Jump to content

Doživotno pravo uživanja


Romana Tomić

Preporučene objave

Poštovani!

Molim pomoć ako netko moze dati konkretnu informaciju: meni bliska osoba (umirovljenica i 100%-tni invalid) zavedena je u vlasničkom listu da ima pravo doživotnog uživanja u stanu.
Vlasnik stana (nećak) sada želi u taj stan (jer mu trebaju novci🥺) u jednu prostoriju staviti podstanare da dijele s tom meni bliskom osobom stan. 
Radi se o dvosobnim stanu, 60-ak m2. 
Vlasnik stana si je zamislio da podstanari budu u jednoj, godpođa/invalid koja ima doživotno pravo uživanja u drugoj sobi i da dijele kupaonicu i kuhinju.
Prijeti se i da ako ne pristane, da stan ide u prodaju zajedno s njom (🥺).
Smije li to vlasnik stana učiniti?
Ponavljam, gospođa je u gruntovnoj upisana da ima doživotno pravo uživanja.
Molim Vas samo konkretne informacije.
Googlala sam kao laik i piše da treba njena suglasnost...
Gospođa  ima malu mirovinu, doslovno crkavicu, nema za odvjetnika, pa ni za osnovne informacije kod njega. 
Stara je i nije internetski pismena, pa evo umijesto nje - ja stavljam post.
Unaprijed zahvaljujem na pomoći :)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ako gospođa ima pravo uživanja na cijelom stanu, onda vlasnik stana ne može useliti podstanare u dio stana. Što se tiče prodaje, stan može prodati bez njezine suglasnosti, ali će ona i dalje biti nositelj prava doživotnog uživanja koje je upisano u zemljišnoj knjizi. Dakle, mala je vjerojatnost da će stan pod tim uvjetima uspjeti prodati, a ako ga i proda novi vlasnik stan neće moći koristiti sve dok je ona živa. 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead