Jump to content

HNB: u pripremi dodatna zaštita korisnika kredita


Mrljavac
 Dijeli

ZAGREB, 10. rujna 2012. (Hina) - Najavljenim izmjenama Zakona o potrošačkom kreditiranju predložila bi se i odredba da za buduće promjene kamatnih stopa vjerovnici, odnosno banke moraju prethodno definirati parametre promjenjivosti koji bi trebali biti objektivizirani, a korisnicima bi se dala i mogućnost da u slučaju povećanja kamatne stope kredit refinanciraju kreditom druge banke u roku tri mjeseca bez naknade, izvijestili su danas iz Hrvatske narodne banke.

Iz HNB-a su, naime, priopćenjem reagirali na medijske upite o najavljenim izmjenama i dopunama Zakona o potrošačkom kreditiranju, napominjući kako je središnja banka u radu na izmjenama i dopunama tog zakona aktivno surađivala s predlagačem - Ministarstvom financija.

"Jedna od značajnijih promjena koja se predlaže navedenim izmjenama i dopunama zakona jest odredba da za buduće promjene (ugovorenih promjenjivih) kamatnih stopa vjerovnici moraju prethodno definirati parametre promjenjivosti koji ne bi smjeli ovisiti o volji jedne banke, već bi trebali biti objektivizirani", ističu iz HNB-a.

Također naglašavaju kako bi dopuna tog zakona, koju smatraju svrhovitom, dodatno zaštitila korisnike kredita.

Korisnicima kredita "dala bi se mogućnost da, u slučaju da vjerovnik poveća kamatne stope, postojeći kredit refinanciraju kreditom druge banke u roku od tri mjeseca bez naknade".

Tom bi odredbom bila ojačana konkurencija među kreditnim institucijama, te bi one bile motivirane da, osim objavljenih parametara promjenjivosti, kod donošenja odluka o promjeni kamate uzimaju u obzir i uvjete na tržištu, smatraju u središnjoj banci.

Iz HNB-a također ističu kako su u tijeku aktivnosti na izmjenama i dopunama Zakona o kreditnim institucijama, kao i druge mjere u okviru kojih se, između ostalog, predviđa detaljnija razrada regulatornog okvira koji se odnosi na zaštitu potrošača. Pri tome bi poseban naglasak bio stavljen na unaprjeđenje transparentnosti postupanja kreditnih institucija, kao i na njihovo aktivno uključivanje u pravovremenu edukaciju potrošača, navodi se u priopćenju.

 

(Hina)

 Dijeli


User Feedback

Preporučeni komentari

Još nema komentara.


×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija