Jump to content

Ovlasti sudskog ovršitelja kod provođenja ovrhe nad imovinom ovršenika


Totalna Parezija

Preporučene objave

Koje su ovlasti sudskog ovršitelja kad dolazi na kućnu adresu kako bi proveo ovrhu nad imovinom ovršenika?

 

Situacija je slijedeća: postoji izvršno rješenje o ovrsi temeljem kojeg je blokiran bankovni račun, ali pošto na računu nema sredstava, ovrhovoditelj se nije namirio. Pretpostavljam da je ovrhovoditelj tražio promjenu predmeta ovrhe, tako da je na kućnu adresu došao sudski ovršitelj. Nisam bio kući pa je ukućanima rekao da će navratiti drugi put, i zakazao točan datum dolaska.

 

Zanima me koje su njegove ovlasti, tj, koju imovinu smije, a koju ne smije zaplijeniti? Može li nasilno ući u stan ako mene nema doma, a ukućani ga ne puste? Ja sam student bez imovine, tako da nemam nikakve imovine za koju postoji pisani trag. Imam samo odjeću i slične, svakodnevne potrepštine. Smije li mi zaplijeniti odjeću, i koje su njegove ovlasti u odlučivanju koja je odjeća moja, a koja od ukućana? To je diskrecijska ocjena, jer odjeća može biti i od nekog drugog ukućana, a on može samo pretpostavljati (temeljem veličine, stila odijevanja) da se radi o mojim stvarima.

 

Uglavnom, kako je najpametnije postupiti? Ne biti doma kad dođe, ili biti doma i reći mu "ja nemam imovine, ovo je stan mojih roditelja, sve što se unutra nalazi njihova je imovina". Smije li on pretraživati stvari i diskrecijski procjenjivati koja je imovina moja, a koja od roditelja?

 

Logično bi bilo da u ovakvom slučaju, ako se radi o sustavu u kojem vlada pravna sigurnost i načelo zakonitosti, ne može ništa. Ako ima prevelike diskrecijske ovlasti to sa stajališta pravne sigurnosti nikako nije u redu.

 

Što savjetujete, kako postupiti? Biti doma ili ne?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama