Jump to content

samo-nebo-zna

Korisnik
  • Broj objava

    9
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

  1. DOZVOLJENO JE ZATVARANJE BLOKIRANOG RAČUNA Naime, oduvijek, niti jednim zakonskim propisom nije onemogućeno zatvaranje blokiranog računa koji je ugovoren između fizičke osobe i banke. Dapače, zakonodavac je predvidio postupanje FINA-e u slučaju zatvaranja računa fizičke osobe nad kojom FINA provodi vansudsku ovrhu, tj. prisilnu naplatu na novčanim sredstvima (računima) ovršenika. Čl. 19. Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima (ZPONS) propisuje: "Zatvaranje računa, statusne promjene, prestanak postojanja" st. 3.) Ako Agencija utvrdi da su zatvoreni svi računi ovršenika na kojima se može provesti ovrha te da ovršenik niti u jednoj banci nema oročena novčana sredstva na kojima se može provesti ovrha, osnove za plaćanje upisane u Očevidnik nastavit će izvršavati kada na temelju podataka iz Jedinstvenog registra računa utvrdi da je ovršenik otvorio novi račun pod istim osobnim identifikacijskim brojem. st. 4.) Za vrijeme dok ovršenik nema otvorenih računa na kojima se može provesti ovrha, Agencija neće nove osnove za plaćanje upisivati u Očevidnik niti po njima postupati. st. 13.) Ministar financija pravilnikom detaljnije propisuje postupanje Agencije i banaka u slučaju zatvaranja računa ovršenika ili ovrhovoditelja, statusne promjene na strani ovršenika ili ovrhovoditelja kao i za slučaj prestanka postojanja ovršenika ili ovrhovoditelja. A sukldno PRAVILNIKU O NAČINU I POSTUPKU PROVEDBE OVRHE NA NOVČANIM SREDSTVIMA, propisano je: Članak 29. (1) Ako Agencija prema podacima iz Jedinstvenog registra računa utvrdi da su zatvoreni svi računi i oročena novčana sredstva ovršenika na kojima se može provesti ovrha temeljem neizvršenih osnova za plaćanje evidentiranih u Očevidniku, Agencija prestaje s izvršavanjem tih osnova za plaćanje, a nove osnove za plaćanje ne upisuje u Očevidnik niti po njima postupa već ih vraća donositelju odnosno podnositelju uz obrazloženje razloga vraćanja. 2) Ako u slučaju iz stavka 1. ovoga članka Agencija prema podacima iz Jedinstvenog registra računa utvrdi da je ovršenik otvorio račun odnosno da ovršenik ima oročena novčana sredstva na kojima se može provesti ovrha temeljem osnova za plaćanje evidentiranih u Očevidniku, nastavit će izvršavati osnove za plaćanje iz stavka 1. ovoga članka koje je prestala izvršavati nakon zatvaranja svih računa ovršenika, onim redoslijedom kojim su bile upisane u Očevidnik. Iz prethodno navedenog razvidno je da je zakonodavac predvidio mogućnost zatvaranja blokiranog računa fizičke osobe, te postupanje FINA-e u navedenom slučaju. Lp
  2. Nema zakonskih propisa koji onemogućuju zatvaranje blokiranog računa fizičke osobe. Čl. 19. Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima (ZPONS) kojim se uređuje: "Zatvaranje računa, statusne promjene, prestanak postojanja" st. 3.) Ako Agencija utvrdi da su zatvoreni svi računi ovršenika na kojima se može provesti ovrha te da ovršenik niti u jednoj banci nema oročena novčana sredstva na kojima se može provesti ovrha, osnove za plaćanje upisane u Očevidnik nastavit će izvršavati kada na temelju podataka iz Jedinstvenog registra računa utvrdi da je ovršenik otvorio novi račun pod istim osobnim identifikacijskim brojem. st. 4.) Za vrijeme dok ovršenik nema otvorenih računa na kojima se može provesti ovrha, Agencija neće nove osnove za plaćanje upisivati u Očevidnik niti po njima postupati. Sukldno PRAVILNIKU O NAČINU I POSTUPKU PROVEDBE OVRHE NA NOVČANIM SREDSTVIMA, propisano je: Članak 29. (1) Ako Agencija prema podacima iz Jedinstvenog registra računa utvrdi da su zatvoreni svi računi i oročena novčana sredstva ovršenika na kojima se može provesti ovrha temeljem neizvršenih osnova za plaćanje evidentiranih u Očevidniku, Agencija prestaje s izvršavanjem tih osnova za plaćanje, a nove osnove za plaćanje ne upisuje u Očevidnik niti po njima postupa već ih vraća donositelju odnosno podnositelju uz obrazloženje razloga vraćanja. 2) Ako u slučaju iz stavka 1. ovoga članka Agencija prema podacima iz Jedinstvenog registra računa utvrdi da je ovršenik otvorio račun odnosno da ovršenik ima oročena novčana sredstva na kojima se može provesti ovrha temeljem osnova za plaćanje evidentiranih u Očevidniku, nastavit će izvršavati osnove za plaćanje iz stavka 1. ovoga članka koje je prestala izvršavati nakon zatvaranja svih računa ovršenika, onim redoslijedom kojim su bile upisane u Očevidnik.
  3. Borrbena7 hvala na javljanju! Pravni interes u pobijanju ima ovršenik. (Ugovor o zajmu sastavljen i solemniziran uz izdavanje bjanko mjenice kod Javnog bilježnika bez kamata, s rokom dospijeća od godine dana, 07.10.2007.) Ugovor o ustupu potraživanja napravljen tijekom liječenja na psihijatriji u 8.mj 2011. kod Javnog bilježnika na osobu mogućeg skrbnika. Bjanko mjenica izgubljena, tj. ne spominje se. Novi vjerovnik pokrenuo ovršni postupak temeljem ugovora o ustupu tražbine (Ugovor o zajmu sastavljen 2006.) bez izdane bjanko mjenice, koja također nije niti poništen. Zajmodavatelj preminuo 2013. Provedena ostavina, ali nema saznanja o ostavinskom postupku.
  4. Pozdrav svima! Molim pomoć. Da li osoba lišena poslovne sposobnosti može kod Javnog bilježnika napraviti, tj. potpisati Ugovor o ustupu tražbine i kako Javni bilježnik može utvrditi da li ta osoba ima poslovnu sposobnost, tj da li joj je oduzeta poslovna sposobnost? Gdje I kako uopće potražiti, tj dobiti informaciju da li je osobi oduzeta poslovna sposobnost? (Radi se o osobi koja je zbog višegodišnje konzumacije raznih droga i alkohola završila na psihijatriji i tijekom višegodišnjeg boravka na psihijatriji kod Javnog bilježnika potpisala Ugovor o ustupu tražbine, nedugo nakon toga preminula). Hvala unaprijed.
  5. S veseljem vas mogu izvijestiti da je ipak sagi došao kraj, tj. da je nakon uključivanja Ministarstva gospodarstva, inspekcijskog nadzora i sektora za zaštitu potrošača, Lesnina pismeno poslala obavijest da je napravila storno naplate ležarine, te želi da im se dostavi osobni broj računa radi uplate (povrata) novaca za robu koja je vraćena. 1.Kako je naplata išla putem Amex-a, zanima me da li povrat također treba ići Amex-u. (tj. storno za naplaćene rate). 2. Prema Zakonu o obveznim odnosima, zanima me naknada u obliku zateznih kamata za vrijeme od 14.042014. (dan kada je roba vraćena) do povrata novčanih sredstava- da li je neophodno tražiti isplatu zateznih kamata putem odvjetnika ili možemo i osobno? Hvala unaprijed.
  6. Puno hvala na odgovoru. Putem POTROŠAČA već je poslan dopis = prigovor, na koji Lesnina nikad službeno nije odgovorila, tj. popunila obrazac za prodavatelja koji je bio u privitku. Nakon toga Potrošač je dao uputu da se napravi prijava Gospodarskoj komori, tj. inspekciji, koja je izašla na teren , te da prema Lesnini treba platiti odštetu koju Lesnina potražuje (30 % od vrijednosti robe)? Ne razumijem, kome je prodavatelj (lesnina) odgovoran?
  7. Poštovani čitatelji! Ova saga traje već dulje od 1 godine U ožujku 2014.. kupljena su 3 artikla u Lenisni u Jankomiru, plaćen je avans u gotovini i ostatak do punog iznosa na 12 rata putem Amexa. Prilikom dostave, do koje je došlo puno ranije nego predviđeno (min. 1 mjesec kako je bilo napomenuto), utvrđeno je da 2 artikla ne odgovaraju željenom, te se neotvorena, u originalnoj ambalaži vraćaju istim dostavnim vozilom. Isti dan odlazak do Lesnine radi povrata novaca za artikle koji nisu preuzeti, ali voditeljica ne dozvoljava storno, tj. povrat za neisporučene artikle (trosjed i komoda). Do dana današnjeg, niti robe niti novaca!!! Još traže da im se plati odšteta za ležarinu??? A što je sa Zakonom o zaštiti potrošača, člankom 76. i 77. i roku od 14 dana i vraćanja robe u originalnoj ambalaži? Ima li potrošač - kupac ikakvo mjesto pod suncem u ovoj zemlji, a da ne mora uzeti nešto što mu ne odgovara i ostati bez novaca za isto? Molim pomoć. Hvala unarpijed!
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija