p3tar objavljeno: 31. svibanj 2009. Dijeli objavljeno: 31. svibanj 2009. Bok, imam pitanje, pa ako mi netko može pomoći. Imam svoj slobodni obrt koji obavljam u kući koje sam ujedno i vlasnik. Dve knjigovođe su me uputile da napravim ugovor o najmu poslovnog prostora, što sam i učinio, sve popunio, ovjerio kod bilježnika, došao u poreznu da bi mi rekli da nemogu sam sa sobom napraviti ugovor, jer kao ide sve preko jednog poreznog broja, što je JMBG kod obrtnika. Jedna od knjigovođa koja mi je to rekla, radi posao 30 g. i nije znala za to. Ono što mi je čudno, je to što da je isti objekt pod nekim drugim članom obitelji, ugovor bi prošao. Dali mogu tu nešto napraviti. Ugovor sam radio naravno kako bih mogao pravdati režije i sl. Hvala. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 31. svibanj 2009. Dijeli odgovoreno: 31. svibanj 2009. Obrt=vlasnik obrta. Dakle, ne možete napraviti ugovor o najmu.Takav tip ugovora se radi,kao što ste i sami naveli,ukoliko niste vlasnik nekretnine na kojoj je sjedište obrta.Da ste vlasnik poduzeća (d..)tada biste morali napraviti ugovor. Da bi ste mogli pravdati režije morate otići u potrebne institucije (HEP,vodovod,plinaru..)i tražiti da Vam kao potrošača upišu obrt (ali tada plaćate više tarife)ili možete donijeti pisanu odluku vlasnika obrta (Vas)po kojoj priznajete dio troškova energenata u svrhu korištenja istih u poslovanju. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
p3tar odgovoreno: 31. svibanj 2009. Autor Dijeli odgovoreno: 31. svibanj 2009. Hvala na odgovoru. Pošto sam nedavno postao vlasnik kuće, još nisam do kraja prebacio režije sa oca na sebe, što planiram prvo riješiti. Pošto je objekt velik, ja za obavljanje djelatnosti koristim dvije prostorije od osam, pa mi prebacivanje režija na obrt za cijeli objekt nije opcija, tu bi onda vjerovatno morao uvoditi nova brojila za te dvije prostorije. Više mi odgovara ova druga opcija koju ste naveli, pisana odluka. Znači napišem kako ste savjetovali, i gdje prilažem tu odluku, poreznoj upravi ili HEPu, plinari itd. ili je samo imam u dokumentima... Još jedno slično pitanje imam. Dali mogu uređenje te dvije prostorije navesti kao trošak? Hvala još jednom. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 1. lipanj 2009. Dijeli odgovoreno: 1. lipanj 2009. Navedenu odluku prilažete samo u svoj arhiv dokumentacije koja je redovna u nadzorima (obrtnica,rješenje..)i po njoj radite priznavanje troškova po ulaznim fakturama.Da li će to biti 30% , 50%, procjenite i odredite sami. Račune za uređenje prostora koji Vam služi za obavljanje obrta možete koristiti kao izdatke (npr.računi za stolariju,grijanje,bojanje,opremanje, te računi za usluge u istu svrhu). Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
p3tar odgovoreno: 2. lipanj 2009. Autor Dijeli odgovoreno: 2. lipanj 2009. Eto, sad mi je malo jasnije. Puno ste mi pomogli. Hvala. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.