovodstvenog radnika. 

Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17) ni spomenuti Pravilnik, a ni Zakon o računovodstvu (NN 78/15, 134/15, 120/16) ne propisuju vrstu stručne spreme ni razinu obrazovanja za osobe koje obavljaju računovodstvene poslove u srednjim školama.

S obzirom na specifičnost ovih poslova, sve dinamičnije i zahtjevnije ekonomsko okruženje u kojem škole posluju te određene konkretne izazove s kojima se naša škola suočava (npr. škola obavlja poslove posredovanja za povremeni rad redovitih učenika, sudjeluje u projektima financiranih iz EU fondova, itd.), smatramo da bi uvjet za radno mjesto računovodstvenog radnika u našoj školi trebao biti preddiplomski stručni ili preddiplomski sveučilišni studij ekonomskog smjera, odnosno viša stručna sprema ekonomskog smjera.

Zbog svega navedenog, a prema čl. 1 st. 1. podst. e) t. 4. Uredbe o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama (NN 25/13, 72/13,151/13, 09/14, 40/14, 51/14, 77/14, 83/14, 87/14, 120/14, 147/14, 151/14, 11/15, 32/15, 38/15, 60/15, 83/15, 112/15, 122/15, 10/17, 39/17, 40/17, 74/17, 122/17 i 9/18), u sistematizaciji radnih mjesta naše škole radno mjesto računovodstvenog radnika definirali bismo kao radno mjesto II. vrste – viši stručni referent za računovodstvo, koeficijenta složenosti poslova 0,970. 

Postoji li razlog da ne postupimo kako je navedeno? Poslan je upit u Ministarstvo znanosti i obrazovanja te smo ih pokušali kontaktirati telefonski ali zasad nema odgovora...

Hvala.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Kao kolega tajnik, od MZO ćete odgovor dobiti za prosječno 6 mjeseci kao i ja u zadnjih 5 godina pa ih više niti ne pokušavam dobiti. Jeste li dobili suglasnost MZO za navedeno radno mjesto (što je nemoguće danas za admin. poslove)?

Suvisle odgovore uvijek dobivam na ovome mjestu, ne znam imaju li srednje škole nešto slično.

http://www.hzos.hr/nas-tim

Olivera...

uređeno: od gala385
Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Upravo zato jer nije nigdje propisano u ZOOOSŠu (vrijedi i za osnovne i srednje škole, sve), upravo ova stvar je područje divljeg zapada u školskim ustanovama. 

Svaka škola ima doneseni Pravilnik o radu, jer su to bile obvezne, teško da koja ima manje od 20 radnika. Obično je u njemu propisana i stručna sprema i pobliže obrazovni profil.

Tek ako tamo nije definirano, tek onda ste slobodni ... svašta.

Istina, logika nalaže da bi trebalo odabrati osobu sa što većim kompetencijama, nerjetko to tako ne biva jer ne postoji obveza (ako ne postoji u općim aktima ustanove, kako trenutno zakonodavno stoji ova konkretna stvar).

Ovu informaciju možete provjeriti sa odgovarajućom upravom ministarstva rada (o obvezi koju donosi Pravilnik o radu donesen temeljem odredbe ZORa), prosvjetnom inspekcijom (koja će vam rado pomoći u dvojbama ako ih imate ili je doći "popraviti" naknadno), UTIRUŠom (udrugom tajnika i računovođa) itd...i bit će upravo ovakva

pozz, ex. moderica koju je tema povukla za jezik :) 

 

+ btw. svaka je školska ustanova (bila i jest još uvijek) u prilici i poziciji ovo definirati, ne samo kao preddiplomski, diplomski, stručni blabla, već i pobliže definirati kojeg to "ekonomskog smjera", jer i tu ima širok spektar mogućnosti.

Jedino mora nadalje voditi računa da je takva odredba prilikom raspisivanja natječaja obvezuje.

 

i da se korigiram: izbor od sss do vss (diplomski) se odnosio na voditelja, ali uredba navodi referente (III.vrsa, sss), a spomenuti Pravilnik samo rač. "radnik" (s opisom poslova), što bi moralo dati prostora za manevar kakvog želite. Na sličan način je, za voditelja, u izostanku Pr. o sistematizaciji ili odredbi u Pravilniku o radu ili nekom trećem općem aktu kojeg donosi ustanova, moguće zaposliti osobu doslovce bilo koje razine str. spreme (što je vidljivo i iz uredbe), ali bilo kojeg smjera (jer to zbilja nigdje i ničim nije propisano). Nema uporišta u propisima za odbijanje takve vaše zamisli (suglasnost mzo ćete trebati za radno mjesto prije zapošljavanja osobe), ali moguće da će štediti. Nekima ni defektologa ili logopeda na pola radnog vremena godinama već ne odobravaju, a nema ga u ni na kapaljku dostupnog bez 5-6 sati putovanja do i od. 

uređeno: od newbie
Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

, vedrunjela je napisao:

Zbog svega navedenog, a prema čl. 1 st. 1. podst. e) t. 4. Uredbe o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama (NN 25/13, 72/13,151/13, 09/14, 40/14, 51/14, 77/14, 83/14, 87/14, 120/14, 147/14, 151/14, 11/15, 32/15, 38/15, 60/15, 83/15, 112/15, 122/15, 10/17, 39/17, 40/17, 74/17, 122/17 i 9/18), u sistematizaciji radnih mjesta naše škole radno mjesto računovodstvenog radnika definirali bismo kao radno mjesto II. vrste – viši stručni referent za računovodstvo, koeficijenta složenosti poslova 0,970.

Ne vidim zapreke za takvo definiranje radnog mjesta, a možete eventualno definirati i kao "Stručni savjetnik za poslove plana i analize", odnosno bez spominjanja računovodstva u samom nazivu, tim više što ste naveli da bi ta osoba sudjelovala na EU projektima/fondovima.
Uredba pod tom točkom gdje su navedeni viši upravni referent i viši stručni referent predviđa i "ostala radna mjesta II. vrste" (svi s koeficijentom 0,970).
Suglasnost Ministarstva je naravno potrebna, a na Vaš zahtjev bi trebali odgovoriti u roku 10 radnih dana, bez obzira je li pozitivno ili negativno. Iz tog razloga biste se možda pri traženju suglasnosti trebali fokusirati na EU fondove, jer su zaista "teški" za odobravanje novih radnih mjesta.

 

uređeno: od caly
Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Prije 18 minuta, caly je napisao:

Ne vidim zapreke za takvo definiranje radnog mjesta, a možete eventualno definirati i kao "Stručni savjetnik za poslove plana i analize", odnosno bez spominjanja računovodstva u samom nazivu, tim više što ste naveli da bi ta osoba sudjelovala na EU projektima/fondovima.
Uredba pod tom točkom gdje su navedeni viši upravni referent i viši stručni referent predviđa i "ostala radna mjesta II. vrste" (svi s koeficijentom 0,970).
Suglasnost Ministarstva je naravno potrebna, a na Vaš zahtjev bi trebali odgovoriti u roku 10 radnih dana, bez obzira je li pozitivno ili negativno. Iz tog razloga biste se možda pri traženju suglasnosti trebali fokusirati na EU fondove, jer su zaista "teški" za odobravanje novih radnih mjesta.

 

Čekao sam 10 mjeseci na suglasnost za spremačicu, a za domara nisam dobio godinu dana nikakav odgovor.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Prije 6 minuta, gala385 je napisao:

Čekao sam 10 mjeseci na suglasnost za spremačicu, a za domara nisam dobio godinu dana nikakav odgovor.

Ne znam u kojem razdoblju ste tražili spomenute suglasnosti, ali uvijek se u nekoj požurnici (ili samom dopisu prilikom traženja) možete pozvati na točku III. stavak 3. "Odluke o zabrani novog zapošljavanja službenika i namještenika u javnim službama". Naravno, ni to ne znači da će odgovoriti u roku, zato sam prije i napisala da "bi trebali odgovoriti u roku 10 radnih dana" :)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala svima na vrlo korisnim odgovorima.

Mjesto računovodstvenog radnika želimo predvidjeti sistematizacijom zbog stručnog osposobljavanja za rad bez zasnivanja radnog odnosa. Unatrag nekoliko godina kriteriji su sve stroži, a od ove godine, ako radno mjesto nije predviđeno sistematizacijom, ne odobravaju zahtjeve. Npr. kao škola koja je relativno dobro opremljena u smislu novijih tehnologija, trebao bi nam informatički stručnjak koji bi se bavio samo time. Još prije dvije godine nam je odobreno uzimanje takve osobe na stručno, a sad se krpamo kako znamo i umijemo jer takve zahtjeve više ne odobravaju (budući da nema radnog mjesta "informatički stručnjak" u školi, nema odgovarajućeg mentora za osobu na stručnom - prof. informatike nije odgovarajući mentor). Budući da u školi zaista postoji (iz godine u godinu sve veća) potreba za još jednim "parom ruku" u računovodstvu, na ovaj smo način mislili doskočiti barem dijelu izazova s kojima se suočavamo - do nekih boljih vremena.

Hvala svima još jednom!  

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija