mvdodatno objavljeno: 4. studeni 2009. Dijeli objavljeno: 4. studeni 2009. Pozdrav svima pročitao sam nekoliko tema o razlici između najma i zakupa i u načelu mi je jasno, ali, možda za moj specifičan slučaj trebam konkretan odgovor: imamo potpuno opremljenu kuću (djedovu, ali nakon njegove smrti sada je moj otac vlasnik) koju NE KORISTIMO i imamo ju priliku iznajmiti jednoj osobi koja u njoj želi imati nešto kao starački dom. dakle taj potencijalni najmoprimac želi ostvariti određenu poslovnu djelatnost u toj kući. zanima me sljedeće: 1. da li se to onda tretira kao da mi iznajmljujemo POSLOVNI prostor? Da li mi onda tu kuću iznajmljujemo PRAVNOJ osobi? Pretpostavka je da će ta osoba imati sve to prijavljeno kao djelatnost a ne na crno. 2. kakve su razlike za nas kao najmodavce u pravnom ili nekom drugom smislu ako dakle kuću iznajmljujemo pravnoj osobi (za neku poslovnu djelatnost) u odnosu na iznajmljivanje fizičkoj osobi (npr. nekoj obitelji za vlastite potrebe stanovanja)? 3. kakav ovdje konkretno ugovor moramo sastaviti? o NAJMU ili ZAKUPU? 4. ako bi najamnina bila mjesečna i iznosila npr. 1000 kn, kakve su naše porezne/financijske obveze prema državi s obzirom na taj iznos mjesečne najamnine? koliko poreza moramo plaćati, na koji način i kojom dinamikom, mjesečno, ili na kraju godine? 15% od 70% najamnine ili nešto drugo? puno hvala Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
krester odgovoreno: 5. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 5. studeni 2009. ako se ugovor zaključuje s pravnom osobama za potrebe obavljanja gospodarske djelatnosti to je ugovor o zakupu poslovnog prostora sukladno odredbama Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora. ako se ugovor zaključuje s fizičkim osobama za potrebe stanovanja to je ugovor o najmu stana sukladno odredbama Zakona o najmu stanova. Kada zaključite ugovor o zakupu ili najmu, morate ga prijaviti naležnoj ispostavi PU koja vas poreznim rješenjem zadužuje plaćanje predujam poreza na dohodak od imovine + krizni porez mjesečno. Plaćeni predujam poreza na dohodak od imovine je konačni iznos poreza osim ako dragovoljno ili obvezno po nekoj drugoj osnovi ne morate podnositi godišnju prijavu poreza na dohodak. 15% poreza na dohodak + prirez na osnovicu od 70% + krizni porez. Ako bruto iznos zakupnine prijeđe 85.000 dužni se ući u sustav PDV-a sljedeće godine i voditi poslovne knjige. Kod najma kuće za potrebe stanovanja ne ulazite u sustave PDV-a sukladno članku 11. Zakona o PDV-u neovisno o visini bruto iznosa najamnine. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
mvdodatno odgovoreno: 5. studeni 2009. Autor Dijeli odgovoreno: 5. studeni 2009. hvala na odgovoru. sad mi je puno jasnije. dakle, ovo bi definitivno bio onda zakup jer bi se kuća ustupila pravnoj osobi na korištenje. dakle, podliježemo određenim poreznim obavezama koje moramo sami prijaviti u PU. ukupni godišnji prihodi ne bi bili nikako veći od 85000kn, dakle nema PDV-a. spomenuli ste krizni porez. dali onda i u ovom slučaju stope kriznog poreza vrijede kao i obično? dakle ako je najamnina manja od 3000kn mjesečno, krizni porez se ne plaća? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
krester odgovoreno: 5. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 5. studeni 2009. da. ako je mjesečni primitak (bruto iznos zakupnine) niži od 3.000 kuna nema kriznog poreza. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
mvdodatno odgovoreno: 5. studeni 2009. Autor Dijeli odgovoreno: 5. studeni 2009. puno hvala na odgovorima Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
mvdodatno odgovoreno: 5. studeni 2009. Autor Dijeli odgovoreno: 5. studeni 2009. samo još jedno kratko pitanje: na koji način zakupoprimac mom ocu koji je zakupodavac isplaćuje najamninu? spominje se žiro račun? jel baš mora na žiro račun? može li na tekući stizati uplata? može li "na ruke" u gotovini? da li bi bilo pametno ipak nekakav pisani "račun" ispostaviti, čisto radi evidencije i eventualno da se osiguramo od nekih neželjenih komplikacija? (znam da ne moramo ispostaviti pravi račun radi države) Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
krester odgovoreno: 5. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 5. studeni 2009. obavezno zakupnik uplaćuje na žiro-račun inače krši odredbu članka 61. Zakona o porezu na dohodak kašnjiv novčanom kaznom. Prema tomu, zakupnik ne smije platiti zakupninu na tekući račun ili u gotovu novcu "na ruke". Niste dužni izdavati račune. Imate ugovor, potvrdu o primopredaji objekta i bankovne izvode. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
mvdodatno odgovoreno: 5. studeni 2009. Autor Dijeli odgovoreno: 5. studeni 2009. ok sve je jasno, hvala na pomoći, pozdrav Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
scorpius odgovoreno: 12. srpanj 2012. Dijeli odgovoreno: 12. srpanj 2012. obavezno zakupnik uplaćuje na žiro-račun inače krši odredbu članka 61. Zakona o porezu na dohodak kašnjiv novčanom kaznom.Prema tomu, zakupnik ne smije platiti zakupninu na tekući račun ili u gotovu novcu "na ruke". Niste dužni izdavati račune. Imate ugovor, potvrdu o primopredaji objekta i bankovne izvode. Zakupnik smije plaćati na tekući račun, ako je zakupodavac fizička osoba! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.