Jump to content
Sign in to follow this  

Osječko-baranjsku Skupštinu nije raspustio Upravni sud


Zex

Ministrica pravosuđa Vesna Škare-Ožbolt rekla je da je razlog raspuštanja osječko-baranjske županijske Skupštine bila Vladina odluka o njezinu raspuštanju, a ne presude Upravnog suda koje je Ustavni sud ocijenio neustavnima.[PRBREAK][/PRBREAK]Zastupnik HDZ-a Vladimir Šišljagić u saborskom je aktualnom prijepodnevu tražio pojašnjenje stvarnih razloga raspuštanja županijske Skupštine tvrdeći da je HINA 'netočno i neistinito izvijestila hrvatsku javnost da je neustavnošću 12 presuda Upravnog suda dovedeno u pitanje raspuštanje Skupštine Osječko-baranjske županije kao i priznavanje održanih izvanrednih izbora od 18. siječnja ove godine'.

 

'HINA si je uzela za pravo obmanjivati javnost tvrdnjom da odluka Ustavnog suda dovodi u pitanje zakonitost prijevremenih županijskih izbora, održanih 18. siječnja ove godine', ustvrdio je Šišljagić, a ministrica je potvrdila da je razlog raspuštanja županijske Skupštine taj što se ona nije sastala više od tri mjeseca, zbog čega je Vlada u studenom 2003. donijela odluku o raspuštanju.

 

U HINA-inu jučerašnjem izvješću o odluci Ustavnog suda kaže se da 's obzirom na to da još teče rok od 30 dana za nadzor Ustavnog suda nad ustavnošću izbora za osječko-baranjsku županijsku Skupštinu, postoji mogućnost osporavanja izbora održanih 18. siječnja jer su njihovu raspisivanju prethodile neustavne odluke', te da bi 'to bio prvi takav slučaj u praksi Ustavnog suda'.

 

Ustavni sud jučer je neustavnima ocijenio svih 12 presuda Upravnog suda o poništenju svih odluka županijske Skupštine od travnja prošle godine.

 

Za Ustavni sud ishodište neustavnosti svih odluka Upravnog suda jest odluka kojom je poništio Izvješće mandatno-imunitetnog povjerenstva o postojanju kvoruma Skupštine i nakon ostavke 26 vijećnika jer je HSS po Zakonu o izborima za tijela lokalne samouprave kao predlagatelj kandidacijske liste odredio zamjenika vijećniku koji je dao ostavku. Time su, po mišljenju Ustavnog suda, bili ispunjeni uvjeti za nastavak rada Skupštine, a ne za njezino raspuštanje.

 

Ustavni je sud pogrešnim ocijenio pravno stajalište Upravnog suda po kojemu mandat zamjenika vijećnika ne počinje teći od podnošenja Izvješća mandatno-imunitetnog povjerenstva, nego tek kada ga potvrdi Skupština, kao što je propisano njezinim Poslovnikom.

 

Po odluci Ustavnog suda od 2000, odluka o tome da na mjesto vijećnika dođe njegov zamjenik nije konstitutivnog nego samo

deklaratornog značenja. Tako se, naime, provodi volja biračkog tijela i ostvaruje ustavno pravo na lokalnu samoupravu koje se ne može mijenjati ni voljom predstavničkog tijela ni Poslovnikom, stoji u odluci Ustavnog suda.

Sign in to follow this  


User Feedback

Preporučeni komentari

Još nema komentara.



Posjetitelj
This is now closed for further comments

×
×
  • Napravi novi...