Jump to content

Najam poslovnog prostora


p3tar

Preporučene objave

Bok, imam pitanje, pa ako mi netko može pomoći.

 

Imam svoj slobodni obrt koji obavljam u kući koje sam ujedno i vlasnik. Dve knjigovođe su me uputile da napravim ugovor o najmu poslovnog prostora, što sam i učinio, sve popunio, ovjerio kod bilježnika, došao u poreznu da bi mi rekli da nemogu sam sa sobom napraviti ugovor, jer kao ide sve preko jednog poreznog broja, što je JMBG kod obrtnika. Jedna od knjigovođa koja mi je to rekla, radi posao 30 g. i nije znala za to. Ono što mi je čudno, je to što da je isti objekt pod nekim drugim članom obitelji, ugovor bi prošao. Dali mogu tu nešto napraviti. Ugovor sam radio naravno kako bih mogao pravdati režije i sl. Hvala.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Obrt=vlasnik obrta. Dakle, ne možete napraviti ugovor o najmu.Takav tip ugovora se radi,kao što ste i sami naveli,ukoliko niste vlasnik nekretnine na kojoj je sjedište obrta.Da ste vlasnik poduzeća (d.O.o.)tada biste morali napraviti ugovor.

 

Da bi ste mogli pravdati režije morate otići u potrebne institucije (HEP,vodovod,plinaru..)i tražiti da Vam kao potrošača upišu obrt (ali tada plaćate više tarife)ili možete donijeti pisanu odluku vlasnika obrta (Vas)po kojoj priznajete dio troškova energenata u svrhu korištenja istih u poslovanju.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala na odgovoru. Pošto sam nedavno postao vlasnik kuće, još nisam do kraja prebacio režije sa oca na sebe, što planiram prvo riješiti. Pošto je objekt velik, ja za obavljanje djelatnosti koristim dvije prostorije od osam, pa mi prebacivanje režija na obrt za cijeli objekt nije opcija, tu bi onda vjerovatno morao uvoditi nova brojila za te dvije prostorije. Više mi odgovara ova druga opcija koju ste naveli, pisana odluka. Znači napišem kako ste savjetovali, i gdje prilažem tu odluku, poreznoj upravi ili HEPu, plinari itd. ili je samo imam u dokumentima...

 

Još jedno slično pitanje imam. Dali mogu uređenje te dvije prostorije navesti kao trošak? Hvala još jednom.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Navedenu odluku prilažete samo u svoj arhiv dokumentacije koja je redovna u nadzorima (obrtnica,rješenje..)i po njoj radite priznavanje troškova po ulaznim fakturama.Da li će to biti 30% , 50%, procjenite i odredite sami.

 

Račune za uređenje prostora koji Vam služi za obavljanje obrta možete koristiti kao izdatke (npr.računi za stolariju,grijanje,bojanje,opremanje, te računi za usluge u istu svrhu).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija