Jump to content

Zastara za pokretanje tužbe protiv trgovca zbog mana proizvoda


DunjaK

Preporučene objave

Opći zastarni rok prema ZOO-u je 3 godine, ali ponekad se spominje i rok od 5 godina. Koji se rok primjenjuje za pokretanje tužbe protiv trgovca zbog odgovornosti za prodani proizvod?

 

Konkretno, trgovac je uz prodano računalo isporučio i osiguranje za njega. Osiguratelj nije trgovac već društvo koje se bavi osiguranjem, tako da trgovac s tim društvom sklapa posao, a onda kupcu uz svoj proizvod (računalo) isporučuje i osiguranje za njega.

Kad se računalo pokvarilo kupac se obratio osiguratelju, ali mu je rečeno da ta polica osiguranja naprosto ne vrijedi. Dakle, trgovac je prodao nepostojeću policu osiguranja. U kojem roku se može podići tužba protiv trgovca, da li je to rok od 3 ili od 5 godina? Pretpostavljam da je rok isti kao kod odgovornosti za bilo koji drugi prodani proizvod.

 

 

Isto me zanima za slučaj prodaje namještaja. Trgovac je kupcu isporučio ispravan proizvod, ali ne onaj koji je dogovoren, već drugi. Kupac ga je zamolio da proizvod koji nije želio niti dogovorio zamijeni proizvodom koji je želio i dogovorio, ali trgovac se oglušio. Pretpostavljam da se u oba slučaja primjenjuje isti rok...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Opći zastarni rok prema ZOO-u je 3 godine, ali ponekad se spominje i rok od 5 godina.

 

Opći zastarni rok prema ZOO-u je 5 godina - čl. 225. ZOO-a.

 

Konkretno, trgovac je uz prodano računalo isporučio i osiguranje za njega.

 

Mislite na garanciju - jamstvo?

 

Isto me zanima za slučaj prodaje namještaja. Trgovac je kupcu isporučio ispravan proizvod, ali ne onaj koji je dogovoren, već drugi. Kupac ga je zamolio da proizvod koji nije želio niti dogovorio zamijeni proizvodom koji je želio i dogovorio, ali trgovac se oglušio. Pretpostavljam da se u oba slučaja primjenjuje isti rok...

 

Ovdje ste mogli raskinuti ugovor (ili tražiti sniženje cijene), jer prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke prodane stvari.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Znači, u oba slučaja rok za tužbu je 5 godina?

 

Morate pogledati što piše u garanciji. To vam je jedina šansa, ako je kvar nastao u roku koji pokriva garancija.

 

Po osnovi odgovornosti prodavatelja za materijalne nedostatke prodane stvari, prava koja vam temeljem iste pripadaju, prestaju protekom 2 godine od kupoprodaje (ako nije drugačije bilo ugovoreno).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Po osnovi odgovornosti prodavatelja za materijalne nedostatke prodane stvari, prava koja vam temeljem iste pripadaju, prestaju protekom 2 godine od kupoprodaje (ako nije drugačije bilo ugovoreno).

 

Znači, u ovom slučaju se primjenjuje kraći rok od općeg zastarnog roka? Ne 5, već 2 godine.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Morate pogledati što piše u garanciji. To vam je jedina šansa, ako je kvar nastao u roku koji pokriva garancija.

 

Nikakav kvar nije niti nastao. Slučajno smo saznali da prodaju nepostojeće garancije pa smo provjerili i dobili odgovor da ta garancija naprosto ne vrijedi. Prevarili su nas prodavši nepostojeću garanciju, a garancija je dio proizvoda koji prema ugovoru prodaju. Zanima me mogu li ih zbog toga tužiti, prošlo je nešto više od 3 godine. Ne dobivam tužbom nikakvu konkretnu korist nego su bezobrazni i nije u redu to što rade. Tužba bi bila korist drugim budućim kupcima jer ja kod njih sigurno neću kupovati.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Zanima me mogu li ih zbog toga tužiti, prošlo je nešto više od 3 godine. Ne dobivam tužbom nikakvu konkretnu korist nego su bezobrazni i nije u redu to što rade. Tužba bi bila korist drugim budućim kupcima jer ja kod njih sigurno neću kupovati.

 

Ja vas razumijem, ali ne vidim nikakav pravni interes na vašoj strani za takvu tužbu. S proizvodom je sve ok, da se nešto desilo, al opet unutar roka garancije, imali bi osnovu. Ovako, moje mišljenje je da je nemate. Niste konkretno ničime oštećeni. Pustite druge kupce da se brinu za sebe.

 

Možete mi objasniti kako se računaju troškovi parničnog postupka? Znam da troškove snosi strana koja izgubi spor, ali ako ja postavim nekoliko tužbenih zahtjeva a samo neki budu prihvaćeni da li onda proporcionalno snosim troškove za udio tužbenih zahtjeva koji nisu prihvaćeni?

 

Prema uspjehu u sporu. Vi ste kao tužitelj dužni naznačiti VPS (vrijednost predmeta spora) u svakom tužbenom zahtjevu (a u jednoj tužbi možete isticati više tužbenih zahtjeva), i onda je sve čista matematika. Koliko ćete s kojim tužbenim zahtjevom uspjeti, proporcionalno uspjehu će vam se računati i trošak. Obrnuto proporcionalno se trošak računa i tuženiku (dakle proporcionalno vašem neuspjehu odnosno njegovu uspjehu), i na kraju sud prebije jedan trošak sa drugim te naloži isplatu razlike onom tko je lošije prošao u matematici.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

  • Temu je nedavno pogledalo   0 korisnika

    • No registered users viewing this page.
  • Korisnici koji su trenuto na stranici



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija