miroma objavljeno: 14. travanj 2016. Dijeli objavljeno: 14. travanj 2016. Zakon o trgovačkim društvima, Članak 21. st.3. "Tvrtka ili skraćena tvrtka mora se istaknuti na poslovnim prostorijama trgovačkoga društva." Pitanja: 1. Ukoliko je sjedište firme u stanu u zgradi, gdje moram istaknuti tvrtku? Na ulazu u zgradu ili na ulazu u stan tj. vratima stana? 2. Da li je kojim zakonom/pravilnikom/odlukom i sl. propisan oblik i dimenzije u kojem tvrtka mora biti istaknuta? Čuo sam da se mora raditi o tabli dimenzija minimalno 30x20 cm, ali nigdje ne pronalazim koji zakon je propisao te dimenzije? Koliko vidim, u ZTD-u je propisana obveza isticanja, ali ne i forma/oblik. Mogu li umjesto table isprinati naziv firme na komadu papira i zalijepiti ga na zvono posovnog prostora? Budući da je zvono malo, dimenzije bi bile puno ispod 30x20 cm, možda nekih 2 x 8 cm. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
miroma odgovoreno: 14. travanj 2016. Autor Dijeli odgovoreno: 14. travanj 2016. Između ostalih zakona, i dolje navedeni čl. 21. ZTD-a, st. 4. i 5. propisuje koji su obvezni elementi računa, pa je tako navedeno da su to i iznos temeljnog kapitala sa naznakom da li je uplaćen u cijelosti li nije, prezimena članova uprave, brojevi računa u banci i slično. Zašto navedeni podaci u većini slučajeva nisu navedeni na računima? Uzmite npr. nekakav račun iz Konzuma, Bille, Inerspara, Lidla ili nekog drugog trgovačkog lanca, tih podataka na njihovim računima nema. Zašto ih nema ako ZTD to propisuje? ZTD, čl. 21. (4) Na poslovnom papiru trgovca (pismima, računima i dr.) moraju se otisnuti njegova tvrtka, sjedište, sud kod kojega je upisan u sudski registar i broj pod kojim je to učinjeno, tvrtka i sjedište pravnih osoba kod kojih se vode njegovi računi i brojevi tih računa. Isto vrijedi i za sadržaj internetske stranice društva. (5) Na poslovnom papiru i internetskoj stranici društva kapitala moraju se uz podatke iz stavka 4. ovoga članka navesti: 1. iznos temeljnoga kapitala društva s naznakom je li u cijelosti uplaćen, a ako nije, s naznakom koji dio toga kapitala nije uplaćen i 2. ukupan broj izdanih dionica, a izdaje li društvo dionice s nominalnim iznosom ti iznosi ako se radi o poslovnom papiru dioničkog društva, 3. prezimena i najmanje jedno ime članova uprave društva, a kod dioničkog društva članova uprave, odnosno izvršnih direktora i predsjednika nadzornog odnosno upravnog odbora. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
miroma odgovoreno: 14. travanj 2016. Autor Dijeli odgovoreno: 14. travanj 2016. Skraćena tvrtka mi glasi MOJA FIRMA d.., a puna tvtka MOJA FIRMA d.. za trgovinu i usluge. Dva pitanja: 1. U kojim situacijama društvo ne smije upotrebljavati skraćenu tvrtku? 2. Smijem li skraćenu tvrtku upotrebljavati na ugovorima, memorandumu, web stranicama? Čl. 19. ZTD-a kaže da trgovačko društvo može upotrebljavati skraćenu tvrtku. Ali ono što me buni je čl. 21. st. 4. gdje se spominje da se na poslovnom papiru trgovca (računima, pismima i sl.) mora otisnuti tvrtka, dakle nije navedeno "tvrtka ili skraćena tvrtka" kako je u svim ostalim stavcima toga članka, već je navedeno samo "tvrtka". Skraćena tvrtka Članak 19. (1) Trgovačko društvo može upotrebljavati i skraćenu tvrtku. (2) Skraćena tvrtka mora sadržavati karakteristični dio tvrtke i naznaku oblika trgovačkoga društva. (3) Skraćena tvrtka upisuje se u sudski registar. Članak 21. (1) Tvrtku i skraćenu tvrtku trgovačko društvo je dužno upotrebljavati u obliku i sadržaju u kojemu je upisana u trgovačkome registru. (2) Ako je uz tvrtku ili skraćenu tvrtku u sudski registar upisana i tvrtka ili skraćena tvrtka u prijevodu na strani jezik i pismo, tvrtku ili skraćenu tvrtku na stranom jeziku i pismu trgovačko društvo može upotrebljavati samo zajedno s tvrtkom na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu. (3) Tvrtka ili skraćena tvrtka mora se istaknuti na poslovnim prostorijama trgovačkoga društva. (4) Na poslovnom papiru trgovca (pismima, računima i dr.) moraju se otisnuti njegova ***tvrtka***, sjedište, sud kod kojega je upisan u sudski registar i broj pod kojim je to učinjeno, tvrtka i sjedište pravnih osoba kod kojih se vode njegovi računi i brojevi tih računa. Isto vrijedi i za sadržaj internetske stranice društva. (5) Na poslovnom papiru i internetskoj stranici društva kapitala moraju se uz podatke iz stavka 4. ovoga članka navesti: 1. iznos temeljnoga kapitala društva s naznakom je li u cijelosti uplaćen, a ako nije, s naznakom koji dio toga kapitala nije uplaćen i 2. ukupan broj izdanih dionica, a izdaje li društvo dionice s nominalnim iznosom ti iznosi ako se radi o poslovnom papiru dioničkog društva, 3. prezimena i najmanje jedno ime članova uprave društva, a kod dioničkog društva članova uprave, odnosno izvršnih direktora i predsjednika nadzornog odnosno upravnog odbora. (6) Na poslovnom papiru javnoga trgovačkoga društva i komanditnoga društva moraju se otisnuti i imena svih članova trgovačkoga društva koji osobno odgovaraju za obveze društva. Na poslovnom papiru gospodarskoga interesnog udruženja mora se navesti i podatak o skupnoj ovlasti za zastupanje, ako su članovi uprave ovlašteni tako zastupati udruženje. (7) Na dopisima koje upućuje osobama s kojima se nalazi u poslovnom odnosu ili s kojima je već započeo prijepisku, trgovac može upotrebljavati poslovni papir na kojemu su otisnuti samo njegova tvrtka ili skraćena tvrtka i sjedište. (8) Narudžbe se smatraju poslovnim pismom u smislu stavka 4. ovoga članka. Na njih se ne primjenjuju odredbe prethodnoga stavka ovoga članka. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
miroma odgovoreno: 14. travanj 2016. Autor Dijeli odgovoreno: 14. travanj 2016. Tko je odgovoran za čuvanje poslovne dokumentacije nakon likvidacije društva, dakle nakon što je društvo izbrisano iz sudskog registra i nakon što je prestalo postojati? Društvo nakon brisanja ne postoji, niti ima članove uprave/direktore... Kakve su eventualne kazne ako se dokumentacija u takvom slučaju uništi, tj. baci u smeće? I ono bitnije, molim da se pri eventualnom odgovoru pozove i na konkretan članak/zakon koji to regulira.... Nisam siguran da li tema spada pod trgovačko ili porezno i financijsko pravo, pa neka moderator premjesti ako je potrebno... Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
miroma odgovoreno: 14. travanj 2016. Autor Dijeli odgovoreno: 14. travanj 2016. Zašto su 4 posta spojena u jednu temu??? Kakve veze imaju obvezni elementi računa sa čuvanjem poslovne dokuemntacije nakon likvidacije društva? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Spitfire odgovoreno: 15. travanj 2016. Dijeli odgovoreno: 15. travanj 2016. Poštovani, 1. Ukoliko je sjedište firme u stanu u zgradi, gdje moram istaknuti tvrtku? Na ulazu u zgradu ili na ulazu u stan tj. vratima stana? 2. Da li je kojim zakonom/pravilnikom/odlukom i sl. propisan oblik i dimenzije u kojem tvrtka mora biti istaknuta? 1.Ili na ulazu u zgradu ili na ulazu u stan 2. Za određena društva/obrte da (pravne osobe s javnim ovlastima, određene usluge u turizmu, u prometu itd.), za druge ne. Zašto navedeni podaci u većini slučajeva nisu navedeni na računima? Uzmite npr. nekakav račun iz Konzuma, Bille, Inerspara, Lidla ili nekog drugog trgovačkog lanca, tih podataka na njihovim računima nema. Zašto ih nema ako ZTD to propisuje? Zato što je za takovu vrstu računa postoje odredbe u Općem poreznom zakonu i Zakonu o trgovini. 1. U kojim situacijama društvo ne smije upotrebljavati skraćenu tvrtku? 2. Smijem li skraćenu tvrtku upotrebljavati na ugovorima, memorandumu, web stranicama? 1.Na pečatu 2.Na ugovorima ne, na web stranicama i jedno i drugo, memorandumu da. Tko je odgovoran za čuvanje poslovne dokumentacije nakon likvidacije društva, dakle nakon što je društvo izbrisano iz sudskog registra i nakon što je prestalo postojati? Društvo nakon brisanja ne postoji, niti ima članove uprave/direktore... Sud. Čl.382 st.4 ZTD Zašto su 4 posta spojena u jednu temu??? Kakve veze imaju obvezni elementi računa sa čuvanjem poslovne dokuemntacije nakon likvidacije društva? Zato što ste sva pitanja mogli staviti pod jedan post, sva se odnose na isto. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
miroma odgovoreno: 24. travanj 2016. Autor Dijeli odgovoreno: 24. travanj 2016. Zato što je za takovu vrstu računa postoje odredbe u Općem poreznom zakonu i Zakonu o trgovini. U kojim se slučajevima onda primjenjuju odredbe ZTD-a o obveznim elementima računa iz čl. 21. st. 4. i 5.? Po ovome što ste naveli to bi bilo nikad jer postoje ta druga dva zakona koja ste naveli, a opet ako se nikad ne primjenjuje zašto je uoće u zakonu? Ne drži mi vodu ovo što ste naveli, to što je dio elemenata računa propisan jednim zakonom (a vi ste ih naveli 2), ne znači da dio drugih elemenata računa ne može biti propisan nekim trećim (ZTD-om) zakonom. Uostalom, postoji i četvrti zakon koji propisuje obvezne elemente računa, Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom. A nisam vidio da npr. Konzum ili Lidl ignoriraju obvezne elemente računa iz tog zakona zato jer postoje druga dva zakona koja ste naveli a koja ne propisuju obvezne elemente računa koje propisuje Zakon o fiskalizaciji. Zašto se onda on primjenjuje kad postoje druga dva zakona, a ZTD se prema suprotnoj logici ne primjenjuje jer postoje druga dva zakona? To su moja razmišljanja kao nepravnika, pa ako ima netko tko bi mi razjasnio nedoumice bio bih zahvalan. 1.Na pečatu 2.Na ugovorima ne, na web stranicama i jedno i drugo, memorandumu da. Zašto na pečatu ne smijem upotrebljavati skraćenu tvrtku? Gotovo sve firme na pečatu upotrebljavaju skraćenu tvrtku!? Također, da li možete malo pojasniti tj. uputiti na relevantni članak zakona - zašto se na ugovorima ne smije a na memorandumu smije upotrebljavati skraćenu tvrtku? Hvala puno Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Spitfire odgovoreno: 25. travanj 2016. Dijeli odgovoreno: 25. travanj 2016. U kojim se slučajevima onda primjenjuju odredbe ZTD-a o obveznim elementima računa iz čl. 21. st. 4. i 5.? Po ovome što ste naveli to bi bilo nikad jer postoje ta druga dva zakona koja ste naveli, a opet ako se nikad ne primjenjuje zašto je uoće u zakonu? U slučajevima kada jedno TD kupuje od drugog TD dobra i usluge za svoje potrebe ili daljnju prodaju. Zašto na pečatu ne smijem upotrebljavati skraćenu tvrtku? Gotovo sve firme na pečatu upotrebljavaju skraćenu tvrtku!? Ne upotrebljavaju skračenu. Na pečatu se nalazi naziv, oblik i naznaku predmeta poslovanja TD (uz adresu i OIB) npr, Spitfire d.. za trgovinu i usluge. Skračena tvrtka u ovom primjeru je Spitfire d.. Također, da li možete malo pojasniti tj. uputiti na relevantni članak zakona - zašto se na ugovorima ne smije a na memorandumu smije upotrebljavati skraćenu tvrtku? Ugovori spadaju pod st.4 čl.21 ZTD a memorandum (dopis) pod st.7 Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
miroma odgovoreno: 28. travanj 2016. Autor Dijeli odgovoreno: 28. travanj 2016. Ne upotrebljavaju skračenu. Na pečatu se nalazi naziv, oblik i naznaku predmeta poslovanja TD (uz adresu i OIB) npr, Spitfire d.. za trgovinu i usluge. Skračena tvrtka u ovom primjeru je Spitfire d.. Kroz ruke su mi igrom slučaja prolazili različtii papiri raznih društava, i većina na žigu ima samo skraćenu tvrtku (npr. Spitfire d..) bez ovog dodatka "za trgovinu i sulugu." Zar su svi u prekršaju? Ugovori spadaju pod st.4 čl.21 ZTD a memorandum (dopis) pod st.7 Zar se na obadva ta dva stavka na bi mogao primijeniti čl. 19. st. 1. koji kaže "Trgovačko društvo može upotrebljavati i skraćenu tvrtku", ako ne može zašto ne može? Da li se čl. 19. i čl. 21 međusobno nadopunjavaju ili međusobno isključuju? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.