Jump to content

ivan1984

Korisnik
  • Broj objava

    6
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

  1. Imam jedno pitanje vezano za otkazni rok. Radim više od 4 godine u jednoj firmi i to cijelo vrijeme na određeno ( ugovor na 3 mjeseca, nakon toga aneksi za produženje). Naime, nakon isteka 3 godine, prebačen sam ( tj. zaposlen ) samo papirnato u jednu agenciju za zapošljavanje na rok od 3 mjeseca ( radi izbjegavanja obveze da mi se da ugovor na neodređeno vrijeme). Nakon tri mjeseca ponovno dobivam ugovor direktno od moje firme i sada sam u njoj ponovno, ali od tog zadnjeg ugovora nije prošlo više od godinu dana. Cijelo ovo vrijeme ( 4 godine ) radim na istom mjestu i ugovor mi nije bio prekidan niti jedan dan. Sada želim otkazati ugovor o radu na određeno vrijeme prije isteka ugovora. Zanima me koliko traje otkazni rok u ovom slučaju, tj. da li se ja zapravo vodim kao da u firmi radim manje od godinu dana? Unaprijed hvala.
  2. Izdao sam R-2 račun kupcu u BiH pri preuzimanju robe, a svi detalji (cijena, rokovi plaćanja, način isporuke ...) su bili već prije dogovreni s kupcem. Nisam vodio nadzorne knjige uvoza/izvoza, a da budem iskren nisam znao da to trebam. Naime, ja vršim samo izvoz za koji mi treba izvozna dozvola, a u njoj piše koju količinu sam izvezao. Niste mi odgovorili na pitanje u vezi obrasca PDV-a. Da li u njega unosim iznos 35769,70 - 59,17 - 71,48=3 5639,05 kn. I još jedno pitanje. Dana 30.11. stigla mi je uplata odjednom po dva izdana računa( kupac nije uplatu napravio na dva naloga). Da li ja to knjižim kao jedan primitak ili ih moram razdvojiti na dva primitka. To me zanima jer mi je po toj uplati inobanka uzela 8 eura naknade,a moja banka 19,67 eura jer se radi o samo jednoj uplati, pa da li ja sada tu uplatu razdvajam na dva dijela sukladno izdanim računima gdje od svake te uplate kao izdatke prikazujem po 4 eura naknade ino banke i 9,83(4) eura naknade banke. Puno Vam hvala na dosadašnjim odgovorima, stvarno ste mi pomogli. Lijepi pozdrav
  3. Hvala na odgovoru. Nadam se da nisam dosadan, a stvarno bih htio to razjasniti pa ako možete na konkretnom primjeru. Dana 22.12. izdan je račun na 4844 eura, sredni tečaj na taj dan je 7,393417 pa u knjigu IRA unosim 35813,71 kunu. Taj mi je račun plaćen 24.11. i na račun mi je stiglo 4836 eura jer mi je INOBANKA uzela naknadu od 8 eura, te mi je od tih 4836 moja banka uzela još 9,67 eura. Srednji tečaj HNB-a na taj dan je bio 7,396546. Ja sam sad knjižio u knjigu KPI pod "prihod od prodaje" 4836 x 7,396546=35769,70 kuna, te pod izdatak "naknada INOBANKE" 59,17 kuna i "naknada banke" 71,48 (jer je taj iznos banka navela pri obavijesti o uplati iz inozemstva - uzeli su svoj srednji tečaj od 7,39). Da li sam dosada u pravu? Meni je zapravo na računu ostalo 4836 - 9,67 = 4826,33 eura koje sam promijenio u kune na dan 30.11. po tečaju 7,365 te sam zapravo dobio 35545,92 kune. Kako sada računam te tečajne razlike? Da li je ona jednaka 35545,92 - (35769,70 - 59,17 - 71,48) = - 93,13. Da li nju u knjizi KPI knjižim pod tečajne razlike primitci(u minusu) ili izadci( u plusu ). Nisam još predao obrazac PDV-a pa me zanima koji od gore navedenih iznosa unosim u taj obrazac. Ovo za PDV za 11. ili 12. mjesec mi je sada jasno. Isti je slučaj kao i kod ovoga računa pa sam zato dao primjer sa ovim datumima koji ću primjeniti i na račun naplaćen 30.11. Puno hvala na odgovoru. nadam se da sam bio jasan i da ne gnjavim previše. Pozdrav.
  4. Hvala na odgovoru. Po kojem tečaju u obrascu PDV prikazujem tu uplatu iz inozemstva? Da li po tečaju koji je vrijedio na dan 30.11. kad mi je izvršena uplata ili na dan kada sam promijenio eure u kune, tj. 3.12.? Da li koristim srednji tečaj ili kupovni tečaj banke? U vezi toga imam dileme jer sam zapravo tu uplatu oprihodovao tek 3.12. kad sam ju pretvorio u kune( nadam se da koristim dobru terminologiju). Također imam dileme u vezi izdanih računa koje unosim u knjigu IRA. Kako su mi izdani računi u eurima njih sam u knjizi IRA pretvarao u kune po istom tečaju po kojem sam i uplate po izdanim računima pretvarao u kune. Da li sam to dobro napravio? Unaprijed hvala. Pozdrav
  5. Poštovani, nedavno sam otvorio obrt koji se bavi nespecijaliziranom trgovinom na veliko u tranzitu( uvoz/izvoz).Obrt se vodi iz stambenog prostora.Pošto sam novi u ovom poslu, a pokušavam sam voditi poslovne knjige imam nekoliko pitanja. a) Primio sam nekoliko uplata iz inozemstva. Da li imam obvezu izvjestiti HNB o količini deviza koju sam primio i na koji način se to obavlja, tj. da li ima neki propisani obrazac za to? b) Uplatu iz inozemstva sam primio 30.11., a taj iznos eura sam promjenio u kune 3.12. Da li taj iznos prikazujem u obračun PDV-a za 11. ili 12. mjesec? c) Da li mogu doprinose za zdravstveno i mirovinsko osiguranje prikazivati kao trošak, tj. da li mi oni predstavljauju izdatke i smanjuju dohodak? d) Vodim knjige URA, IRA, KPI, mjesečno podnosim obračun PDV-a. Sve naplate i plaćanja vršim preko žiro računa. Koje još evidencije i knjige sam obvezan voditi? e) Kakav je računovodstveni termin kratkoročne pozajmnice? Da li nju prikazujem kao prihod, a kad bude vraćena kao rashod ili ju ne prikazujem nikako? Unaprijed hvala.
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija