Jump to content

Prometna nesreća - tužba osiguranja


Xyster77

Preporučene objave

Pozdrav,

 

sudjelovao sam u prometnoj nesreći kao pješak.

Osiguranje (kasko) vozača koji je prouzročio štetu tuži me za iznos štete koji su oni njemu isplatili po kasko polici.

 

Informacije o okolnostima nesreće:

Prometna nesreća se dogodila u Zagrebu, po mraku, mokri kolnik, krajem 2019. godine.

Dogodila se na cesti sa 4 prometna traka, 70-tak metara prije raskrižja sa semaforom:

  • 1. prometni trak, u smjeru A, sa tramvajskim tračnicama i dopuštenjem za aute za ravno i skretanje desno
  • 2. prometni trak, u smjeru A, za aute i obveznom skretanja ulijevo
  • 3. prometni trak, u smjeru B (suprotni smjer od smjera A), za aute
  • 4. prometni trak, u smjeru B (suprotni smjer od smjera A), sa tramvajskim tračnicama, odvojen od 3. prometnog traka žutim iscrtanim linijama (zbog bočnih parkirnih mjesta na koje se pristupa iz toga 4. prometnog traka)
  • Druga cesta u raskrižju je bila u smjeru C i smjeru D (C i D su suportni smjerovi), iz kojih se može (iz svakog smjera) ići ravno, skrenuti desno i skrenuti lijevo

Na semaforu u raskrižju je bilo crveno svjetlo za smjer A i B, te zeleno za smjer C i D.

U 1. i 2. prometnom traku se nalazila zaustavljena kolona vozila.

U 3. prometni trak su povremeno skretali auti dolazeći iz smjera C i D.

U 4. prometnom traku nije bilo vozila (niti tramvaj niti automobili).

 

Ja sam kao pješak prelazio cesta na neobilježenom mjestu (70-tak metara udaljenom od zebre, zakon obavezuje prelazak preko zebre samo ako je zebra u naseljenom mjestu udaljena manje od 50 metara, tako da vjerujem da nisam bio u prekršaju).

Stupio sam na kolnik prvo na 1. prometni trak, nakon toga prelazeći na 2. prometni trak između zaustavljenih vozila u oba traka.

Prije stupanja na 3. prometni trak sam se zaustavio, pogledao desno da se uvjerim da nema dolazećih vozila i da je sigurno nastaviti prelazak ceste.

U trenutku kada sam bio na polovici 4. prometnog traka, na mene je naletio osobni automobil dolazeći meni sa desne strane.

Osobni automobil se u tom trenutku nalazio polovično u 3. prometnom traku, a polovicom u 4. prometnom traku, i udario je u mene u prednjim desnim dijelom auta.

Pritom me odbacio nekoliko metara dalje pod bočno parkiran automobil.

Ja kao pješak sam zadobio teške tjelesne ozljede (višestruku prijelomi ruke i noge, rebara, lopatice), te proveo na liječenju i bolovanju 2 godine prije povratka na posao, iako su ostale trajne posljedice (ograničen opseg pokreta u ramenu, skraćena noga, povreda živca u ruci).

Vozač kada me posjetio u bolnici mi je izjavio kako je već 20 minuta tražio parking, pa kada je vidio parkirno mjesto malo poslije mjesta nesreće sa svoje desne strane se prestrojavo i sav fokus imao na svoj desni kut, te mene uopće nije vidio kako prelazim cestu sa njegove lijeve strane dok me nije udario autom (stoga nema niti tragova kočenja).

 

Do ovog trenutka Općinsko državno odvjetništa još nije odlučilo hoće li pokrenuti kazneni postupak niti protiv mene niti protiv vozače, koliko sam shvatio predmet se nalazi u predistražnoj fazi i ništa još nisu poduzeli da bi riješili stvar (nisu ispitali svjedoke, napravili prometno vještanje, itd.).

U međuvremenu je osiguranje vozača protiv mene otvorilo građansku tužbu sa regresnim zahtjevom za naknadu štete koju su oni po kasko polici osiguranja isplatili vozaču.

U dogovoru sa svojim odvjetnikom mi smo u našem odgovoru na tužbu, među ostalim, stavili zahtjev da se postupak obustavi do odluke o kaznenoj odgovornosti i odluci Općinsko državnog odvjetništa o daljnjem postupanju u postupku.

 

Taj zahtjev o obustavi postupka na građanskom sudu je odbijen uz obrazloženje kako je građanskopravna odgovornost šira od kaznenopravne odgovornosti.

Ako sa dobro razumio proučavajući tematiku, to znači kako građanski sud treba odlučiti o omjeru odgovornosti između mene i vozača, dok kaznena odgovornost govori samo o kaznenoj odgovornosti za nesreću ne govoreći o omjerima odgovornosti. Znači primjerice iako vozač je većinski odgovoran za nesreću, građanski sud u ovom postupku može odlučiti da sam ja suodogovoran za nesreću za recimo 10%, te samim time moram isplatiti po ovoj tužbi 10% iznosa tužbenog zahtjeva.

 

Pitanja koja imam:

  1. Jesam li dobro shvatio razlog zašto se ovaj postupak na građanskom sudu može voditi iako ništa vezano za kaznenu odgovornost od strane Općinskog državnog odvjeništa nije poduzeto?
  2. Prema opisu okolnosti nesreće koje sam gore opisao, može li netko tko razumije tematiku procijeniti jesam li ja kao pješak suodgovoran za nesreću i ako jesam u kojem postotku?
  3. Ako se u ovom postupku zaključi da je vozač u potpunosti odgovoran za nesreću ili većinski odgovoran, mogu li ja u ovom postupku od njegovog osiguranja potraživati naknadu štete za troškove liječenja i nematerijalnu štetu, ili za to moram ja otvarati novu tužbu protiv osiguranja za naknadu štete?
  4. Ako se utvrdi da sam ja manjinski odgovoran za nesreću, tko plaća sudske troškove, te mogu li potraživati povrat troškova mog odvjetnika, u djelomičnom ili punom iznosu?
  5. Događa li se često da Općinsko državno odvjetništvo 4 godine ne poduzima nikakve radnje po pitanje razrješenja kaznene odgovornosti, te može li ova građanska parnica Općinsko državno odvjeništo potaknuti da poduzme kakve radnje?

 

Zahvaljujem se unaprijed na odgovoru i mišljenju.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija