Jump to content

Održana Smotra najboljih projekata učenja o demokraciji, građanstvu i ljudskim pravima


Mrljavac
 Dijeli

ZAGREB, 22. svibnja 2012. (Hina) - Učenje o ljudskim pravima i građanskoj demokraciji mora početi od najranije dobi jer su samo informirani i aktivni građani jamstvo demokracije koja je temelj svakog pravog slobodnog društva, rečeno je danas u Zagrebu uoči početka tradicionalne smotre projekata ostvarenih u sklopu Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo Agencije za odgoj i obrazovanje.

 

Smotra se održava u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje i Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS), a okupila je više stotina učenika i njihovih nastavnika i mentora iz cijele Hrvatske koji će predstaviti ukupno 69 najboljih projekata ostvarenih u sklopu nacionalnog kurikuluma namijenjenog što čvršćoj integraciji obrazovanja za ljudska prava u obrazovni sustav, od predškolske dobi do srednjoškolskog obrazovanja.

 

Pomoćnica ravnatelja Agencije za odgoj i obrazovanje Tihana Radojčić istakula je kako konkretna primjena građanskog odgoja u obrazovnim ustanovama kroz nacionalni kurikulum građanskog odgoja i obrazovanja ima za cilj razvoj građanski kompetentnih pojedinaca, radi stvaranja društva temeljenog na demokratskim odnosima. "To je sigurno jamstvo da se Hrvatska ne mora brinuti kakvo će društvo imati", poručila je Radojčić.

 

Predsjednik Gradske skupštine Grada Zagreba Davor Bernardić napomenuo je da demokratski sustav oblikuje slobodno društvo te poručio da odgovornost prenošenja demokratskih standarda na pravi način leži upravo na najmlađima. Razvoj parlamentarnih praksi na ovakav način tim je važniji, kazao je.

 

Skupu je nazočila i pravobraniteljica za djecu Mila Jelavić koja je kazala da je aktivizam učenja o ljudskim pravima i građanskoj demokraciji "učenje o životu" koje treba započeti u najranijoj dobi. "Jedino na takav način možemo izrasti u odgovorne ljude i građane", kazala je.

 

Savjetnica predsjednika Republike za društvene djelatnosti Zrinka Vrabec Mojzeš naglasila je da Hrvatska, koja će iduće godine postati punopravna članica europske obitelji, ima posebnu odgovornost odgajati odgovorne i aktivne građane koji će sudjelovati u političkom životu i društveno korisnim akcijama. "Ova smotra najbolji je dokaz kako su mladi spremni uključiti se u rješavanje različitih problema svoje škole, općine ili zajednice ukoliko ih se na to potakne u okviru obrazovnog sustava te ukoliko imaju kvalitetno vodstvo u tome", kazala je Vrabec Mojzeš, te poručila kako "nema demokracije bez informiranih i aktivnih građana".

 

Cilj programa je razvoj demokracije i aktivnog građanskog društva kroz izradu projekata kojima se učenicima na praktičan i interaktivan način približava tematika demokratskog građanstva i ljudskih prava te ih se osposobljava da budu konstruktivni građani, zauzeti za izgradnju boljeg društva.

 

Učenici pod vodstvom mentora i nastavnika razvijaju projekate od određenog društvenog značaja, analizirajući mogućnosti njihove realizacije. Na smotri će pokazati koliko su bili poduzetni i uspješni u ulozi građana u rješavanju društvenih, gospodarskih i kulturoloških problema svoje lokalne zajednice.

 

Projekti pokrivaju brojne društveno važne teme - od učenja o toleranciji i očuvanju prirode u vrtiću, preko pitanja pravilne prehrane, očuvanja zdravlja, sigurnosti i ekologije u osnovnim školama, do tema suočavanja s prerasudama, kulturne osviještenosti, zaštite privatnosti, skrbi o starima i nemoćnima ili djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi te prednosti i izazova ulaska hrvatske u Europsku uniju u srednjim školama.

 

Agencija za odgoj i obrazovanje proteklih deset godina razvija brojne module i projekte konkretne primjene građanskog odgoja i obrazovanja u školi temeljene na interaktivnim metodama učenja i poučavanja te projektima povezivanja škole i društvene zajednice, s ciljem što učinkovitije integracije obrazovanja za ljudska prava u obrazovni sustav kako bi se mlade opremilo intelektualnim alatima koji će im omogućavati da budu inovativni, kreativni, da znaju rješavati probleme – osobne, društvene i gospodarske, te da budu poduzetni, društveno i građanski pismeni i da znaju stvarati društvene i gospodarske uvjete u svojim sredinama.

 

(Hina)

 Dijeli


User Feedback

Preporučeni komentari

Još nema komentara.


×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija