Jump to content

puna linija i preticanje


tannoy385

Preporučene objave

dakle, upravljao sam vozilom na drzavnoj cesti. ogranicenje brzine zbog nepreglednog zavoja (zavoj br 1) je 40 i puna linija. nastavlja se puna linija i novi zavoj (zavoj br. 2) sa novim ogranicenjem brzina od 60 km/h(znaci presao sam cca 1,5 km prometnice s punom linijom). prilikom izlaska iz zavoja nastavlja se ogranicenje brzine od 60 km/h sa punom linijom i usponom te iducim zavojem (zavoj br 3). napominjem da vozim po ogranicenju brzine i na svom prometnom traku, blize sredini tj. recimo lijevim tockovima na traci (zbog izbjegavanja smeca i shodera uz cestu). u trenutku izlaska iz zavoja br 2 na udaljenosti od mene cca 1000 m nalazi se kolona kombi + automobil koji voze uz uspon cca 60 km/h (znaci vozim vec 2 km na dijelu ceste s punom linijom), velikom brzinom mi se primice motociklist i ne stizem reagirati da mu se sklonim u desnu stranu te motociklist udara u moj retrovizor te zagrebe vrata od auta i pada.

tko je kriv?

napominjem da je vozac motocikla zadobio tezi potres mozga tj. teze tjelesne ozljede. nitko nije konzumirao alkohol.

 

hvala unaprijed na odgovorima

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ne citas pozorno txt sto sam ga napisao pa malo pojasnjenje polozaja motocikla u odnosu na automobil:

 

prelazak motocikla preko pune linije je prelazak na suprotni prometni trak tj. preticanje. voznja blize prema punoj liniji nije isto sto i prelazak na drugi prometni trak ili preticanje.

e sad, dvojbeno je slijedece: dali je motociklist pokusao preticanjem izbjeci direktan udarac u zadnji dio auta ili je pokusao preticati. treba uzeti karakteristike vozila koja su sudjelovala u prometu te profile vozaca u prometu (motocikl 650 ccm vs karavan tdi 90 ks). znaci zanima me dali sud tj sudski vjestak uzima u obzir namjenu vozila koja su sudjelovala u prometu i mogucu (ili nemogucu) agresivnost u voznji prema karakteristikama vozila?

 

molim misljenje PRAVNIKA, a ne wannabe pravnika :)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

wannabe je pazljivo citao, a sada ce i citirati:

 

tannoy385 je napisao:

tj. recimo lijevim tockovima na traci (zbog izbjegavanja smeca i shodera uz cestu).

 

koliko ja poznajem kamione, a pravnik ocito nisam, kada je kotac na crti onda je retrovizor na suprotnom kolniku, pa onda nije motorista udario u retrovizor, nego ste ga dragi gospodine "pokupili" s retrovizorom!

 

nadalje, iako nisam pravnik, mogu vam sa sigurnoscu reci da covjek nije kriminalac ako vozi motor kao sto nije kriminalac ako vozi karavana!

 

losih vozaca ima u svim vozilima, pa i u kamionima :palacdolje: i ne mogo se upitati da li ste razmisljali sto cini vama vecu stetu - voznja po "smecu i shodera uz cestu" ili glava motoriste u retovizoru

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Zapravo nisi napisao ono najbitnije:

 

1) gdje se točno dogodio štetni događaj, na kojoj je strani kolinika bila točka dodira

 

2) je taj motociklist preticao tebe pod punom linijom

 

Zeznuta je ovo stvar, već sam napisao odgovor, onda sam tek vidio da ste zapravo upravljali vozilima u istom smjeru, onako od oka ukoliko si držao pravac i bio na svojoj prometnoj traci, ne vidim zbog čega bi bio kriv, tim više što veliš da je tamo puna linija, no ukoliko si promijenio pravac kretanja ili bio na suprotnom dijelu kolnika, sam bog zna.......i nije izgledno da će karakteristike vozila ovdje biti od presudnog začenja, već isključivo mehanizam nastanka štetnog događaja i položaj vozila neposredno prije i u vrijeme nastanka istog.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

joj joj kako ljudi čitaju s nerazumijevanjem :kavica:

 

uglavnom, tannoy...taj motociklist je napravio tri prekršaja odjednom: preticanje preko pune crte, vožnja suprotnom stranom i preticanje kolone (tebe, kombija i auta ispred kombija)

ti nisi dužan njemu se maknuti desno, kako bi te on mogao preteći, to je isključivo tvoja dobra volja...da li si ti bio sa kotačem na crti ili ne, totalno je nebitno...motociklist je taj koji se nema šta vozit kraj tebe, a kamoli preticati tada...

 

ukoliko si ti zaista bio sa kotačem na crti i zbog toga ga opatrnuo retrovizorom, ako dođete na sud, slobodno izjavi koliko km si se vozio (po ograničenju!) i budući da je kombi bio ispred tebe, nisi mogao vidjeti kada će se pojavti znak prestanka zabrane preticanja pa si "provjeravao" sa lijeve strane možeš li vidjeti gdje počinje isprekidana crta

:-D

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Caly, nemamo ovdje sve parametre prema kojima bi mogli sa apsolutnom sigurnošću mogli utvrditi što se to tamo stvarno dogodilo. Ne sumnjam da će u ovom slučaju biti potrebno izvršiti stručno prometno vještačenje, i da je predmet blago rečeno dvojben. Imamo subjektivne navode jednog od sudionika štetnog događaja, koji su bitni, no prema njima samima ne bih se usudio biti tako siguran poput Vas.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@rubens

točno. trebat će izvršiti dodatno vještačenje (informacija od pravnika i procjenitelja iz osiguravajućeg društva). s tim da je dodatna informacija da ozljeda koju je pretrpio vozač motocikla. potres mozga tj. nagnječenje mozga s lijeve i desne je uzrokovano prevelikom kacigom.

točka dodira je bila (početna) na desnoj strani kolnika (prema punoj liniji) u predjelu lijevih zadnjih vrata (službeno u zapisniku), no naknadno sam pokazao policajcu ispred policijske stanice ogrebotinu na zadnjoj lijevoj štop lampi (a što je ustvrdio, poslikao i procjenitelj osiguravajućeg društva - da je ogrebotina plastika na plastiku - uzrokovana grebanjem ručke volana motocikla /vjerojatno).

točno, motociklist je preticao pod punom linijom. i to na izlazu iz zavoja (znači, poslje vožnje cca 1,5 km pod punom linijom i puna linija se nastavljala idućih cca 1,5 do 2 km). znači, nisam očekivao preticanje nikakvog vozila u idućih 2 km.

položaj prije tj poslje će biti teško utvrditi jer sam odmah po događaju maknio svoje vozilo preko rubnjaka u "zeleni" pojas - zbog omogućavanja prolaska drugih vozila pošto je događaj bio na državnoj prometnici.

 

@caty

plocija je bila na uviđaju, zapisnik se čeka (do idućeg tjedna, mislim).

caty, kolona kombi+ auto je bio udaljen od mene na uzbrdici cca 1 km, tak da nisam imao namjeru niti mogućnosti preticati tu istu kolonu sa tdi od 90 ks karavan (težak oko 1500 kg) vozilom.

 

@svi

motociklist se oporavlja, na "običnom" je odjelu u bolnici. i to mi je bilo jako važno jer se (bez obzira tko bio ili ne bio kriv) loše osjećam ako sam učestvovao u bilo kakvom događaju sa bilo kakvim posljedicama. znači, motociklist nema prijeloma, ogrebotina i dobro mu je. hvala bogu :)

 

svima hvala na odgovorima (osim ljutku, koji je wannabe pravnik)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

tannoy385 je napisao:

 

@caty

plocija je bila na uviđaju, zapisnik se čeka (do idućeg tjedna, mislim).

caty, kolona kombi+ auto je bio udaljen od mene na uzbrdici cca 1 km, tak da nisam imao namjeru niti mogućnosti preticati tu istu kolonu sa tdi od 90 ks karavan (težak oko 1500 kg) vozilom.

 

 

kao prvo, kombi + auto nije kolona...tako da si ti smio oba preticati prvom zakonom dopuštenom prilikom (prestanak pune crte npr.), ali tvoj karavan+kombi+auto se smatra kolonom (3 vozila) i kako sam već ranije napisala, motorist po zakonu nije smio krenuti u preticanje

to što on smatra da je brži i okretniji od vas u drugim vozilima, ga ne opravdava...ključno je da je bila puna crta...a to što se on išao gurati kraj tebe s lijeve strane, za to ti jednostavno ne možeš biti kriv i kako sam kažeš, budući da si i sam bio svjestan da je puna crta, nisi očekivao da će on krenuti u preticanje...

 

u svakom slučaju, sretno i javi kako je završilo sve :namiguje:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 5 godina kasnije...

Kao prvo, svaki vozač se mora kretati po kolniku prema čl.46 ZOSPNC- sredinom kolnika, a ne gaziti crtu...drugo, brzina motocikliste je nebitna za prometni udes, on može činiti prekršaj ali je nebitno za UZROK nezgode, treće počinili ste prekršaj iz Čl 69 st 1 jer isti kaže da ste DUŽNI vaše vozilo pomaknuti u desno kada Vas netko obilazi,a vi ste gazili uz ili po liniji. Treba čuti i drugu stranu i njegovu verziju , jer po meni imate obostrane krivice...on isto tako može reći da jeste obilazio na punoj liniji,ali u tom trenutku ste Vi namjerno ili ne otišli u lijevo i njega pokupili jer ste mislili...."vidi ovoga, obilazi na punoj liniji...e nećeš..."

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

  • Temu je nedavno pogledalo   0 korisnika

    • No registered users viewing this page.
  • Korisnici koji su trenuto na stranici



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija