Jump to content

fjakica

Korisnik
  • Broj objava

    19
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

  1. Jupi! Uspjela sam doći do odgovora - nema veze s ministrom pravosuđa - pravni slijednik SIZMIORHa je Zavod za mirovinsko - izdaju brisovnice (kako sam shvatila) u relativno kratkom roku bez posebnog zahtjeva - dovoljan je zk izvod. Možda nekome i pomogne!
  2. Poštovani, molim pomoć! Na teretnom listu imamo uknjiženo; Primljeno: 3. studenog 1981. Z-15254181 Na temelju ugovora o kreditu od 26.5.1981. uknjižuje se pravo zaloga za kredit u iznosu od 40.000 dinara sa l%kamata godišnje, te 4.000 dinara eventualnih troškova za korist: I. SIZMIOR - HRVATSKA, PODRUČNA SLUŽBA, ZAGREB Imali smo još dva tereta (iz 1931.) na tu nekretninu koja su brisana na temelju mog zahtjeva koji se pozivao na zastaru. Za ovaj teret sam se samo pozvala na Odluku kojom se ministar pravosuđa ovlašćuje izdavati brisovnice (a - vrijedi pokušati) Obrazloženje glasi; "Za brisanje predmetnog prava zaloga potrebno je uz prijedlog za upis priložiti ispravu odgovarajućeg sadržaja i oblika koja će biti prikladna za provedbu zahtijevanog upisa, a što bi u konkretnom slučaju moglo biti brisovno očitovanje upisanog nositelja tog prava, odnosno njegovog pravnog slijednika." Zvala sam ministarstvo, sektor za zemljišnoknjižno pravo, gospođa me se na brzinu riješila s nekakvim objašnjenjem da se moram obratiti sudu (valjda tom koji je izdao rješenje - Općinskom građanskom u Zg?!) Može li mi netko reći tko je u ovom slučaju nositelj prava - pravni slijednik SIZMIORa, kojoj ustanovi da se obratim za to brisovno očitovanje? Hvala!
  3. Hvala! Ali - jasna je meni tolerantna praksa inspekcije. Ne radi se sad o tome. Ovo više spada na tjeranje maka na konac, ali ne znam koga bi pitala... Zanima me - pravno - zakon je izašao u NN. Članak glasi kako glasi. Tko "tumači" taj zakon? Odnosno, tko po zakonu ima pravo tumačiti ga? Mora li to tumačenje biti negdje objavljeno za javnost (građane na koje se taj zakon odnosi). U kakvom formatu? Ili svaki obrtnik mora tražiti to tumačenje? Koja je služba u ovom slučaju nadležna za izdavanje tog konkretnog tumačenja? Kako izbjeći situaciju oslanjanja na toleranciju inspekcije?
  4. Ipak ima još... "Pod pomaganjem u obrtu ne smatra se rad već samo pomaganje po nekoliko sati dnevno bez uspostave svojstva osiguranika te uz prisustvo vlasnika obrta. To je sada novi članak 26 a, te za isti MINGORP ima tumačenje." Poštovani, znate li možda kako doći do "tumačenja"? Da li je to prisustvo potrebno samo pod pretpostavkom da član obitelji nije kvalificiran za obavljanje tog posla, ili neovisno o tome?
  5. Hvala, idemo šljakati! (tješimo se s ribarima - oni imaju 3 famozne evidencije)
  6. ispričavam se, shvatila sam da moje pitanje više odgovara forumu "obrt" pa sam istu temu otvorila tamo...
  7. S obzirom na ove "nove" evidencije radnog vremena i aktualnosti ZORa u zadnje vrijeme (a moje prilično teško snalaženje u svemu tome - knjigovodstvo 0 bodova), molim pomoć! Vlasnik obrta - ugostiteljskog, radi (samo) u svom objektu. Odnosi li se maksimalnih 48 odnosno 56 (praraspodijeljenih) radnih sati i na njega, ili on ima pravo raditi sam za sebe i više? Što je sa članovima obitelji? (pritom mislim na suprugu) - zaposlena na puno radno vrijeme (40satni tjedan), a subotom i nedjeljom pomaže u kafiću? (postoji evidencija "drugih osoba na radu") ali ne znam da li je takav rad u skladu sa zakonom... Unaprijed hvala!
  8. S obzirom na ove "nove" evidencije radnog vremena i aktualnosti ZORa u zadnje vrijeme (a moje prilično teško snalaženje u svemu tome - knjigovodstvo 0 bodova), molim pomoć! Vlasnik obrta - ugostiteljskog, radi (samo) u svom objektu. Odnosi li se maksimalnih 48 odnosno 56 (praraspodijeljenih) radnih sati i na njega, ili on ima pravo raditi sam za sebe i više? Što je sa članovima obitelji? (pritom mislim na suprugu) - zaposlena na puno radno vrijeme (40satni tjedan), a subotom i nedjeljom pomaže u kafiću? (postoji evidencija "drugih osoba na radu") ali ne znam da li je takav rad u skladu sa zakonom... Unaprijed hvala!
  9. Hvala vam najljepša na brzom odgovoru, puno ste mi pomogli!
  10. Plana je imala svoj prostor u Zadru, u njemu već godinama nema ništa, ako može mala pomoć.... Kome bih se trebala obratiti za taj prostor? Postoji li služba koja bi mi mogla/smjela dati podatak o vlasništvu prostora ili to spada u povjerljive podatke?
  11. Evo i ugostitelja! Ma ovaj zakon ne pogoduje ni nama, naime imam kvartovski kafić, 8 stolova unutra + 6 vani, unajmljen prostor. Stanari vlasnika baš nisu volili, mi smo uzeli kafić prije 5 god i nikad nismo imali problema s njima; radimo od 6 do 23, međutim stvarno se trudimo biti što tiši. Od utakmica su se na terasi gledala samo sp nogometa, ostalo sve unutra. Prostor je klimatiziran, ima ventilaciju, buka je izmjerena, sve kako treba. Najam terase plaćamo gradu, tako da nam na to ne mogu prigovoriti, a ionako im je ulaz udaljen 5m od našeg zadnjeg stola. Svejedno se susjeda "bojimo" - htjeli smo ofarbati donji dio zgrade, pa smo morali moliti stanare da pristanu (oni uvjetuju da ofarbamo čitavo prizemlje - sve tri strane zgrade). Petkom se obično igra pikado, i to je jedini dan kad prekoračimo radno vrijeme; jednom smo dobili prijavu - odmah je uslijedila kazna.. Ti ugostitelji koji vam prijete po svoj prilici znaju da neće biti sankcionirani - policija je dužna izaći na uvid po prijavi (to su nama rekli kad su došli - naime znaju da obično zatvaramo i prije vremena, ali dobili su prijavu i morali su doći) Ovaj petak je bilo strašno - gosti su nam pušači i sad umjesto da, kao i obično, svi budu unutra, izlazilo se vani pušiti... naravno da je je to uzrokovalo buku... Radno vrijeme kafića u sezoni u Zadru je do 1, jao susjedima koji nemaju dobru izolaciju + klimu... Nama bi bilo draže da je ostalo po starome - jer mi imamo dobru izolaciju i klimu, a nemamo više gostiju! U svakom slučaju, divim se tim ugostiteljima u vašim kvartovima, stvarno treba nemati obraza, a imati hrabrosti, a sad vidim i kako je našim stanarima dobro s nama!
  12. "Kako neslužbeno doznajemo u Državnom inspektoratu, ako se iznajmi čitav objekt koji je registriran za ugostiteljsku djelatnost, bez obzira je li u pitanju proslava vjenčanja ili nešto drugo, zabrana pušenja ostaje na snazi. Tko će kontrolirati provođenje odredbi zakona, još nije točno definirano, nadležni će biti sanitarni inspektori ili sam Državni inspektorat." Ovo je samo prijepis iz Dnevnik.hr.... Vjerojatno ste pročitali i moj upit; nažalost, već desetak dana pokušavam doći do točnih informacija i tumačenja ovog zakona i njegove provedbe, međutim izgleda da je toliko nedorečen da ga se može tumačiti na razne načine... S obzirom na to da si ne mogu priuštiti plaćanje kazne u desetinama tisuća kuna, pričekati ću malo (razmišljala sam i ja o nekakvom "klubu") jer i ovi koji za sada rade na takav način, tj. u čijem se prostoru puši - pitanje je da li je to uistinu legalno ili samo imaju veze u inspekciji!!! Zapravo bi trebalo ići direktno u inspektorat (ipak su oni ti koji kažnjavaju) i pitati njih (ako bi uopće dali pismeni odgovor) jer mislim da nitko drugi nije baš siguran...
  13. nezaposlenost će se povećavati do zime... prvi će početi zatvarati ugostitelji u najmu... pa onda kvartovski kafići... preživiti će samo oni što kroz jutro na terasi prodaju 2,3kg kave - sve drugo:zatvoren: od 16 000 ugostitelja i 100 000 zaposlenika brojka će se barem prepoloviti; koliko je to poreza, doprinosa, kojekakvih nameta manje u proračuna, plus dobavljači, knjigovodstva, službe za ddd, naklade novina - nije ugostitelj samo kafić i gost, osjetiti će to u konačnici i tvornice pića... e moj ministre, što si nam napravio...
  14. Možda je to uistinu smetalo Crkvi, međutim, meni se nekako više čini da naša država nije bila u stanju natjerati velike trgovačke lance da plate rad nedjeljom i blagdanom po zakonu - pa je bilo najjednostavnije zabraniti im rad. Evo sad gledam zakon o zabrani pušenja; već je dugo godina na snazi zakon po kojem je dio ugostiteljskog objekta za nepušače morao biti fizički odvojen od djela za pušače. Svi znamo da se taj zakon nije niti poštivao niti provodio što nas je dobrim djelom i dovelo do ovoga danas; zabranjeno pušenje svima i svagdje! Jednako je tako na snazi zakon o visini dnevnica za prekovremeni, noćni, rad nedjeljom i blagdanom. (kojeg se pridržavaju samo državne službe) I jednako tako svi dobro znamo da i dalje ima puno slučajeva da se plaća prijavljena poreznoj upravi razlikuje od plaće koju uistinu dobijamo! I to nas je, vjerujem, dovelo do toga da je trgovinama rad nedjeljom zabranjen! Nas ugostitelje nu natjerali da provodimo zakon umjesto njih - branimo pušenje svojim gostima - od kojih živimo - sad još čekam da i nama zabrane rad nedjeljom, bilo zato da "zaštite" konobare ili zato da narod ne ide ni u kafiće, da bi mogli ići u crkve..... I onda nam preostaje još jedno ustavno pravo - NA PROSVJED!!!
  15. Sanitarna inspekcija u Zadru potpada pod ingerenciju Ureda državne uprave u Zadarskoj županiji. Sanitarni inspektori nemaju nadležnost nad građanima, već nad objektima, što u praksi znači kako prema važećoj regulativi ne bi imali pravo legitimirati, a time ni mogućnost kazniti neposlušnog pušača u kafiću ili restoranu. Budući da gospodarski inspektori i inspektori rada potpadaju pod Državni inspektorat, upit o inspektorskim ovlastima uputili smo tajnici kabineta glavnog inspektora Vedrani Cetina. Odgovor je bio kratak. - S obzirom da je Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi stručni nositelj izrade Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda, molimo vas da se za odgovor obratite navedenom ministarstvu, odgovorila je Cetina. Iz Uprave za sanitarnu inspekciju odgovorili su kako "svi uredi državne uprave; Sanitarna inspekcija, Ministarstvo obrazovanja, prosvjete i športa, Državni inspektorat, obavljaju pojačane nadzore nad primjenom Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda sukladno danim nadležnostima temeljem odredaba ovog zakona te posebnih propisa kojima se uređuju nadležnosti pojedinih tijela državne uprave" i kako je "na zajedničkom sastanku sa svim ovim tijelima dogovoreno kako nadležnosti pojedinih inspekcija i dalje ostaju definirane po starom zakonu". (A ZA SANITARNU JE TO BILO OVO: Provjeravali su, makar se ove odredbe zakona ugostitelji nisu držali "kao pijan plota", i je li označen i opremljen prostor za pušače u ostalim lokalima U ZADRU JE JEDAN JEDINI OBJEKT IMAO FIZIČKI ODVOJEN PROSTOR ZA NEPUŠAČE) nastavak teksta - U slučajevima koji predviđaju legitimiranje fizičkih osoba inspektor može naplatiti kaznu samo uz nazočnost predstavnika MUP-a, napomenuli su u odgovoru. Kako bi, međutim, inspektor do dolaska policajca trebao zadržati neposlušnog pušača pitanje je na koje je teško naći odgovor. Sanitarni inspektori će se, kako stvari sada stoje, u obilasku kafića, naći u pat-poziciji u kakvoj se, primjerice, nalaze komunalni redari. (Naime, prema Odluci o komunalnom redu osobu koja izvodi psa u šetnju bez pribora za čišćenje izmeta komunalni redar kaznit će na mjestu događaja kaznom od 300 kuna. Ukoliko pusti psa na zelenu površinu kazna iznosi 1.000 kuna. No, komunalni redar, iako ima ovlast naplatiti kaznu, nema ovlast legitimirati osobu, te u pomoć mora pozvati policajca ukoliko građanin ili građanka uhvaćen/a u kršenju komunalnog reda ne želi surađivati s komunalnim redarom.)
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija