Jump to content

Usklađenost podzakonskih akata sa Zakonom


Amateri

Preporučene objave

Kako sam u svojoj praksi u radu Udruga za zaštitu potrošača naišao na po mome mišljenju puno nesuglasja podzakonskih akata (Opći uvjeti, Uredbe Vlade RH , Odluke misnistarstava) koje nisu u suglasju s temeljnim zakonima koji tretiraju područje zaštite potrošača kao što su Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o obveznim odosima.

Molim savjet kako postupiti, a da se poluči najbolji rezultat za potrošače.

Epo konkretan prijmer:

Uredba Vlade o najnižoj osnovnoj cijeni vodnih usluga i vrsti toškova koje cijena vodnih usluga pokriva (od 16. rujna 2010) u Članku 6 izmerđu ostalog navodi da fiksni dio cijene čine:

- očitanja vodomjera

- obrada očitanih podataka te izrade i dostave računa korisnicima vodnih usluga.

 

A Zakon o zaštiti potrošača iz 2007 godine kaže:

Članak 12. Stavak 4. "Izdavanje računa nije dopušteno naplaćivati"

Članak 24. Stavak 4. "Uslugu očitanja mjernih uređaja nije dopušteno naplaćivati, osim u slučaju kada potrošač zahtijeva nestandardno očitanje propisano posebnim propisom."

 

Na sva naša upozorenja lokalna samourava i trgovačka društva su postupila po Uredbi primjenjujući i sporen odedbe.

 

Zanima me kako to riješiti, a da ne prijavljujemo samo jedno trgovačko društvo Državnom inspektoratu, jer kršitelj Zakona nije samo Trgovačko društvo koje pruža vodnu uslugu, nego i lokalna samouprava koja je isključivo nadležna za pružanje javnih usluga na svom području.

 

Spada li to u područje pokretanja ocjene zakonitosti i od koga zatražiti tu ocjenu / presudu? Kao bi se problem riješio za cijelu Hrvatsku.

 

Sličan problem su Opći uvjeti o isporuci električne energije, a da ne gvorim o Općim uvjetima poslovanja banaka.

 

No odnekud treba krenuti.

 

Naime ishodio sam rješenje DI da opomene nije dozvoljeno naplaćivati, ako nisu definirane općim uvjetima ili ugovorom, a ti tada se mogu naplatiti samo troškovi opoemene, a to ni u kom slučaju nije 20, 30, 50 ili 100 kuna kako naplaćuju npr. banke.

 

PA me i tu zanima to rješenje DI je za jedno TD koje pruža javnu uslugu, kako "natjetari" sve subjekte da poštutju takvo rješenje DI?

 

Hvala unaprijed na savjetima i sugestijama!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija