Jump to content

Ukida se monopol na taksi-usluge?


Ane
 Dijeli

Važeći propisi kojima jedinice lokalne samouprave uređuju sustav za dodjelu koncesija za pružanje taksi prijevoza ne omogućuju slobodan pristup tom tržištu, čime se sprečava njezin razvitak na tržišnim osnovama, a što za krajnju posljedicu ima visoke cijene usluga, osobito u usporedbi s cijenama u drugim tranzicijskim, ali i u razvijenim zemljama, zaključak je Vijeća Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN).[PRBREAK][/PRBREAK]Vijeće AZTN-a, kako se navodi u današnjem priopćenju, preporučuje napuštanje pravila "jedna koncesija - jedno vozilo", odnosno određivanja broja vozila po stanovniku, uvođenje sustava dodjele koncesija poduzetnicima, dok broj vozila treba biti ovisan o potrebama na strani potražnje.

Vijeće Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja preporučuje uvođenje niza mjera koje bi rezultirale većim brojem poduzetnika na ovom tržištu. I, napokon, nižim cijenama.

 

Također, predlažu i promjene u načinu određivanja cijena taksi prijevoza na način da zbog zaštite interesa građana jedinice lokalne samouprave određuju maksimalne cijene, a da se taksi prijevoznicima omogući slobodno formiranje cijena do razine te, najviše cijene.

 

Stav je Vijeća da bi otvaranje tržišta u skladu sa spomenutim preporukama donijelo višestruke koristi potrošačima - niže cijene, povećanje dostupnosti i raznovrsnosti usluga, ali i potaklo veću poduzetničku aktivnost na ovom tržištu i u bitnome pridonijelo smanjenju "crnog tržišta" taksi prijevoza u Hrvatskoj.

 

Vijeće je na toj, zadnjoj prošlogodišnjoj sjednici razmatralo i Analizu tržišta tiska u 2004. godini, kojom su obuhvaćena tržišta naklade tiska, oglašavanja u tisku te distribucije tiska.

 

Rezultati te analize pokazuju da na tržištu naklade općeinformativnih dnevnika, prema podacima HGK, nakladnika i distributera, najveći tržišni udio ima Večernji list, a slijede ga Jutarnji list, Novi list, Slobodna Dalmacija, Glas Istre i Vjesnik, dok na tržištu naklade političkih tjednika najveći tržišni udio ima Globus a slijedi ga Nacional.

 

Što se tiče tržišta distribucije tiska, iako i dalje najveći tržišni udio drži Tisak, nastavlja se trend pada njegovog tržišnog udjela te rast udjela Distri-pressa.

 

(Hina)

 Dijeli


User Feedback

Preporučeni komentari

Još nema komentara.



Posjetitelj
This is now closed for further comments

×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija