Pozdrav!
Lijepo bi molila za pomoć, imam nekoliko pitanja, za neka sam pronašla odgovore ali neke stvari nisam shvatila pa oprostite na ponavljanju.
Dakle ovako;
1. Obrt za webdizajn, obavlja se u stanu..tj ugovorom suprug(koji je vlasnik stana) supruzi (vlasnica obrta)daje na korištenje jednu prostoriju za obavljanje posla.
Smiju li se u trošak knjižiti računi za režije ako glase na supruga tj nisu na ime obrta?
2. Ako obrt posluje s inozemstvom, mora li voditi nadzornu knjigu prometa?
3. Kako se u prihod (KPI) knjiži naplata iz inozemstva?
Npr.račun je sa datumom 24.02. na iznos 500 E. Inozemni kupac fakturu plati 29.02., ali na devizni račun ne sjedne 500 E nego manje jer banka uzima proviziju.
Obzirom da u obrtu vrijedi pravilo knjiženja onda kada je naplata izvršena, da li IRU knjižim u knjigu IRA sa datumom 29.02.? I koji iznos upisujem? Te kako to prikazujem u knjizi KPI ako obrtnik nakon što mu inozemni kupac uplati taj novac sa deviznog prebaci na poslovni žiro rn u HR. Da li u primitke knjižims u kunama na taj dan kad je prebacio novce ili kako?
Uf, jesam ga zapetljala, nadam se da me kužite na kaj mislim.
4. Smije li obrtnik zaposlenicima isplaćivati plaću u gotovini?
Unaprijed puno hvala