Poštovani,
temeljem Pravilnika o povezivanju zemljišnih knjiga i knjige položenih ugovora utvrđeno je da se navedeni postupak mora pokrenuti do kraja prosinca 2012. g., a izmjenom Zakona o vlasništvu dana je obveza i ovlaštenje upravitelju zgrada za pokretanje takvog postupka. Postupak može pokrenuti i bilo koji od suvlasnika zgrade. Za pokretanje postupka nije potrebna suglasnost vlasnika posebnog dijela zgrade, šta znači da upravitelj može djelovati bez naloga suvlasnika iako bi takvo djelovanje spadalo u izvanredne poslove uprave prema ZV-u. Ok, tako nešto se može razumijeniti obzirom da je postupak nužan, a ljude je teško uvjeriti da se nešto mora. Međutim, postupak ima i svoje troškove: sudske, upravne pristojbe, moguća vještačenja, izmjere geodeta, sastav prijedloga za pokretanje postupka, te pribavljanje isprava kao priloga prijedlogu, materijalni troškovi (i sve ono što se pod to može podvesti), za što će se angažirati stručnjak (odvjetnik), jer upravitelju to nije struka. Kakvo je Vaše mišljenje u pogledu samoinicijativnog odabira odvjetnika i sastavljanja troškovnika od strane upravitelja te sukladno tome povećanje plaćanja pričuve (jer se iz uobičajenog mjesečnog iznosa ne mogu namiri troškovi postupka)? Obzirom da bi takvo opunomoćivanje pravne struke bilo također izvanredni posao uprave, smatrate li da suvlasnici mogu sami odabrati najbolju ponudu za provođenje postupka i naložiti upravitelju da po njoj postupa? Zanimaju me Vaša dosadašnja iskustva i da li se već netko susreo s time? Hvala