anonimno objavljeno: 29. srpanj 2005. Dijeli objavljeno: 29. srpanj 2005. molim vas, ako je netko imao sličan slučaj, da mi objasni. radi se o slijedećem: obiteljska mirovina se djetetu, nakon smrti roditelja, isplaćuje do navršene 26.godine života ako se redovno školuje. HZMO je međutim isplaćivao djetetu još godinu dana mirovinu i sad je poslao rješenje u kojem se navodi da je pravo na mirovinu prestalo prije godinu dana i da se isplata mirovine obustavlja prije godinu dana. U rješenju se ne spominje obveza vraćanja. Zanima me ako znate donosi li HZMO drugo rješenje kojim to utvrđuje? I može li se tu koristiti argument iz čl. 211 ZOO-a – da onaj tko je izvršio isplatu iako je znao da nije dužan platiti nema pravo zahtijevati vraćanje? HZMO je svakako raspolagao podacima o korisniku mirovine i to nije podatak o kojem bi ga korisnik morao obavještavati (kao što je nastavak ili prekid školovanja itd...) Što mislite? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Bambi odgovoreno: 2. kolovoz 2005. Dijeli odgovoreno: 2. kolovoz 2005. nije mi baš poznato područje, ali ako pomaže znam slučaj susjede koja je morala vratiti sve novce - međutim, bilo je navedeno u rješenju da mora vratiti te novce meni je to bio totalni apsurd, ali suci su mi objasnili da je ona trebala odmah reagirati i javiti im da nema pravo na te novce jer se to smatra stjecanjem bez osnove Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 2. kolovoz 2005. Autor Dijeli odgovoreno: 2. kolovoz 2005. mislim da slijedi još jedno rješenje, kojim će utvrditi obvezu povrata novaca. nisam sigurna, ali mislim da je Zakonom o mirov. osiguranju propisana obveza korisnika da dostavljaju podatke o promjenama koje utječu na prava. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 4. kolovoz 2005. Autor Dijeli odgovoreno: 4. kolovoz 2005. Znam točan odgovor na Vaše pitanje, ali prvo mi morate odgovoriti na slijedeće: Da li je Vaše dijete predalo potvrdu s fakulteta da se nalazi na REDOVITOM školovanju. Jer ako mu je fakultet produžio status redovitog studiranja onda mu i mirovinsko produžuje mirovinu sve do 31.9 iako je već navršio 26 godina života. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anna odgovoreno: 11. kolovoz 2005. Dijeli odgovoreno: 11. kolovoz 2005. imala sam potpuno isti problem.sud sam izgubila iako je greska ZMIO.posto u to vrijeme nisu imali kompjutere i bili potpuno nesposobni voditi brigu o svih korisnicima smatram i dalje da im nisam duzna nis vratiti.i sudske troskove morm isto nadoknaditi.kao nezaposlena to nisam u mogucnosti.ovrhu mi mogu poslati samo neznam na kaj. zalosno je samo to da ZMIO trazi novac natrag a to kaj su nam u vrijeme rata uzeli ine mirovine o tome nis.Strava Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 12. kolovoz 2005. Autor Dijeli odgovoreno: 12. kolovoz 2005. hvala vam najljepša na odgovorima. Vezano za pojašnjenje o školovanju - da, radi se upravo o redovitom školovanju studenta. Možete li me molim Vas uputiti prema kojem propisu HZMO produžuje isplatu mirovine do 30.9. ako je predana potvrda o redovnom školovanju, a korisnik mirovine je već prije tog datuma navršio punih 26 godina (čl. 65 st. 1. Dijete ima pravo na obiteljsku mirovinu i koristi se tim pravom nakon navršene 15. godine života ako je u trenutku smrti osiguranika na redovitom školovanju ili započne takvo školovanje nakon smrti osiguranika. To pravo pripada djeci do kraja redovitog školovanja, ali najduže do navršene 26. godine života.) Što se tiče obveze obavješćivanja, imate pravo, navedena je u zakonu: Članak 92. Korisnik prava, odnosno opunomoćenik iz članka 91. ovoga Zakona dužan je u roku od 15 dana prijaviti Zavodu svaku promjenu nastalu u osobnim ili u stvarnim okolnostima koja utječe na pravo ili na opseg korištenja toga prava. Ta je obveza prekršena, obzirom da korisnik nije prijavio da je navršio 26. godina. Mislim da nema druge nego šutjeti i čekati drugo rješenje kojim će vjerojatno odrediti obvezu vraćanja. Ili možda na to zaborave. Iako mi se stvarno čini da je to najjednostavnija stvar na koju bi HZMO sam trebao obratiti pažnju. hvala još jednom, ako ima netko sa sličnim iskustvom, svi savjeti i sugestije su dobrodošli. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.