Jump to content

Otvaranje obrta - neka pitanja


Loki11

Preporučene objave

Pozdrav svima.

Naime, već dugo vrimena planiram otvarati svoj obrt, vidim na forumu se nalazi nekolicina stručnih osoba, nadam se da će mi pomoći.

Planiram otvoriti obrt ssa sljedećim djelatnostima:

 

72 RAČUNALNE I SRODNE DJELATNOSTI

72.1 Pružanje savjeta o računalnoj opremi (hardwareu)

72.2 Savjetovanje i pribavljanje programske opreme (softwarea)

72.3 Obrada podataka

72.4 Izrada i upravljanje bazama podataka

72.6 Ostale djelatnosti povezane s računalima

74.10 Specijalizirane dizajnerske djelatnosti,

73.11 Agencije za promidžbu (reklamu i propagandu)

62.09 Ostale uslužne djelatnosti u vezi s informacijskom tehnologijom i računalima

 

18.13 USLUGE PRIPREME ZA TISAK I OBJAVLJIVANJE

18.14 Knjigoveške i srodne usluge

18.12 Ostale usluge tiskanja

 

E sad, zanima me,

1. Da li je za iti jednu od ovih djelatnosti potreban majstorski ispit, imam završen stručni studij Elektrotehnike, pristupnik el.

2.Da li je potreban poslovni prostor za iti jednu od ovih djelatnosti, pošto u startu namjeravam doma raditi, iman preuređenu garažu. Znači trebam li samo prijaviti sjedište obrta koje bi ujedno bilo mjesto obavljanja obrta, tj. moja kuća.

Ili baš moran unajmiti poslovni prostor (pošto trenutno iman novca samo za neke grafičke strojeve, najamnina prostora za sada nedolazi u obzir).

 

Hvala lipa na odgovorima unaprid.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1. Ne, niti jedna djelatnost iz skupine 72. i 18. ne spada pod vezane, ne treba Vam majstorski ispit.

 

2. Da, navedene djelatnosti se mogu obavljati u kućnom prostoru.Za djelatnosti iz skupine 72.ne trebaju Vam apsolutno nikakvi uvjeti dok Vam za djelatnosti skupine 18.mogu tražiti MTU (ukoliko radite sa tiskarskim bojama)

 

Navedite kao osnovnu djelatnost neku iz skupine 72.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Da se nadovežem na to što je navodi ultra, osim toga nadležni županijski ured/gradski ured/ispostava itd, vas može tražiti dokaz o uporabljivosti objekta, jer dosada nadležno Ministarstvo još nije zauzelo pravno shvaćanje na okolnosti navedenog naime određeni uredi traže dokaz o uporabljivosti objekta neovisno o kojoj se djelatnosti radilo (što je u koliziji sa recimo sađenjem gljiva, uzgojom stoke itd.) dok neka vam navedu u obrazloženju rješenja da niste zadovoljili uvjet temeljem zakona o gradnji, ali ipak izdaju rješenje o upisu obrta u registar.

 

Isto tako za neke djelatnosti (ono što je istaknuto od ultre) u formalnom smilsu moraju zadovoljiti određene uvjete (npr za promet farmaceutskim lijekovima isto vam se utvršuju minimalni uvjeti MTU ali ne od nadležnog ureda za gospodarstvo već od druge instance) te u ovom slučaju boje koje koristite moraju biti prethodno atestirane, od dobavljača itd.

 

ali uglavnom možete otvoriti obrt za djelatnosti koje ste naveli ali prilikom upisa djelatnosti navedite računalnu, kao primarnu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala puno na odgovorima

Živim u kuću s roditeljima, znači od papira će mi trebati suglasnost roditelja da sjedište obrta bude na njihovoj adresi? ili pak neće (moje boravište je prijavljeno na istoj adresi).

 

Što se tiče dokaza o uporabljivosti objekta, sumljam da ću ga moći dobiti jer znam da nemamo sve papire od kuće sređene. Valjda će proć samo boravište ???

 

Što se tiče primarne djelatnosti, ipak mislim da će mi biti skupina 18.13., nisam siguran,no to i baš nemogu prepostaviti. Koje su sankcije ako ukupni prihodi od primarne djelatnosti su manji od 50 % ?

 

Hvala puno još jednom na odgovorima.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

U nekim županijama tj Uredima državne uprave, traže samo Izjavu roditelja (kao vlasnika nekretnine)da je suglasan da na njihovoj adresi bude sjedište obrta.

 

U drugima pak traže da imate Ugovor o najmu između roditelja i Vas,za dio nekretnine koju koristite u poslovne svrhe.

 

Upravo iz razloga eventualne nemogućnosti dobivanja suglasnosti o uporabljivosti objekta definirajete osnovnu djelatnost skupine 72.Za nju Vam navedeno neće tražiti.

 

Nema posebnih sankcija ako Vam sekundarna djelatnost premaši 50% primitaka spram primarne, osim što, ukoliko dođe do poreznog nadzora,mogu utvrditi da Vam za 18.13.trebaju MTU,a Vi ih nemate.Tada bi ste morali tražiti utvrđivanje MTU.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Možete osnovati Zadrugu koja ima status d.O.o,registrirati sve djelatnosti pod Zadrugom (osim oružja i ljekova).Razlika između Zadruge i d.O.o. je što Zadrugu morate osnovati sa najmanje 3 zadrugara,polog svakog zadrugara je minimalno 100 kn,ukupni troškovi osnivanja Zadruge do prijave na HZZO i HZMO iznose oko 5000,00 kn,za razliku od d.O.o. gdje su troškovi između 20 000,00 i 25 000,00 kn,a bit je što je Zadruga jeftinija u osnivanju a pravno je jednaka kao d.O.o.,pišem iz iskustva jer sam osnivač i predsjednik skupštine jedne takve Zadruge (uslužno trgovačka zadruga)možete ući u sustav PDV-a,ukratko,jeftinije a podjednako učinkovito kao d.O.o.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala puno na odgovorima

Imam još par pitanja u vezi poreza.

 

Amo prepostavljati da će mi klijentela biti uglavnom firme i obrti. Isto tako amo prepostaviti da moj obrt neće biti u sustavu PDV-a, znači plaćam porez na prihod.

 

1.Već sam neke strojeve za grafiku kupia, mogu li te strojeve unjeti u rashode iako su kupljeni prije otvaranja obrta (nisu kupljeni na firmu). Ako da, po kojem naćinu se procjenjuje vrijednost nekog stroja (pošto za neke nemam niti račun jer su kupljeni polovno)?

 

2.Ako većinom poslujem s obrtima, znači obrt koji je u sustavu PDV-a u mene npr. kupi proizvod,uslugu... nemože koristiti moj račun kao pretporez jer joj ja naravno nisam naplatia PDV. Isto tako račun nemože koristiti u svrhu poslovnih rashoda(nema rashoda, sustav PDV-a).

Znači ukratko rečeno, firme(obrti) koje kupuju u mene i u sustavu PDV-a su, nemaju nikakve koristi od mojih računa, već korist može imati samo obrt koji nije u sustavu PDV-a kao ja (račun može priznat kao poslovni rashod), ispravite me ako griješim ?

 

3.Da li se može putem interneta/telefona ili kako već provjeriti da li je obrt u sustavu PDV-a s kojim poslujem ili pak neposlujem ?

 

4. Koje sva stvari mogu priznati u startu kao poslovne rashode, evo npr. preuređivan garažu gdje ću raditi, mogu li materijal priznat kao rashod (opet napominjem, obrt nije otvoren i svi sačuvani računi su obični računi).

 

Hvala lipa na odgovorima

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

juante je napisao:

Možete osnovati Zadrugu koja ima status d.O.o,registrirati sve djelatnosti pod Zadrugom (osim oružja i ljekova).Razlika između Zadruge i d.O.o. je što Zadrugu morate osnovati sa najmanje 3 zadrugara,polog svakog zadrugara je minimalno 100 kn,ukupni troškovi osnivanja Zadruge do prijave na HZZO i HZMO iznose oko 5000,00 kn,za razliku od d.O.o. gdje su troškovi između 20 000,00 i 25 000,00 kn,a bit je što je Zadruga jeftinija u osnivanju a pravno je jednaka kao d.O.o.,pišem iz iskustva jer sam osnivač i predsjednik skupštine jedne takve Zadruge (uslužno trgovačka zadruga)možete ući u sustav PDV-a,ukratko,jeftinije a podjednako učinkovito kao d.O.o.

 

Sve je to odlično, ali za osnivanje zadruge potrebna su tri člana (vlasnika), automatski znači djeljenje dobiti na 3 dijela(naravno i troškova) što naravno meni neodgovara :-P

Svejedno, hvala na savjetu

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

U drugima pak traže da imate Ugovor o najmu između roditelja i Vas,za dio nekretnine koju koristite u poslovne svrhe.

Nije mi jasno zašto traže ugovor o najmu ako vrijedi

 

"Kada za obavljanje obrta nije potreban prostor sjedište obrta je mjesto u kojem obrtnik ima prebivalište"

 

A moje prebivalište je ista adresa kao i od roditelja.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Prije svega ono što navodi ultra je definitivno točno...

 

loki11 vidim da ste upoznati sa zakonom o obrtu i sl.

naime:

čl.17 Zakona o obrtu propisano je ako za obavljanje obrta nije potreban prostor, sjedište obrta je mjesto u kojem obrtnik ima prebivalište odnosno boravište....

 

kad bih samo išao popisati razna mišljenja na okolnosti ovog članka, nebi stalo vjerujte mi.

Dakle pojednostavniću nadležno ministarstvo daje mišljenja na one akte, članke itd a što nije jasno definirano zakonom (jer nemože se zakon baš samo tako mjenjati iz mjeseca u mjesec itd)na traženje stranke koja misli da po njenom shvaćanju i tumačenju određenog članka je povrijeđeno njeno pravo prilikom ostvarivanja uvjeta potrebnih za registraciju određene vrste obrta.

Isto tako po shvaćanju nekog ureda tj. kako netko tumači zakon vi možete biti zakinuti za vaše pravo po zakonu a o čemu odlučuje nadležno Ministarstvo.

podnesite zahtjev te u slučaju nepovoljnog rješenja žalite se Ministarstvu.

Jedan referent u Osijeku a drugi u Zagrebu, koriste isti zakon ali neznači da će donijeti isto rješenje po istim osnovama....

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Loki11 je napisao:

juante je napisao:

Možete osnovati Zadrugu koja ima status d.O.o,registrirati sve djelatnosti pod Zadrugom (osim oružja i ljekova).Razlika između Zadruge i d.O.o. je što Zadrugu morate osnovati sa najmanje 3 zadrugara,polog svakog zadrugara je minimalno 100 kn,ukupni troškovi osnivanja Zadruge do prijave na HZZO i HZMO iznose oko 5000,00 kn,za razliku od d.O.o. gdje su troškovi između 20 000,00 i 25 000,00 kn,a bit je što je Zadruga jeftinija u osnivanju a pravno je jednaka kao d.O.o.,pišem iz iskustva jer sam osnivač i predsjednik skupštine jedne takve Zadruge (uslužno trgovačka zadruga)možete ući u sustav PDV-a,ukratko,jeftinije a podjednako učinkovito kao d.O.o.

 

Sve je to odlično, ali za osnivanje zadruge potrebna su tri člana (vlasnika), automatski znači djeljenje dobiti na 3 dijela(naravno i troškova) što naravno meni neodgovara :-P

Svejedno, hvala na savjetu

 

Netočno! Zadruga ima Pravilnik kojemu se uređuje raspodjela dobiti,moja zadruga ima 12 zadrugara,dobit djeli isključivo onaj koji je sudjelovao u stvaranju te dobiti (financijski ili materijalno)ja sam zadrugu osnovao sa mamom i suprugom,banka zahtjeva vlasničku strukturu zadruge,moja je 80%,suprugina 20%,porez se plaća na dobit i iznosi 20% (ako nije u sustavu PDV-a)poslujem sa firmama i obrtima (ventilacija,računalni servis,itd),može se izdati gotovinski račun,moje iskustvo u radu je zadovoljavajuće,nemam problema u poslovanju,i posla uvjek imam,bitno je ako se plaća na "ruke" da se sredstva stave na poslovni račun,oduzmu utrošena sredstva,na ostatak što se zove dobit obračuna porez na dobit (20%),raspodjeljuje se dobit sa ulagačima (zadrugarima)ako za to postoje uvjeti po pravilniku zadruge.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Loki11 je napisao:

Hvala puno na odgovorima

Imam još par pitanja u vezi poreza.

 

Amo prepostavljati da će mi klijentela biti uglavnom firme i obrti. Isto tako amo prepostaviti da moj obrt neće biti u sustavu PDV-a, znači plaćam porez na prihod.

 

1.Već sam neke strojeve za grafiku kupia, mogu li te strojeve unjeti u rashode iako su kupljeni prije otvaranja obrta (nisu kupljeni na firmu). Ako da, po kojem naćinu se procjenjuje vrijednost nekog stroja (pošto za neke nemam niti račun jer su kupljeni polovno)?

 

2.Ako većinom poslujem s obrtima, znači obrt koji je u sustavu PDV-a u mene npr. kupi proizvod,uslugu... nemože koristiti moj račun kao pretporez jer joj ja naravno nisam naplatia PDV. Isto tako račun nemože koristiti u svrhu poslovnih rashoda(nema rashoda, sustav PDV-a).

Znači ukratko rečeno, firme(obrti) koje kupuju u mene i u sustavu PDV-a su, nemaju nikakve koristi od mojih računa, već korist može imati samo obrt koji nije u sustavu PDV-a kao ja (račun može priznat kao poslovni rashod), ispravite me ako griješim ?

 

3.Da li se može putem interneta/telefona ili kako već provjeriti da li je obrt u sustavu PDV-a s kojim poslujem ili pak neposlujem ?

 

4. Koje sva stvari mogu priznati u startu kao poslovne rashode, evo npr. preuređivan garažu gdje ću raditi, mogu li materijal priznat kao rashod (opet napominjem, obrt nije otvoren i svi sačuvani računi su obični računi).

 

Hvala lipa na odgovorima

 

1. strojevi i oprema kupljeni prije upisa u obrtni registar tj.prije prijave u RPO,poreznoj upravi,ne mogu biti izdaci obrta.Možete ih unijeti u dugotrajnu imovinu obrta,po vrijednosti računa (za one za koje imate račun)a za one za koje nemate-zapisnikom o ulaganju (unosu)privatne imovine u obrt temeljem prosječne tržišne vrijednosti (vidite koliko košta novi stroj,te kolika bi mu bila vrijednost nakon x godina rada,amortizacije)

 

2. netočno, svi imaju "korist" od Vašeg računa jer im roba/usluga izdana po računu ulazi u troškove poslovanja (i onima koji jesu i onima koji nisu u pdv-u).Jedino iz Vaših računa ne koriste pretporez jer ga Vi niti ne izdvajate na računu.

 

3. najjednostavnije je pitati kupca da li jest ili nije u sustavu pdv-a.Možete pitati u poreznoj (morate znati JMBG ili MB kupca)ali uopće ne vidim razloga za takve upite.

 

4. ako već imate početna ulaganja a niste otvorili obrt uđite kao fizička osoba u sustav poreznih obveznika (ispunite obrazac RPO i odnesite ga u poreznu upravu).Račune koje ste već dobili ne možete koristiti kao poslovne izdatke.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

. strojevi i oprema kupljeni prije upisa u obrtni registar tj.prije prijave u RPO,poreznoj upravi,ne mogu biti izdaci obrta.Možete ih unijeti u dugotrajnu imovinu obrta,po vrijednosti računa (za one za koje imate račun)a za one za koje nemate-zapisnikom o ulaganju (unosu)privatne imovine u obrt temeljem prosječne tržišne vrijednosti (vidite koliko košta novi stroj,te kolika bi mu bila vrijednost nakon x godina rada,amortizacije)

 

Dakle, sve strojeve koje trenutno imam (kupljeni prije otvaranja obrta) mogu unjeti u popis dugotrajne imovine bez obzira iman li račun ili nemam . Onda pak da li se ti strojevi amortiziraju kroz godine (godišnjoj stopi amortizacije), znači kroz svaku godinu (ovisno o stopi) imat ću mogućnost upisa u poslovne izdatke ???

 

Ok, što onda sa strojevima koji su kupljeni polovno (nemam račun, strojevi su u vrijednosti cca 2000~6000 kn),da li moran sudskog vještaka zvat (vidio san u predhodnim postovima) ili pak ne ?

 

Hvala puno !!! (imam još par pitanja,sve u svoje vrijeme)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Da, sve strojeve koje ste kupili ili posjedujete prije upisa u obrtni registar možete Zapisnikom unijeti u dugotrajnu imovinu obrta.U zapisnik stavljate procjenjenu tržišnu vrijednost stroja,što znači:provjerite cijenu novog ili tražite ponudu nekog dobavljača za stroj koji imate.Amortizirajte (ili dajte nekomu da Vam izračuna amortizaciju)kako bi ste izračunali vrijednost takvog stroja kada ga unosite u imovinu.To je dovoljno,ne treba procjenitelj.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

  • Temu je nedavno pogledalo   0 korisnika

    • No registered users viewing this page.
  • Korisnici koji su trenuto na stranici



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija