Jump to content

zokis

Korisnik
  • Broj objava

    2
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

  1. Evo samo da se osvrnem na ovaj odgovor: Očekivao sam da će jedna veteran/ka, ako se već odlučila dati neki odgovor, na jednom ovakvom forumu dati otprilike ovakav odgovor: prema članku tom i tom zakona tog i tog bankovni službenik je to bio/nije bio dužan učiniti. Ovakav odgovor kakav ste Vi napisali je čisto naklapanje, vaše mišljenje i ništa više od toga, a tako ja mogu odgovoriti na svako pitanje koje se postavi ovdje. Komentar da kamo bi oni došli, potkrijepljen sa pet upitnika je za mene u najmanju ruku smiješan. Naime, za takvu provjeru potrebno je nula sekundi jer je sam broj tako koncipiran da je nevažeći ako se upiše jedna kriva znamenka - nadam se da ste čuli za pojam kontrolne znamenke. Provjera kome pripada neki broj može trajati max. par sekundi. Ako je nekome tko naplati uslugu 40 Kn (u mom konkretnom slučaju) problem izdvojiti par sekundi za provjeru, onda definitivno ne vidim smisao postojanja te usluge, osim kupljenja novaca od ljudi koji moraju izvršiti uplatu na taj način. Inače, Bogu hvala na internet bankarstvu pa ovo moram raditi samo u vrlo rijetkim slučajevima, a i tada samo neugodnosti... Sve u svemu: Zahvaljujem na odgovoru, ali ubuduće pokušajte ne iznositi svoje mišljenje nego potkrijepiti zakonskim okvirima svoje odgovore, odnosno interpretiranje članaka zakona. U konkretnom slučaju, Zakon o platnom prometu kaže sljedeće: Članak 3: Poslovi platnog prometa su: 3. primitak i <b>provjera</b> ispravnosti naloga za plaćanje S druge strane, članak 43. kaže: Nalogodavac je odgovoran i snosi štetu: ako nalog za plaćanje ne sadrži sve propisane podatke, ako nalog za plaćanje ne sadrži ispravne podatke, ako je nalog za plaćanje, zbog nepostojanja računa navedenog u nalogu, odbijen,... Pa evo, konkretno, zakon kaže da sam sam kriv za krive podatke na nalogu za plaćanje, iako u 3. članku stoji da je posao platnog prometa da provjerava ispravnost naloga za plaćanje. Pa ako netko može prokomentirati, bio bih zahvalan.
  2. Pozdrav svima Imam sljedeći problem. Napravio sam nalog za plaćanje koji ima krivi broj žiro računa, ali greška nije u broju žiro računa pravnog subjekta nego u broju banke, dakle krivo sam upisao znamenku x umjesto y. Greška je samo u jednoj znamenci. S jedne strane priznajem svoju grešku, međutim s druge strane postavlja se pitanje da li je službenik koji je zaprimio nalog bio dužan me obavijestiti o krivom broju jer kontrolni broj nije u redu. Osim toga, zamolio sam službenika da mi provjeri broj banke i cijeli broj žiro-računa da li odgovara primatelju koji sam naveo na nalogu za plaćanje (jer sam broj prepisivao s faxa i bio je teško čitljiv) ali on je rekao da on to ne može i da on to nije dužan napraviti. Pitanje je, tko je u pravu i da li su službenici u banci dužni na zahtjev provjeriti neki žiro-račun ili ne... Vjerujem da to nije nekakva tajna informacija pošto ja mogu vidjeti tu informaciju preko internet bankarstva. Ako netko može pomoći i dati mi informaciju o pravilnom/nepravilnom postupanju djelatnika bio bih zahvalan.
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija