db_studio objavljeno: 20. studeni 2009. Dijeli objavljeno: 20. studeni 2009. Postovani, imam nekoliko pitnja u vezi obrta trazio sam po fofumu ali neka pitanja koja imam nisam nasao pa sam otvorio novu temu 1. troškovi obrta kroz mjesec i kroz godinu, te sveukupni pocetni troskovi otvaranja( porezi, prirezi, clanarine i ostale stvari u kojim su iznosima i ostalo sto se mora placati drzavi)? 2. da li mi se vise isplati otvoriti obrt u zagrebu ili ga otvoriti u sv.Ivanu Zelini (vlasnik sam objekta u Zelini) ? 3. bavim se uslugama graficke pripreme ,tiska, dizajna, reklama te ostalih marketinskim uslugama, ako mi mozete dati savjet koju vrstu obrta bi bilo najbolje otvoriti( po struci sam tehničar za računalstvo SSS) ? 4. vjerovatno bi imao manji promet od 80.000kn, molim savjet uvezi toga (sto ne iskljucuje mogucnoat napretka poslovnanja i prometa veceg od 80.000kn) Hvala LP Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 23. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 23. studeni 2009. 1. fiksni troškovi obrtnika: mjesečni: -1.721,40 kn (doprinosi;mirovinsko,zdravstveno,ozljede) -predujam poreza na dohodak (određuje se tek nakon prve predaje godišnje porezne prijave a ovisi o ostvarenom dohotku u godini poslovanja) tromjesečni: -članarina Hrvatskoj obrtničkoj komori (189 kn-sv.I.Zelina, 234 kn-Zagreb) godišnji: -porez na tvrtku (200-250 kn) Svi ostali troškovi ovise o rezultatima poslovanja: -porez na dohodak (ovisno o ostvarenom dohotku), -doprinos HOK od dohotka (0,40%) Troškovi otvaranja obrta: - upravna pristojba:270,00 kn (za upis u Obrtni registar) - prijava početka poslovanja (ukoliko ne ide istovremeno s upisom obrta):70,00 kn - obrtnica: 200,00 kn - ishodovanje MTU (oko 300,00 kn,ukoliko je potrebno,ovisno ima li prostor uporabnu dozvolu) 2. Sjedište obrta je mjesto prebivališta obrtnika ali ukoliko Vam je poslovni objekt u Zelini,otvarate ga na adresu u Zelini (da ne biste plaćali dvostruki porez na tvrtku) 3. Ako ne želite definirati koja će usluga biti "nositelj" obrta,tj. ne želite naglasiti grafički obrt,obrt za dizajn ili sl., navedite: uslužni obrt________ (naziv) i registrirajte sljedeće djelatnosti po NKD 2007: 18.12. Ostalo tiskanje 18.13. Usluge pripreme za tisak i objavljivanje 18.14. Knjigoveške i srodne usluge 74.10. Specijalizirane dizajnerske djelatnosti 73.1 Promidžba (reklama i propaganda) 4. Po navedenom prometu ne morate dobrovoljno ući u sustav PDV-a,znači poreznoj upravi se prijavljujete samo u RPO (registar poreznih obveznika),što znači:jednostavnije knjigovodstvo,manje obveza prema državi Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
db_studio odgovoreno: 24. studeni 2009. Autor Dijeli odgovoreno: 24. studeni 2009. hvala najljepsa na odgovoru 1.721,40 kn (doprinosi;mirovinsko,zdravstveno,ozljede) dali se ta stavka moze izbjeci tipa da zaposlim osobu na prijavu od 1000kn pa na tu prijavu placam doprinose jer to je onda puno manja cifra prebivaliste mi je u ZGu a obrt bi bio u Zelini dali onda placam dvostruki porez na tvrtku( makar mi je jedan od roditelja tamo prijavljen i ja sam vlasnik objekta koji su minimalni uvjeti MTU i gdje mogu saznat dali mi to treba? Hvala Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 28. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 28. studeni 2009. Svaki obrtnik koji nije osiguran po drugoj osnovi (npr.u radnom je odnosu kod drugog poslodavca)mora plaćati obrtničke doprinose,bez obzira koliko još zaposlenika ima u obrtu. Možete svoj obrt odmah prijaviti na adresu u Zelini,tako izbjegavate duplo plaćanje poreza na tvrtku.Prebivalište roditelja nema veze s Vašom prijavom obrta. Da li Vam, i koji MTU trebaju provjerite u Uredu za gospodarstvo Grada Zagreba. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
0sanja odgovoreno: 6. siječanj 2010. Dijeli odgovoreno: 6. siječanj 2010. Dobar dan svima... Imam par pitanja nadam se da mi možete pomoći.. U ožujku 2009 otvorili smo caffe bar, prvu godinu poslovanja oslobođeni smo pdv-a. Znači postajemo obveznici u ožujku 2010. Moja pitanja su sljedeća: - koje obaveze imamo s krajem 2009 godine? (nemamo radnika, vlasnik je sam sebi isplaćuje plaću, tokom godine plaćali smo minimalne iznose za doprinose koje smo dobili putem riješenja, da li trebamo predati kakvo izvješće za plaću) - koje izvještaje smo dužni predati? - trenutačno je obrt prešao zaradu od 85000 tisuća kuna, izdano je računa oko 130000 tisuća kuna. - isto tako me zanima, kod knjigovodstva, imali smo knjigovođu koji je sve vodio u programu, od nove godine prelazimo na ručno vođenje knjiga (osim knjige primitaka/izdataka, ura/ira da li još šta trebamo, knjigu kalkulacija?) Unaprijed hvala na pomoći. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 6. siječanj 2010. Dijeli odgovoreno: 6. siječanj 2010. Kao prvo i najvažnije;obzirom da ste u 2009.premašili promet od 85.000 kn,ne postajete obveznici PDV-a od ožujka 2010. već od 01.01.2010. Obavezno do 15.01.2010.kupite u papirnici obrazac P-PDV, ispunite ga i odnesite u ispostavu Porezne uprave.Konkretno, na svim računima koje izdajete od 01.01.ove godine,mora biti iskazan PDV. 1. Po završetku svih knjiženja poslovnih događaja iz 2009.,(URA,IRA,KPI,inventura,amortizacija DI...),sastavite Rekapitulaciju primitaka i izdataka,ispunite obrasce PDV-K,obračunate članarine za turističku zajednicu,spomeničku rentu,šume,Hrvatsku obrtničku komoru,dugotrajnu imovinu,poseban porez,te sastavite godišnju prijavu poreza na dohodak (DOH). Obrtnik nema plaću pa u svezi s tim niti ne predaje ikakve izvještaje o plaći. 2. Od 01.01.2010.na snagu je stupila sva sila novih zakona tako da Vam savjetujem,zadržite knjigovođu.Jer osim vođenja knjiga URA,IRA,KPI,DI,KP,KPR...morate znati sastaviti izvještaje PDV,PP-MI-PO,DOH,KD,TZ,SR, te poznavati Zakon o porezu na dohodak,PDV-u,OPZ,ZOR... Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
0sanja odgovoreno: 7. siječanj 2010. Dijeli odgovoreno: 7. siječanj 2010. Hvala puno na brzom odgovoru, popunit ćemo taj obrazac, morat ćemo i promjenit sustav pdv-a u kasi. Ne znam da li će bit problem što se tiče računa ako nismo od prvog izdavali s pdv-om. znači sa 31.12. potrebno je napraviti "izvješće" primitaka i izdatakam obrazac pdv-k, obračune, i doh? do sada smo predavali samo izvješće pp-mi-po, ostalo ništa zanima me još nešto, da li se mogu sve potrebne knjige voditi u excelu kao tablice, ili je potrbno da budu vođene ručno? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 7. siječanj 2010. Dijeli odgovoreno: 7. siječanj 2010. Da, zatvarate poslovnu godinu 2009.i sve navedene obrasce dostavljate poreznoj najkasnije do 28.02. ove godine. Do sada ste predavali samo pp-mi-po, jer Vam je bila prva godina poslovanja i jer niste bili u sustavu pdv-a. Tražite programera da Vam ustroji izdavanje računa sa iskazanim pdv-om i svakako morate sve ,do sada izdane račune izmjeniti na isti način.Dakle (ovisno o mogućnosti programa), stornirate račune bez pdv-a i ponovo prekucate iste ali sa iskazanim pdv-om. Da, sve potrebne knjige možete voditi u excelu. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
0sanja odgovoreno: 10. siječanj 2010. Dijeli odgovoreno: 10. siječanj 2010. Dobar Vam dan, Zanima me sljedeće: - podatke o dnevnom gotovinskom prometu navodimo u knjizi primitaka i izdataka, da li je potrebno voditi i knjigu prometa? Hvala Vam na odgovoru. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Danini odgovoreno: 10. siječanj 2010. Dijeli odgovoreno: 10. siječanj 2010. već sam postavila ovo pitanje na drugoj temi,možda treba biti ovdje... ispričavam se ako sam pogriješila i na podugačkom postu tu je opis moje situacije i neka projekcija vezano uz trokove i prihode, te pitanja. Molim vas za odgovore i mišljenje vezano uz projekciju; gdje sam pogriješila ili što sam dobro shvatila. Puno vam hvala kao i za pomoć s NKD-om. Pokrećem portal: u posao ulažem svoj rad u smislu razvijanja i razrade ideje, izradu software-a (moj suprug), te support u operativnim poslovima u vidu moje prijateljice ujedno i ortaka u manjem udjelu; ista je još uvijek studentica te će studirati još min 3 godine. Trenutno nisam nigdje zaposlena i zaposlila bih sebe nakon 6-9 mjeseci. Prijavila sam se na HZZ kako bi ostvarila popust na naknadu za obrtnicu. Trenutno sam bez značajnijih sredstava koja mogu uložiti u ovaj posao, i ova koja si mogu dopustiti iznose do 2.000 kn mjesečno za sljedećih 6 mjeseci, ukoliko ne budem primorana na pozajmicu. Radila bih iz svog stana čiji vlasnički list glasi na ime mog supruga. Predviđeni datum dizanja portala je 15.2.2010. Prva dva do tri mjeseca radila bih bez naplate svojih usluga, kako bi Portalu osigurala što veću posjećenost i sebe sačuvala od troškova dok ne počnem ostvarivati barem neki prihod. 15.4.'10. bio bi datum kada bi počela s radom obrta. U 9/2010 namjeravam podići Portal II, te u 1/2011. Portal III. Očekujem da ću nakon 6 mjeseci poslovanja ostvarivati mjesečni prihod između 15.000 i 25.000 kn uz troškove od 5.000,oo kn, a nakon godinu dana između 60.000 i 100.000 kn uz troškove od 18.000,oo kn. Inicijalni TR: Uvođenje dodatne telefonske linije 300,oo kn Kompjuter 3.000,oo kn (imam stari pa mogu pričekati) Registriranje obrta ili doo-a (upravna pristojba 270 (za upis u Obrtni registar), prijava početka poslovanja (ukoliko ne ide istovr.s upisom obrta)70, obrtnica: 200, fotokopije i biljezi 250) ≈ 800,oo kn Izrada žiga 220,oo kn Izrada ploče za zgradu 200,oo Nabava knjiga za knjigovodstvo? Registracija domene 70,oo kn (Verificiranje domene 1.400,oo kn) TOT cca 1.600,oo kn Troškovi poslovanja: Zakup servera – godišnje 10.000,oo kn Izrada promo materijala godišnje 3.000,oo kn Telefon mjesečno 1.200,oo kn Potrošni materijal (papir, toner...) 400,oo kn Loko vožnje (benz i parking) mjesečno 200,oo kn Plaćanje pića po kafićima (za sastanke) 600,oo kn Najamnina dijela stana od supruga? Mjesečno 100,oo kn Knjigovođa mjesečno 1.500 kn (+ pdv ili ne)? Porez na internet poslovanje 0,5% ≈ 50,oo kn TOT cca od 2.200,oo kn do 7.550,oo kn Porezi i davanja Porez na tvrtku - 250,oo kuna godišnje Godišnji paušalni porez na dohodak utvrđuje se u iznosu 12.750 kn godišnje ili Predujam poreza na dohodak 200,oo kn (određuje se tek nakon prve predaje godišnje porezne prijave a ovisi o ostvarenom dohotku u godini poslovanja) Plaćanje banci za održavanje računa 30,oo kn mjesećno Članarina HOK tromjesečno 234,oo kn Doprinos HOK od dohotka (0,40%) je li to plus članarina? ≈ 60,oo kn Doprinose za MIO i HZZO 1.721,4o kn mjesečno Doprinos TZ-u (0,40%) ≈ 60,oo kn TOT cca 2.170,oo kn mjesečno Jel' vam to ima nekog smisla? Ispada da su nakon početnih troškova ulaganja 1600 do 6000 kn, moji mjesečni troškovi bez da si isplaćujem plaću 4-5.000 kn minimum. Jel' to moguće? (znam da zvučim kao Mladen Delić, ali u čudu sam...) Ako po ovome ispada da sam prilično točno procijenila mjesečne troškove, morati ću se preorijentirati na priču s Udrugom. Što mislite o tome? Molim vas pomoć s ovim pitanjima, i biti ću zahvalna na svakoj sugestiji! PITANJA DA LI JE PRI OSNIVANJU OBRTA OGRANIČEN BROJ DJELATNOSTI KOJE MOŽEŠ NAVESTI I DA LI SE SA SVIMA KOJE SI NAVEO MORAŠ I BAVITI? VEZANO UZ ODGOĐENI POČETAK RADA: - ŠTO PODRAZUMIJEVA POČETAK RADA? SLANJE PONUDE, ISPOSTAVLJANJE RAČUNA ILI PLAĆANJE RAČUNA? - ŠTA JE U TOM SLUČAJU S RAČUNIMA KUPNJE OPREME I POTROŠNOG MATERIJALA KOJEG SAM MORALA NABAVITI PRIJE POČETKA POSLOVANJA; MOGU LI IH KASNIJE PRAVDATI KAO TR ILI TO MOGU SAMO S RAČUNIMA NAKON POČETKA POSLOVANJA? DA LI OBRT MOŽE RADITI BEZ IJEDNOG ZAPOSLENOG? U MOJOJ PRIČI, KOJA SU SREDSTVA ZA RAD, TE ŠTO IMAM OD TOGA AKO TOGA PRIJAVIM MANJE ILI VIŠE ISTIH? Do prometa od 85.000 kn, obrt plaća Porez na dohodak, te ima mogućnost Paušalnog plaćanja poreza. Godišnji paušalni dohodak utvrđuje se u iznosu 12.750 kn (kvartalno plaćanje),što je razlika između primitaka od 85.000 kn i porezno priznatih izdataka u visini 85%. U MOJOJ SITUACIJI, ŠTO TREBAM IZABRATI: POREZ PO OSTVARENOM DOHOTKU ILI PAUŠALNO PLAĆANJA POREZA, I ZAŠTO? Kontradiktorne informacije vezane uz plaćanje PREDUJMA POREZA NA DOHODAK u prvoj godini poslovanja obrta? Negdje kažu: «Plaćate, visina predujma određuje se temeljem predviđenog dohotka koji upisujete u obrazac RPO i predajete ispostavi Porezne uprave prilikom početka poslovanja.» dok drugi kažu «Tek nakon predaje prve porezne prijave na kraju prve godine poslovanja.» DA LI , U KOJOJ DINAMICI I IZNOSU PLAĆAM POREZ NA PROMET? KAKO SE U OBRTU PROVODI ISPLATA NAKNADA (dnevnice, naknada za korištenje osobnog vozila...)? KNJIGOVOĐA MI DA NALOG I STIM IDEM U BANKU PO GOTOVINU ILI...? U KOJEM SLUČAJU JE OBRT U BLOKADI? KOJE SU A KOJE POSLJEDICE i MOGUĆNOSTI U TOM SLUČAJU? Tvrdnje koje sam našla na net-u, nisam sigurna da su ispravne ili što točno znače: «Davanja ovise o tome kojim se djelatnostima bavite a ne koje su upisane u obrtnici.» KAKO BIH JA TREBALA NAZVATI DJELATNOSTI KOJIMA SE BAVIM KAKO BI SMANJILA DAVANJA? (jel ovo pitanje ilegalno?) «Proučite mjesečne obaveze u obrtu i u poduzeću: nemojte misliti da su one u obrtu manje – upravo je suprotno.» JEL TO ISTINA? «Automobil možete zapisnikom unijeti u imovinu obrta i koristiti sve troškove vezane uz njega (registracija,gorivo,servis,dijelovi,oprema...)po zakonskoj regulativi:70% priznatog/30% nepriznatog dijela računa).» IMAM AUTO KOJI VRIJEDI 500 EURA I GLASI NA SVEKRVU. NE NAMJERAVAM KUPITI NOVI BAREM NAREDNIH GODINU DANA. MOGU LI NEKAKO TROŠKOVE TOG AUTA KOJI IONAKO KORISTIM, UVRŠTAVATI U TR OBRTA? «Ako naknadno prijavljujete datum početka poslovanja,morate ponovo platiti upravne pristojbe,oko 250 kn.» DRUGDJE KAŽU 75,oo kn? Kontradiktorne informacije vezane uz poslovni prostor u stanu: AKO JE VLASNIK STANA MOJ SUPRUG, A JA BIH PRVIH 6 MJESECI-GODINU RADILA U STANU, DA LI JE DOVOLJNA NJEGOVA IZJAVA ILI JE POTREBAN UGOVOR O NAJMU NA KOJI MOŽDA PLAĆAMO POREZ? OBZIROM DA SMO U BRAKU, STAN JE I MOJE VLASNIŠTVO...? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 11. siječanj 2010. Dijeli odgovoreno: 11. siječanj 2010. Odgovor za @Osanja: Ne morate voditi KPR ukoliko evidenciju o dnevnom gotovinskom prometu vodite u KPI,dnevno, i ukoliko se KPI nalazi u poslovnom prostoru (dostupan je državnom inspektoratu u nadzoru)tj.nije na drugom mjestu (u kući,kod knjigovođe ili sl). Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 11. siječanj 2010. Dijeli odgovoreno: 11. siječanj 2010. Odgovor za @Danini : Imate odgovor u Vašem postu:"situacija,projekcija,troškovi i pitanja". Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
0sanja odgovoreno: 31. siječanj 2010. Dijeli odgovoreno: 31. siječanj 2010. Poštovani, Molim Vas za pomoć: Zanima me sljedeće: koje sve članarine moramo platiti ko obrtnici, caffe bar je u pitanju, grad je samobor. Isto tako na koji točno način ih možemo izračunati? Još jednom puno hvala na pomoći. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
0sanja odgovoreno: 28. travanj 2011. Dijeli odgovoreno: 28. travanj 2011. Dobar dan svima, Molila bih nekoga za pomoć, naime čula sam se poreznom upravom i izgleda da Gospođa s porezne i ja nikako na zelenu granu. Predala sam REKAPITULACIJU PRIMITAKA I IZDATAKA ZA UGOSTITELJSKI OBRT (caffe bar) Dakle ukupni primici su: 120.569,09 Osnovica: 98.023,65 PDV: 22.545,44 SASTAVILA SAM KAKO SLIJEDI: U gotovini 120.569,09 Putem žiro računa U naravi PDV u primicima 22.545,44 UKUPNO: 120.569,09 kažu mi da isto nije dobro. Molim Vas da mi netko objasni u čemu sam pogriješila.. Pokušati ću staviti u prilog spornu rekapitulaciju. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anamih odgovoreno: 28. travanj 2011. Dijeli odgovoreno: 28. travanj 2011. U pregledu primitaka i izdataka u prvom redu pišete ukupne primitke a to su oni u kojima je sadržan PDV. Kad u rubriku "pdv sadržan u primicima" upišete iznos, onda su u posljednjem redu ukupni primici za taj pdv manji. U pregledu koji ste stavili u privitak nemate tako, nigdje vam se ne pojavljuje osnovica, a osnovice kod primitaka i izdatdaka služe za međusobno sučeljavanje i izračunavanje dohotka, pdv se prije toga mora isključiti iz cijelog obračuna, on se posebno iskazuje jer se posebno i prebija za uplatu ili povrat. Znači da vaši primici ukupno nisu 120 tisuća, nego 98 tisuća. OK? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Bruno_rv odgovoreno: 12. siječanj 2012. Dijeli odgovoreno: 12. siječanj 2012. Postovani. Imam par pitanja u vezi otvaranja obrta dok sam u radnom odnosu u drugoj firmi. U radnom sam odnosu u jednoj firmi duze vrijeme. Htio bih otvoriti obrt koji bi se bavio prodajom i popravcima pretezito informatickih uredjaja. Pretezito bi to islo preko interneta i dostavnih sluzbi Obrt bih za sada registrirao na mjestu prebivalista i tamo obavljao poslove. Obrt ne bi bio povezan sa sadasnjim poslom i radio bih da dodatno. Zanima me sljedece: 1. Posto ja imam samo trgovacku skolu (prodavac),a htio bih omoguciti i odrzavanje i servisiranje uredjaja koje prodajem,mogu li zaposliti osobu koja bi radila popravke i ima elektromehanicku SSS? 2. DA li ta osoba moze obavljati te poslove u mom mjestu prebivalista,prostoru koje bih registrirao za moj obrt? 3. Moze li se za sada prijaviti na pola radnog vremena,a kasnije na puno radno vrijeme. Moze li se kasnije otvoriti poslovnica i sve te poslove prebaciti u poslovnicu/ducan? Hvala unaprijed. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
nikma odgovoreno: 15. svibanj 2012. Dijeli odgovoreno: 15. svibanj 2012. Postovani, zaposlen sam na neodredjeno vec 3 godine u d.. i otvorio sam dopunski obrt. Zanima me u slucaju otkaza kao tehnoloski visak u d.-u a s obzirom da imam otvoren obrt: 1. dali imam pravo na naknadu za nezaposlene, prva tri mjeseca 70% place itd.? 2. U slucaju da nemam pravo na naknadu dali stecem to pravo nakon zatvaranja obrta (mirovanje, likvidacija) Hvala na pomoci Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.