Jump to content

Pitanje o Zakonu o visokom obrazovanju i Ugovoru o radu


anchitsa

Preporučene objave

Pozdrav svima, imam jedno pitanje.

Naime, redoviti sam student, apsolvent na FFZG (s tim da ću vjerojatno diplomirati do kraja godine), osim obrane diplomskog rada nemam više nikakvih obaveza na faksu i pružila mi se odlična prilika da se zaposlim, tj. osnujem radni odnos putem Ugovora o radu. Zanima me ovaj članak 79. iz najnovijeg Zakona o visokom obrazovanju koji glasi:

(1) Student državljanin Republike Hrvatske odnosno državljanin druge države članice Europske unije koji studira u redovitom statusu na sveučilišnom ili stručnom prijediplomskom ili diplomskom studiju odnosno sveučilišnom integriranom studiju na javnom visokom učilištu ostvaruje pravo na subvencioniranje troškova školarine u cijelosti iz državnog proračuna, u skladu s uredbom iz članka 99. stavka 8. ovoga Zakona.

(2) Student iz stavka 1. ovoga članka može biti u radnom odnosu ili obavljati samostalnu djelatnost obrta ili drugog slobodnog zanimanja.

Znam da je bilo dosta pitanja o ovome, ali sva su postavljena prije nego je ovaj zakon donešen, i također znam da je bilo govora da prema novom zakonu redoviti studenti neće moći biti u radnom odnosu (osim preko SC-a). Sad mi se čini da su konačno tu neke stvari pojasnili i da se ovo "može biti u radnom odnosu" odnosi na studente koji žele raditi preko Ugovora o radu. Dakle, prema ovome, ne bi trebalo biti nikakvih problema pri zapošljavanju, neću morati plaćati nikakvu školarinu i sigurno ne gubim status redovitog studenta? To je ono što mi je najbitnije, a pretpostavljam da pravo iksicu/pokaz/smještaj/zdravstveno više nemam (ako se ne varam, kad se zaposlim zdravstveno ide preko poslodavca, a ovo ostalo mi nije ni bitno jer nisam u Zagrebu). Ima li nekoga tko bi mi mogao ovo potvrditi? Hoću li moći raditi, normalno diplomirati i nastaviti raditi nakon toga? Zaista ne želim zeznuti završetak faksa mjesec-dva prije diplomiranja.