grr objavljeno: 28. listopad 2007. Dijeli objavljeno: 28. listopad 2007. Lijepo vas molim, HELP!! Godinama nas maltretiraju! 1. Mogu li većina suvlasnika stanova u neboderu donijeti odluku da se navečer gasi grijanje radi uštede? 2. Može li većina suvlasnika onemogućiti druge suvlasnike da si uvedu kabelsku tv za što treba razvesti žice po zajedničkim dijelovima tj. hodnicima nebodera? 3.Može li većina suvlasnika donijet pravnovaljanu odlulu da se ograđena terasa na krovu mora zaključavati te da drugi suvlasnici osim upravitelja zgrade tu nemaju pristupa? 4. Može li blagajnik zajedničkih troškova sam donijeti odluku o priznavanju izvanredno nastalog duga u iznosu preko 10.000 kn, kao i odluku o načinu i dinamici njegove otplate ili ipak za to mora imati potpise većine suvlasnika? 5. Da li vrijedi ugovor o upravljanju zgradom koji su potpisali sami upravitelji (fizička lica) u vidu anexa prethodnom ugovoru, a u kome konstatiraju da im se produžuje mandat na osnovu glasačkih listića s potpisima suvlasnika koje su sami prikupili, prebrojili i utvrdili "volju" većine (pri čemu su imali prilike "namještanja" u svoju korist)? 6. Da li je pravnovaljan ugovor o upravljanju u kome ne piše ni ukupna kvadratura zgrade niti vlasnički dijelovi potpisnika, a niti iznos naknade upravitelja? 7. Da li se za ugovoreni iznos naknade upravitelju smatra bruto ili neto iznos ako ništa od toga nije specificirano u ugovoru? Radi se o ugovoru sa fizičkim licima, a ne firmom. Da li upravitelj koji je fizičko lice taj ugovoreni iznos može smatrati svojom neto plaćom, te plus toga iz pričuve još plaćati sebi svoje materijalne troškove, kancelarijski materijal, struju, telefon, faks, servis kompjutera, nabavku novog kompjutera i sl? 8. Može li bilo koja fizička osoba biti upravitelj zgrade (nebodera), a bez ikakvih uvjeta o educiranosti za isto ili mora biti registrirana u registru obrtnika za obavljanje djelatnosti upravljanja zgradom? 7. Ima li zakonsko ograničenje koliko posto najviše od iznosa pričuve može biti naknada upravitelju zgrade? Najljepša hvala na pomoći! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
mimin odgovoreno: 28. listopad 2007. Dijeli odgovoreno: 28. listopad 2007. Sve navedene točke ste trebali riješiti Međuvlasničkim ugovorom što se tiče suvlasnika. Ugovor sa upraviteljem je trebao sadržavati i iznos % za upravljanje. Upravitelj uvijek naplaćuje % od bruto zaduženja. Bilo tko može biti upravitelj ako ga je gospodarski ured ovlastio tj.dao potvrdu o upravljanju. Naknadu upravitelj sam određuje stim da to mora navesti o ugovoru o upravljanju.Naš mjesni upravitelj je tražio 17% a ja sam našla u drugom gradu upravitelja sa 10% Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
grr odgovoreno: 28. listopad 2007. Autor Dijeli odgovoreno: 28. listopad 2007. Hvala na odgovoru. Kažeš: "Bilo tko može biti upravitelj ako ga je gospodarski ured ovlastio tj.dao potvrdu o upravljanju." Može malo više o tome? Tko izdaje potvrde o upravljanju, gospodarski ured na općini, ili ?? Gdje da se raspitam? A, u vezi međuvlasničkog ugovora, da li je on pravovaljan ako ni u njemu ne piše ukupna kvadratura zgrade niti suvlasnički dijelovi potpisnika, piše da suvlasnici određuju upravitelja no ne navode koga, (to se navodi u ugovoru o upravljanju). Ne piše da suvlasnici određuju predstavnika suvlasnika. Dapače, upravitelj tvrdi da je to on, i brani nam da izaberemo predstavnika suvlasnika (i on sam je suvlasnik). Jedna zanimljivost, u međuvlasničkom ugovoru, pod navode o odlukama koje donosi upravitelj je i ta da on donosi odluku o planu prihoda i rashoda zgrade (sam ga donosi i sam sebi odobrava), te da donosi odluku o prihvaćanju godišnjeg izvješća (koje on sam sastavlja). Da li su ti ugovori (međuvlasnički, te o upravljanju) svejedno pravnovaljani iako se ne zna ni ukupna kvadratura ni jesu li potpisnici suvlasnici imali potrebnih 51% u kvadratima? Pa, k tome, nije ugovorena naknada upravitelju (nije li to bitan element ugovora, koji, ako fali, poništava cijeli ugovor?) Zatim, da li se može ugovoriti da upravitelj sam sebi odobrava plan i financijski izvještaj koji je sam izradio? Što učiniti, tražiti sudsko poništenje ugovora zbog nevaljalih odredbi i nedostatka bitnih elemenata koje taj tip ugovora mora imati? Da li je u nekom - i kom - propisu regulirano da zgrada, naročito ako je veća (kao naš neboder), MORA imati predstavnika suvlasnika? Nisam pravnik, mada sam na svom faksu polagala neke ispite iz prava, pa se pokušavam prisjetiti.... a u neboderu su uglavnom penzići, pa je od njih izlišno očekivati ikakve zahvate u novčanik.... To sam shvatila kada sam pitala revizorsku kuću da bi oni došli i napravili reviziju financijskog poslovanja zgrade, da li će izaći na zahtjev nekolicine suvlasnika ili treba 51% u kvadratima, i rekli su mi da treba 51%. A to je nemoguće dobiti, svi se boje ekstra troškova. Tako da trpimo torturu, pljačka nas (na njega odlazi 40% naše pričuve, i kompjuter mu kupujemo za cijenu za koju može kupit tri a ne jedan, no ljudi ga se boje...) Hvala unaprijed na odgovorima! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Miran odgovoreno: 2. studeni 2007. Dijeli odgovoreno: 2. studeni 2007. Upravitelj može biti fizička ili pravna osoba upisana za obavljanje tih poslova. Je li registriran za djelatnost poslova upravljanja zgradama, možete provjeriti u Sudskom registru: https://sudreg.pravosudje.hr/SUDREG3/SudregController?act=start, ili u Sredisnjem obrtnom registru: http://sor.mingorp.hr/ Više o ovoj temi možete nači u Zakonu o vlasništvu. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.