Jump to content

postupci i tehnike provedbe inventure


anonimno

Preporučene objave

Radi li se o trgovačkom društvu, proračunskom korisniku, neprofitnoj ustanovi... prpisane su neke stvari provedbenim propisima.

 

Zajedničko je svima da povcjerenstv za popis imovine iobveza (inventuru) koje je imenovano od strane opdgovorne osobe, mora fizički popisati svu imovinu (i zalihe i novčana sredstva i potraživanja) i obveze na dan (31.12 tekuće godine), kako bi se stvarno stanje usporedilo s računovodstvenim (dakle onim stanjem koje je evidentirano u poslovnim knjigama). A to sve zbog toga jer svi pravni subjekti moraju na dan 31.12. imati tzv. bilancu stanja, iz koje je vidljivo koliko imovine i obveza imaju. Što bi se reklo, da vide "koliko su teškI".

 

Onda se utvrde viškovi ili manjkovi robe (i ostalog). Otprilike to izglleda tako da recimo tri osobe hodaju po skladištu, jedna broji robu na policama, druga piše, a treća pomaže prvoj ili drugoj. Prva veli: Arijel (šifra ta i ta, pakiranje 4,5 kg) 3 komada, druga to zapiše i doda cijenu. I to zato jer se u inventurne liste moraju upisati novčani i naturalni iznosi. Na kraju se to sve pomnoži, zbroji i trebalo bi štimat s onim u poslovnim knjigama. Ako ne štima...onda se za to traži rješenje. Hm...i te zapisnike svi članovi povjerenstva moraju popisat.

Eto tako je to tamo gdje nema skenera i sličnih pomagala. S ovim pomagalima je puno brže i lakše. Ali se svodi na isto.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija