Jump to content

EU: putnicima ista prava u zračnom, cestovnom i pomor. prometu


Mrljavac
 Dijeli

ZAGREB/STRASBOURG, 23. travnja 2009. (Hina) - Putnici u autobusnom prometu i oni koji putuju brodovima trebali bi uživati nova prava, slična onima koja su već izglasana za putnike u zračnom prometu, nakon što je Europski parlament u četvrtak izglasao stroža pravila o kompenzacijama za kašnjenja i otkazivanja putovanja, o isplatama u slučaju nesreća te o pomoći za putnike sa smanjenom pokretljivošću, stoji na web stranici EP-a.[PRBREAK][/PRBREAK]Pomorske kompanije morat će u slučaju kašnjenja ili otkazivanja puta dati putnicima jasne informacije, kao i vratiti novac, i to 25 posto cijene karte za kašnjenje od sat do dva, 50 posto za kašnjenje dulje od dva sata te punu cijenu ako je putovanje otkazano a kompanija ne omogući novu prometnu uslugu po razumnim uvjetima ili alternativni prijevoz.

 

Putnicima u autobusnom prometu morat će biti ponuđen alternativni prijevoz ako postoji kašnjenje u odlasku ili dolasku preko dva sata, a morat će im se vratiti puna cijena karte ako ne prihvate predloženu alternativu. Ako ne osigura alternativni prijevoz, autobusna kompanija morat će vratiti 150 posto cijene karte. Ako putnici prihvate ponuđenu alternativu uslugu, zastupnici i dalje ustraju na tomu da im se mora vratiti 50 posto cijene karte.

 

Ipak, kompanije će biti isključene iz tih pravila ako mogu dokazati da su otkazi ili kašnjenja uzrokovani uvjetima koji nisu povezani s njihovim poslovanjem, dakle nisu ih mogle izbjeći.

 

Ako putnik doživi ozljedu kao rezultat autobusne nesreće kompanija mora unutar 15 dana platiti predujam kompenzacije u skladu s težinom ozljede. U slučaju smrti, predujam također mora biti isplaćen u roku od 15 dana a ne smije biti manji od 21.000 eura.

 

Kako bi se zaštitile male prijevozničke tvrtke, zastupnici su osigurali da regulativa ne traži od kompanija da plaćaju ako su nesreću izazvali uvjeti izvan njihove kontrole.

 

Zastupnici su također pristali uzeti u obzir specifičnu prirodu vodenog prometa, definirajući slučajeve više sile: ekstremne vremenske uvjete, jake vjetrove, visoke valove i led, ali i situacije poput štrajkova ili blokada.

 

Što se tiče ljudi sa smanjenom mobilnošću, njima se ne smije odbiti pravo putovanja brodom ili autobusom, osim ako bi im time bila ugrožena sigurnost. Besplatna pomoć mora im se pružiti u lukama ako su kompanija, prodavatelji karata ili tour-operateri obaviješteni za tom potrebom pri rezervaciji.

 

Zastupnici su se složili da zemlje članice mogu isključiti gradski i prigradski promet iz opsega regulative s obzirom da ti sustavi posluju po drugačijim principima, ali pojedinačno moraju donijeti posebne mjere o pravima putnika u tom prometu.

 

(Hina)

 Dijeli


User Feedback

Preporučeni komentari

Još nema komentara.



Posjetitelj
This is now closed for further comments

×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija