Jump to content

minus na računu bez prometa?


vibram

Preporučene objave

slučaj koji se očito ponavlja sa Zaba-om:

imaš dugo vremena otvoren račun u Zabi na kojem nema nikakvog prihoda. medutim oni zaracunavaju nekakve svoje troškove održavanja racuna (?!) i oduzimaju ti sa tog tvog racuna gurajući ga u minus - to jest ZADUZUJU te bez tvog izricitog pristanka. tako nakon nekoliko godina imaš vec podeblji minus od par sto kuna na racunu za kojeg mozda niti ne znas da postoji, dapace, mozda si i umro u medjuvremenu.

osim sto se ovo kosi sa zdravim razumom, po kojem pravilniku o bankarskom poslovanju je moguca takva situacija? ako vec postoji neki trosak odrzavaja racuna, tada bi banka morala traziti potvrdu da li da se racun nastavi odrzavati, ako nema odgovora - racun se automatki zatvara i gotovo.

pretpostavljam da je HNB zaduzen za uredjivanje poslovanja banaka u RH i mislim da bi ovakvu praksu trebalo prijaviti kao protuzakonitu (da se ne bi banka pozivale na nekakve sitno pisane klauzulice kod otvaranja računa).

to se jenostavno kosi sa zdravom bankarskom praksom i tu bi se potrošači trebali zaštiti.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

nije to slučaj samo u Zabi.jedan moj prijatelj imao je tako račun u Hypo banci.nije ga koristio i isto su mu tako poslali dopis da duguje za vođenje računa.otišao je u banku i rekao da zatvara račun.službenik mu je napravio odjavu računa i objasnio da se to ne može odmah...da treba proči nekih mjesec dana bla,bla i da će ga obavijestiti pismenim putem .javili su mu se nakon skoro godinu dana i to sa DOPISOM DA DUGUJE.prošli mjesec ja opet bio kod njih i iz drugog pokušaja uspio zatvoriti taj račun...

naj bolje ti je da odeš u banku i zatvoriš taj račun

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ma znam da bi trebalo, ali trebali bi se i ljudi malo organizirat i pokrenut neke incijative da se barem ovakve gluposti stalno ne ponavljaju.

ima tolko tih 'sitnica' gdje se dopušta da te prave budalom i nitko ništa. ne postoji tradicija građanskih inicijativa. zaštita potrošača je jedna takva inicijativa, ali trebalo bi to proširiti i na druge sektore.

npr. jel itko igdje vidio da se parking plaća do 9 sati u cijelom gradu? ja sam se naputovao ali 7 je neki maksimum. zašto se nitko ne pobuni protiv toga? mafijaši ti sjednu zavrat i sad bi svi morali mirno stajat dok ti seru po glavi.

ili npr. psećih govana po cesti ima sad tolko da ti se doslovno povraća dok hodaš po alejama.

ne možemo rješiti nti pitanje pseće kakice, a trebali bi kakti u EU... :smijeh:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Prilikom potpisivanja ugovora o otvaranju i vođenju poslovnog računa treba dobro pročitati,proučiti ili pitati za nejasnoće po uvjetima koji su vezani uz poslovanje putem računa.

U svakom ugovoru je jasno definirana naknada za obavljanje platnog prometa,vrijeme u kojemu se obračunava i naplaćuje,naknada štete,raskid ugovora i dr.

Znači, sve Vam je navedeno u Ugovoru i Općim uvjetima poslovanja banke,koje ste sami potpisali prilikom otvaranja računa.

 

Kako se Vaš upit na temu naknade banke razvija u raspravu o građanskoj inicijativi,parkingu i psećoj kakici,što nema veze sa poreznim pravom upozoravam na zaključavanje iste!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

MIslim da ova tema nije na razini psece kakice, koja iako vrlo vazna za zivot u gradu sigurno ne treba biti tretirana u podforumu Porezno pravo.

MOzda da se ova tema premjesti u neki drugi podforum

- ostala pravna pitanja ili sl...

 

 

 

Naplata bankarskih usluga osim ugovorom izmedju banke i klijenta, predmetom je posebnih zakonskih i podzakonskih propisa u EU.

Ocevidan je ozbiljan napredak, u zastiti potrosaca u Hrvatskoj. No nije dovoljan u podrucju zastite korisnika bankarskih usluga.

 

U ovom pitanju, nije sporno da su u ugovoru kojeg potrosac sklapa s bankom, i u opcim uvjetima prodaje, navedeni mnogi uvjeti s kojima se obje strane moraju slagati, no ima i onih koji nisu navedeni ili koji se mogu razlicito interpretirati. A da ne govorimlo o onima koji su zapravo "tjeranje i obvezivanje potrosaca na potrosnju" koji su zakonom zabranjeni.

 

U ovoj temi, osnovno je pitanje ima li banka pravo napacivati uslugu koju ne daje, ili pak ima li gradjanin zakonsko pravo na minimalne bankarske usluge sa minimalnom(ili pak nikavom!) naknadom?

 

Zakonske odredbe koje propisuju upravo te uvjete, tek prije cetiri godine stupile su na snagu u nekim zemljama ( starim clanicama EU).

/Razlog: Ako zemlja nametne obavezu da svaki gradjanin ima neke obveze u bankarskom sustavu, mora omoguciti i da ima pristup tom sustavu i njegovim uslugama bez naknade!/

 

Primjerice: pouzdano, iz osobnog primjera znam, da jedna banka koja je prisutna u Hrvatskoj, a maticno je iz jedne zemlje EU, ima komercijalne uvjete (i stoga odnos prema hrvatskom potrosacu) takve kakvi su apslutno protuzakoniti u njenoj domicilnoj zemlji. Kad bi takav ugovor i uvjete prodaje banka meni ponudila u svojoj zemlji porijekla, ne samo da bi ih udruge potrosaca zbog toga tuzakale, nego bi drzavna agencija zaduzena za kontrolu rada banaka (kao i drzavno odvjetnistvo) reagirala i natjerala banku da korigira svoju praksu - koja su upravo odnosi na naplatu i pristup minimalnim bankarskim uslugama.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija