Jump to content

upravljanje automobilom pod utjecajem alkohola


podravec1

Preporučene objave

Poštovani,

Nedavno me zaustavila prometna policija. Policajci su službeno vozilo Opel Insignia parkirali na zebri i sa tog mjesta zaustavljali i kontrolirali promet. Prilikom zaustavljanja vozila kojim sam upravljao dali su mi znak rukom da se zaustavim i parkiram na zebri. Uporabom alkometra utvrđeno je da sam u organiznu imao 1,13 g/kg alkohola u organizmu odnosno 1,03 g/kg nakon umanjenja zbog dopuštene pogreške mjerenja. Da sam pio alkohol nisam nijekao. Zamolio sam policajca da mi oprosti prekršaj nekoliko puta jer sam ja vozač koji alkohol pije u iznimno rijetkim situacijama, mirne savjesti mogu reći nekoliko puta godišnje. Svoje čuđenje koncentracijom alkohola izrazio je i moj prijatelj jer zna koliko sam malo popio. Predložio je policajcu da ponovno pušem jer je i sam objasnio policajcu da sam zaista popio manje od njega a on je, tom prilikom napuhao 0,00 g/kg. Policajac je prijedlog odbio i rekao da možemo ići u Koprivnicu na vađenje krvi.

U zadnjih 15 godina nemam evidentiran nikakav prometni prekršaj. Alkotestiran sam u 1 godini dva puta i svaki puta 0,00 g/kg. Tom nesretnom prilikom popio sam dvije rakije, obzirom da nemam naviku piti alkohol puno sam napuhao jer moj organizam nije na alkohol navikao. Kao takav smatram se uzornim a ne riskantnim vozačem koji definitivno ovakvu pogrešku neče nikada ponoviti.

Sada mi je stigla kazna za prekršaj u novčanom iznosu od 3000 kn, zabrana upravljanja motornim vozilom u trajanu od 5 mjeseci i bit će mi evidentirana 2 negativna boda. Izrečenom kaznom sam šokiran, posebno oduzimanjem vozačke dozvole jer supruga boluje od epilepsije, odstranjen joj je tumor na mozgu i ja moram voziti. U prometnom prekršaju sam zatečen u Koprivničko križevačkoj županiji, postoji li mogučnost da žalbu razmatra Sud u Zagrebu? Slijedom navedenih događaja i okolnosti molim vas za pomoć, savjet. Unaprijed hvala nasvakom korisnom savjetu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Priznanje, kajanje i molba za smanjenjem kazne i ukidanjem mjere. Smanjit će ti i jedno i drugo, ali teško će proći bez ikakvog oduzimanja (koncentracija preko 1,00 je ipak značajnija).

 

U žalbi možeš zamoliti da se slučaj prebaci na tebi bliži sud, a obično ti se izađe u susret na način da te ispita bliži sud, ali odluku ipak donese onaj prema mjesnoj nadležnosti. Ne treba te posebno brinuti o kojem sudu se radi jer su ovakva postupanja svugdje usklađena zajedničkom praksom.

 

Što se tiče ovoga što si prvo naveo (policajci na zebri, zaustavljanje rukom i sl.), sve im je to dozvoljeno i nemaš osnove za žalbu po tom pitanju. Ako ćeš ići na priznanje i molbe za smanjenjem kazne, to je možda bolje i ne spominjati jer će izgledati kao izvlačenje, a ne može ti nikako pomoći.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pretraživajući po zakonu pronašao sam sljedeće informacije prema kojima su policijski službenici prilikom obavljanja kontrole prometa isto učinili protivno zakonu: 3. NADZOR PROMETA NA CESTAMA

 

Članak 17.

Nadzor prometa na cestama obavljaju policijski službenici kretanjem i zadržavanjem na najugroženijim mjestima na cesti kako bi svojom nazočnošću, upozorenjima, zapovijedima, uputama i savjetima te primjenom tehničkih sredstava utjecali na pravilno i zakonito ponašanje sudionika u prometu i na poštivanje prometnih pravila.

Kada u nadzoru prometa na cestama policijski službenici zaustavljaju sudionika u prometu, dužni su zaustavljanje obavljati na dijelu ceste uz desni rub kolnika u pravcu kretanja tako da ostali sudionici u prometu mogu pravovremeno uočiti zaustavljena vozila, vodeći pri tome računa da ne ometaju promet ili ugrožavaju vlastitu sigurnost ili sigurnost drugih sudionika u prometu.

Iznimno od stavka 2. ovoga članka, ako to zahtijevaju razlozi sigurnosti, zaustavljanje se može obaviti i sa suprotne strane ceste.

Zaustavljanje vozila, prema stavku 2. ovoga članka, obavlja se u pravilu na mjestima gdje se vozilo cijelom svojom površinom može ukloniti s kolnika. Ako se nadzor vozila obavlja na kolniku, na policijskom vozilu mora biti upaljeno plavo rotacijsko svjetlo, a policijsko vozilo mora se nalaziti iza vozila koje je zaustavljeno.

Zaustavljanje vozila na autocesti obavlja se na za to prikladnom mjestu (izgrađeno ugibalište, odmorište, pokraj naplatne kućice, na benzinskoj postaji i sličnim mjestima).

Na mjesta iz stavka 5. ovoga članka vozilo prekršitelja, kojem je prethodno izdana zapovijed iz članka 6. ovoga Pravilnika, može biti dopraćeno vozilom policije.

Iznimno od odredbe stavka 5. ovoga članka, u osobito opravdanim slučajevima, a vodeći računa o sigurnosti svih sudionika u prometu, zaustavljanje vozila na autocesti može se obaviti i na prometnoj traci namijenjenoj za zaustavljanje vozila u nuždi ili se promet može preusmjeravati u jednu prometnu traku, uz prethodno postavljanje odgovarajuće prometne signalizacije te na taj način obaviti zaustavljanje vozila. U tom slučaju, na policijskom vozilu moraju biti uključeni svjetlosni znakovi iz članka 6. ovog Pravilnika, a policijsko vozilo mora se nalaziti iza vozila koje je zaustavljeno.

Članak 26.

Policijski službenik ne smije isključiti iz prometa vozilo i vozača na mjestu na kojem bi vozilo predstavljalo neposrednu opasnost za druge sudionike u prometu ili bi ometalo normalno odvijanje prometa.

U slučajevima iz stavka 1. ovoga članka policijski službenik može uz nazočnost vozača upravljati vozilom do sigurnog mjesta. U slučaju isključenja vozila policijski službenik može vozaču narediti da vozilo odveze na sigurno mjesto i pri tome sjediti u vozilu ili naložiti vozaču da se vozilom kreće neposredno iza ili ispred službenog vozila do sigurnog mjesta.

Ukoliko policijski službenik, kod isključenja vozila, nije u mogućnosti postupiti na način propisan u stavku 2. ovoga članka zbog tehničke neispravnosti isključenog vozila (neispravni uređaji za upravljanje i zaustavljanje, vozilo koje nije registrirano, kojem je istekla valjanost prometne dozvole i sl.), može izdati naredbu za premještanje vozila sukladno odredbama članaka 85. i 86. ili članka 180. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Nije zakon nego pravilnik što ni u kojem slučaju ne pobija vašu odgovornost za vožnju pod utjecajem alkohola.

Postupit kako je napisao drot13 (pa dobit smanjenje) ili pokušat osporavat zakonitost postupka policije (kazna i mjera se ne zna)

Zahvaljuejm na savjetu. Vjerujem da imate iskustva pa vas molim za savjet, što biste mi savjetovali, na što da se koncentriram, na osporavanje zakonitosti ili tražit smanjenje?

Hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija