Amateri objavljeno: 5. travanj 2012. Dijeli objavljeno: 5. travanj 2012. Kako sam u svojoj praksi u radu Udruga za zaštitu potrošača naišao na po mome mišljenju puno nesuglasja podzakonskih akata (Opći uvjeti, Uredbe Vlade RH , Odluke misnistarstava) koje nisu u suglasju s temeljnim zakonima koji tretiraju područje zaštite potrošača kao što su Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o obveznim odosima. Molim savjet kako postupiti, a da se poluči najbolji rezultat za potrošače. Epo konkretan prijmer: Uredba Vlade o najnižoj osnovnoj cijeni vodnih usluga i vrsti toškova koje cijena vodnih usluga pokriva (od 16. rujna 2010) u Članku 6 izmerđu ostalog navodi da fiksni dio cijene čine: - očitanja vodomjera - obrada očitanih podataka te izrade i dostave računa korisnicima vodnih usluga. A Zakon o zaštiti potrošača iz 2007 godine kaže: Članak 12. Stavak 4. "Izdavanje računa nije dopušteno naplaćivati" Članak 24. Stavak 4. "Uslugu očitanja mjernih uređaja nije dopušteno naplaćivati, osim u slučaju kada potrošač zahtijeva nestandardno očitanje propisano posebnim propisom." Na sva naša upozorenja lokalna samourava i trgovačka društva su postupila po Uredbi primjenjujući i sporen odedbe. Zanima me kako to riješiti, a da ne prijavljujemo samo jedno trgovačko društvo Državnom inspektoratu, jer kršitelj Zakona nije samo Trgovačko društvo koje pruža vodnu uslugu, nego i lokalna samouprava koja je isključivo nadležna za pružanje javnih usluga na svom području. Spada li to u područje pokretanja ocjene zakonitosti i od koga zatražiti tu ocjenu / presudu? Kao bi se problem riješio za cijelu Hrvatsku. Sličan problem su Opći uvjeti o isporuci električne energije, a da ne gvorim o Općim uvjetima poslovanja banaka. No odnekud treba krenuti. Naime ishodio sam rješenje DI da opomene nije dozvoljeno naplaćivati, ako nisu definirane općim uvjetima ili ugovorom, a ti tada se mogu naplatiti samo troškovi opoemene, a to ni u kom slučaju nije 20, 30, 50 ili 100 kuna kako naplaćuju npr. banke. PA me i tu zanima to rješenje DI je za jedno TD koje pruža javnu uslugu, kako "natjetari" sve subjekte da poštutju takvo rješenje DI? Hvala unaprijed na savjetima i sugestijama! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.