Jump to content

Rad na izdvojenom mjestu/rad na daljinu - obaveze poslodavca


SanjaS001

Preporučene objave

Pozdrav!

Radim kod privatnog poslodavca koji je za vrijeme Covid-a, pa sve do početka ove godine omogućavao svim djelatnicima da rade od kuće, bilo stalni ili povremeno (bilo je potrebno sanirati i zgradu od posljedica potresa, što je potrajalo).

To se uglavnom interno dogovaralo sa svakim pojedinim djelatnikom, bez posebnih dodataka ugovoru.

Nakon objave Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o radu kojim se regulira rad na izdvojenom mjestu rada/rad na daljinu, obaviješteni smo da više rad od kuće neće biti moguć(!).

Prvenstveno je razlog plaćanja naknada i posljedično reguliranja tog modela rada dodacima ugovoru, a ne tehnička nemogućnost rada od kuće.

 

Moja pitanja su:

1. Ima li poslodavac zakonsku obavezu omogućiti djelatniku na njegov zahtjev rad na izdvojenom mjestu ili rad na daljinu ukoliko samo radno mjesto to omogućava (ili omogućava većinski postotak vremena, pa bi se radilo o nekom "hibridnom" modelu) jer sada postoji i zakonska osnova za to?

2. Da li su obaveze poslodavca (u smislu naknada, zaštite na radu itd.) iste kod rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu, jer ispada da je ovdje to jedan od glavnih faktora? Napominjem da meni osobno naknade ne predstavljaju ništa u usporedbi s benefitima organizacije vlastitog radnog vremena i većoj produktivnosti prilikom rada od kuće, manjem gubitku vreman za odlazak/dolazak s posla...., pa u ovom slučaju pitam što je povoljnije za poslodavca.

 

Posao je takav da se može obavljati pomoću IT tehnologija, video sastanaka i slanja elektroničke dokumentacije, tek manji dio posla odnosi se na potrebu za fizičkom prisutnošću u uredu.

Također me zanima može li se izmjenom internog pravilnika o radu od strane Radničkog vijeća na neki način primorati poslodavca da ponovno omogući ovaj model rada zainteresiranim djelatnicima?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 tjedna kasnije...
Dana 16. 03. 2023. u 13:51, SanjaS001 je napisao:

1. Ima li poslodavac zakonsku obavezu omogućiti djelatniku na njegov zahtjev rad na izdvojenom mjestu ili rad na daljinu ukoliko samo radno mjesto to omogućava (ili omogućava većinski postotak vremena, pa bi se radilo o nekom "hibridnom" modelu) jer sada postoji i zakonska osnova za to?

Nema, ali odluku o nemogućnosti mora opravdati sa svojim pisanim obrazloženjem u roku od 30 dana.

Dana 16. 03. 2023. u 13:51, SanjaS001 je napisao:

2. Da li su obaveze poslodavca (u smislu naknada, zaštite na radu itd.) iste kod rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu, jer ispada da je ovdje to jedan od glavnih faktora? 

Nisu, poslodavac treba naknaditi troškove koji su nastali zbog obavljanja posla, ako je rad ugovoren kao stalan ili kada razdoblje rada tijekom jednog kalendarskog mjeseca traje duže od 7 radnih dana, osim ako kolektivnim ugovorom ili ugovorom o radu nije ugovoreno povoljnije za radnika.

Dana 16. 03. 2023. u 13:51, SanjaS001 je napisao:

Također me zanima može li se izmjenom internog pravilnika o radu od strane Radničkog vijeća na neki način primorati poslodavca da ponovno omogući ovaj model rada zainteresiranim djelatnicima?

Ne možete, a sve ovisi kako će poslodavac ovo pitanje uskladiti u svom pravilniku o radu s odredbama Zakona o radu i sve je to dužan u roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu Zakona o radu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 mjeseci kasnije...

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija