Poštovani,
prvo, želim Vam puno sreće u realizaciji Vaše ideje.
Rekao bih ovako:
1. Možete otvoriti web hosting i ranije, a onda kao fizička osoba prodate ga zajedno s domenom Vašoj tvrtki. Kupoprodajni ugovor i to je to. Kao da prodajete osobni automobil nekoj drugoj tvrtki (nije bitno jel ona Vaša ili nije). Dogovorite to s Vašim računovodstvom.
2. Za djelatnost predlažem da provjerite NKD (http://www.dzs.hr/Hrv/important/Nomen/NKD_2007/NKD%202007_struktura%20s%20objasnjenjima.pdf) odnosno da pogledate slične tvrtke (svaka web stranica bi prema zakonu trebala imati i podatke o tvrtki koja je vlasnik/izdavač) pa preko portala tipa http://www.poslovna.hr provjerite za koje su sve djelatnosti registrirane (probajte par različitih tvrtki). Nema ograničenja broja registriranih djelatnosti pa nema razloga da ih navedete više pogotovo one s kojima bi se mogli baviti u bližoj budućnosti (možda ćete preprodavati suvenire na Vašem webu ili knjige o RH ili sl...) da ne morate kasnije raditi preregistraciju.
3. Facebook adds i google ads i slični servisi ovise o tome gdje je locirana tvrtka od koje kupujete oglase (pretpostavljam da ćete preskočiti sve preprodavače pa da ćete kupiti direktno od FB i Googla na webu). U tom slučaju ćete vjerojatno dobiti račun na kupljeni iznos (pazite da ima sve potrebne elemente sukladno zakonu o trgovačkim društvima), ali vjerojatno bez PDV-a s reverse charge napomenom (Vaša tvrtka je u tom slučaju dužna platiti hrvatski PDV budući da ste Vi krajnji korisnik i da se usluga koristi u RH). To će za Vas odraditi Vaše računovodstvo. (Dakle računajte da Vas taj oglas košta +25%).
4. Troškovi tvrtke i svega toga variraju, ali evo najosnovnijih:
[TABLE=width: 322]
[TR]
[TD]- Troškovi održavanja bankovnog računa - 50ak kn mjesečno ili oko 600 kn godišnje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Troškovi računovodstva - stvarno ovisi (jeftin računovodstveni sustav ne znači dobar), ali minimalno 300 kn mjesečno pa do 1000 kn mjesečno (za male tvrtke) - ovisi o kvaliteti računovodstva, broju ulaznih i izlaznih računa, jeste ili niste u sustavu PDV-a, broju zaposlenih, i sl., ali ukratko od 3.600 - 12.000 kn / godišnje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- HGK - mislim da je trenutno ukinuto plaćanje za j.d.., ali je oko 20kn mjesečno - 240 kn godišnje
- Porez na tvrtku (240-550 kn godišnje)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Najam poslovnog prostora (čak i ako je u Vašem domu prostor morate ga službeno iznajmiti Vašoj tvrtki iako ovaj trošak službeno ne morate isplaćivati, ali je zgodan za kasnije dobivanje novca van tvrtke). Npr. za sobu u vlastitom stanu 300-500 kn mjesečno[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Porez i prirez na najam poslovnog prostora - morate platiti sukladno cijeni koju ste definirali u ugovoru o najmu (ne možete staviti prenisko jer će Vam porezna to odbiti i sastaviti temeljem tablice... budite realni. za sobu od 12 m2 u Vašem domu definirajte najamninu od 300-400-500 kn mjesečno, a onda će porez biti obračunat na "iznos najamnine - 30% porezno priznatog troška pa na to 12% + prirez". Dakle na cca na 500 kn najmnine mjesečno je oko 50 kn poreza mjesečno ili oko 600 kn godišnje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Režijski troškovi poslovnog prostora - ako troškove tvrtke štedite i radite u vlastitom stanu možete uključiti troškove u troškove najamnine, ali ako želite možete pokriti dio troškova (dio! proporcijalno onome koliko ste kvadrata unajmili) režija iz poslovanja tvrtke.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Članarina turističkoj zajednici - 0,04 - 0,2% prihoda tvrtke[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Naknada za korištenje općekorisnih funckija šuma - 0,0265% prometa prihoda tvrtke[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Spomenička renta - 0,05% prihoda tvrtke
- Minimalna plaća (Zagreb - prirez 18%, bez djece, bez uzdržavanih osoba): 3.656,64 kn mjesečno (bruto 2) dakle 43.879,68 godišnje (možete se prijaviti i na manje sati, ne mora biti puno radno vrijeme)
Nemojte zaboraviti da kao član Uprave društva i izvršni direktor, doprinose ste dužni uplaćivati po osnovici od 7.943 kune bruto (ne na minimalac) pa je to prosječna razlika oko 9.000 kn godišnje više (http://www.jutarnji.hr/direktorima-salju-razliku-doprinosa-za-nadoplatu/1342901/)
Ukratko: godišnji trošak tvrtke je oko 66.000 kn (ako plaćate najam prostora, minimalnu plaću i doprinose za direktora te s davanjima za šume, turističku naknadu i spomeničku rentu na principu prihoda od 120.000 kn godišnje)
Ako ostvarite navedenih 120.000 kn prihoda, oduzmete gore navedene troškove poslovanja, platite porez na dobit (20%) i poreza na dohodak od kapitala (12%+prirez) ostat će Vam oko 37.000 kn čiste dobiti koju možete odnijet doma i trošiti kako hoćete.
Vaša zarada u toj godini bi bila otprilike:
- 2.496,00 minimalna neto plaća x 12 mjeseci = 29.952 kn
- 12 x 500 kn od najma poslovnog prostora u Vašem stanu = 6.000 kn
- dobit 37.000 kn
= 72.952 kn odnosno oko 6.080 kn mjesečno
Uzimajući u obzir da ste rekli da bi Vi naplaćivali oglase za apartmane i sl. po 350 kn godišnje te budući da pretpostavljam da ćete biti van sustava PDV-a onda Vam treba 342 plaćena oglasa na godišnjoj razini da bi gornji brojevi bili točni.
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Tu naravno nismo uračunavali troškove dvoje studenata (15-25 kn po satu + 17,50% davanja za studentski ugovor) što bi Vam moglo dodatno i značajno povećati troškove poslovanja.
Evo, nadam se da je bilo dovoljno detaljno. Moguće su sitne greške, ali u rangu 2-3%.
Puno pozdrava i sreće Vam želim.