igla91 objavljeno: 14. listopad 2010. Dijeli objavljeno: 14. listopad 2010. Primjećujem da se mnogo prometnih nezgoda događa zbog držanja nedovoljnog razmaka između vozila,pa sam odlučio pokrenuti ovu temu,možda nekome pomogne. Kad sam išao u auto školu pred 26 godina,instruktor me učio (neznam da li je to bila praksa i u drugim auto školama) da razmak između vozila mora biti najmanje 2 sekunde....znači,ako uzmemo neki orijentir (stupić,znak,drvo),između nailaska dva vozila mora proći bar 2 sekunde.Time su brzina i razmak proporcionalni,što je veća brzina veći će biti razmak u te 2 sekunde.Npr.,vozilo koje se kreće brzinom od 130 km/h prelazi 36 metara u sekundi.Znači,potreban razmak bi bio bar 72 metra Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
petpetica odgovoreno: 14. listopad 2010. Dijeli odgovoreno: 14. listopad 2010. Za osobne automobile razmak nigdje nije točno propisan, treba biti "potreban". Koliki je potreban ovisi o stanju ceste, vremenskim uvjetima, sposobnostima vozača i karakteristikama vozila. Besmisleno je svima određivati isti vremenski razmak. Svojevremeno je policija snimala vozila s malim razmakom pa vozačima slala upozorenja. Dakle, ukoliko sigurnost prometa nije ugrožena nema elemenata prekršaja. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
probaj odgovoreno: 14. listopad 2010. Dijeli odgovoreno: 14. listopad 2010. igla91 je napisao: Kad sam išao u auto školu pred 26 godina,instruktor me učio (neznam da li je to bila praksa i u drugim auto školama) da razmak između vozila mora biti najmanje 2 sekunde....znači,ako uzmemo neki orijentir (stupić,znak,drvo),između nailaska dva vozila mora proći bar 2 sekunde.Time su brzina i razmak proporcionalni,što je veća brzina veći će biti razmak u te 2 sekunde.Npr.,vozilo koje se kreće brzinom od 130 km/h prelazi 36 metara u sekundi.Znači,potreban razmak bi bio bar 72 metra Bravo, takva su i moja iskustva. Međutim, ona ne mogu biti apsolutna i zakonodavac ih ne može tako propisati. Zato i postoji relativno apstraktana zakonska floskula "potreban razmak". Međutim, za taj pravni izričaj davno su vještaci dali neke odredljive parametre koji su se nekada u autoškolama spominjala. Nažalost, ako sam dobro upoznat, u novije vrijeme vrlo rijetko. O čemu se zapravo radi. O vremenu reagiranja na kakvu opasnost, ali problem predstavlja dužina zaustavnog puta vozila. Uostalom o istom se problemu radi i kod tzv. "prilagođene" vožnje. Mislim da je ona još daleko brojniji razlog prometnih nezgoda. I kod te prilagođene vožnje radi se zapravo o tome da vozač mora prilagoditi brzinu kretanja tako da se može na vrijeme zaustaviti pred kakvom opasnošću. Dakle, opet se radi o vremenu reagiranja i zaustavnom putu. Pri čemu mislim da se prosječno vrijeme reagiranja drži oko 1 do 2 sekunde. Usput, mislim da se govorilo o 2 sekunde razmaka izvan naselja, a 1 sekunda razmaka u naselju. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
igla91 odgovoreno: 15. listopad 2010. Autor Dijeli odgovoreno: 15. listopad 2010. probaj je napisao: igla91 je napisao: Kad sam išao u auto školu pred 26 godina,instruktor me učio (neznam da li je to bila praksa i u drugim auto školama) da razmak između vozila mora biti najmanje 2 sekunde....znači,ako uzmemo neki orijentir (stupić,znak,drvo),između nailaska dva vozila mora proći bar 2 sekunde.Time su brzina i razmak proporcionalni,što je veća brzina veći će biti razmak u te 2 sekunde.Npr.,vozilo koje se kreće brzinom od 130 km/h prelazi 36 metara u sekundi.Znači,potreban razmak bi bio bar 72 metra Bravo, takva su i moja iskustva. Međutim, ona ne mogu biti apsolutna i zakonodavac ih ne može tako propisati. Zato i postoji relativno apstraktana zakonska floskula "potreban razmak". Međutim, za taj pravni izričaj davno su vještaci dali neke odredljive parametre koji su se nekada u autoškolama spominjala. Nažalost, ako sam dobro upoznat, u novije vrijeme vrlo rijetko. O čemu se zapravo radi. O vremenu reagiranja na kakvu opasnost, ali problem predstavlja dužina zaustavnog puta vozila. Uostalom o istom se problemu radi i kod tzv. "prilagođene" vožnje. Mislim da je ona još daleko brojniji razlog prometnih nezgoda. I kod te prilagođene vožnje radi se zapravo o tome da vozač mora prilagoditi brzinu kretanja tako da se može na vrijeme zaustaviti pred kakvom opasnošću. Dakle, opet se radi o vremenu reagiranja i zaustavnom putu. Pri čemu mislim da se prosječno vrijeme reagiranja drži oko 1 do 2 sekunde. Usput, mislim da se govorilo o 2 sekunde razmaka izvan naselja, a 1 sekunda razmaka u naselju. Probaj...slažem se s vama u svemu osim u tome da ja je vrijeme reagiranja čak 2 sekunde.Evo jedan koristan link: http://free-zg.t-com.hr/Sonja-Banic/pdf_materjali/ZAUSTAVNI%20PUT%20VOZILA.pdf Nažalost,danas mnogi vozači ne misle na sebe pa zato oni koji misle moraju paziti na sebe i na one druge Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.