Zujo objavljeno: 17. siječanj 2011. Dijeli objavljeno: 17. siječanj 2011. Pozdrav, zanima me jedna, mozda neobicna, situacija. Kako je moguce da neke tvrtke u sklopu svoje nagradne igre poklanjaju proizvod koji je uvezen sivim kanalom pa za njega ne postoji sluzbena servisna podrska u RH. Je li to regulirano nekim zakonom ili propisom? Primjer: Croatia Osiguranje koje u sklopu svoje promocije poklanja kupcima Apple iPad kojeg Apple ne podrzava sluzbeno u RH. Zahvaljujem na odgovoru Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Urdhak odgovoreno: 22. siječanj 2011. Dijeli odgovoreno: 22. siječanj 2011. Ovdje se uistinu radi o Zakonu o zaštiti potrošača i o Zakonu o obveznim odnosima. U prekršajnim odredbama Zakona o zaštiti potrošača (čl. 144; 145) navedeno je sve što će predstavljati prekršaj. S obzirom da se ovdje radi o tehničkoj robi - garancija je jasna stvar i dužni su ju priložiti. Također, jasno da bi u RH trebao biti dostupan servis za tu vrstu proizvoda i jasno da se ovdje radi o sivoj zoni. A ono što sam čuo u praksi - mnogi prodaju televizore (LCD i PLAZMA) bez da je dostupan servis unutar granica RH. Naravno da se to protivi pozitivnom zakonodavstvu. U takvom slučaju najbolje je to naglasiti prodavatelju i zaprijetiti mu uporabom pravnih sredstava ukoliko se ne pridržava propisa o proizvodima. Zakon o zaštiti potrošača također u čl. 13 navodi: "(1) Trgovac mora prigodom prodaje proizvoda potrošaču predati, ili ako je riječ o proizvodima u rasutom stanju predočiti, isprave koje je proizvođač priredio radi lakše i sigurnije uporabe proizvoda (jamstvo, tehničku uputu, uputu za sklapanje, uputu za uporabu, popis ovlaštenih servisa, upozorenje o mogućoj opasnosti pri uporabi, izjavu o sukladnosti proizvoda i sl.)." "Članak 145. (1) Novčanom kaznom u iznosu od 15.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba ako: – ne preda proizvod potrošaču koji je namijenjen za nagradu sukladno odredbi članka 15. ovoga Zakona, – u slučaju proizvoda s materijalnim nedostatkom, prema izboru potrošača, ne ukloni nedostatak na proizvodu, ne preda drugi proizvod bez nedostatka, ne snizi cijenu, ne vrati iznos plaćen za taj proizvod ili ne ispuni drugu obvezu koju je bio dužan ispuniti sukladno odredbama Zakona o obveznim odnosima o odgovornosti za materijalne nedostatke (članak 5. stavak 2.)" S obzirom da se ovdje radi o nagradi, a ne kupoprodaji, režim samog ugovora je drugačiji, ali svejedno postoji obveza onoga koji nagradu daje da ju uruči zajedno s ispravnim jamstvom (garancijom)i da odgovara za ispravnost proizvoda. Zaključak: Doista su zaobiđeni pozitivni propisi RH. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
dioničar odgovoreno: 22. siječanj 2011. Dijeli odgovoreno: 22. siječanj 2011. Poštovani, nije nužno da su prekršena Vaša prava kao potrošaća, bar ne u dijelu u kojem se spominje servis, a još manje jamstvo jer nijedno ni drugo (osim tehničke dokumentacije i izjave o sukladnosti) trgovac nije dužan osigurati. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.